1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Suspensie pneumatica - perne aer la Audi A6 C6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de VVV, 25 Aug 2007.

  1. Alex ABT 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2017
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A6 C6 4F2, 3.0TDI Quattro Tiptronic, 2010
    Salutare!
    La masina mea de cand am cumparat-o, adica de vreo luna, avea deja o problema pe partea de suspensie si anume: cateodata se aprindea becul galben de la suspensie in bord si pe MMI erau toate comenzile cu gri, adica nu le mai puteam accesa (Lift, Automatic, Comfort, Dynamic).
    Am adus-o cu platforma din Belgia in Germania. Cand am ajuns in Germania, masina era lasata pe fata si cand am pornit-o erau becurile de la suspensie amandoua aprinse si cel galben si cel verde (ala galben parca era intermitent).
    Am dus-o intr-un final la un service si mi-a spus ca telescopul stanga fata scapa aer si trebuie schimbat. L-am schimbat cu unul nou (firma AEROSUS). Era din nou in ordine (se ridica, se cobora, fara eroare in bord). Dupa ce am mers 1-2 km, s-a aprins becul galben de la suspensie in bord si iar pe MMI toate functiile gri fara acces. Daca opream motorul si il reporneam, disparea eroarea. Mergeam cateva sute de metri, iar revenea.
    Sau dupa ce ii dadeam o comanda de ridicare sau coborare, iar aparea eroarea. Am observat ca pe partea stanga masina e foarte putin mai lasata decat pe dreapta.
    Am mers iar la acelasi service si mi-a spus ca e posibil sa fie blocul de valve de langa compresorul de aer sau chiar noul telescop (are un ventil undeva si poate fi defect). Dar mi-a zis ca mai bine merg la Audi ca ei au diagnoza online si poate vad exact ce este.
    Am fost si la Audi si mi-au zis ca poate sa ma coste intre 100 si 400-500 euro DOAR CA SA IMI SPUNA CE ARE. :) Nici nu stiu daca e de ras sau de plans.
    Am mai citit pe forumuri din Germania si am schimbat 2 relee si o siguranta (un releu ce se afla sub capota in stanga (partea soferului) si un releu si o siguranta in dreapta sub capota (unde este si calculatorul motor). In dreapta era pentru suspenisa pneumatica/compresorul de aer si in stanga releu alimentare cu energie (mai aveam o problema: dimineata in special la rece, cand puneam contactul imi statea ESP ul aprins si spirala de la bujii intermitent si nu pornea motorul, doar dadea la automat)
    Acum nu stiu care ar mai putea fi exact cauza pentru eroarea de la suspensie. Masina este la nivel, doar pe partea stanga parca e putin mai lasata.
     
    cornel1970 apreciază asta.
  2. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Alex, :hi:
    La masina mea q7 am avut aceleasi simptome.
    Adica se aprindeau ambele avarii in bord masina verde si galbena.
    Eu am avut un amortizor spate stangablocat pe lift .
    Cauza a fost o supapa ce se afla in capatul amortizorului blocata.
    Am cumparat alta ( 580 lei parca pe original) am schimbato si masina a revenit pe pozitie.
    Mie pe tester imi dadea acea supapa defecta.
    Numai ca la mine intre timp cat am mers cu supapa blocata sa ars compresorul .
    Asa ca alta belea ...schimbat compresor , relee si siguranta..etc.
    Iti pun o poza cu supapa aceea. O au pe stoc si cei de la Aerosus.
    https://aerosus.ro/audi/q7/supapa-perna-aer-q7-spate.html
     
  3. Alex ABT 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2017
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A6 C6 4F2, 3.0TDI Quattro Tiptronic, 2010
    Da.. Nu stiu ce sa zic. La mine nu a fost si nu este blocata vreo perna/telescop. Cand nu am eroarea in bord, sistemul functioneaza. Trebuie sa mai merg o data la tester sa vad exact ce gaseste si sa verific toate telescoapele din noua daca scapa vreunul aer sau daca scapa prin alta parte si am mai auzit ca mai este un releu pt suspensie/compresorul de aer sub volan. Mai intreb o data la Audi si de asta si am sa-l schimb prima data sa vad daca e vreo schimbare. Ultima oara la service mi-a zis ca ori e Blocul de valve care vine in spatele compresorului de aer ori telescopul nou pe care l-a montat. Dar acum nu pot sa merg pe ghicite si sa bag cateva sute sau mii de euro si poate tot nu se rezolva problema. Daca aveau preturi mici precum releele, nu era problema :)
    Multumesc oricum de raspuns!

    Daca mai e cineva care a mai avut aceeasi problema si poate sa imi spuna rezolvarea, i-as fi recunoscator!
     
    cornel1970 apreciază asta.
  4. Copakbana

    Copakbana 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Neamt - Romania
    Masina:
    A6 C6 4F - 3.0 TDI - Quattro - 232 HP - ASB - Tiptronic - 2008
    Alex, cand ai dus masina pe platforma din Belgia in Germania, ai setat din MMI suspensia, i-ai spus masinii ca va fi urcata pe platforma? Are o functie speciala pt platforma si una pentru cric.
     
  5. Alex ABT 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2017
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A6 C6 4F2, 3.0TDI Quattro Tiptronic, 2010
    Salut,
    Nu am setat nimic pentru ca masina nu a stat cu rotile suspendate. In MMI am 2 functii:
    1. Atunci cand ii cuplezi o remorca

    si

    2. Atunci cand o ridici pe elevator sau cric ( practic cand sta cu rotile suspendate).
     
  6. Copakbana

    Copakbana 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2013
    Locație:
    Neamt - Romania
    Masina:
    A6 C6 4F - 3.0 TDI - Quattro - 232 HP - ASB - Tiptronic - 2008
    In fiecare dimineata cand pornesc motorul, in partea din fata-dreapta, dinspre roara se aude ca un motoras care lucreaza. (cam 20-25 secunde) Ma gandesc eu ca e compresorul de aer. Face asta pt ca scapa aer pernele si le regleaza sau din cauza frigului, diferentelor de temperatura? Sau pur si simplu e o verificare, o corectie?
     
  7. maygun 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2017
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro 2007
    Buna seara!! Am si eu un Audi A6 C6 din 2006 cu suspensie pneumatica si de la un timp mi se tot aprinde martorul galben de la perne si uneori si martorul verde de coborat si se lasa masina de fata. Daca o opresc si o pornesc iar, se sting, ii dau din mmi pe comfort ca sa se salte iar dupa un timp se aprind iar si se lasa de fata, sau se aprinde doar cel galben. Aveti idee de la ce poate fi ? Momentan sunt plecat si nu ii pot face o testare VAG. Multumesc. Precizez ca uneori face chestia asta, uneori sta dreapta.
     
  8. octapusul1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad 2008
    Salut, am impresia ca suportul asta e altfel pentru masinile de Europa..
    Am aceiasi problema, troncane destul de tare si zgomotul este localizat deasupra pernelor.
    Am atasat niste poze, daca aveti idee, va rog lamuriti-ma si pe mine ca deja e stresant bocanitul.
     
  9. octapusul1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad 2008
    Later edit:
    Am desfacut perna si am constatat ca desi nu are nicio flansa de cauciuc (codul piesei este 412 383 K), problema este la filetele suruburilor. Piesa fiind de aluminiu se strica filetul in timp iar suruburile nu mai pot fi starnse. Sper sa fie de la treaba asta, dureaza 2 zile sa vina piesa. La mine era de pomana pus acolo cate un surub, pe fiecare parte pentru ca nu mai era strans.
     
    turbo_diessel apreciază asta.
  10. DRAGOS 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2015
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    AUDI A 6, 3000 CC QUATRO 2009
    Care poate fi cauza ptr care la Audi A6 2009, 3000cc quatro, S line cu suspensie pe str, partea dreaptă este mai jos decât stânga cu cca 1 cm. Soluția? Mulțumesc
     
  11. mariusmyi91 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2017
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi a6 allroad 3.0 asb
    S-a rezolvat problema cu troncanitul?
     
  12. octapusul1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad 2008
    Salut, da, s-a rezolvat...doar ca am alta problema acum: pana sa descopar problema cu filetele suruburilor, m-a mancat pe mine sa desfac partea superioara a pernei (pe care ulterior am vazut ca scria under pressure, do not open:) ) si acum imi pierde presiune perna respectiva. Maine o s-o desfac sa vad daca pot face ceva la ea, daca nu va trebuie s-o duc undeva sa o reconditioneze..asa e cand esti nepriceput.
     
    mariusmyi91 apreciază asta.
  13. mariusmyi91 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2017
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi a6 allroad 3.0 asb
    La tine cum se manifesta troncaneala? La mine câteodată(in special dimineata) nu troncane, amortizeaza perfect însă după câțiva km incepe sa se simtă troncaneala ( parca se simte putin si in pedalier)
     
  14. octapusul1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad 2008
    Salut, eu imi dadeam seama ca se aude in partea de sus a pernelor, doar ca neavand nicio bucsa acolo ma gandeam ca nu poate bate.
    PS: am rezolvat prbolema cu perna, am desfacut-o, am pus-o la loc mai cu atentie si acum nu mai pierde...au trecut 2 zile si e ok. Acum am alta problema cu calibrarea, nu reusesc sa o fac, nu-mi pastreaza valorile la stored value si nu face mare lucru vzv de echilibrarea inaltimilor ... :)
     
  15. octapusul1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad 2008
    Acum am reusit sa o blochez in jack mode. HELP !
     
  16. ExcesDude

    ExcesDude 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2010
    Locație:
    Bruxelles
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI 2006 Quattro Full
    Buna seara tuturor. Din cate se pare am ajuns sa am si eu probleme cu suspensia. A inceput sa mi se aprinda martorul in bord cu blocare suspensie cel galben, si de astazi imi sta aprins si cel verde precum ca masina coboara in dynamic.
    Va rog daca se poate sa ma ajutati sa imi dau seama cu ce ar trebuie sa incep. Va multumesc in avans!
    Adresa 34: Control garda Eticheta: ROJ\4F0-910-553.lbl
    Numar VAG SW: 4F0 910 553 HW: 4F0 907 553
    Componenta comandata: J197 LUFTFEDER H15 0040
    Numar serial: 006280012763
    Codare: 0000220
    Atelier: WSC 52388 133 63986
    VCID: E1C34E7138AC8710CE2

    3 coduri de defecte:
    01780 - Traductor înaltime vehicul
    003 - defect mecanic - intermitent
    împrejurari cod:
    Starea defectului: 00100011
    Priorit.defectului: 2
    Frecv. defectului: 102
    Resetare contor: 226
    rulaj: 272454 km
    Indicator de timp: 0
    Data: 2017.10.11
    timp: 22:02:36

    00806 - Supapa ansmblu suspensie dreapta fata -N149-
    011 - întrerupt(ã) - intermitent
    împrejurari cod:
    Starea defectului: 00101011
    Priorit.defectului: 2
    Frecv. defectului: 13
    Resetare contor: 225
    rulaj: 1048575 km
    Indicator de timp: 0

    02645 - Ventile pentru sistem de control înaltime vehicul
    007 - scurt la masa - MIL aprins
    împrejurari cod:
    Starea defectului: 11100111
    Priorit.defectului: 2
    Frecv. defectului: 1
    Resetare contor: 185
    rulaj: 281516 km
    Indicator de timp: 0
    Data: 2017.12.20
    timp: 18:56:35
     
  17. mariusmyi91 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2017
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi a6 allroad 3.0 asb
    Verifica cablajele si mufele. Posibil sa fie fie intrerupt.
     
  18. NewRules 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2017
    Locație:
    Bucureşti
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI 2011
    Salut. Am un Audi A6 C6 din 2011 si sta cam ridicata de partea dreapta (Cam 4 degete intre aripa si caucicuc), iar de partea stanga cam lasata (3 degete), compresorul porneste cam des cel putin dimineata. Ce sa fie? Si ce ma asteapta? Suspensia este cu perne de aer.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stie nimeni. Intai faci o diagnoza si daca nu a erori o lasi pana se lasa de tot ca sa stii ce este de schimbat. Poate fi compresorul, poate fi perna cu por = sparta, poate fi o teava de aer sub presiune care nu mai etanseaza, poate fi orice. Fa intai toate verificarile si pe urma scrii pe forum cand nu mai ai ce sa faci. Tu ai inceput invers.
     
  20. octapusul1 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Allroad 2008
    Am rezolvat problema la Porsche, mi-au zis ca se blocasera valvele de la pernele de aer. Le-au scos, le-au pus la loc, de atunci totul ok.
     

Distribuie pagina asta