1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tacheti si Axa Came la motoare 1.9 TDI - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de semaseby, 4 Sep 2009.

  1. audib5

    audib5 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2009
    Locație:
    ARAD
    Masina:
    AUDI B5, 1.6ADP, 1996
    la mine tacane din ziua in care am schimbat ulei+filtru. am pus MOBIL 10W40 super S semisint (tacane), am pus ESSO 5W40 Ultron FULLSINT. (tacane), ultima sansa... CASTROL 5W40.(.....)
     
  2. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    va dau un sfat....schimbati pompa de ulei ca este ieftina in jur de 200 lei
    stricati motoarele si turbine...de 5-600 euro pt 50...eu am stricat turbina care a fost 530 euro+ce uzura ii faci la motor fara presiune klumea...si parerea mea ...uitati de uleiuri 5w...ganditiva de la 10w in sus pentru ca motoarele au 2-300.000 km nu mai sunt noi + ca is generatie mai veche....eu cel mai multumit sunt de castrol edge 10w60
     
    Ultima editare: 15 Oct 2009
  3. maxsilviu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    marghita
    Masina:
    audi a4 ,b6 2002
    probleme tacheti

    as dori sfatul vostru intr-o problema aparuta la audiul meu 2004 1,9 tdi a6
    ,131cp schimbandumi turboul mecanicul a uitat sa ancoreze teava care alimenteaza turbo cu ulei in coltul blocului motor(asta am dedus ca sa intamplat)si a tot flambat fisurandu-se in capat langa turbo,pierzand tot uleiul din motor,si mia aparut in bord becul de ulei,am oprit am vazut ca nu am ulei nu am mai pornito,am tras-o la mecanic,am schimbat teava am bagat ulei in motor,iar la pornire s-a auzit un bubuit regulat de aer in filtru de aer,miam dat seama da au ramas ceva tacheti,am lasat sa se incalzesca uleiul si l-am lasat turet la 3000 rmin vreo 10 min ,sa mai diminuat putin bubuitul dar tot a mai ramas,deocamdata nu am bani sa iau chiuloasa jos sa o pun la punct avand in vedere ca am 190000 km,are ceva daca mai merg cu ea vreo 2 luni?
    se intampla ceva ,se pierde oare din puterea motorului?sau am mai mare consum?
    va las pe voi care va pricepeti sa ma ajutati cu raspunsuri ,va multumesc
     
  4. maxsilviu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    marghita
    Masina:
    audi a4 ,b6 2002
    eram sigur ca numi raspunde nimeni,cand am postat un topic nou adminul mi la mutat aici,dar cred ca a vazut si el ca aici numi raspunde nimeni ca aici nu vede nimeni intrebarea pt ca e chiar la urma,apreciam mai mult daca l-ati fi lasat acolo
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Off Topic

    maxsilviu se vede ca nu ai nici o treaba cu functiile forumului si cum functioneaza softul forumului in general. Daca nu ti-a raspuns nimeni inseamna ca cei in masura sa-ti raspunda nu au citit acel post din diferite motive, nu ca mesajul tau nu a fost vizibil.

    Sau tu crezi ca pe acest forum iti raspunde imediat cineva cum ai bate din palme si eventual si cineva care este mecanic si care a lucrat toata viata la motorizari de Audi . O sa zici ca sunt caustic, dar sa stii ca rabdarea este o mare virtute. Fii mai atent data viitoare la felul in care scrii mesajele.


    O noapte buna
     
  6. sviatogor

    sviatogor 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2010
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    B4, 1.9TDI, 1994
    tacanit tacheti

    la mine au inceput sa tacane tachetii dupa ce am adus-o si i-am pus ulei castrol magnatec 10w40. ca sa scap de tacanitul metalic i-am schimbat tachetii, uleiul (dupa vreo 8000 km, tot castrol)si i-am adaugat sulfura de molibden de la liqui molly. i-a disparut tacanitul; tachetii aveau dusa cimentarea pe lateral, in schimb axul cu came nu avea probleme
     
  7. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Si eu am avut aceasta problema cu tacheti, i-am schimbat, motorul merge frumos de la prima pornire oricat de rece ar fi afara, dar in schimb porneste mai greu la rece de cand i-am schimbat. De ce ? habar nu am. Repet dar de cand i-am schimbat a aparut problema.
    Motorul merge foarte frumos, dupa ce l-am pornit odata porneste foarte frumos.
    Iar prin pornit greu la rece ma refer ca invarte mai mult, ceea ce inainte nu facea. Azi dimineata au fost -8 grade a invartit cam 10 ..12 secunde. Chiar nu-mi place.
    Daca a intalnit cineva aceasta problema, orice sfat e bine venit. Bujile sunt bune, motorul este PD.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Noi 2011
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Poate nu mai este distributia pusa la punct cum trebuie. Ar trebui verificat cumva. N-ar avea de ce sa nu porneasca fiindca ai schimbat tachetii, decat daca cumva nu inchide vreo supara cand trebuie si pierzi compresie.
     
  9. sanducosmin Bronze Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audiA4,1.9tdi, 2005+A4,1.9tdi,2001
    Salut problema cu tacanitul tachetilor este legata doar de faptul ca supapa cu bila din interiorul tachetului nu il mai mentine amorsat deci shimbati tachetii si problema dispare atentie la producator sunt uni de calitate foarte slaba.
     
  10. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Si ce marca ai recomanda?
    Da nu mai tin ulei in ei si de aceia bat la pornire, dar se mai poate mergemult si bine daca bat dimineata, chiar si daca bat tot timpul, bineinteles ca nu-si mai fac treaba cum trebuie dar nu este atat de grav sa zic sa nu mai poti pleca de pe loc sau sa o duci pe platforma.

    @ motor. Nu spune direct sa schimbe pompa de ulei, ea face debit, presiune face distantele prin care uleiul parcurge. Inainte de a o schimba faceti o citire manometrica de presiune de ulei. Daca si dupa asta nu este presiune, atunci sa va indreptati spre cuzineti, mai ales daca presiunea nu este stabila.
     
  11. sanducosmin Bronze Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audiA4,1.9tdi, 2005+A4,1.9tdi,2001
    Nu vreau sa fac reclama dar Liqui moly este chiar ce trebuie. Eu folosesc doar Liqui Moly si Vaps Oil, poate sunt si alte uleiuri bune dar astea le iau direct din Germania.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2012
  12. varusv 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2010
    Locație:
    suceava
    Masina:
    A6,1.9TDI,2003
    Salut am si eu niste nelamuriri pe care sper sa gasesc raspunsul aici.As vrea sa va intreb am un motor 1.9 tdi AWX nu se amorseaza tacheti nici unul,presiune de ulei am,am luat valori in turatie am 5 bari si in relanti 2 bari,axele de antrenare a pompe duse nu au dopurile sarite ca sa zici ca pierde presiune pe acolo ma gandesc ca orificiul din chiuloasa care duce uleiul sus la tacheti sa fie optura,am dat chiuloasa jos dar nu stiu pe unde aduce uleiul la tacheti ma poate ajuta cineva cu un raspuns plauzibil?
     
  13. xxbogdanxx

    xxbogdanxx 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    a4, 1.9 tdi , 2004 , AVF
    Salutare.
    Mi-a spus un mecanic cum ca as avea putina uzura la ele si ar trebui sa le schimb.
    IN ce consta aceea uzura 2 dintre ele sunt putin rotunjite, iar celelalte 2 sunt ascutite. As ar trebui sa arate ? Deficiente la cum merge masina nu am simtit pana acum, adica trage fara probleme.
    Care ar fi simtomele ca s-ar duce axul cu came ?
    Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Mar 2012
  14. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    Va salut domnilor. Am si eu o skoda in familie 1,9 tdi AHF de 110cp si de vreo 2 ani s-a tot agravat un tacanit la motor, inainte tacanea cateva secunde dupa ce porneam motorul, acum face tot timpul, si inca foarte tare. Are 245.000km, cumparata de noua, trage normal, nu mananca gram de ulei, turbina nu fluiera nici la rece, doar are un tacanit extrem de puternic...cineva mi-a zis sa o duc la reprezentanta sa-i regleze tachetii...viseaza sau are dreptate?
     
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Mergi la service, schimba toti tachetii si ai rezolvat problema. Nu costa o avere. Motoarele VAG au tacheti hidraulici, nu se regleaza ca la Dacie.
     
  16. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    Bun, merci pentru sfat!
     
  17. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    Schimbat tacheti,ulei + filtre...nicio imbunatatire, motorul tacane in continuare...Alte pareri? Multumesc
     
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ce ulei folosesti? Esti sigur ca de la tacheti tacane si nu cumva poate fi de la avans, vreun injector nu merge cum trebuie? Presiune de ulei este?
     
  19. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    Ulei castrol magnatec 5w40, s-a verificat si pompa de ulei, baga presiune...injectoarele au valori extrem de mici 0,2; -0,1 , excelente pentru varsta ei...avansul cum se verifica?
     
  20. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Daca ai pompa VP atunci si avansul poate face ca motorul sa fie mai galagios, adica ca si o bataie.
    Avansul se verifica cu vag-com-ul, in mod normal si bine este sa fie in pic avansat dar nu prea mult(1-1,5 grade) de la punctul maxim superior,mai mult va fi agil la turatii mici si mai domol peste 3000.
    Toate aceste sint pentru vw dar cum am mai spus daca ai vp-pomp principiul este acelasi.
    I-ti doresc sa gasesti car mai curand cauza si sa-l scri si pentru noi.
    spor
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Apr 2012

Distribuie pagina asta