1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tacheti si Axa Came la motoare 1.9 TDI - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de semaseby, 4 Sep 2009.

  1. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7 avant, 2012, 3.0 tdi quattro 245 cp+++ CDUC
    Ne poti spune ce firma a fost axul montat ?
     
  2. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Nu mai tin minte , era intr-o cutie albastra . A fost 500 si ceva de lei ...
    Azi am demontat chiulasa de pe motor , si am avut noroc , nu mi-a spart nici un piston supapele si nici nu era sarita nici o supapa , nu i s-au rupt sigurantele .
    Am sa ma uit pe cutie cand ajung in Iasi , ca deocamdata sunt cu masina la Bacau . Am gasit aici o chiulasa sh , cu toate piesele in ea , mai putin injectare .
     
    Ultima editare: 11 Aug 2014
  3. sanducosmin Bronze Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audiA4,1.9tdi, 2005+A4,1.9tdi,2001
    probleme de ungere cuzitetii de la axa cu came nu mai au compozitie deloc pe ei pe acolo sigur se duce presiunea.
     
  4. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Cand am pus axul nou cu came am schimbat urmatoarele :cuzineti , supape , tacheti , ulei , toate cumparate de noi , care bineinteles , ca acuma sunt praf ... mai putin supapele, doar o supapa a iesit sifonata din asta , am noroc de blocul motor ca nu a fost afectat , n-am nici un piston spart sau bloc fisurat . . Cand s-au montat tachetii pe motor ,pe ei s-a pus ulei , si pe axul cu came la fel .
    Ieri am pus o chiulasa second hand , completa , fara injectoare , ca i-am pus injectoarele mele . Am luat garnitura de chiulasa noua , am pus-o , am dat cateva chei la masina dupa care am pus vag-com-ul pe ea , si am avut eroare la citirea RPM-urilor (senzorul de turatii din fata de la chiulasa) . Am schimbat senzorul si fulia cu unele din dezmembrari si a pornit masina , am lasat-o pornita 10 secunde , pentru ca botul masinii era dat jos si nu aveam antigel . A doua zi cand am facut ordine la motor , am pus botul , etc , iar nu mai citea RPM-urile , si cand i-am turnat antigel , curgea intre bloc si chiulasa , semn ca , chiulasa e stramba .... IMI VENEA SA-I DAU FOC :banghead:
    Deocamdata masina a ramas la Bacau ... Am lasat la un prieten care are service sa se ocupe cu ea ...
     
    Ultima editare: 15 Aug 2014
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Chiulasa sh nu ai planat-o înainte sa o pui? Ai pus garnitura corespunzătoare?
     
  6. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Garnitura de chiulasa a fost luata de noua pe cod de motor si dupa ochi era identica cu cea veche , chiulasa sh nu am planat-o. Am dat 1200 ron pe ea ... decat sa o planez pe aia , o dau inapoi si iau alta , sau imi scade planatul din pret .
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Bogdan toate chiulasele cand se demonteza de pe masina se duc obligatoriu la planat indiferent de motivul demontarii chiulasei. Chiar daca nu se planeza, obligatoriu se verifica planeitatea si etansarile, repet, indiferent de motivul demontarii chiulasei.

    Daca tu cumperi o chiulasa second chiar daca o scoate in fata ta de pe masina obligatoriu mergi cu ea la masina cu plan ca sa o verifice / planeze daca este cazul. Bafta
     
  8. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Nu mi-a trecut absolut deloc prin cap sa o verific . Ieri m-a sunat mecanicul la care am lasat masina , mi-a zis ca a dat jos chiulasa , a planat-o a pus-o pe masina . A pornit motorul si a mers foarte bine si nu mai pierdea antigel ...
     
  9. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Update , am fost saptamana trecuta la baietii de la care am luat axul cu came . Ei spun ca axul cu came nu avea nici un defect , chiulasa era stramba si de asta s-a defeptat axul cu came ... Axul cu came original al masinii nu avea nici o zgarietura intre fulie si prima cama ... Au tinut-o pe a lor ... Nu m-am mai complicat si am lasat-o asa , cu 700 de lei pierduti , care au dus la o paguba de 1900 lei ...
    Axul cu came era marca FEDERAL MOGUL . Comandasem 2 , primul care venise era deja zgariat si nefinista , si al doilea arata mai bine , dar probabil ca a fost turnat prost ....
    Cu chiulasa second hand , de pe un Superb 1.9 tdi AWX , merge si acuma masina ....
     
  10. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Salut, dupa cum se vede axa ce s-a rupt eu zic ca nu a fost material de
    calitate. Daca era ce trebuie nu se rupea, eu zic sa-i faci o analiza a materialului, daca ai posibilitate, sa ne spiu ce este. Eu am achizitionat o axa si am facut analiza materialului, asa pentru mine sa ma conving ca nu e fake.
     
  11. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    A montat cineva la motoarele 1.9 tdi PD tacheti mecanci, ca se pare ca cei hidraulici sint de vina pentru uzura camelor. Zic asta pentru ca am observat ca tachetii hidraulici stau tot timpul presati pe came si nu se creaza pelicula suficienta de ulei. Cei mecanici se opresc la punct fix si se asigura o lubrifiere mai buna, se creaza o pelicula mai groasa de fiecare data ce acestia sint eliberati de came iar cei hidraulici nu fac asta.
     
    Ultima editare: 2 Dec 2014
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu poti monta. Constructia axelor cu came la motoarele PD prevede tacheti hidraulici care asigura o mai buna ungere cand deschid chiar daca ai impresia ca stau tot timpul presati. Uzura se creaza din cauza materialului prost folosit la constructia axelor cu came. Sunt firme bune care au la vanzare ax came intarit/cementat la suprafata dar sunt mult mai scumpe decat si cele OEM. Bafta.
     
  13. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Nu tachetul asigura ungerea pentru ca nu are canal pentru asa ceva,cum e in cazul lagarelor, din cauza ca stau presati continuu nu intra ulei suficient acolo. Dar pina la urma cine cedeaza prima data, cama sau tachetul? Exista mai multe motoare cu tacheti mecanici cara merg f bine si nici nu mai ai treaba ca poate nu se incarca suficient si tacane pina ia ulei. Eu zic ca pastila de reglaj in cazul celor mecanici e mai dura decit suprafata de contact la cei hidraulici. NU am vazut la motoare mai vechi de vw pastile uzate, o fi de la uleiurile fara c3? Apropo, aveti idee din ce material e facuta axa ?
     
    Ultima editare: 2 Dec 2014
  14. junglefoot

    junglefoot 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2015
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 - B6 - 2002 - AWX
    - Am observat de ceva vreme un tacanit mai pronuntat al motorului cand se incalzeste, nu ma refer la acel tacanit de tacheti pe care il face motorul timp de cateva secunde cand este pornit la rece..e posibil si in cazul meu sa fie tacheti/ax came? la rece nu se aude nimic, motorul suna asa gros, frumos. Tacanitul acela apare doar la cald si pana in zona 2000 RPM apoi e insesizabil..
    - Daca las acceleratia, in frana de motor sunetul dispare, in momentul cand ating dinou acceleratia sunetul reapare si creste proportional cu turatia.

    - E un 1.9 tdi awx, si nu cred ca acel tacanit specific NonPD ar trebui sa apara la motorul acesta, e chiar foarte deranjant.

    - Nu scoate gram de nici un fel de fum, si nu am observat scaderi de putere, motorul trage bine.

    - Multumesc!
     
  15. sanducosmin Bronze Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audiA4,1.9tdi, 2005+A4,1.9tdi,2001
    Daca axa cu came si tachetii sunt ok vezi daca nu a sarit un dop de ulei de port axe injectoare. Daca e in regula baga un aditiv in motorina, eu folosesc LM si dai o tura pe autostrada. Bafta.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mai 2015
  16. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Salut,
    Am și eu un audi A4 B6 1.9 AVF și am un sunet în filtrul de aer, masina nu mai trage dar nu scoate fum. Am fost la service și mi-a zis ca s-a distrus ax cu came, tacheti și simeringuri ax cu came.
    E posibil ca din cauza asta sa nu mai tragă și sa dea acel sunet în filtrul de aer ? Mi s-a spus la service ca a rămas deschis sau nu stiu cum pe evacuare sau pe intrare și de aia e sunetul ala, mi-a demontat capacul și mi-a arătat ca axul cu came e rotunjit la toate 4 pistoane. In plus pe acolo ceva deja s-a găurit, au aparut si niste gauri. Multumesc și aștept un raspuns.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mai 2015
  17. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    este foarte posibil, intrucat camele axei fiind uzate, nu mai deschid suficient supapele de pe evacuare cat si admisie, de unde rezulta ca nu mai are suficient aer pentru amestecul potrivit . Treaba cu zgomotul in filtrul de aer este si ea asimilata uzurii axei cu came cu atat mai mult cu cat ti-a si aratat fizic uzura axei.
     
  18. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Mulțumesc mult pentru răspuns, deja am făcut programare pe luni sa le schimb, nu imblu cu mașina aștept sa fie reparata,cum se schimba, e nevoie sa dea fata mașinii jos?
     
  19. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
  20. Mr.Yadge

    Mr.Yadge Bronze Member

    Înscris:
    25 Dec 2014
    Locație:
    Dâmbovița
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 AVF 130 2005
    Mulțumesc... Revin cu detalii după schimbare...sănătate și numai bn...
     

Distribuie pagina asta