1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Temperatura ulei motor la A6 C5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de lutzy, 20 Mai 2012.

  1. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    La mine temperatura uleiului ajunge la 120 grade la un mers constant de 190-200km/h in autostrada si dupa scade la 100 grade la un mers normal de 100-130Km. Oricum e ceva normal sa creasca temperatura daca tragi :) de masina.
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    :sign_ot: Profesore, las-o mai incet, ca de la curentul de aer li se intorc caschetele la macaronari cand treci pe langa ei :)
     
  3. audibgd

    audibgd 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2012
    Locație:
    bicaz chei
    Masina:
    a6 2.5 tdi quattro 180cv AKE 2003
    Salut.
    Mie mi-o zis un mecanic ca e ceva normal daca ajunge la 140 grade temperatura la ulei. In forja e ceva normal.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2013
  4. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Temperatura normala este 100 C. Dar depinde de calitatea uleiului de a transporta caldura. Din cate stiu eu uleiurile pentru diesel 0 w 30 sunt garantate pana la maxim 150 C.
     
    Ultima editare: 5 Sep 2013
  5. nitanuvlad

    nitanuvlad 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2012
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 C5-2.5(AKE)TDI-180- 2002
    Salutare tuturor posesorilor de audi. De cateva zile sunt fericitul posesor al unui A6 2.5 180 CP, Quattro,cod motor Ake. Cu toate ca sunt de vreo 2 ani inscris pe forum abia acum am reusit sa imi indeplinesc visul.
    Revenind la problema dezbatuta pe acest topic am o mare nelamurire in ceea ce priveste temperatura uleiului. Pe autostrada la o viteza 140 km/h temperatura varia intre 100-110 grade. Tin sa precizez ca temperatura exterioara era de 36 grade. Care este temperatura optima de lucru al unui astfel de motor? Va multumesc pentru intelegere si sper sa fi postat cum trebuie.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai o temperatura normala a uleiul la motor pentru conditiile de drum, respectiv (viteza autoturismului, temperatura exterioara ambianta, etc.). Cam asta este temperatura uleiului la motor cand se merge cu viteza si afara este foarte cald.
    Inca ceva: sterge de urgenta, mai bine zis modifica de urgenta culoarea din semnatura deoarece este interzisa folosirea in cuprinsul mesajului sau a semnaturilor a literelor de culoare Rosie. Citeste si respecta regulamentul acestui forum. Multumesc de intelegere.
     
  7. florinell93 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 . 2.5 V6 - 180 cp.
    Salut , am un a6 2.5 v6 2003 163 cp , si cand trag de ea urca la maxim 100 grade indiferent de cum merg , ulei 5w30 motul
     
  8. smarian 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2015
    Locație:
    ONESTI
    Masina:
    AUDI A6 2004
    Salut,
    Audi A6 C5 2004 1.9 tdi. Nu se ridica acul de la ceasul pentru temperatura ulei. Merg fara sa stiu ce temperatura are motorul si imi e teama sa nu se caleze. Stie cineva ce ar putea fi ?
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iun 2015
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu stim nici noi asa pe orbecaite. Pune VCDS, fa o scanare de erori si posteaz-o, altfel...poate fi senzorul, cablaje, ceasul din IC, etc...
    Pentru uleiul din cutia automata nu este ceas in IC. Temperatura se masoara cu VCDS pe 02 Auto-trans>MeasBlocks>canal 010 casuta 3 .
     
  10. marinceanu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2016
    Locație:
    cluj
    Masina:
    A6 AKN 2001
    Buna ziua, va rog a ma ajutati cu o parere legata de urmatoarea situatie: - pe autostrada la mers constant 130 temperatura la ulei urca la aproape 120 grade iar la apa urca la aprox 100 grade , daca reduc viteza la 100 km acestea i-si revin la temperatura de 90 grade.
    Daca ma puteti ajuta cu un sfat,
    Motor 2.5 cutie automata akn din 2001
    Multumec anticipat
     
  11. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ce fel de ulei folosesti?
     
  12. marinceanu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2016
    Locație:
    cluj
    Masina:
    A6 AKN 2001
    Castrol edge 5w 40
     
  13. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Tind sa acuz uleiul,avand in vedere ca temperatura lui creste( tot ea favorizeaza si incalzitul apei).
    Iti recomand sa schimbi marca de ulei(eventual cu Motul X-cess 5w40, Valvoline Synpower 5w40, Fuchs Titan 5w40) norma 502.00-505.00.
    Dar la fel iti recomand sa intervii asupra vascocuplajului pentru ca e foarte posibil sa ramana "in urma" fata de turatia motorului.
    Trebuie sa te mai asiguri ca pompa de apa functioneaza in parametrii.
    Mai exista varianta ca simptomu asta sa apara in urma pornirii climei si asta pentru ca compresorul a obosit si se invarte greu. Testeaza masina in aceleasi conditii dar cu clima oprita(da-o pe econ).
     
  14. marinceanu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2016
    Locație:
    cluj
    Masina:
    A6 AKN 2001
    Multumesc. Tocmai ce am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca este normal ca temperatura uleiului sa ajunga la 120. O sa verific
     
  15. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Da ....ajunge dar de exemplu eu ating temperatura aia in mers constant la 200-210kmph....ca sa intelegi unde bat, daca tu la 140 atingi temperatura aia,iti garantez ca la 200 rupi motorul in doua.
     
  16. marinceanu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2016
    Locație:
    cluj
    Masina:
    A6 AKN 2001
    Corect asa gandesc si eu. Ma gandesc sa nu fie problema de la racitorul de ulei. Am omis sa precizez ca erau 35 grade, cand am mers noaptea nu s-a intamplat sa urce temperatura nici la ulei nici la apa.
     
  17. aetohnadgob

    aetohnadgob 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 2001
    Va salut ! Am o problema cu ceasul din bord care indica temperatura uleiului.Cand pun contactul imi indica timp de 2,3 secunde temperatura si cade inpoi jos ... Precizez ca nu imi arata nici o eroare pe tester.
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Probabil ai IC (Instrument Cluster=ceasuri bord) marca Magneti Marelli care se stie ca sunt cu diferite probleme de aceasta natura,
    dupa o folosinta indelungata.
     
    aetohnadgob apreciază asta.
  19. aetohnadgob

    aetohnadgob 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 2001
    Deci trebuie înlocuit? Precizez că a fost schimbat display-ul central ( de fostul proprietar al mașinii )poate fi un contact imperfect ?
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu, n-ar trebui sa aibe treaba cu display-ul. Ceasurile se defecteaza aleator, la unii cel de combustibil, la altii cel de ulei, etc.
    Ar fi o varianta sa schimbi tot IC-ul, cu unul VDO, sunt mai rezistente.
     
    aetohnadgob apreciază asta.

Distribuie pagina asta