1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Toba / Esapament - sistemul de evacuare - modificare evacuare la Audi A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de alexsala, 13 Mai 2009.

  1. praul 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2009
    Locație:
    cluj
    Masina:
    A4 1.6 '96
    Ms mult
     
  2. Bernand

    Bernand 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2012
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 TDI 110ponei AFN
    Buna,
    Am un Audi A4 din 96 motor 1.9tdi 81 kw 110cp , iar problema este ca ma deranjeaza fluieratul produs de turbina care se aude la relantiu mai ales pe toba de esapament. Masina trage de rupe, turbo-ul functioneaza perfect doar ca fluiera cam tare mai ales la rece pe toba de esapament. Rugamintea mea este daca imi puteti spune din ce cauze se manifesta acest sunet si care ar fi rezolvarile. Va multumesc si va astept raspunsurile.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Ian 2013
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eu am facut sa se auda sunetul asa, tu vrei sa il elimini! :)
    Vezi daca mai ai catalizator sau e teava goala.
     
  4. FIN 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2011
    Locație:
    Galati
    Masina:
    audi A6 ,2.5AYM 2002
    salut ovidiu,cum lai facut sa se auda?am auzit si eu la un a4 si se auzea bine tare :)).merge si la A6 .?
     
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai traseul find mai liber se aude suieratul turbinei intre 1000 rpm si 2500 rpm.
    Insa,sunetul nu e unul exagerat si cel mai frumos se aude pe strazi inguste cu cladiri inalte.
    Plus, odata cu modificarea asta am o idee un raspuns mai rapid la acceleratie.
     
  6. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Ma puteti ajuta cu un cod pentru suportul tobei finale,la A4 B5 Avant 1.9 TDI AFN din 1997?
    Am comandat deja unul (foto),dar nu se potriveste la gauri,are alta forma,Y-ul din cauciuc e mai scurt,si scrie pe ambalaj ca e pentru Golf 4.
    12042013079.jpg 12042013080_1.jpg
     
  7. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Care ar fi cauzele producerii de vibratii excesive ale traseului de evacuare/tevii de esapament?
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cauze:
    - mers neregulat al motorului.
    - suportii de motor si de cutie, distrusi (parca mai putin probabil sa simti la relati)
    - suporti ai traseului de evacuare rupti
    - flexibil rupt
    - site desprinse in interiorul tobei finale.
     
  9. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Initial credeam ca se datoreaza suportului tobei finale,care era rupt,si toba nu statea cum trebuie.Am inlocuit suportul,dar tot vibreaza. Daca tin inclinata in stanga/dreapta teava tobei finale,vibratiile sunt eliminate aproape in totalitate.
    Ceilalti suporti de pe traseul de evacuare arata ok,nu sunt rupti sau lipsa.
    Tampoanele de la motor/cutie sunt ok. Motorul are ralantiul stabil.
    Racordul flexibil e doar putin scamosat,pe o portiune foarte mica,in rest pare sa fie ok.
    Stand sub masina,am observat ca unda de oscilatie pare a se produce in prima parte a traseului de evacuare,adica intre galerie si pana pe la mijlocul masinii,apoi se amplifica spre partea finala a traseului de evacuare.
     
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Atunci eu iti sugerez sa inlocuiecti suportii de la evacuare, toti.
     
  11. DarkAng3l

    DarkAng3l 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2012
    Locație:
    Denia,Spania
    Masina:
    A4 B5 1.8T AEB 150 cv 1996
    Stie cineva daca e posibil sa pun toba esapament stanga/dreapta pe a4 b5 din 96?adica imi permite masina acest lucru?si daca da unde gasesc asa ceva ca am cautat pe tot google si nimic interesant.A mai facut cineva chestia asta?si daca da rog frumos persoana respectiva sa ma indrume si pe mine
    Multumesc frumos.
     
  12. tudorsc 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1595 cmc, 1997
    Toba finala

    Salutare, am un audi a4, b5, 1.6i, 74kw,
    am urmatoarea problema, am avut toba sparta am fost sa o sudez,
    iar desteptul de mi.a sudat.o a dat cu ciocanul in ea si mi.a spart sitele,
    acum la 90km/h.. aprox 2800 de ture mi se aud sitele urat,
    idea e ca eu vreau sa schimb toba si sa pun alta, am gasit de pe un b5 de 2.6i cu 2 evacuari, oare se potiveste?consuma mai mult? ce imi recomandati?

    Multumesc!
     
  13. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pe tine te intereseaza diametrul tevii. Mai exact, te intereseaza ACELASI diametru, nu mai mare. Daca cel de 2.6 e acelasi diametru e ok. Masoara la ambele masini.
    2 tobe finale? Oricum bifurcatia se face in toba intermediara insa nu ai loc sa faci traseul pe partea dreapta decat daca te apuci de modificari. S-ar putea sa trebuiasca sa mai apelezi la "prietenul" tau sudorul.
    Nu am inteles insa de ce nu pui toba de 1.6, e plug&play si e fara batai de cap dar mai ales, e gratis! Gratis in conditiile in care sudorul ar trebui sa isi asume responsabilitatea.
     
  14. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Ovidiu - s-a exprimat gresit. Toba de 2.6 are 2 tevi nu e cu dubla evacuare. Am si eu o toba de genul asta pre o masina si vreau sa fac schimbarea. Saptamana viitoare o sa pot sa va spun daca e plug&play.
     
  15. CLAUSTHALER

    CLAUSTHALER 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    bmw 318 is 143hp- audi A4 b5 1.8T -180hp
    salutare!stie cineva dimensiunile racordului flexibil la b5 1.8T 132kw 180 cai?nu sa rupt inca dar ''da semne de duca''...si as dorii sa-l inlocuiesc din timp inainte sa se rupa.va multumesc.
     
  16. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
  17. haituc

    haituc 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2012
    Locație:
    Bucuresti - Buzau
    Masina:
    A4 1.9 TDI ; ATJ ;116cp QUATTRO 2000
    Salut, eu nu am probele cu Catalizatorul, dar am schimbat cam acum un an racordul flexibil, si nu l-au sudat foarte bine mecanicii, acum toba este mai jos. Duca cum stiti ca vine iarna va trebui sa-i pun jentile pe 15", va mai cobora putin, si voi atinge cu toba. Stiti vre-o solutie prin care as putea sa pun ceva sa-mi sustina teava ce duce catre toba finala. M-am bagat pe sub masina, si am vazut acolo ceva dopuri de plasic. Nu as vrea sa le scot sa vad daca sub ele este vre-un filet ceva deoarece au antifon sau ce-o fi ala, sa pun o platbanda prinsa in suruburi. A mai facut cineva lucrul asta? Sper sa fi postat bine. Nu am gasit in alta parte probleme legate de asa ceva. Multumesc anticipat.
     
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Deci, daca acum ai 205.55.16 sau 225.45.17 si pui 195.55.15 masina nu NU VA COBORA catusi de putin. Cum te-ai gandit tu ca daca pui jante mai mici masina va fi coborata? :) Asa toata lumea si-ar pune jante mici si gata... e trantita! :)

    In al doilea rand dopurile alea sunt pentru scurgerea apei din masina... nici urma de filet. Si nici nu are gaura aia rezistenta suficienta sa preia greutatea evacuarii (presupunand ca iti vin idei de a folosi saibe largi) pentru ca tu in incercarea de a o ridica vei sustine toata greutatea in ce vrei sa adaugi acum.

    In al treilea rand, problema e la sudura asa cum ai spus bine. Asadar, de acolo trebuie atacata problema. Taiata sudura aia incorecta si sudata din nou cum trebuie. Trebuia sa ii spui aluia ca nu sta bine. Acum te va costa alti bani.

    Si nu in ultimul rand, daca acum evacuarea nu sta bine si forteaza pozitia flexibilului (adica daca nu e pe pozitia ei) o sa umbli acolo in maxim 2 ani cand ti se va rupe flexibilul. Din nou.
     
  19. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    M-am tot uitat in topicul asta si nu am vazut ( sau sunt eu chior) diametru si lungime la racord flexibil la 1.8 fabricatie 96, masina din semnatura. Eu l-am masurat si mi-a dat 58 x 130. Atat este ? Cam ciudat sa fie mai mare decat 1.8 t care are 55 x 150 cum spunea un coleg mai sus.
     
  20. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Teava este de 55 mm,iar racordul flexibil acum se gaseste in diferite marimi,si cand spun lucrul asta ma refer la lungimea lui.
     

Distribuie pagina asta