1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Totul despre amortizoare - ce marci si modele cumparam si inlocuim la Audi

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de iulian_1976, 24 Aug 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am inlocuit si amortizoarele fata vechile Boge actual Sachs-Boge .
    Am pus Advantage si nu pot decat sa recunosc ca sunt extrem de confortabile.
    O sa atasez cateva poze cand va fi timp.

    Mod de demontare :
    -se desurubeaza 3 suruburi din zona filtrului de aer( dreapta) si de la ECU(stanga)
    -se scot pivotii bratelor superioare desigur inainte surubul ce trece prin mijlocul lor
    -se scoate surubul si piulita ce tine amortizorul in partea inferioara
    -se apasa pe fuzeta si se scoate ansamblul .

    In rest eu recomand sa mergeti cu ansamblul intr-un service ce este dotat cu cele necesare dezasmblarii amsamblului arc-amortizor sau de ce nu
    toata opertiunea facuta intr-un service.

    Daca pe spate se poate demonta amortizorul lejer cu o presa manuala pe fata eu recomand sa se mearga in service pentru a evita riscul unor accidente in timpul demontarii.(Eu am mers in service)

    Foarte multumit de Sachs Avantage pe spate am pus SuperTouring.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2011
  2. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Salut, as vrea sa stiu daca stie cineva cum arata flansele la A4 B5 2000 Ajm Avant pe fata, ca am comandat arcuri si amortizoare da nu stiu la flanse daca sa iau ambele piese sau doar cea centrala (cred). Adica daca a mai schimbat cineva sau stie din ce se compune si c ar trebui inlocuit odata cu arc si amortizor. Multumesc
     
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Poti folosi flansele vechi fara nici o problema.
    Nu are importanta daca este compusa din 2 piese sau una,este acelasi lucru unele sunt turnate una in alta la Lemforder am vazut parca iar in rest se imbina una in alta.
    Se uzeaza foarte greu atunci cand piulita turnata in partea de cauciuc a flansei rupe cauciucul,eu unu nu am vazut inca asa ceva;am vazut la Passat flansa deteriorata insa este proiectata altfel.

    Cateva poze de la demontare ;prinderea bratelor superioare si cu locul suruburilor unde este prins amortizorul in partea superioara.

    Se poate scoate ansamblul de pe masina ca pomul de craciun :)
    O prelungitoare de "17 este obligatorie si chei normale intre "16 si "18.

    In rest eu recomand cu caldura un service pentru a preveni accidentele in momentul scoaterii amortizorului si flansei de pe arc.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2011
  4. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Multumesc de raspuns, treaba o sa fie facuta la un service doar ca vroiam sa iau eu piesele, am vazut cum se scoate ansamblul da nu mai tin minte cum arata flansa :think:. Eu vroiam sa le schimb ca auzisem ca se comprima si ele dupa folosire indelungata(astea au vreo 10 ani) si daca tot schimb arcurile si amortizoarele ma gandeam sa fac treaba completa iar la gropi parca se aude un clinchet fin acolo unde e capatul amortizorului. Intrebarea mea se refera la pozele puse acum abia, merge si cea din poza 1 si cea din poza 2 pe masina. Si trebuie si rulment in ea? Ca sunt care nu au. Ms
     
    Ultima editare: 25 Iun 2011
  5. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In ce ai postat tu,piesa din poza 1 este de fapt piesa din poza 2 doar acea din dreapta.
    Ceea ce inseamna ca poza 2 este compusa din acea cupa + chestia din cauciuc care se vede in poza 1, cu o piulita turnata inauntru Eu parca am vazut undeva si turnata cupa cu partea din cauciuc nu mai stiu unde.

    Ai aici o poza cu cele 2 piese,de deasupra si invers fotografiate ,se vede acea piulita care ingropata in cauciuc.
    Poti cumpara doar partea de deasupra,acea cupa de desupt nu vad cum se poate deteriora.
    Succes.
     
    Ultima editare: 25 Iun 2011
  6. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Asa era si poza de la magazin, si tot skf, acum o ora am fost si am ridicat masina si se vede spira arcului care vine pe partea cu metal si vine pana in locul unde e un fel de opritor tot de cauciuc(se vede si in poza). Deci unele flanse vin si cu suportul metalic(din doua bucati in limbajul meu) care le face sa fie cel putin dublu la pret fata de cele fara acel suport care pare mai greu de stricat. Mie asta mi'a atras atentia in primul rand :p. Multumesc de rabdare si detaliile chitibusaresti :)
     
  7. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    As vrea sa stabilesc ceva. Tot aud peste tot "ULEI SAU GAZ, ulei e sport, gaz e confort", astea sunt rahaturi demne de gainarii din piata. Eu cred ca, in primul rand, ar trebui sa stim cu ce se "manaca" un amortizor. Orice amortizor modern, cu atat mai mult unul premium(Audi) are ulei SI gaz(azot) care previne aerarea uleiului. Cred ca "pe ulei" are doar dacia1300 si inlocuitoarele de buget, iar sa pui asa ceva pe Audi este culmea snobismului.

    Asa lucreaza un telescop: http://www.youtube.com/watch?v=vcSH2z706rU

    Parerea mea:

    Sachs Advantage (nu super touring) si Bilstein B4 sunt cele mai bune: confort in oras, stabilitate la viteza, directie...TOT:thumbs-up:
    Kyaba Excel-G sau Monroe de orice fel sunt praf, merg oribil si se duc repede

    LE: RECONDITIONARE ?! Cred ca glumesti.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Iun 2011
    cristi-kyd apreciază asta.
  8. mircea-teodor

    mircea-teodor Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    A6, 2.0TDI, CAHA, 200CP , 2011 , 4FB , SLine int.
    Salutare,
    Revin si eu cu o nedumerire.Mi-am cumpatat kit suspensii pentru masina + arcuri si din cate am citit si am intrebat cica ar fi bine sa se schimbe si rulmentii fata si flansile.Ok, am comandat la un prieten pe original ca pe SKF erau dublu la pret si imi vin doar flansile.Aia de unde cumpara spun ca la tipul asta de flansi nu mai trebuie rulment???:think:.
    Codul piesei este acesta:4D0 412 377 F
    Ma puteti lamuri si pe mine??
    Multumesc anticipat.
     
  9. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Salut, si eu am tot cautat pe topicu asta raspunsuri si cica nu au rulment, eu mi'am cumparat flanse, dar nu au rulment, e o piulita incastrata in cauciuc tare(ca in poza de mai sus tot de la post'ul meu). Inca nu am schimbat amortizoarele, azi sau maine depinde de mecanici, si am sa aflu daca au sau nu si revin cu un raspuns daca nu stie altcineva.
     
  10. mircea-teodor

    mircea-teodor Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    A6, 2.0TDI, CAHA, 200CP , 2011 , 4FB , SLine int.
    Mersi mult.Sa imi spui si mie care este treba ca sa nu ma duc degeaba saptamana viitoare la service.
     
  11. mircea-teodor

    mircea-teodor Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    A6, 2.0TDI, CAHA, 200CP , 2011 , 4FB , SLine int.
    Atasez si eu pozele cu flansile respective.Poate ne lumineaza cineva.:anbet:
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...este incastrata in cauciuc.
    Nu are nici un alt rulment,de fapt la Passat este altfel pe anumite modele,se sparge acea protectie din aceasta cauza multe presupuneri insa in necunostinta de cauza.

    Sub acea parte de cauciuc este o cupa cu un suport unde intra arcul in partea superioara,indraznesc sa spun ca este imposibil sa fie deteriorata.

    Arc,amortizor + sa spunem hai acea protectie cu piulita in rest nu este nevoie de altceva.
    Pe suspensiile spate insa se deterioareaza protectiile de praf de pe amortizor.
    Succes.
     
    Ultima editare: 12 Iul 2011
  13. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Am schimbat si eu ieri arcuri si amortizoare + kit brate, am trecut de la suspensii sport la standard(de la sachs +H&R la sachs super touring+ lesjofors, cred). Flansele sunt ca cele din poza ta, de fapt alea sunt, nu au rulment.
     
  14. mircea-teodor

    mircea-teodor Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    A6, 2.0TDI, CAHA, 200CP , 2011 , 4FB , SLine int.
    Multumesc mult, sper sa fie de ajutor pentru toata lumea.:)
     
  15. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    Cred ca amortizoarele care le am acum sunt pe duca (scartzaie, si nu prea mai atenueaza/incetinesc cursa arcurilor sport).
    Nu sunt amortizoarele originale, au fost schimbate acum vreo 50.000km; nu stiu ce marca sunt, au culoarea visinie; n-am fost niciodata prea multumit de ele - mi-as dori sa fi fost ceva mai confortabile.

    Am suspensie sport - ce imi recomandati sa imi pun pt mai mult confort?
    Sachs Advantage sau Sachs Super Touring? sau alta marca, orientata spre confort?

    M-am uitat in catalogul Sachs, si s-ar parea ca pt. masina mea se potrivesc doar Sachs Super Touring (A6 4f 2005 3.0TDI motor BMK).
     
  16. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Dupa cum ziceam si mai sus, am avut suspensie sport si jante de 17, si am pus apoi sachs super touring si roti de 15. Denivelarile tot se simt. Mi se pare mai confortabila la viraje adica volanul opune mai putina rezistenta, poate fiind mai elastica suspensia si deformarea anvelopei mai mare. Franarea e ok si accelerarea la fel. Eu am combinat si un condus mai confortabil cu suspensia, adica mai lin, mai lejer si mai putin zmucit ca atunci cand adusesem masina si conduceam mai "sport". Daca e vorba de gropi si denivelari ca aici e buba mai mereu, eu unu nu am simtit o diferenta semnificativa din masina, adica se aud si se simt, poate pentru articulatii e mai ok.
     
  17. cosmyin2004 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2.7 TDI Multitronic, 2006
    am facut la vw verificare toamna - iarna care contine si test pt amortizoare si franare. cam la ce % amortizoarele nu sunt bune?Ce rezultate ar fi normale? Ei mi-au spus ca este ok.

    Va atasez documentul primit de la ei
     
  18. Veveritzubrowneyes

    Veveritzubrowneyes 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B7 Avant 1,9 Tdi, BRB, 116 ps, 6S. 2008
    Super Touring sau Advantage

    Colegi care au optat pentru Sachs Super Touring sunteti multumiti de alegerea facuta? De curand am observat o usoara scurgere la amortizorul dreapta fata pentru masina din semnatura. Nu sunt decis ce amortizor s-ar preta mai bine pentru drumurile noastre, eu as fi inclinat mai mult pe confort. Ma gandesc ca Sachs Advantage sunt putin mai rigide. Am gasit Super Touring la 120 eur. perechea credeti ca este un pret ok? Va multumesc
     
  19. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Exista diferente la suportul de arc de pe amortizor la Audi A4 B5 ?

    Problema mea arata cam asa:
    am gasit niste amortizoare sachs pe gaz si as vrea sa le cumpar pentru a le inlocui pe cele originale dar am vazut ca difera la ele suportul pe care sta arcul.
    Am luat de pe net catalog complet sachs si scrie ca codul respectiv care vreau sa le cumpar sunt pentru a4 b5 din '96 pana in 2000 dar e diferit suportul de arc.
    Am studiat pe site-uri de piese auto si la acelasi tip de a4 in oferta apar telescoape cu ambele suporturi
    atasez poze cu ambele tipuri.Am pe masina modelul din poza 1 si cele care le-am gasit arata ca in poza 2.
    In cazul asta presupun ca nu ar conta asa mult suportul dar nu sunt sigur.
    A mai intalnit cineva problema asta,se potrivesc intre ele cele doua modele??
     
  20. rogue 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Sep 2009
    Locație:
    Bruxelles
    Masina:
    A6 1.9 TDi 165CP 2004 - fost, A4 2.5 Tdi 163CP 2003 - fost, acum altceva
    Acele talere sau suport de arc nu sunt fixe, cel putin asa am vazut la ale mele. Ele se pot indeparta si inlocui cu cele pe care le aveti pe masina, daca flansa de cauciuc este de asa natura incat are nevoie neaparat de tipul de suport pe care il aveti deja pe masina.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta