1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Totul despre Filtrul de Particule - DPF - curatare - inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de BlackW0lf, 6 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Florin7 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    2.0TDI BPW 2006
    Salut daca il anulezi nu ai nici o problema la itp pentru ca DPF-ul opreste doar CO-ul (monoxidul de carbon), si la ITP iti masoara CO2 ( dioxidul de carbon). Sigurul lucru care nu trebuie facut este sa nu spargi si catalizatorul care se afla in aceasi incinta cu dpf-ul.
     
  2. Speedy`

    Speedy` 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A6, 2.0, 2011
    eroaredupa curatare filtru particole

    Salut prieteni,

    Am si eu o mica problema cu A4 B8-ul meu.
    De curad mi s-a aprins martorul de Filtru de particole in bord si Martorul Motor.

    Merg pe centura se sting, dupa 2 zile se reaprind si tot asa.
    Am fost in service si am curatat filtrul de particole. s-au stins erorile dar au aparut altele de aceasta data.

    Atasez mai jos un log si poate ma ajuta cineva.
    Citisem undeva ca trebuie recalibrat nush ce senzor. Inainte de curatare era cu totul alta eroare.

    Stie cineva cum sa fac acea calibrare? sau este nevoie de a forta regenerarea?

    Multumesc.

    Address 01: Engine (J623-CAGB) Labels: 03L-906-019-CAG.clb
    Part No SW: 03L 906 019 C HW: 03L 906 019 AL
    Component: R4 2,0L EDC H23 8428
    Revision: 25H23---
    Coding: 0A194012232403080000
    Shop #: WSC 00982 202 82421
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906019C A02006
    VCID: 2B5F7608421E2F6

    2 Faults Found:
    5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
    P2452 00 [036] - Elect. Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 8
    Mileage: 164537 km
    Date: 2013.06.20
    Time: 20:24:43

    5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
    P2453 00 [237] - Implausible Signal
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 164491 km
    Date: 2013.06.20
    Time: 13:02:24

    Readiness: 1 1 0 0 0
     
  3. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Salutare.
    Maine termin si eu cu porcaria aia de DPF. Aveti idee daca si catalizatorul se afla tot acolo impreuna cu DPF-ul la 2.0 tdi cod BPW,2006? Oricum,daca e tot acolo,cred ca-l dau jos si pe ala.. Sa respire si motorul ala.
    Mai nou mi se regenereaza la 2-3 sute km. Ii ajunge si lui 240.000 km.
    Ca idee,ma costa 1000 de lei tot. Soft + eliminare fizica. Mi-e prieten tipul,ca altfel e vreo 3-4 sute de euro distractia. Mi-a garantat ca n-o sa am becuri aprinse sau fum.
    Revin cu impresii.
     
    Ultima editare: 30 Iun 2013
  4. nexthmj

    nexthmj 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 ( 4f ) 3.0TDI ( BMK )
    fix ca tine am patit si eu, la mine a fost turbina ( geometria variabila ) cost reparatie in jur de 1000 ron.
     
  5. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Maine termin de montat tot la loc. Curatat galerie,EGR. Am scos toti senzorii de pe carcasa DPF-ului,si am spart tot ce era inauntru inclusiv catalizatorul. Am vazut Audi A6 2.0 tdi care a facut la fel si nu avea nicio problema gen fum.
    ECU e "prostit" si montat. Maine monteaza tot la loc.
    La ce era in filtrul ala...ma mir ca mai mergea motorul. Turbina,saraca la fel.
    Acu sa nu-mi spuneti de ITP ca pentru 50 de lei ti-o face euro 7 nu 4...
    Sper sa mearga mai bine si sa consume mai putin(nu ca ar consuma mult).
    Aaa era sa uit. Nu-i nevoie sa tai filtrul.Merge spart prin teava care nu e curbata.
     
    Ultima editare: 1 Iul 2013
  6. AlexVTI

    AlexVTI 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2010
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    BMW X3 3.0sd 2007
    Cu catalizatorul si senzorul de temperatura ce ai avut?
     
  7. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Pai senzorii ii pun inapoi pe toti.I-a desurubat doar,sa poata lucra. Iar catalizatorul daca il lasam acolo riscam sa se desprinda la un moment dat si sa zdrangane. Daca n-o merge bine,iau un catalizator SH de pe un A4 fara DPF.
     
  8. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Scoate putin fum cand pornesc motorul. Cred ca e de la catalizatorul lipsa.Sa vad daca pot pune un catalizator. Se poate sparge dpf-ul si catalizatorul sa ramana acolo?
     
    Ultima editare: 2 Iul 2013
  9. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Ok.. Dupa multe softuri incercate,tot nu-mi placea. Cum vedeam putin fum parca o luam razna.Plus ca e mai zgomotos motorul fara DPF.Consumul identic cu cel dinainte.
    Am cumparat un filtru sh cu km putini,pus softul original inapoi si totul e ok.:)
    M-a costat 300 euro filtrul si demontat de 2 ori(4 milioane). Tipul cu softul nu mi-a luat niciun ban.
    Acum merge foarte bine masina. Adica mai bine decat cu filtrul meu care se regenera la 100 de km.
     
  10. AlexVTI

    AlexVTI 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2010
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    BMW X3 3.0sd 2007
    Daca scoate fum, inseamna ca nu este corect modificat softul pentru anularea DPF-ului. De unde stii ca filtrul de particule SH este bun??? Eu zic ca sunt bani irositi intr-un filtru SH. Ori cumperi un DPF nou, ori il anulezi definitiv. Eu nu vad alte variante la o astfel de masina.
     
  11. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Scotea putin fum doar la pornire. Insa era zgomotos motorul. Acum nu aud decat cauciucurile.
    Plus,ca mi se pare ca merge mult mai bine cu dpf.
     
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    "Cum îmi pot da și eu seama când face regenerarea?"
    Cred ca întrebarea asta a fost pusă de 1 milion de ori și tot de atâtea ori au fost date răspunsuri, mai mult sau mai puțin clare. Ba chestii legate de consumul ridicat, ba de fum lăsat în spate, temperatura gazelor, etc.
    Ce vreau eu sa spun acum? Mor (de ciuda) când va aud ca știți că vă fac mașinile regenerari.
    Eu, pana acum, nu am observat NIIII-MIC. Am cautat-o în "dos" și am fost atent, luni de zile, la orice deviere de la mersul normal. Nimic, nici un indiciu.
    Asta e, chiar devenise obsesie,...poate nici nu-și face, ca poate nici nu-i trebuie. :)
    Merg eu doar "extern" dar parca nici așa.
    Este oare vreun "jurnal de bord" ce poate fi citit cu VAG-ul? Poate așa aflu și eu ceva.
    Merci.
     
  13. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    La cele cu transmisie automata e mai simplu.Daca la accelerare usoara sau luat piciorul de pe acceleratie, turatia imi sta minim la 1500 si nu scade de loc decat cand stai pe loc,atunci a inceput regenerarea.
    Cand nu se regenereaza,turatia scade la 900-1000 cand reduc viteza sau iau piciorul de pe acceleratie.
    Asta am observat eu la masina mea.
     
  14. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Te cred si stiu si eu ca si asta e un indiciu, ba inca unul vizibil, important in topul "semnelor".
    Crezi ca eu nu m-am uitat la asta ? Bine ca nu sunt vreun pui de Superman, cu laser la "benoacle", ca dadeam naibii gaura in zona relatiului.
    Ti-am spus ca a devenit o obsesie, a devenit ceva "personal" de acum. :)
    Chiar deloc ? O tin eu numai in curse lungi, dar chiar si asa...
    Nu stiu ce sa spun,...astept si eu, poate vreodata o prind in off-side. Sper ca nu ea pe mine, cu vreun martor in bord.
    Astept...
    Merci.
     
  15. AlexVTI

    AlexVTI 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2010
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    BMW X3 3.0sd 2007
    Poate ai luat o masina cu dpf-ul anulat. Ai verificat asta? Oricum, daca vrei sa vezi daca face sau nu regenerare DPF-ul, intra cu VCDS-ul si monitorizeaza motorul si temperatura din filtru.
     
  16. symbad 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,103kw,BPW,2007
    Am scos in sfarsit filtru de particule dupa multe incercari inutile de regenerari pe la service-uri....cei de la atelier mi-au scos ceramica din interior spunandu-mi ca la modelul meu 2.0 BPW nu exista catalizator in compartimentul DPF-ului...in sfarsit evacuarea este libera acum erorile din bord s-au stins...dar o noua nemultumirea a aparut si anume mirosul de esapament in habitaclu cand este deschis geamul...chiar si cand stau pe loc cu motorul pornit si geamurile deschise se simte miros puternic de esapament...am presupus ca ar fi de la racordul flexibil dar pare ok...se poate crea un curent de aer care sa preia gazele de la toba finala si sa intre pe geam? A mai experimentat cineva asa ceva? Multumesc
     
  17. sanducosmin Bronze Member

    Înscris:
    6 Feb 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audiA4,1.9tdi, 2005+A4,1.9tdi,2001
    sigur o neetanseitate pe traseul de evacuare verifica cu o bucatica de servetel pe unde sufla
     
  18. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Asa mirosea si la mine dupa ce l-am spart...Plus zgomot.Dupa ce l-am pus la loc nu mai miroase in masina.
    Asa ca am pus altul si deocamdata(1000 km.) totul e ok. Cat despre catalizator cred ca exista in acel compartiment. Nu stiu cum e separat de filtru insa..
     
    Ultima editare: 8 Iul 2013
  19. symbad 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,103kw,BPW,2007
    Am verificat etansietatea pe traseul de evacuare totul pare in regula, desi cum a spus si mario mai sus cred ca mirosul de esapament apare imediat dupa ce se scoate DPF-ul ceea ce pt mine nu e deloc placut, poate sunt eu mai sensibil. Voi incepe sa caut un DPF second-hand, cu toti banii investiti pana acum cu anularea lui puteam sa cumpar unul din germania

    http://www.teilehaber.de/dieselpartikelfilter-audi-a4-2-0-tdi-140ps-id37689501.html

    pentru cei care vor sa ia in consideratie si o a doua optiune
     
  20. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Da...mie imi era rusine cand eram cu cineva in masina si stateam la semafor.
    Daca stiam ca se gasesc asa de ieftin nici nu luam in considerare anularea lui.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta