1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

TPMS - Sistemul monitorizare Presiune roti la A4 B9 (8W) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de answer, 6 Aug 2019.

  1. answer 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B9 2.0 TDI 2017
    Salutare. Senzorii de presiune la b9 sunt pe abs?
     
  2. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
  3. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Mi-e ciuda, ca la Passatul B8 al cumnatului sunt senzori TPMS in roata si vede presiunea in bord... si face misto de mine ca mi-am luat Audi...
     
  4. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
  5. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Din cate am inteles cand sunt pe abs eroarea nu este instant, dureaza un pic pana iti apare eroare in bord. Ca si comparatie, la A8-ul anterior senzorii erau minim 100e bucata (500e cu tot cu rezerva) si am decis ca nu merita sa ii schimb..pe autostrada am facut pana, nu mi-am dat seama...si mi-a zburat anvelopa de pe janta in mers. Discutand cu cineva la un service, mi-a explicat ca e posibil sa fi patit la fel cu senzorii pe abs, insa niciodata cu senzorii activi de presiune/temperatura. Sincer nu am facut proba sa vad cat de repede citesc senzorii de abs de la masinile moderne, insa cred ca daca te ajung 200e montarea celor activi merita investitia.
     
  6. Flo1980

    Flo1980 Bronze Member

    Înscris:
    7 Ian 2017
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A4 avant 2016
    Eu am facut pana si senzorii abs m-au avertizat la timp, am avut timp sa ajung la service la timp. Iti trebuie totusi un manometru sa verifici faptul ca nu e o simpla scadere de presiune.
     
  7. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    Sistemul de citire a presiunii in anvelope prin ABS este configurat doar sa bifeze o cerinta, atata timp cat nu iti arata presiunea pe fiecare roata in parte.
    Am pus botoseii de iarna si doar dupa 300 km si a treia pornire m-a avertizat ca vezi doamne e ceva cu presiunea.
    Daca nenea de la vulcanizare imi punea 3 sau si mai mult ... e ok. Sau aparatul pentru presiune de la statia de alimentare cu combustibil e defect ?
     
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Am achizitionat un compresor audi, iti arata si presiunea si poti face "top up" pana la vulcanizare daca doar scade. Am mai multa incredere in compresorul audi decat la statia de alimentare cu combustibil, am pus in vara 2.4 la un OMV prin Covasna dupa ce am primit avertizare in bord. Am verificat celelalte roti si aveam sub 2.0, mi-am dat seama ca e ceva in neregula si le-am facut pe toate la 2.4 pana ajung acasa, topaia la orice pietricica. La vulcanizare am verificat si aveam 2.9.
     
  9. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    Eu am avut numai interactiuni ok cu compresoarele de la MOL (cand functionau:)). Cat setam pe fiecare roata exact atat imi arata si masina. Acum la Audi dupa faza cu atentionarea de presiune nici nu m-am dus sa verific cat am. Am dat memorare presiune actuala si asta e.
     
  10. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Daca schimbi anvelopele si nu setezi noile valori nu iti da eroare imediat, am patit si eu asta, probabil diferenta e foarte mica si ii ia mai mult timp sa isi dea seama :).
     
  11. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    Nu imi dau seama cum functioneaza acest model de citire a presiunii in anvelope si cam la ce diferenta de presiune iti da mesaj de pana sau ceva probleme.
    Ma intreb, caci e una sa memorezi presiunea dupa ce ai mers 300-400 km (cald) si alta e cand ai facut presiune noua in anvelope (rece). Diferenta e si de 0,4 - 0,5 Bari
     
  12. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Senzorii de presiune montati in valva din anvelope ca si sistemul de citire presiune prin ABS functioneaza cum au ei/el chef. Ba te avertizeaza aiurea, ba te avertizeaza cand ai pana, ba mergi pe pana fara sa te avertizeze. Asa ca nu te increde prea mult in ei.
     
  13. kimdiesel

    kimdiesel 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, 2016, cod motor DETA
    Functioneaza foarte bine. La mine, citirea se face prin intermediul senzorilor ABS. Cand valoarea turatiei citite se schimba cu o anumita marja fata de cea memorata, la oricare din roti, apare mesaj de avertizare. Simplu si eficient, fara alte dispozitive in plus. Doar daca refaci presiunea in roti, trebuie memorate noile valori sau daca schimbi rotile (cu cele de iarna, de ex).
    La alte masini, citirea se face prin senzori dedicati (in valva rotii, citire radio wireless), dar acolo, daca pui alte roti trebuie si alti senzori pe care sa ii recunoasca masina. Prefer prin ABS, chiar daca nu iti afiseaza presiunea individual pe roata.
     
  14. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    Nu e chiar asa cum spui. Exemplu l-am dat eu. Dupa ce am incaltat masina cu anvelope de iarna doar dupa 3 zile si dupa ce am parcurs mai bine de 300 km s-a sesizat ca sunt alte anvelope, alte presiuni.
    La senzorii montati pe valva iti indica presiunea dupa aproximativ 1 km parcurs de la sa zicem schimbat anvelope iarna/vara sau invers.
    Si cel mai important lucru este ca vad care e presiunea si pot sa o ajustez instant. Poti sa ii montezi foarte bine pe noile valve aferente noilor jante.
     
  15. kimdiesel

    kimdiesel 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, 2016, cod motor DETA
    Inca o data, TPMS prin ABS sesizeaza diferenta peste o anumita marja. Stiu ce vorbesc, am sistemul pe toate masinile de 13 ani si nu am avut probleme. Daca ai schimbat rotile si nu ai setat noile valori este normal sa te avertizeze dupa mai multi km, nu a fost o diferenta asa mare de presiuni in roti incat sa avertizeze. Ca nu vezi presiunea pe fiecare roata, chiar nu este o necesitate. Ideea sistemului este sa te avertizeze ca ai o problema cu presiunea in roti sau pana. Daca faci pana sistemul avertizeaza imediat. Fiecare este liber sa isi monteze ce doreste.
     
  16. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    Tu chiar vorbesti serios ? Daca tigaia ma averizeaza dupa 300 km + ca ceva nu e in regula si eu aveam o presiune mai mare cu 0,5-0,6 Bari sau invers, tie iti pare normal asa-i ? Iti pare normal ca avand senzori sa trebuiasca sa verific presiunea tot la 2-3 saptamani sau x km ca poti sa ai variatii dar tu nu stii ? Hai sa fim seriosi.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    TPMS prin ABS este o panarama.

    TPMS cu senzor la fiecare roata (unde vezi presiunea si temp. individual) este ok, dar li se termina bateria si trebuiesc inlocuiti integral (nu sunt tocmai ieftini, excluzand “OE-urile” de pe Aliexpress).
     
  18. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    @audi66 sunt si audi care au senzori la valve ? nu stiu; asta e motivul pentru care intreb.
    Daca da banuiesc ca e necesar si ceva codari daca se schimba tipul de senzori, daca se poate schimba, nu ma pricep.

    Nu stiu cat sunt de scumpi la alte marci auto dar la fosta masina (alta marca) de care m-am despartit la 90.000 km nu au necesitat schimbare. Aveam 4 bucati in geanta cu acareturi, pentru jantele de iarna pe care am renuntat sa le achizitionez. Cele 4 bucati senzori au fost 200 lei produs OE
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, sunt Audi cu senzori la valve. Informatia fiind preluata de o antena si afisata pe MMI/IC.

    OE sau OEM, probabil erau fake-uri la 50 lei / bucata.

    Nu se schimba tipul de senzori, la TPMS prin ABS nu ai absolut nici un senzor pe janta/valva.

    upload_2020-11-6_14-13-26.png
     
  20. tatimeu

    tatimeu 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2020
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    Megane RS3 302 CP/2014; A4 B9 190 CP/2019 Quattro, Led si Virtual cockpit (DETA)
    Acesti senzori se pot monta pe tigaia mea ?
    Cei de care am zis mai sus, sunt mai bine zis au fost originali luati de la baietii din zona Pitesti .. cred ca stii la ce ma refer.
    Stiu ca la sistemul TPMS prin ABS nu ai senzor pe valva. Si asta eram curios, daca eu pot sa imi pun pe valva si sa vad informatia in MMI.
     

Distribuie pagina asta