1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Transmisia Quattro - Cardan si Diferential la Audi A4 B6 - MONTARE ULTERIOARA - mentenanta

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dny10, 24 Ian 2013.

  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Poza cu motorul si ambreiajul am mai vazut-o pe undeva. Cred ca mai are un topic. E de urmarit acolo ca e aceeasi schema. Bun link ;)
     
  2. t.virgil

    t.virgil Banned

    Înscris:
    1 Ian 2010
    Locație:
    focsani
    Masina:
    Audi a4 b6
    Am vrut sa fac si eu modificarea asta dar costa prea mult si nu esti sigur pe ea. Dupa ce montezi mecanica iti trebuie toate softurile dupa quattro, mai sunt si pe acolo 3-400 euro, senzori ESP, etc., etc., nu iti convine. Pe mine ma ajungea vreo 2.500 Euro
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Apr 2013
  3. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Din cate stiu eu nu are nici un cablaj in plus sistemul quattro, pentru ca totul este mecanic si nu electronic. Cat despre senzori ESP nu stiu ce sa zic.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Apr 2013
  4. by_virgilio

    by_virgilio 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2010
    Locație:
    focsani
    Masina:
    audi a4 avant 19 tdi 136 hp 07/06/2005
    Are control de tractiune (ESP) sau ceva de genu. Nu este grea modificarea. Vorbeste cu baieti care aduc masini de afara sa iti aduca jumate de masina de la sofer in spate si asa ai idee despre ce se vorbeste. Eu inca caut un quattro busit sa il cumpar dar nimic.
    Eu am avut un B5 quattro, era meserias pe zapada, oricum o sa te ajunga in jur de 1500 euro jumatate de masina cumparata din Germania. Nu incerca sa cumperi piese de la una de la alta.
    Inca ceva: cutia de la 2.5 nu merge pe 1.9
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Apr 2013
  5. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Faza cu cutia o stiu. Am renuntat la ideea de a modifica deoarece trebuie sudati duportii de prindere ai cardanului de caroserie. In acel moment se compromite izolatia masini si o sa apara repede rugina mai ales la cata sare avem noi pe drumuri iarna plus ca trebuie demontat interiorul sa nu iti ia foc masina in momentul suduri. Deci eu, zic ca nu merita transformarea decat daca ai piesele si nu trebuie sa mai investesti.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Apr 2013
  6. bancaru

    bancaru 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2009
    Locație:
    Campina
    Masina:
    AUDI A4 B8 2.O TDI CAGA
    Salutare,
    Ce ulei se baga la grupul spate si in ce cantitate. Audi A4 B6 1,9 TDI Quattro a.an fabricatie 2003. Astept un raspuns. Multumesc
     
  7. AndreiJulliard 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, 2,5 V6 Tdi Quattro, 2002
    Probleme Grave Cu Quattro - Diferential Spate

    Salut prieteni,

    sunt nou pe acest forum si, bineintes am ajuns sa fac acest cont pentru ca deja simt ca innebunesc cu ce se intampla cu masina mea. Iata povestea....
    Am un Audi A4 2.5 V6 Tdi Quattro din 2002. Dupa doua luni de stat in service, unde am schimbat axele cu came, distributia etc. si cel mai important diferentialul spate (achizitionat seccond) am urmatoarea problema:

    Ma duc linistit si fericit sa iau masina din service, dupa cum spuneam, saptamana trecuta. Achizitionasem diferentialul spate inca de la intrarea masinii in service (cel vechi deja bloca roata in curba la dreapta - in mers). Bun...iau masina si SURPRIZA treapta intai si a doua de viteza, vibratii si sacadatii ca si cum diferentialul "nou" nu ar fi bun. M-am desumflat total, am sunat persoana de la care am achizitionat diferentialul sa ii spun ce se intampla. Acesta foarte surprins. In fine, ajung la un consens cu el ca returnez....nici o problema.

    Ferm convins ca diferentialul este de vina, gasesc pe net un baietas din Pitesti care vinde diferential seccond. Am plecat de dimineata la Pitesti (cu aceeasi problema insuportabila ----- vibratii si blocaje la viteze mici si un huruit enervant in spatele masinii). Pe autostrada, la viteza de 140 km/h - 160km/h masina se comporta ok. In fine, ajung la Pitesti, ma vad cu baietasul la un service, dau diferentialul vechi jos si il montez pe cel nou. Cand pornesc masina................SE INTAMPLA ACEEASI TREABA (VIBRATII, SACADATII, BLOCAJE) mai mult decat atat, deja tremuratul se mentine la orice viteza de rulaj. :sos:

    In concluzie, cred ca nu diferentialul a fost problema, planetarele par ok, NU STIU CE SA MA FAC.

    Banuiesc cardanul sau rulmentul sau.....? Nu mai stiu......

    Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac.

    Multumesc.:beerchug:
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cardanul, diferențialul au fost prinse cum trebuie in șuruburi? Nu sunt bucși uzate la prinderi?
    Diferențialul e sigur la fel la cod cu cel original? Are ulei? Diferențialul central torsen e ok? Mai ai ulei in cutie? Poate ai mers cu nivel scăzut si s-a uzat ceva. Nu sunt așa multe piese in discuție ca sa ai atâtea probleme.
     
  9. AndreiJulliard 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, 2,5 V6 Tdi Quattro, 2002
    Problema Diferential Torsen Audi A4 2.5 V6 Tdi Quattro 2004

    Salut baieti,
    acum aproximativ o luna am scos masina din service (am schimbat axele cu came etc). De cand am plecat cu ea de la service masina vibreaza si sacadeaza puntea spate in linie dreapta. Initial situatia asta aparea doar la a intaia si la a doua, cu timpul a devenit o sitautie permanenta. Am crezut ca e grupul dupa spate si l-am schimbat, problema persista. Fac mentiunea ca atunci cand e motorul rece nu vibreaza. Am verificat cardanul si baietii spun ca e ok. Am suat la Midocar si un baietas de acolo mi-a spus sa verific diferentialul Torsen. Am cumparat o alta cutie de 2.5 (fara sa o verific temeinic) si nu se potriveste (flansele de la planetare si lipsa de conducte de ulei racire pe diferential). NU MAI STIU CE SA II MAI FAC. Acum caut cutie de viteze in 6 trepte manuala care sa semene cu a mea, NU GASESC.
    Intrebarea mea este daca exista vreun loc unde pot sa reconditionez diferentialul torsen dau daca poate fi de la flanse (le schimb ???)

    Multumesc,
     
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Dupa ce probleme ai avut cu piese luate la ghici, ai luat si o cutie aiurea. Sa completezi la profil si ce cod motor ai. Cutiile difera intre diverse motoare, gen 150,163, 180cp. Probabil ai luat cutie pentru alta putere sau alt an de fabricatie. Daca nu are conductele, probabil tu ai pe cea de 150cp. La 180cp are si conducte. Deasemenea e posibil sa aiba si alt raport la grup. Torsenul ar trebui sa se potriveasca de la una la alta si nici nu ar trebui sa fie prea greu de schimbat intre ele.

    Tu stii ce cod are a ta? Daca nu scrie pe ea, posteaza la VIN decoder ca sa iti dea detaliile cu ce ai pe masina.

    Oricum ar fi, trebuie demontat si vazut ce se intampla de vibreaza doar cand e cald uleiul. Poate s-a stricat ceva. Sunt to felul de saibe pe la pinioanele din diferentiale, alea se pot uza in timp, dar se si gasesc de cumparat. Exista in ETKA cod pentru fiecare tip de saiba, dupa grosimi, etc. Ai nevoie de un mecanic care poate cauta si piese si stie ce face.
     
  11. lucky69boy

    lucky69boy 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2014
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 avant 2.5v6 quattro
    salutare. am tot cautat si nu am gasit nimic de rulmentul intermediar de la cardanul lui a4b6, cum se rezolva problema cu schimbul acestuia azi am desfacut pe dedesupt sa schimb cablul de frana de mana si am sesizat ca acel cauciuc din jurul rulmentului este in proportie de 80 la suta distrus, nu ma incanta ideea de acumpara cardan nou pt ca deja am investit in masina peste 2000 de euro, nimeni nu a gasit nici o solutie. merge si la a4 b6 ceva de bmw???
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De unde sa stim daca merge ceva de la alta masina. De ce nu incerci tu asta ?

    Daca rulmentul ala este distrus nu ai alta solutie decat alt cardan. Cand ai cumparat masina nu ai luat si asta in considerare, ca sa poate strica rulmentul ?

    Se gasesc rulmenti cu flansa dar facuti / bricolati cum vrei tu sa spui AfterMarket. Cauta pe e-bay.de Nu exista de vanzare pe original, nu se fabrica.
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ultima editare de un moderator: 9 Dec 2014
  14. Backspace 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2012
    Locație:
    Magurele
    Masina:
    A4, 2.5 BAU ,2004
    Salut! Nu stiu daca acest topic este cel pe care trebuie sa scriu, daca nu este asa rog un moderator sa mute topicul meu unde considera el. Detin un a4, model b6 cu transmisie quattro, cutie tiptronic. De ceva timp experimentez urmatoarea problema: Atunci cand plec dupa loc, fie ca este linie dreapta sau virez, dupa ce depasesc pragul celor 10-30 km/h se aude doar in habitaclu un scurt "Poc". Se aude doar in pragul acesta de km, doar in masina si o singura data. Dupa ce depasesc aceasta viteza, sunetul respectiv dispare. Daca insa merg in coloana, de cate ori ajung in pragul respectiv de viteza de atatea ori se aude "Poc-ul". Am incercat sa merg cu geamul deschis sa aud insa in zadar. Se aude doar in masina atunci cand nu functioneaza aerul sau radio. Am fost la mecanic, jocul in grup nu e mare, rulmentul de la mijloc e in regula, planetarele nu au joc, cutia schimba bine... Am ramas in pana de idei. Daca se mai confrunta/s-a confruntat cineva cu aceasta problema, va rog sa ma ajutati! Multumesc!:sm4:
     
  15. Flow

    Flow 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    MTM RS6 4G 4.0 TFSI V8 2016
    Jocuri mici cumulate, sau chiar angrenajele din cutie pe primele 2 trepte probabil.
     
  16. Backspace 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2012
    Locație:
    Magurele
    Masina:
    A4, 2.5 BAU ,2004
    Flow Multumesc pentru parere. Este o explicatie plauzibila
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Iun 2015
  17. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    Buna seara,
    Nu stiu daca subiectul a mai fost abordat pe forum sau nu, insa cu functia search nu am reusit sa gasesc nicio informatie utila.
    Mai exact, e vorba de urmatoarea situatie.
    Se da un Audi A4 B6 2003 1.8T Quattro.
    Din anumite motive, as vrea ca pentru o scurta perioada de timp sa ii deconectez transmiterea puterii catre puntea spate .
    Intrebarea este:

    Tinand cont ca diferentialul central este un Torsen, daca ii dau cardanul jos va merge normal, ca o masina FWD ?
     
  18. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Nu, nu va merge deloc. Trebuie sa-i schimbi si cutia de viteze cu una de tractiune fata, altfel o sa se invarta in gol cardanul care iese din cutie spre puntea spate.
     
  19. Flow

    Flow 4th Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    MTM RS6 4G 4.0 TFSI V8 2016
    Da, va merge.
    Poti da jos cardanul din spate si va functiona doar cu tractiune fata (invers nu functioneaza daca dai una sau amandoua planetarele pe fata).
    Nu stiu daca va merge normal dar cu siguranta va merge.
    Testat: Mi s a rupt o planetara pe fata - masina nu se mai misca deloc.
    Mi s a rupt o planetara pe spate - masina mergea bine merci.
    Contrar a ce spun multe reclame realitatea este cea descrisa de mine mai sus.
    Spor
     
  20. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    Salut all,
    M-am lovit in ultimele 2 saptamani de necesitatea inlocuirii simeringurilor de planetara de la diferentialul spate. Problema pentru ca in general directia de pe puntea spate la orice Audi se mentine in stare foarte buna mult timp (la mine spre exemplu dupa 13 ani nu am inlocuit decat bieletele antiruliu si bucse bara stabilizatoare, restul e in stare foarte buna, fara jocuri), si nefiind demontata vreodata suruburile cu excentric din care se regleaza unghiul de fuga si respective cel de cadere spate se cam "sudeaza" de bucse, ceea ce face imposibila demontarea bratelor spate si scoaterea planetarelor.
    Solutia propusa de primul service in care am fost a fost una extreme de dureroasa care implica sudura, taiere si distrugere suruburi si bucse, demontare integrala punte spate. Aproximativ 2 zile de munca si manopera aferenta, precum si costurile legate de inlocuirea a tot ceea ce inseamna bucsa si surub. Nu am evaluat pe deplin costurile, pentru ca in mod cert ar fi trecut de 1000 de lei pentru inlocuirea a doua piese care costa 35 de lei amandoua.
    Solutia propusa de al doilea service, si cea castigatoare, care a necesitat timp efectiv de lucru de mai putin de 3 ore pentru inlocuirea pieselor, este detaliata pas cu pas mai jos:

    1. Se decupleaza cardanul de cutia de viteze.
    2. Se demonteaza scutul (termic) din dreptul rulmentului intermediar.
    3. Se goleste diferentialul spate de ulei.
    4. Se demonteaza protectiile de planetare spate, stanga + dreapta.
    5. Se decupleaza planetarele de diferential. In momentul acesta inca nu se pot scoate, nu e sufficient joc lateral pentru a le decuple complet de diferential.
    6. Se demonteaza diferentialul din suportul lateral spre fata lui.
    7. Se demonteaza diferentialul din suportul din spate.
    8. In momentul acesta diferentialul se poate cobori sufficient de mult incat sa permita rotirea lui spre stanga si spre dreapta, ceea ce va face ca planetarele sa iese foarte usor si sa lase libera calea de acces spre flansele diferentialului.
    9. Se demonteaza fiecare flansa in parte si se inlocuieste simeringul.
    10. Pentru montare se reiau pasii in sens invers, pana la punctul 1, unde pentru a recupla cardanul la CV e nevoie sa se slabeasca traversa cutia viteze (pentru a cobori CV cativa cm si a o indeparta putin de cardan. a.i. sa se creeze un spatiu putin mai mare care sa permita o vizibilitate mai buna a cuplarii cardanului pe CV).

    Daca va gasiti vreodata in situatia mentionata mai sus, sper ca descrierea aceasta sa va fie de folos.
     
    bcosmin, Chriss_Deejay, lowlife și alți 2 apreciază asta.

Distribuie pagina asta