1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare - brate - capete de bara - suspensie sau rulmenti la Audi A3 8P

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de wolfenstein, 6 Noi 2011.

  1. etudseg 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8V 1.6 TDI 110cp
    Salut,

    Am un audi a3 1.6 tdi din 2010 si imi tremura usor volanul intre 100 - 130 km/h, vibratiile fiind mai inense la 100 km/h si la 125km/h si la accelerare si la decelerare ( fara picior pe frana ). Nu am avut probleme pana nu am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna. Cauciucurile de iarna le-am cumparat noi ( ce e drept noi dar usor deformate - ca asa se vand in Romania cauciucurile noi ). Am zis ok sunt cauciucurile deformate, asta e, merg asa cu ele pana trece iarna. Acum cand a dat caldura am zis sa le schimb inapoi cu cele de vara sa scap de tremuratul asta, problema este ca acum tremura si cu cele de vara. Mentionez ca am echilibrat cauciucuriele de iarna de 3 ori in 2 locuri diferite, al doilea loc fiind autosoft unde le-am echilibrat de doua ori in aceeasi zi ( prima oara tragea dreapta si tremura destul de tare iar a doua oara a ramas decat cu un tremurat usor intre 115 - 125km/h( testat pe autostrada ). Acum le-am pus pe cele de vara cu care nu avusesem nicio problema inainte si acum problema este la fel ca la cele de iarna. Pana la 100 kmh nu are nici cel mai mic tremurat, intre 100 si 130 kmh tremura dar parca in interval diferit fata de cele de iarna. M-am intors inapoi la autosoft sa-i fac geometria si baiatu de acolo dupa un test gen tras, impins de roti mi-a zis ca nu are nici un joc in nimic si nu necesita nicio reglare. I-a mai facut un test cu motorul pornit in treapta 5 sa vada daca si astea de vara sunt deformate ( nu sunt ) si a vazut ca planetara dreapta nu se invarte la fel de liniar ca cea din stanga, cu o usoara deformare in miscare. Ideea este ca nu troncane nu bate nu se aude absolut nimic. Nu mai stiu care este problema - cauciucurile neechilibrate cum trebuie sau planetara ? Daca ar fi planetara nu ar trebui sa fie tremurat si sub 100 km/h sau macar niste zgomote ceva la viraje? Mai este varianta ca de fiecare data cand imi echilibrau rotile si le reechilibrau dupa jumatate de ora si le puneau pe alt aparat iar erau dezechilibrate. Stie cineva un service cu aparate calumea de echilibrat ?

    Multumesc.
     
  2. allexx332 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    GALATI
    Masina:
    A3 SPORTBACK 1.9TDI 105HP 2005
    Buna seara,
    De curand am schimbat la A3-ul meu 8P din 2005 toate bucsele spate, bieletele antiruliu, amortizoarele si bratele port-arc (inclusiv suruburile de bracare). Dupa geometrie am sesizat ca la denivelari, mai ales la viteze peste 100 km/h devine instabila, incepand sa "danseze" stanga-drepta fiind greu de controlat.
    Am refacut geometria , de aceasta data la EUROMASTER , in 3D (a fost gasita usor dereglata pe dreapta spate si remediata , raportul iesind "in verde"). Dupa a 2-a geometrie am parcurs un drum de 120 km (judetean , plin de denivelari si plombe) pe care nu am putut circula cu mai mult de 60 km/h datorita instabilitatii masinii si mai nou, am capatat si un "scartait" finut la fiecare hop peste care trec.
    Ce sa mai fac, sa repet iarasi geometria ? Mentionez ca pe masina am montate un set de jante de A5 cu ET 28 (fata de cele de tabla cu ET 56). Pot acestea sa influenteze negativ bracajul ? Sa il refac cu jantele de tabla ? Singurele repere neinlocuite pe spate sunt arcurile si bara stabilizatoare (mecanicul m-a sfatuit sa nu o fac, cele existente fiind ok) si culmea, in curbe nu e instabila. Pareri ? Multumesc anticipat.
     
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    De cateva saptamani, poate chiar luni, daca merg prin Bucuresti cu ~40-45km la ora, am un sunet, bataie, nici nu stiu cum sa ii spun.
    Initial am crezut ca e de la motor ceva, si am zis ca e normal, pana mi-au zis niste prieteni ca nu e prea normal sa se auda sunetul respectiv.

    Am iesit in weekend pe autostrada spre mare, si masina este mai galagioasa decat deobicei, iar sunetul revine si la viteze mai maricele, gen 80-130kmh.
    Acelasi sunet, de bataie continua, dar nu foarte puternica, si mi se pare ca si vibreaza/trepideaza foarte des masina in mers. Nu mai am acelasi mers lin-constant de parca plutesc, pe care il aveam la inceput cand am luat masina.

    Am fost cu ea la colegul nostru Marian, si mi-a zis ca nu pare sa fie din rulmenti. El mi-a recomandat sa merg cu ea asa pana se mai uzeaza rulmentul si poate face mai urat incat sa ne dam seama care este.
    Mie mi se pare ca se aude de pe spate, stanga. De exemplu, pasagerul din fata nu aude sunetul respectiv asa tare precum il aud eu, insa pentru mine e stresant maxim.

    Ce s-a intamplat intre timp de cand am luat masina.
    1). Am cumparat cauciucuri noi de vara, cam proaste, dar nu cred ca este totusi de la ele (https://www.anvelope.ro/anvelope-vara-riken-maystorm-2-b2-22545-r17-94-y-xl.htm). Anul trecut nu se auzea asa. Indicele de sunet este maricel fata de alte cauciucuri.
    2). Am schimbat bieletele antiruliu pe fata, ambele roti.
    3). Nu am facut geometria deloc de cand am luat masina. Am mai luat si niste gropi, am schimbat si cauciucurile de 4 ori (iarna->vara->iarna->vara).

    Am facut si o captura de pe camera mea, in drumul din weekend, poate intelegeti ceva printre vocile noastre, zgomot de fundal si muzica.
    Se aude mai proeminent cand depasesc cu viteze, dupa secunda 15.


    Pot sa fie cauciucurile de vina?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Din ce am reusit sa aud, huruitul tau este influentat de viteza cu care mergi. Deci ori vreun rulment, ori anvelopele.
     
  5. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Pana la 40kmh nu se aude deloc. Intre 40 si 50 face cel mai rau, iar pana la 70-80 iar nu se mai aude.
    Ce ar trebui sa fac? poate la service sa-si dea seama care rulment este?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai putea sa te duci la service, evident ca pot sa isi dea seama care rulment este (daca e cazul).
    Dar cum ti-am mai zis, e posibil sa fie si anvelopele de vina.
     
  7. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Ca sa elimini o posibilitate, inverseaza rotiile fata-spate, si vezi daca se schimba ceva. Daca nu, treci la rulmenti.
     
  8. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Da, interesanta si varianta ta. Ar trebui totusi sa simt/aud daca vine sunetul din fata.
    Mersi frumos. O sa incerc.
     
  9. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    N-am reusit inca sa fac nimic, pentru ca am fost ocupat, iar astazi am plecat cu masina la munca ca sa o mai testez.
    Am reusit sa elimin un lucru. la 40-50kmh, indiferent ca iau stanga sau dreapta in timp ce merg ca sa transfer greutatea, sunetul inca persista. Deci nu este dependent de traiectorie.
    Putem sa eliminam rulmentul, sau problema asta se poate depista doar pe rotile din fata? v-am zis ca mie mi se pare ca se aude spate.
     
  10. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Vesti bune si vesti proaste.
    Am fost la autozone si am dat rotile jos. Mi le-au spalat, curatat de plumbi vechi, echilibrat, pus plumbi noi, inversat rotile spate->fata.

    Mi-au zis ca aveam 2.6psi in fiecare roata, mai putin aia de pe dreapta fata, unde aveam 2.3. Poate din cauza asta imi tragea dreapta.
    Mi le-au adus pe toate la 2.2 am impresia, n-am fost atent.
    Rezultatul? nu pare sa mai traga dreapta, iar sunetul de vjum vjum s-a mutat din stanga spate in stanga fata, insa nu mai este atat de pronuntat.
    Tipul mi-a scos cauciucul de pe janta de pe stanga spate, si mi-a invartit-o inca 45 de grade? pentru ca la echilibrare era singura care dadea foarte prost.
    Acum nu mai face atat de urat, insa inca e sesizabil sunetul daca opresc muzica, si parca il simt in fata la picioarele mele.

    Deci, macar nu e rulmentul, ci janta sau cauciucul. Pot trai cu asta :))
     
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Interesant, o chestie de genul imi face si mie cand fac frana de motor, atunci este mai pronuntat.
     
  12. Florinppv

    Florinppv 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2011
    Locație:
    Oradea/Italy
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI 2004
    Fallen, nu e cumva ovalizata janta respectiva ?
     
  13. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Foarte posibil. Astia de la autozone nu mi-au zis nimic de faptul ca ar fi ovalizata.
    Trebuie sa ma duc la o vulcanizare mai rasarita sa vedem.
     
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Eu am crescut presiunea in roti iar acum totul este ok. Aveam o idee mai putin decat trebuia pe fata iar acum toate sunt bune si frumoase.
     
  15. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Sunetul care pe mine ma termina nervos. De la ce naiba sa fie ?

     
  16. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Suna exact cum imi suna si mie.
    La mine s-a domolit dupa echilibrare iar, insa tind sa cred ca e janta ovalizata/stramba.
     
  17. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Mda.... am luat o groapa sanatoasa in drum spre Ploiesti de la Brasov.....
    Luni ma duc sa echilibrez rotile. La mine face din ce in ce mai tare, mecanicul mi-a spus ca e posibil sa fie un rulment dar trebuie sa mai trag de masina ca sa se auda care....

    Vibratii nu are gram. Dupa o saptamana de gropi de Buzau face mai tare.

    Masina era plina, portbagaj full, bagaje si in masina, 3 persoane.
     
  18. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Am reechilibrat azi rotile iar zgomotul s-a diminuat cu mult. Am pastrat aceeasi configuratie a rotilor.
    Doar daca opresc muzica sa zic ca se mai aude ceva dar sa si trag bine cu urechea.
    Una peste alta 2.7 presiune roti fata 2.4 spate 225 45 17 gumele.
     
  19. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Am fost astazi sa fac geometria, din cauza ca masina trage dreapta.
    Din pacate, geometria masinii este in stare perfecta si nu a fost nevoie sa reglez nimic.
    Tipul de la geometrie mi-a zis ca este posibil sa fie ceva de la volan, si cica sa intru cu VCDS-ul si sa fac nu stiu ce calibrare. Stie cineva despre ce vorbeste?
    Eu am gasit numai Steering Angle Sensor, dar ca sa fie ala dereglat, ar fi trebuit sa am eroare pe VCDS la el.

    Mecanicul mi-a zis ca bucsaraie, bielete, capete, sunt in stare perfecta si ca nu trebuie nimic schimbat.
    Deci, ce ma fac? masina trage dreapta daca dau drumul la volan.
    Nu puternic, dar dupa vreo 100m, incepe incet incet sa o ia spre dreapta.
    Daca sunt pe banda 2, in aproximativ 300m am ajuns pe banda 1.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mecanicul e zugrav. Nu ai ce sa reglezi la volan cu VCDS-ul sa nu mai traga stanga/dreapta.
    Ce nu cunosc mecanicii astia care fac geometria (sau cunosc dar numai stie sigur ce e de facut, inainte sau dupa) este ca atunci cand faci geometria se pune VCDS-ul pe masina pentru a regla volanul la pozitia 0 dupa care se blocheaza cu acel cal. Abia dupa aia se face geometria.
    Dar ei cam incurca borcanele.

    Incearca sa muti jantele de pe spate pe fata, presimt ca ai un cauciuc cu probleme.
     

Distribuie pagina asta