1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare, directie - suspensie sau rulmenti la A4 B6 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de 4AUDI, 14 Sep 2007.

  1. AndreiWAC

    AndreiWAC 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2013
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    Audi A4 B6 2.0 ALT AUTOMATA
    Salutare,

    Astazi cand m-am bagat sub masina sa ii fac schimbul de ulei am constatat cu stupoare ca nu mai am suruburi la bara stabilizitoare. A mai patit cineva asca ceva? Gasesc sa le cumpar separat sau trebuie sa ma interesez la dezmembrari? IMG_7181.JPG IMG_7182.JPG
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce relevanta are daca a mai patit cineva sau nu ?
    Verifica filetul din interiorul barii, din cauza montajului necorespunzator sunt toate sansele sa fie stricat, am mai intalnit cazuri.
     
  3. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    Verifica intai sa nu fie rupt surubul in interiorul barii stabilizatoare. Am patit asta la B7.
    Daca nu este rupt surubul si filetul este ok, poti masura diametrul si pasul si poti cumpara suruburi cu clasa de duritate 9 de la orice magazin specializat in suruburi.
    Sau de la piese auto, suruburi originale conform VIN-ului, dar sigur va trebui sa astepti pt livrare.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La reprezentanta posibil sa fie pe stoc.
    Are nevoie de 4 suruburi cod N 906 282 05 si 2 piulite cod N 102 861 10.
     
  5. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Ori nu s-au mai montat, ori le-ai pierdut.. nu ai simtit nici o problema pana acum? Cam ciudat sa fie ambele lipsa.. daca s-ar fi destrans ar fi facut ceva zgomot stabilizatorii, dar si asa nu ti-ai dat seama? De aceea la directie spun, pe cat posibil sa se puna suruburi originale.. chiar daca-s vechi. Eu tot pe acelea le-am pus si n-am nici o treaba.
     
    Alex Paa apreciază asta.
  6. gruvnoise

    gruvnoise 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2014
    Locație:
    Matera - Italia / Pașcani - Romania
    Masina:
    Audi a4 avant 1,9 tdi 2002 awx 131 hp
    O părere pe datele acestea, daca cunoaște cineva
     
  7. xstefan10

    xstefan10 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Târgu Jiu / București
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 tdi AVF, 2003
    S-a reglat directia decat pe fata, mai exact convergenta, care din ce vad la aparatul asta care masoara in mm trebuie 1,2 mm pe ambele parti, iar tu ai 1. (acum diferenta asta e foarte mica deci nu cred ca vei avea probleme). Unghiul de cadere este dereglat pe dreapta fata -aprox 30' (nu se regleaza) dar nu este chiar un motiv de ingrijorare, doar ca s-ar putea sa te traga intr-o parte+uzura infima pe interiorul anvelopei. Pe spate ai convergenta dereglata pe stanga+unghiul de cadere care se regleaza pe puntea spate.
     
  8. gruvnoise

    gruvnoise 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2014
    Locație:
    Matera - Italia / Pașcani - Romania
    Masina:
    Audi a4 avant 1,9 tdi 2002 awx 131 hp
    multumesc colegul, o uzura excesiva am pe fata, dreata/exterior.
     
  9. xstefan10

    xstefan10 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Târgu Jiu / București
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 tdi AVF, 2003
    Daca uzura s-a format inainte de reglarea directiei nu este nicio problema (cand e dereglata convergenta, poate sa-ti uzeze doar o anvelopa ori amandoua, depinde de caz). Iti recomand sa schimbi anvelopele si sa le urmaresti daca se mai uzeaza neuniform.
     
    Ultima editare: 16 Mai 2018
  10. gruvnoise

    gruvnoise 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2014
    Locație:
    Matera - Italia / Pașcani - Romania
    Masina:
    Audi a4 avant 1,9 tdi 2002 awx 131 hp
    asa voi face, multumesc pentru sfaturi
     
  11. gabarea 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4 B6, 1.8T, 2004, benzina, cabrio, 193CP, BFB
    Am batai si pe fata si pe spate la masina si nu inteleg de ce se strica atat de des aceste brate, bucse etc. Sa fie calitatea pieselor atat de slaba? Ultima oara am cumparat marca TRW (acum nu stiu cat de originale erau, dupa pret clar erau originala insa pe ele era stantat TRW cu niste puncte - or fi fost fake, or fi fost originale, cine mai stie). Aproape ca le schimb in fiecare an.
    Plus de asta la cum bate masina, cand ajung in service pentru verificare mi se spune ca doar un brat inferior fata stanga ar fi cu probleme (observ o mare lipsa de interes a mecanicilor)
    Cum se face o verificare cat mai corecta a jocurilor de sub masina? Voi cum procedati ca sa fiti siguri ca nu va scapa nici un joc, masina pe elevator sau pe rampa?

    Acum ma pregatesc sa ii fac geometria deoarece o roata din dreapta are unghiul spre interior si asta imi cauzeaza o gramada de probleme: rulmentul se uzeaza nici in 6 luni, la viraje maxime stanga, roata din dreapta intra sub masina, practic e trasa dupa masina si o data mi-a rupt surubul de planetara, in mers la peste 100 vibreaza 97% din masina :))
    Sa ii si fac geometria trebuie sa am doar capetele de bara fara jocuri in ele sau toate bratele sa fie schimbate si sa nu am nici cel mai mic joc?
     
  12. Lucian96 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 4F2, 2011, CAHA
    Ca sa verifici pivotul unui brat trebuie desfacut de pe masina si il verifici la mana doarece strans poate sa fie ok si cand il desfaci sa fie varza. Daca au fost fake trw-urile e posibil ca din cauza asta sa se fi dus asa rapid,dar si originale daca nu le montezi corespunzator si nu le strangi pe pozitie se uzeaza mult mai rapid bucsele,se rup si atunci toate socurile se transmit caroseriei si bate,desi pivotii sunt in regula.
     
  13. ryoraul

    ryoraul Bronze Member

    Înscris:
    8 Feb 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 2001 AVANT 1.9 TDI AJM
    Am mai auzit de altii care se plang de brate dar ei parca au magnet la gropi si dupa vin si se plang ca ce slabe sunt bratele.
     
  14. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Postez aici deoarece poate mai e cineva in dificultatea in care am fost eu, verificat si reverificat toata directia si nu s-a gasit problema.. problema/rezolvarea tine de doua suruburi.

    Am sesizat un zgomot pe partea dreapta la trecerea peste anumite denivelari cu viteza mica [inainte de "speed bumper" opream, bagam in treapta 1, treceam usor peste], in treapta 1 si 2, la oprire pe loc [franez, incetinesc mult, si cand mai e acel "putin" pentru oprire in loc], iar acel zgomot.. o mica si simpla bataie, o data, nu in mod repetitiv.
    Ok, am mai verificat directia, suspensia, n-am stiut ce sa fac. Am ignorat-o si am zis sa las sa se agraveze sa-mi dau seama de unde vine bataia, deoarece a fost cam.. de multe ori la verificat si nu se gasea cauza. Bagasem de seama saptamana trecuta iar de bataie si iarasi ma plangeam ca nu gasesc ce e, ca poate e caseta de directie.. un prieten ce are Golf 5 mi-a sugerat sa verific suruburile din fata ale puntii fata (subframe), spunandu-mi ca la fel patea si el; la Golf acele suruburi fiind problematice.

    Mi-am zis ok, incerc si asta ca n-am ce sa mai verific. Nici nu m-am obosit sa mai merg la verificat, cele doua suruburi nu costa o avere, le schimb si daca dispare zgomotul.. bucurie, daca nu...

    Inlocuit cele doua suruburi si bataia a disparut, iar de proba am trecut doar peste un bumper la fel ca inainte.

    Cod surub: N 909 568 03 (nr 31 pe imagine)
     
    ovidiutm și Caracal apreciază asta.
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pai și problema care era? Erau slabe suruburile sau ce? Erau cu ceva diferite cele noi?

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  16. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Am uitat sa mentionez in mesajul anterior, scuzati-ma.

    Nu am incercat sa mai strang suruburile, nu am fost curios daca sunt slabite, mecanicul mi-a spus sa nu le strang puternic daca nu folosesc dinanometrica, sa nu le rup. Masina suspendata pe elevator, am desurubat pe cel din stanga, l-am comparat "la ochi" cu cel nou si era la fel, l-am pus pe cel nou si l-am strans. Am desurubat pe cel de pe dreapta si l-am comparat, parea putin mai lung, la masuratoare a reiesit o diferenta de aproape 3 mm intre cel nou si cel vechi. L-am strans pe cel nou si am pus masina pe roti. Am dat o tura doua.. nimic. Am trecut din nou peste acele "cocoase" ascultand cu atentie, nu s-a mai auzit nimic. Am trecut iarasi, sa ma asigur. La fel, bataia a disparut. Am auzit ca la Golf 5 e o problema mai comuna, de aici mi-a fost si sugestia.. mi-am zis sa incerc, n-am de pierdut decat ceva timp si ~30 lei.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, este o problema comuna la grupul VAG asta si mai ales la modelele de Golf 5, 6 si chiar 7 si nu numai la acele modele din grupul VAG. Aici aveti mai multe detalii: https://vwforum.ro/topic/70457-pocnituri-sub-masina-la-schimbari-directie/?fromsearch=1

    Aveti si un TSB atasat de care trebuia sa stiti special referior la problema asta. :) Dar daca nu cititi internetul asta nemarginit in informatii, ce sa va fac ... :)

    Un bun mecanic si informat ar trebui sa stie asta. Dar cand (vorba unui clasic in viata, se stie el :)) cei care umbla pe la masini nu erau mecanici, erau probabil maimute dresate sa devina mecanici care insa au esuat :) asta patiti cand ajungeti sa va reparati masinile si plecati cu ele mai rau fata de cum ati ajuns acolo.
     
    gutza25 și AlexPTB apreciază asta.
  18. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Postez asta in speranta ca va fi de folos cuiva, candva! Aici consider a fi aria perfecta, nu la sectiunea de esapament.

    Zgomot neidentificat provenit din fata, directie noua, verificata, reverificata, planetare, suporti, bucse, capeti de bara, stabilizatori..

    Update: am gasit sursa unei "bube" ce m-a zapacit in ultimul an de zile.. o alta bataie ce nu-mi dadea pace. Verificat, reverificat directia, suportii, capetii de bara, bucse, stabilizatori, tot ce se putea pe fata (ca de se auzea bataia). Verificat suruburile de la brate, demontat bratele, verificat jos daca aveau pivotii joc (bineinteles ca nu). Deci.. de trei ori am demontat bratele, de vreo trei am reverificat tot ce se putea. Ok.. nimic. Era o bataie ce aparea la viraj strans spre dreapta si acceleram sau aveam o turatie mai mare.. chiar daca franam, scoteam masina din viteza, ea aparea.. in ultimele luni mai aparea si la o denivelare (zgomotul era diferit fata de cel produs de surubul puntii fata - vezi postarile anterioare). :banghead:

    Odata cu montarea esapamentului "nou", fiind mai greu decat cel oem (e ceva custom de 63 pentru 1.8T), zgomotul aparea tot mai des. Ba mai mult, aparea si cand masina mergea drept, la orice hop sau accelerare.. de doua ori a fost mecanicul sub masina, am rearanjat esapamentul, am tras/impins de el si nu dadea nicaieri.. pana la urma am gasit problema. Totul pleaca din flexibil, nu a fost sudat perfect drept si e putin inclinat, de acolo pleaca problema (si cu esapamentul vechi oem de 1.9 se auzea zgomotul, dar foarte putin la viraj strans spre dreapta). Am facut o mica improvizatie sa ma asigur ca provine zgomotul de la esapament. Legat si tras spre dreapta langa traversa ce tine cutia de viteze (fiind AVF). Am dat o tura, doua.. nimic. Nu pot spune decat ca m-am inseninat si ca dorm mai bine noaptea. :anbet:

    Va urma demontarea tobei si sudarea flexibilului la un alt unghi sau chiar montarea unui nou flexibil. Momentan ma bucur ca nu e o alta chichita nedescoperita (ma gandeam la caseta).
     
  19. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Daca doriti sa faceti unghiul pe spate, aveti nevoie de:

    - surubul numarul 3 + nr 2 + nr 4 (cate doua)

    - surubul numarul 10 + 9 + 4 (cate doua)

    - bucsa numarul 8 (4 bucati)

    Cel putin asa e la AVF limuzina. La mine a fost cazul fericit, suruburile vechi nu erau gripate in bucse, asadar am inlocuit doar suruburile. Bucsele am ales sa le pastrez pe cele OEM.

    NR3: WHT001679

    NR2: WHT001675

    NR4: N90635001

    NR10: WHT002262

    NR9: WHT001676

    NR8: 26619 01 (Lemforder) / 8E0501541S

    Cam asta e tot.
     
    Tirpitz apreciază asta.
  20. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF

Distribuie pagina asta