1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare, directie - suspensie sau rulmenti la A4 B6 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de 4AUDI, 14 Sep 2007.

  1. xstefan10

    xstefan10 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Târgu Jiu / București
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 tdi AVF, 2003
    Din ce vad eu, ți-au reglat geometria doar pe față (convergenta). Pe stânga nu e reglată perfect, dar pe dreapta a ieșit bine. Pe spate trebuie reglata convergenta si caderea pe ambele părți (mai ales pe dreapta unde este deviat cu aproape un grad) !
     
    K3nT apreciază asta.
  2. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Nu e selectata suspensia corecta din programul folosit la geometrie. Acum am lamurit problema.

    El are suspensie 1BV, sport. In program au selectat 1BA. I-am indicat si pozele din topicul meu de cand am facut geometria.
     
  3. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Salut,

    am o mica problema pe care doresc sa o remediez , volanul nu revine in pozitia zero dupa viraj, ramane inclinat in jur de 10/15grade..aceeasi problema stg/dreapta.
    -kit-ul de brate (inclusiv bielete de directie, cap de bara, stabilizatori) inlocuit cu piese noi.
    -lichid servo inlocuit, am folosit lichid OE verde
    -geometrie facuta de 2 ori, evident dupa ce a fost montat kit-ul
    -verificat burdufuri caseta, caseta nu are joc
    -pompa nu prezinta zgomote ciudate(nu am masurat presiunea)
    -volanul se misca usor, nu revine sacadat
    -anvelope aproape noi(au 2 luni)

    Mentionez ca aceeasi problema o aveam si inainte sa schimb kit-ul de brate/geometrie..etc.

    Ce as mai putea verifica? Sa fie din surubul de reglaj caseta, sau acela se foloseste doar cand se monteaza caseta pe masina si nu se mai umbla acolo?

    Multumesc
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu stiu ca revenirea volanului la pozitia 0 dupa viraj o face in mare parte bara de torsiune.
    Verifica si ce tine de ea, bucse, potcoave, eventual sa nu fie fisurata.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @K3nT Vezi sa nu fie turtit unul din suportii bucselor de la bara de torsiune. Clemele acelea de metal ce vin peste bucse.

    Daca ai probleme la bara, bucse, suporti, bielete anti-ruliu, de obicei iti joaca volanul foarte rau in mana pe sleauri.
     
  6. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    @nucugheri odata cu kit-ul am schimbat si potcoavele(eu le zic stabilizatori..am pus Lemforder), mai mult de atat odata cu kit-ul am schimbat si bucsele de cauciuc ce vin pe bara stabilizatoare(am cumparat OE), partea cu fisurile recunosc ca nu am verificat.

    @audi66 volanul nu joaca si nici inainte de a schimba piesele nu juca, singura chestie ce am observat-o este ca atunci cand merg pe drum neasfaltat, cu pietre/gropi mici..etc vad ca volanul revine pe pozitie sau chiar si trece putin de centru(5 grade) dar ma gandesc ca este ceva normal tinand cont de latimea anvelopelor(235/45/17).

    Schimband bucsele de pe bara ma gandesc ca cei de la service nu erau atat de inconstienti incat sa monteze niste cleme defecte.
    Am oarecum incredere in serviciile lor, nu sunt genul "la coltul strazii"...chiar m-au sunat sa ma intrebe daca doresc sa schimb si biletele de directie(nu vin in kit) care aveau putin joc.

    O sa pun si jantele/anvelopele de vara(aceleasi dimensiuni) poate se modifica ceva, cu toate ca nu cred si evident o sa inspectez bara de torsiune mai in detaliu.
    Sincer nu mai retin daca cu jantele pe 15" intampinam aceeasi problema.

    Mersi
     
  7. sofo_bogdy

    sofo_bogdy 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2007
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi A4 B6 1,9 tdi 101 cp 2002
    Salutare!De aproximativ 1 an am o problema careia nu ii dau de cap;anvelopa dreapta spate se uzeaza pe exterior.Am fost la service,au verificat brate,bucse,totul e ok!Am facut geometria de mai multe ori insa la scurt timp incepe din nou sa toceasca.Uzura caror brate,bucse credeti ca ar provoca aceasta uzura?Exclud posibilitatea ca puntea sa fie stramba deoarece nu a suferit nicio lovitura puternica.Ma bate gandul sa inlocuiesc tot ce inseamna brat si bucsa pe spate fiindca momentan alta solutie nu vad.Daca v-ati lovit de o problema asemanatoare va rog sa imi spuneti cum s-a rezolvat la voi!Multumesc anticipat!
     
  8. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Unghiul de cadere al rotii e in regula? Roata 'cade' bine pe asfalt? Amortizor / arc verificat? Sa nu fie uzate.. e posibil sa fie din arc, fiind obosit de la diverse socuri (de obicei partea dreapta e mai expusa la gropi/denivelari). in mod normal reglajele pe spate se fac din bucsile cu suruburile excentrice.. iar la o masina veche, ai nevoie minimum de suruburi si saibe noi (minimum deoarece e posibil sa ai nevoie si de bucse), daca sunt gripate subururile in bucse.. le tai si le pui noi, iar mai apoi faci verificare. Daca te uiti pe ultimele pagini ai fi gasit faptul ca am facut o asemenea "lucrare".
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @sofo_bogdy Pune-i sa verifice atent arcurile, posibil sa ai vreo spira rupta.
    Am avut fix aceeasi problema si am gasit o spira rupta la un arc si tamponul inferior (pe care se fixeaza arcul) distrus.

    Audi e cunoscut pentru faptul ca ruginesc arcurile posterioare in partea de jos. Dupa caz, crapand sau rupandu-se cate 1 spira.
     
  10. sofo_bogdy

    sofo_bogdy 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2007
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi A4 B6 1,9 tdi 101 cp 2002
    @AlexPTB Astazi am dat comanda de cele 4 bucse Lemforder si o sa mi le inlocuiasca un prieten mecanic in care am foarte mare incredere.Mi-a spus momentan sa comand bucsele iar suruburile daca va fi nevoie cand umbla sa le inlocuiasca.
    @audi66 Multumesc pt sfat!O sa verific si aceste aspecte si sper ca intr-un final sa ii dau de cap!
    Va tin la curent dupa ce inlocuiesc bucsele,verific arcuri,suport si refac geometria!O zi placuta va doresc!
     
  11. Raul_X 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, AWX, 131 CP, 2003, Avant
    Am o mica problema la care nu ii dau de cap ... am o bataie la directie (eu o percep ca venind din dreapta fata), am mers la mecanic, ridicat masina, verificat toate bratele, mecanicul a zis ca nu bate nimic dar apare o bataie (zgomot) cand e un soc sus-jos (groapa, denivelare). La soc fata-spate, nu bate nimic (sa trec peste o alveola cu 30 km/h, etc). Ma puteti ajuta cu o idee ce sa verific cumva? Sa fie totusi bieleta antiruliu cu aceste simptome? Sau poate fi de la rulmentul din capat de la telescop?
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    La capat de telescop nu are rulment. Deci o cauza inlaturata.
     
  13. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    probabil a vrut sa spuna flansa amortizor :) poti sa le schimbi si pe alea nu sunt foarte scumpe si mai elimini o cauza.
     
  14. Raul_X 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, AWX, 131 CP, 2003, Avant
    Flansa amortizor, confirm. Mersi K3nT de ajutor.
     
  15. sofo_bogdy

    sofo_bogdy 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2007
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi A4 B6 1,9 tdi 101 cp 2002
    Salutare!Trebuie sa inlocuiesc bucsa mare de la bascula spate si surubul excentric care o fixeaza!Ma puteti ajuta cu niste coduri pt bucsa,respectiv surub!Multumesc!
     
  16. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Salut. Acesta ar putea fi un cod pentru setul de bucse: 100 505 1008/S

    Si am mai gasit o schita cu niste coduri.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  17. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Revin cu o completare pentru imaginea de mai sus. Adaug coduri OE si AfterMarket. Aveti cam tot, suruburi excentrice, saibe excentrice (piulitele nu-s necesare), brat drept.

    La bratul curbat puteti opta pentru bucse. Sunt doua identice pe fiecare, aveti nevoie de patru in total daca le schimbati pe toate. Nu e nevoie sa inlocuiti bratul, numai daca vrei sau e lovit/stramb.

    Surub excentric: WHT001679 - doua bucati

    Saiba excentrica: WHT001675 - doua bucati

    Surub excentric: WHT002262 - doua bucati

    Saiba excentrica: WHT001676 - doua bucati


    Bucsa brat curbat: 8E0 501 541 S / 26619 01 LEMFORDER - patru bucati

    Brat drept: 8E0 501 529 P / 38774 FEBI - doua bucati

    Bucsa fuzeta: 8E0 505 203 D / 26623 01 LEMFORDER - doua bucati

    Bucsa 1 brat H: 8E0 505 279 J / 26612 01 LEMFORDER / 1005050006 MEYLE - doua bucati

    Bucsa 2 brat H: 8E0 505 171 J / 26611 01 LEMFORDER - doua bucati

    Bucsa 3 brat H: 8E0 505 185 N / 26610 01 LEMFORDER / 1005050007 MEYLE / 412817 SPIDAN - doua bucati


    Sau puteti opta pentru Set Meyle: 100 505 1008/S - doua seturi. Contine bucsile enumerate mai sus. Nu e 100% complet, mai aveti nevoie de doua bucse 8E0 501 541 S / 26619 01 pentru a avea toate bucsele. Verificati ce nu e ok pe masina si inlocuiti. Sau pur si simplu, cumparati tot ce e enumerat si ati scapat de-o grija.
     
    danutzu_2001 apreciază asta.
  18. alecsdani

    alecsdani 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2013
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,1.9TDI, AWX, 2002
    Va salut,
    Am o problema cu unghiul de cadere la al meu A4 B6. Am schimbat brate fata iar cand am fost sa fac geometria surprize ... caderea este la - un grad jumate pe ambele roti. Aveti o idee de la ce ar putea fi sau daca se regleaza ca pe spate (caderea) ?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Verifica arcuri/amortizoare.
    Acelasi lucru l-am patit si eu, facand unghiul de directie in 3 locuri diferite pana cand un om mai dibaci a observat ca aveam 1 spira rupta din arc.
     
    TalosCosmin apreciază asta.
  20. alecsdani

    alecsdani 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2013
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,1.9TDI, AWX, 2002
    Amortizoarele sunt noi. O sa verific arcul daca este prins bine eu dupa ce am strans flansa am verificat dar o sa ma mai uit o data. Nu stiu cat ar influenta pentru ca arcul este prins pe brat nicidecum de pe fuzeta sa zici ca de acolo se face caderea dar ma uit ca deja a facut cauciucurile zob si nu vreau sa le stric si pe alea de iarna
     

Distribuie pagina asta