1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tren de rulare - Suspensie (brate - capete de bara - arcuri - amortizoare) la A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de lucian co, 12 Ian 2009.

  1. lucian co 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    oradea
    Masina:
    A6 98,2,5 tdi;A6 1,8,quattro
    salutare tuturor
    sunt nou pe aici si am o problema,am un A6 din 96 motor de 1800 cc quattro,pe strada imi fuge stanga sau dreapta cand este drumul cu denivelari (sleauri),si pe drum bun se duce cateodata , nu mai spun cand iau viraj ca este foarte instabila si prezinta nesiguranta, nu am reusit sa gasesc defectul, am schimbat bucsile de la brate ( nu cele de la bara stabilizatoare ) si caseta de directie dar nu am rezolvat nimik ,directia am reglat-o este ok (ma si mirat ca la varsta ei caderea era in valorile admise), nu stiu ce sa mai fac , cand mi s-a reglat directia nu trebuia sa regleze si la rotile din spate ceva , nu stiu intreb si eu , alte jocuri nu sunt cel putin asa sustin cei de la service ,daca a mai intalnit cineva problema asta rog sa imi spuneti si mie , multumesc
     
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Salut

    90 % este problema din amortizoarele fata, care probabil ca sunt duse amandoua sau nu sunt cele pentru acest model. Problema apare din cauza denivelarilor cel mai probabil, datorita faptului ca atunci cand amortizoarele sunt uzate rotile pierd contactul cu solul pentru perioade scurte de timp si automat ramai fara directie. Tendinta este intotdeauna sa tragi de volan in sens opus fata de raspunsul nedorit al masinii, reactia apare mai greu, tu tragi mai mult si masina vireaza violent in directia respectiva cand reia contactul cu solul. Acest lucru te sperie, virezi automat in sens opus si procesul se reia.

    Geometria reglata prost nu se manifesta in general asa. Eu am avut ocazia sa merg cu amortizoare defecte si stiu cum se manifesta (asa cum ai descris tu). Ideea este sa astepti un timp mai lung raspunsul masinii si sa nu bruschezi volanul cu miscari stanga-dreapta rapide. Totodata cu cat viteza este mai mare cu atat efectul se amplifica.

    Verifica daca sunt urme de ulei in partea superioara a amortizoarelor, acolo unde iese tija pistonului. Daca acolo exista ulei este un semn al problemei la amortizorul respectiv.
     
  3. lucian co 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    oradea
    Masina:
    A6 98,2,5 tdi;A6 1,8,quattro
    merci , mi s-a mai spus ca asta ar trebuii sa fie problema, ce ma surprinde este faptul ca,suspensie exista ,am facut un pic de offroad cu ea si doamne ce bine se tine, eu ma gandeam ca ar fii posibil din bucsele de la stabilizatoare , parca m-am uitat o data si nu era ulei ,dar o sa verific mai atent , multumesc inca o data
     
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Din ce descrii tu par telescoapele duse,am mers cu un amic cu telescoapele duse si masina era barca total(tot a4 b5),iar in curbe daca intrai putin mai tare pierdeai controlul asupra masinii.I-am spus sa schimbe telescoapele urgent,m-a sunat dupa vreo cateva zile ca la iesirea dintr-o curba a accelerat si a pierdut controlul asupra masinii,noroc ca nu era nimeni prin preajma lui.Asa ca verifica telescoapele.
     
  5. lucian co 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2007
    Locație:
    oradea
    Masina:
    A6 98,2,5 tdi;A6 1,8,quattro
    fratilor, in primul rand multumesc pt ajutor, astazi m-am uitat un pic mai atent
    telescoapele nu sunt curse deloc (atat cat am putut vedea fara sa scot cartusul,doar examinand cu mana in jurul axului ),absolut uscat ,cand apesi pe fiecare parte fasaie si nu face ca barca , suspensia este foarte buna,in schimb am remarcat altceva ,bucsele de la bara stabilizatoare cele din brat sunt cam duse,dar nu asta m-a frapat ,ci faptul ca, cu roata un pic virata si incercand sa zicem jocul la capatul de bara pe partea stanga , se misca si jugul , cred ca bucsa din fata stanga de la jug e dusa(bucsile care sunt in bratele propri zise sunt noi ),ca pe partea dreapta nu face chiar asa, ma intreb nu asta sa fie de fapt cauza??, mai ales ca si cauciucul din stanga este uzat destul de mult pe interior, nu ma pricep asa de bine, voi ce spuneti , oricum o sa comand setul de bucse de la jug , cele din fata si pe cele de la bara care vin pe mijlocul bratului, mentionez faptul ca am incercat jocul fara sa ridic masina pe cric ,masina fiind cu toate rotile pe pamant , si am mai constatat ceva ,daca am roata virata stanga maxim si dau cu spatele , la un moment dat face ca si cum ar trece peste o piatra ceva , ca si cum s-ar deplasa tot ansamblul spre dreapta , sper sa ma fac bine inteles , va multumesc si astept parerile voastre
     
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ca sa stii exact care sunt problemele cu directia si suspensia,pune-o pe un tester gen ITP si o sa vezi exact ce si cum.
     
  7. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Zgomote - tren de rulare - directie - rulmenti - sistem de franare - A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

    Salut,
    Am observat de vreo 2 zile ca masina mea, A6 2002 131 cp, la virajul de stanga scoate un zgomot urat. E ceva ca un tac, tac, tac dar cum am mai spus numai la virajul de stanga si numai cand accelerez mai brusc.
    Credeti ca ar fi planetara ca la altceva nu pot sa ma gandesc si daca da cam la ce preturi sa ma astept ? Mersi de eventualele raspunsuri.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mai 2012
  8. razy

    razy 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi a6
    Sigur e capul de planetara,care costa in jur de 350RON(unul bun)... asta mi s intamplase mie anul trecut
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mai 2012
  9. Audi-07-Sil

    Audi-07-Sil 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2008
    Locație:
    Piatra Neamt sau Iasi
    Masina:
    Audi A6 1,9 TDI 131 CP model 2003 (facelift + ProLine)
    daca tot te ocupi de problema vezi si daca burduful mai are vaselina in el. daca e crapat (cum se intampla des) ai gasit si problema. (daca zici ca se intampla doar la viraj stanga)
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Va salut, asa cum spune si titlul, vreau sa va intreb ce parere aveti de kiturile de brate de pe ebay, ca preturi par OK, nu sint de vreo mare firma, dar in magazinele de piese de pe la noi gasesti kituri facute pe vapor de la 1000 ron in sus, iar astea din Germania au si garantie unele de 2 ani.Sint si pe ebay mai scumpe(Meyle, aprox. 300 euro), care banuiesc ca sint si mai rezistente.
    Eu trebuie sa schimb bratele in primavara, iar pina atunci vreau sa aflu si parerile altora. Multumesc.Atasez si un link.
    http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/L..._Zubehör&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p3286.c0.m282
     
  11. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Mare lucru nu am inteles...ATP este producatorul sau distribuitorul? si garantia cine o da in caz ca se strica dupa 1 luna sau dupa 3 zile?....mai bine dau un ban si iau de aici din romania si beneficiez de garantie...nu e un bec care se arde si gata...este element de siguranta...directie respectiv suspensie ! Daca la 100 km/h 'sare ochii' la un brat superior ..ce zici? se mai merita sa dai 100 si ceva de euro p tot kitul? eu zic ca e mai importanta viata si sanatatea mea decat o traisata de fiare !

    Cheers,
     
  12. dukku 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 Allroad 3.0 TDI
    Eu am cumparat de pe ebay un kit la 150 de euro facut de Herzog. A tinut fix 30 000 km .Au picat dintr-o data toate bratele .
     
  13. aaddyy_o 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A6 , 2500CMC QUATTRO
    Arcuri fata A6 C5 probleme si rezolvari

    Buna! Am si eu o mica problema...de ceva vreme am auzit o bataie stg fata, nu permanenta, zgomot metalic infundat, doar la denivelarile mai mari, cand se modifica greutatea masinii pe rotile din fata. Azi, am identificat problema: arcul stg fata rupt pe la mijloc....si acum, dilema: arc nou sau second? daca e nou, nu o sa fie diferenta intre cel din stg/dr in fct de uzura lui? sa stea mai ridicata de partea cu cel nou...
    Mecanicul mi-a sugerat sa cumpar second hand, ca sa nu trebuiasca schimbat si cel din dreapta (multa manopera).
    Daca cumpar second, la ce sa ma orientez, ca sa potriveasca....merge cel de A6 normal? sau trebuie de quattro? diferente in functie de anii de fabricatie?
    mentionez ca masina mea e un A6 quattro 2.5 , 180cp, cod motor AKE, berlina, an fabricatie 2003, cutie manuala. Multumesc. Stima!
     
  14. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Poti pune unu sh dar cu condita sa fi fost tot pe un quattro cu 2.5. Daca vrei sa pui noi fa un efort si cumpara-le pe ambele. Daca cumperi sh uita-te pe arcul bun si vezi ca are niste pete de diferite culori (galben, rosu, maro etc etc) vezi ca cel sh sa aibe aceleasi culori ca cel bun de pe masina.
     
    Ultima editare: 25 Apr 2011
  15. aaddyy_o 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A6 , 2500CMC QUATTRO
    Ok. Multumesc pentru raspuns! dar, inca o intrebare...unde sa ma uit dupa buline? trebuie demontat ceva?sau se vede fara a desface roti/plasticaraie? Maine o sa ma duc la o spalatorie si o sa dau cu jetu de apa pe acolo...poate reusesc sa identific ceva . Multumesc inca o data. Stima!
     
  16. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Da cu jet de apa si dupa aceea ridic-o pe cric ca sa vezi mai bine. Acele 'liniute' colorate sunt pe spirele arcului. Acuma sper sa nu cumva sa fie orientate catre caroserie. Normal trebuie sa fie catre exterior si se vad lejer cu conditia ca arcul sa nu fie ruginit si sa fi sarit vopseaua de pe el. In cazul in care nu poti vedea culorile de pe arc cumpara-le pe ambele de l adezmembrari sau noi.

    Cheers,
     
  17. aaddyy_o 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A6 , 2500CMC QUATTRO
    Azi am reusit in sfarsit sa ridic masina pe cric(la un service) si, am identificat 3 semne pe spira arcului rupt: portocaliu (rosu decolorat?) si alb, alb. Acum, poate stiti ce semnifica culorile? adica ceva grad de rigiditate? sau eventuale echivalente....
    De maine sper sa am timp sa vizitez dezmembrarile in cautarea perechii potrivite. Multumesc pentru ajutor. Stima!
     
  18. alyvo Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2007
    Locație:
    Ro
    Masina:
    Audi
    Mai mult ca sigur este gri nu alb. Orange, gri, gri. In ETKA nu am gasit rosu (portocaliu), alb, alb.
    Am atasat o poza cu codul arcului.
     
  19. aaddyy_o 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A6 , 2500CMC QUATTRO
    Multumesc pentru raspuns! cum ajung acasa o sa postez o poza cu arcul de pe masina (am incercat aseara dar nu am reusit- era dimensiune prea mare si trebuie sa o micsorez). Daca asa scrie in baza de date, asa o fii.....
    De orice eventualitate o sa postez si poza. Multumesc inca o data ! Stima!
    A, inca o intrebare....ce modele sunt echipate cu acest cod de arc? doar cele qoattro sau si celelalte versiuni? merg si de la varianta break? din ce ani de fabricatie? sau trebuie sa caut o masina identica, ceea ce imi limiteaza cautarile la maxim....
    Toata stima!
     
  20. aaddyy_o 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2010
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A6 , 2500CMC QUATTRO
    Poza cu arcul rupt partea cu semnele. Multumesc!
     

Distribuie pagina asta