1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Trepidatii si/sau Instabilitate in mers din cauza jantelor sau anvelopelor

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de 4AUDI, 21 Mar 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ajaccio 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 2.0 Tdi 2008
    Salutare,
    Am si eu aceiasi problema doar ca pe A4 B8.
    Se pare ca este din cauza unor brate de la suspensie (lower control arms).
    Problema e mult discutata pe forum-uri in strainatate (USA si DE).
    Un coleg de pe forum (dnutz) a schimbat aceste brate la PBV2 si se pare ca problema este rezolvata.
    Incearca sa vorbesti cu el despre mai multe detalii.
    Eu momentan am lasat-o moarta..nu am sa scot din buzunar 600 euro ca sa schimb aceste brate.
     
  2. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Mașină instabilă după schimbarea jantelor+anvelope

    Vă salut dragi colegi.

    Acum 2 zile mi-am schimbat setul de iarnă (18") cu cel de vară (19").

    Jantele de vară sunt originale, cumpărate de la reprezentanță, noi (au fost pe șosea 2 luni de zile anterior schimbării cu setul de iarnă).

    Anvelopele de vară sunt iarăși noi (având tot 2 luni de rulaj, Michelin, cumpărate odată cu jantele).

    Până să schimb setul de vară cu cel de iarnă, în cele 2 luni de rulaj, am fost extrem de mulțumit, mașina rula fantastic, ca de obicei.

    Însă de acum 2 zile, mașina este instabilă RĂU. Orice fel de iregularitate în carosabil (și câteodată pare că este instabilă chiar și pe un carosabil perfect drept) facem mașina să se miște stânga/dreapta ca și cum ar fi o tornadă afară.

    Ordinea în care am re-pus anvelopele de vară este: cele care au fost pe fața anterior, le-am pus pe spate și invers.

    Presiunea din roți este conformă cu indicațiile de pe ușita de la rezervor.

    Este clar legat de ultima operație de schimbare a setului de jante/anvelope. Mașina este impecabilă și a fost impecabilă și acum 3 zile, când încă avea setul de iarnă (nu putem vorbi de amortizoare, bucșe și altele).

    Aveți idee ce se întâmplă ? Poate fi de la o echilibrare defectuoasă ?

    Efectiv simt că sunt la volanul unui Tico, cu 200 km/h, pe o tornadă, în deșert, lângă o explozie nucleară, tot timpul. Indiferent de viteză.
     
  3. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Poate ti-ai montat rotile stramb. Poate nu au fost stranse corect. Poate a intrat o pietricica intre janta si butuc.
    Da-le jos, curata cu wd40 si o carpa curata prezoanele, gaurile din janta si tot ce atinge pe acolo.
     
  4. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Am revenit.

    Am făcut următoarele pentru a rezolva situația:

    1) Dat roți jos, remontat în poziții diferite. Degeaba.
    2) Re-verificat presiune. Degeaba.
    3) Re-echilibrat roți. Degeaba.
    4) Curațat absolut toate elementele roții. Degeaba.
    5) Geometrie. Degeaba.
    6) Urcat pe rampă, verificat toate elemente de direcție + suspensie. Degeaba (mașina este impecabilă).

    Tot ce a rămas este că am schimbat prea devreme gumele. Temperatura afară fiind foarte joasă, modelul meu de anvelope nu ar lucra corect (Michelin Pilot Sport 3, high performance summer tires).

    Aștept să crească temperatura să văd cum se manifestă mașina.

    PS: Nu m-ar deranja alte opinii și/sau păreri din partea colegilor mai experimentați despre această parte a discuției (poate temperatura exterioară să afecteze cauciucul atât de mult încât mașina să devină atât de instabilă pe un drum care nu este perfect drept?)
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mar 2013
  5. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Daca Geometria este facuta , daca echilibratul este facut bine
    Daca presiunea este buna , daca jantele sau cauciucurile nu sunt strambe etc...
    Nu ma pot gandi decat la ESP ca iti poate face figuri daca cauciucurile nu au inaltimea latimea indicata de fabricant la fel si jantele...
    Dar daca si acestea sunt conform masinii si bucse , capete de bara ,planetara ,bucsa antiruliu, etc,totul este ok nu are de ce sa faca probleme ..
    Tot A8 am .. si decurand mi-am montat si eu jantele de vara echipate evident cu cauciururi de vara .. si tocmai ce am iesit cu ele pe zapada .. si nu am avut surprize .. s-a comportat ok ..
    La tine sa nu fie alta problema si sa iti dea impresia ca vine din zona pneurilor ..
    Momentan nu stiu cum sa ma pronunt .. mai ales din fatza unui PC ..
    Dar gasesc o solutie sa verifici ceva anume sa vezi daca e ok .. am sa te anunt ..
     
  6. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Anvelopele sunt 255/40/R19 100Y. În CIV am 235/45/R19 99H (M+S) sau 235/50/R18 101Y.

    Jantele curente, de 19" (setul de vară) au cod OEM 4E0601025AQ. Din ce am găsit pe Internet: 8,5 J x 19 ET42

    Aici s-ar putea să fie o problemă.

    Anvelopele + jantele sunt originale, luate de la reprezentanța conform recomandării lor.

    Sunt curios de ce mi-au vândut cu lătime de 255, când în CIV am 235.

    Dar, vara trecută nu am avut acest simptom la mașină. De aici reiese că fie s-a întâmplat ceva cu mașina în iarna asta, fie ... nu mai știu.

    O să mai sap, să văd ce găsesc. Între timp aștept să se încălzească afară.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mar 2013
  7. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Din cate vad deja ai diferenta si la inaltime dar si la latime ...
    Nu la toate masinile face probleme dimensiunea dar la unele da ..
    Am punctat bine aspectul asta .. dar sa seperam ca isi va reveni si nu vei avea probleme in perioada urmatoare..
     
  8. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    anvelopele cum au stat peste iarna? au fost pe jante cu aer in ele ?
     
  9. radu20

    radu20 Silver Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A6 ;2.0 TDI,2009(CAG) 136CP, Multitronic + Audi A3 8P, 2.0 TDI,2007(BMM) 140CP,DSG
    Daca imi permiti o parere de nespecialist,incearca si cu un set de jante si cauciucuri exact cu specificatiile din cartea tehnica(235/45/R19 99H (M+S) sau 235/50/R18 101Y) si vezi cum se comporta.Apeleaza la un prieten ceva..
    Nu cred sa influenteze in asa mare masura temperatura scazuta cauciucurile,fie ele si de vara!
    Stima!
    PS Se aprinde becul de la ESP atunci cand apar aceste probleme de instabilitate?
     
  10. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Da, au stat pe jante, cu aer în ele, puse una lângă alta, pe vertical (nu făcute turn). Printre lucrurile pe care le-am verificat și re-verificat a fost să le scot de pe jante, să fie spălată janta, uns cauciucul și janta, și repuse anvelopele pe jante. În acest fel se pare că la echilibrare, una din roți care avea 90 (ca greutate de plumb) a devenit doar 5. Ceva legat de o poziție anume în care se montează anvelopa pe jantă. Toată operația (si majoritatea din cele descrise mai sus) a fost efectuată la Auto-Soft Fundeni.

    Practic, setul de iarnă este exact pe specificațiile din CIV (una dintre dimensiuni cel puțin): 235/50/R18. Fără probleme cu acest set.

    Eu, tot ca nepriceput, sunt de aceeași părere. Dar mi s-a spus din mai multe surse că ar fi una dintre cauze. Acum nu pot să o ignor, mai ales că am citit și pe site-ul producătorului că sub 7 grade Celsius, practic sunt inutile cele de vară (din punct de vedere distanță frânare, aderență, șamd).

    Nu se aprinde. Mișcarea laterală a mașinii, dacă o pot descrie (îmi este destul de greu să o compar cu ceva, în așa fel încât să fie înteleasă perfect), este similară cu aceea pe care o simți când circuli pe urmele afundate, lăsate de TIR-uri vara, când se deformează asfaltul. Ca și cum mașina te conduce pe tine (preia direcția conform canalelor din șosea), nu invers.

    De ex, pe Mihalache (1 Mai), undeva la mijloc aproximativ (deși cam pe tot bulevardul sunt deformări minore ale asflatului, valuri, șamd), am lăsat volanul liber pe la 40 Km/h, și efectiv se mișca volanul stânga/dreapta (1cm ?)

    Nu știu dacă am mai menționat, dar mașina a venit cu un set de flanșe pe roțile din spate. Cred că are în jur de 10mm grosime. A fost prezent și pe setul de iarnă (care l-am primit cu mașina), și l-am lăsat și pe setul de vară (cel de 19").
     
    Ultima editare: 27 Mar 2013
  11. radu20

    radu20 Silver Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A6 ;2.0 TDI,2009(CAG) 136CP, Multitronic + Audi A3 8P, 2.0 TDI,2007(BMM) 140CP,DSG
    Atunci cel mai probabil nu corespund specificatiile jantelor si cauciucurile,din moment ce din punct de vedere tehnic masina este in regula.
     
  12. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Din ETKA, pe modelul meu, după seria mașinii, și dupa codul OEM al jantelor noi, înteleg că sunt conforme. Cel puțin la diametru jante (19").

    Din punct de vedere al dimensiunii, văd că unele A8 se livrează standard, OEM, din dabrică, cu jante de 19" și anvelope 255/40/R19, sau chiar cu jante de 20" și anvelope 255/35/R20 (am cautat pe comunitați auto din UK de exemplu).

    De aici înteleg că deși unele dimensiuni nu sunt trecute în CIV-ul pe care eu îl dețin pentru mașina mea, sunt perfect montabile pe autovehicul.

    Dacă greșesc, rog să fiu corectat.

    Dacă am luat un set de jante/anvelope incorecte, la recomandarea directă a reprezentanței, aș vrea să am ceva la mână prin care pot dovedi că este cauza pentru care mașina se comportă cum se comportă.

    Să pot să mă duc și să le dau în cap cu ele.

    Deși, repet (poate nu s-a observat la începutul discuției, în pagina anterioară), anul trecut am condus această mașină pentru 2-3 luni, aproximativ din august până în octombrie, fară nici un fel de probleme.
     
  13. 03geo 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi A4 B7 avant, 2.0 TDI, blb, 140 CP, S-line, 2005
    Am condus un VW Pasat cu roti de 235/45 R17 si se comporta identic (senzatie de mers pe sleauri si necesita permanent corectii).
    Daca nu sunt jocuri in articulatii-caseta de directie, problema cred ca este latimea anvelopei.
     
  14. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Da, ar fi un pic balonate si aici va conta foarte mult presiunea. E posibil ca in toamna sa fi avut o presiune mai "buna".
    O fi pus Audi 255 pe a8, dar eu sunt aproape sigur ca pe janta de 9 inch latime si nu pe 8,5.
    255 pe 8.5 este la limita inferioara, dar este in specificati. 10 inch este imita superioara, 9 este ideal pentru o suspensie standard si 9,5 pentru o suspensie reglata foarte fin.
     
  15. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Presiunea este conformă cu specificațiile producătorului pentru roțile de 19". Nu o știu pe de rost dar undeva la 2.8 atmosfere.

    Am dat codul OEM al jantelor mai sus (4E0601025AQ). Au 8,5J.
     
  16. CristianM

    CristianM 4th Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8, 3.0 TDI S-Line, 2008
    Problema s-a rezolvat în proportie de 90%, dacă îmi permit să aproximez.

    Aparent, eu am anvelope de vară, de performanță înaltă, care își pierd aproape toate calitățile sub 5-8 grade.

    Astăzi au fost aproximativ 14-16 grade în București și mașina s-a comportat excepțional.

    Deci : temperatura exterioară.
     
  17. radu20

    radu20 Silver Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A6 ;2.0 TDI,2009(CAG) 136CP, Multitronic + Audi A3 8P, 2.0 TDI,2007(BMM) 140CP,DSG
    Pfff.....acum poti rasufla usurat!Bine ca a fost atat de simplu! :)
     
  18. lyvyu23

    lyvyu23 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2009
    Locație:
    suceava
    Masina:
    A6,2500tdi,2005
    Salut,
    Am si eu o mica problema: cand ajung la 100km/h imi trepideaza volanul si dupa ce trec de 100km/h nu mai treapideaza, doar la 100km/h imi trepideaza atat. Am schimbat si anvelopele am echilibrat rotile si nimic. Oare ce sa fie ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Apr 2013
  19. george_gopo

    george_gopo Bronze Member

    Înscris:
    15 Mai 2011
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI (BLB) - 140 CP, 2006
    vezi sa nu ai ceva bucse pe la bara stabilizatoare spate uzate.
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    lyvyu23, se poate sa ai o janta putin deformata, echilibrarea se face pe echilibrator la "00" dar la drum simti trepidatia mica in volan. Poti incerca sa schimbi fata cu spatele, macar mai elimini o posibila cauza.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta