Eu nu aunt Gica-contra dar imi vine greu sa cred ca o masina de peste 10 ani si peste 2-300.000 km scoate pe Dyno mai multi cai decat cand a fost noua.
Poate intre timp s-a schimbat turbo si atunci cel nou e altfel calibrat oferind un mic overboost, deci mai mult aer si de aici puterea mai mare. Fiind PD controlul injectiei nu se poate face perfect, ca in cazul CR-urilor. Diferenta intre 131 si 141 CP o face doar 4mg de combustibil/ciclu injectie, deviatie foarte plauzibila in cazul injectoarelor clasice/PD pe turatie mare..
Cu un mic overboost pe o masina stock, nu castigi nimic. Pentru ca presiunea ceruta e aceeasi, asadar nu conteaza. Cu modificarea injectiei, da, e alta poveste.
Fa-i o resoftare linistit. Dupa varsta asta oricum o sa pice toate si cu si fara soft, cum ar fi: ambreiaj, turbina, tampoane. Cuplul rezultat o sa fie mai mic decat la un AVF resoftat fiindca AWX are ambreiaj mai mic (si mai slab) si ar fi suprasolicitat. Cuplul maxim cu siguranta va fi facut undeva dupa 2200 pentru protectie dar va fi urcat de acolo de unde incepe si acum. Adica pe aceeasi plaja vei simti mai multa forta. Oricum cuplul te intereseaza cel mai mult. Restul de discutii sunt aproape inutile. Nu cred ca a facut cineva dyno imediat ce si-a luat masina noua de la poarta reprezentantei. Softul stock tot "la kg" e facut, de aia e si mult limitat, ca sa acopere eventualele inegalitati in functionarea fiecarei masini in parte. Si softurile stage 1 tot cam asa sunt din fix aceleasi considerente, doar cu mici ajustari. Oricum la 16 ani de la aparitia PD-ului deja se cunosc toate detaliile despre cum functioneaza si ce se strica.
Ovidiutm, cu un mic overboost pe o masina stock castigi fix cat e diferenta dintre puterea declarata si cea masurata cu softul stock. Sa luam exemplu acest AWX stock. Daca in mod normal datorita presiunii s-ar obtine 925 mg de aer, atunci ar fi limitat la 49.9 mg/ciclu, in schimb daca overboost-ul se produce atunci limitarea este la 58 mg/ciclu (sau orice valoare intre acestea 2 in functie de MAF). La fel si la turatii mari. Torque limiterul este la 52mg la turatii joase, dar dupa cum spuneam, PD-urile nu sunt monument de precizie cand vine vorba de injectie. Pana si o distributie putin dereglata iti aduce o deviatie importanta de IQ.
Salut pe un motor cod AVB sa inteleg ca se pot monta injectoare de pe ARL (150) cu turbina și soft aferent?
Da, se pot monta orice injectoare de același tip dacă se modifica corespunzător softul. Pentru turbina e mai complicat dacă vorbim despre motor longitudinal (A4, a6). Pt A4 ai varianta turbinei de 131 sau de 2.0 170, tot de A4 ambele. Turbina de arl vine cu galerie. Ps: se pot monta și de V10 TDI. Sunt mai mari puțin ca cele de AEL însă mai greu puțin cu softul, dar nimic ce nu se poate rezolva.
Salut, As dori niste pareri! Am un Audi A4 2003, 1.9 tdi 131 cp 6 viteze cod AVF cumparat din Germania in 2005 cu 100.000 km la bord. Acum "saraca" are 850.000 km si inca trage bine. Nu am avut probleme majore cu ea. Ambreajul s-a dus o data, in rest consumabile (turbo original ,injectoare la fel...). Nu vreau sa o vand sau sa o las sa moara. Vreau sa -i fac o reconditionare totala si sa o duc pana la 230 -250 cp . Mai are rost la km pe care ii are?
Sa traiasca 2.0-ul si sa duca macar cate trei exemplare impreuna km astia !!! Ca sa ajungi la target-ul ala trebuie schimbate cateva componente. Dar asta iti vor spune colegii care se pricep mai bine la asta. Eu am vrut doar sa scot in evidenta ca nu e chiar mort motorul asta de 1,9 l, asa cum insinueaza unii. Fara resentimente.
Off-topic...Deci se poate....850mii fara probleme majore. Super tare. Merita o investitie, ca apoi...ce se mai poarte intampla. Si-a scos banii cu siguranta. On-topic: Diuze injectoare Firad 80% (ceva de genul), un turbo GTB/GTD20xx, FMIC, ambreiaj mai potent gen placa Sachs SRE cu disc normal dar cu ferodou din kevlar (ca sa nu pierzi arcurile. Sre nu are, e fix) si volanta noua Sachs de pd170.downpipe mai mare in diametru si fara catalizator. In mare cam asta ar fi. Se spune ca 250cp se scot fara axa si portare plus alte nebunii si ca pe aici ar fi limita de unde incepi sa investesti multi bani. Ca idee pentru injectoare te poti uita pe www.h-turbo.de , ca e cam complicat cu montarea si reglarea diuzelor, http://www.h-turbo.de/pd-elemente-tuning-/47-pumpe-duese-elemente-850ccm.html
Eu nu cred povesti cu motor de 850k km cu turbina,injectoare originale si doar un schimb de ambreiaj ;chiar asa naivi sunteti?!
Pe mine sincer nu ma intereseaza, sigur nu ajung la km aia si nici nu am grija ca am un motor cu 850mii si vreau dublul puterii. E strict un detaliu care il priveste pe proprietar.
Nu am de ce sa mint sau sa spun povesti. Am cerut o parere pt ca am vazut ca unii baieti de aici se pricep. Multumesc pt pareri si indicatii.
Eu il cred. De ce? Fiindca a mea (acelasi motor) are acum aproape 500k cu internele originale, turbina originala. Valorile pe injectoare 0,2-0,4. Consum ulei 500ml la 10.000km. Am schimbat volant si ambreiaj acum, deoarece am pus cutie manuala. Nu stiu daca o mai duce inca 350k, dar povestea e adevarata mai mult de jumatate si la mine, asa ca, voila.
In definitiv, fiecare face ce vrea. Asa ca le putem tuna si la 1 milion cinci sute ca vor mai tine pe-atat. Tractoarele sunt tractoare. Avantaj noi.
Nu e nimic de pierdut, poate doar distracția. E 100-150€ un bloc ambielat de AVF. Motorul nu mai e o problema. Sunt mi scumpe subansamblele
Nu îi cam mare investitia (aprox 5000 euro) pentru 280cp? spun asta pt ca mai am un a6 3.0 tdi quattro la care cu un soft as avea aceeași putere. Cam atat a cheltuit cu seatu
Vrutul asta de cele mai multe ori e gargara forumistica,cand e vorba de scos banul...avantaj ala care isi permite ;sper ca ai inteles aluzia