1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tuning motor 1.9 TDI - discutii diverse

Discuție în 'Motor' creată de c0rl30n3_don, 25 Noi 2007.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu nu aunt Gica-contra dar imi vine greu sa cred ca o masina de peste 10 ani si peste 2-300.000 km scoate pe Dyno mai multi cai decat cand a fost noua.
     
  2. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Poate intre timp s-a schimbat turbo si atunci cel nou e altfel calibrat oferind un mic overboost, deci mai mult aer si de aici puterea mai mare. Fiind PD controlul injectiei nu se poate face perfect, ca in cazul CR-urilor. Diferenta intre 131 si 141 CP o face doar 4mg de combustibil/ciclu injectie, deviatie foarte plauzibila in cazul injectoarelor clasice/PD pe turatie mare..
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cu un mic overboost pe o masina stock, nu castigi nimic. Pentru ca presiunea ceruta e aceeasi, asadar nu conteaza.
    Cu modificarea injectiei, da, e alta poveste.
     
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Fa-i o resoftare linistit. Dupa varsta asta oricum o sa pice toate si cu si fara soft, cum ar fi: ambreiaj, turbina, tampoane.
    Cuplul rezultat o sa fie mai mic decat la un AVF resoftat fiindca AWX are ambreiaj mai mic (si mai slab) si ar fi suprasolicitat. Cuplul maxim cu siguranta va fi facut undeva dupa 2200 pentru protectie dar va fi urcat de acolo de unde incepe si acum. Adica pe aceeasi plaja vei simti mai multa forta. Oricum cuplul te intereseaza cel mai mult.

    Restul de discutii sunt aproape inutile. Nu cred ca a facut cineva dyno imediat ce si-a luat masina noua de la poarta reprezentantei. Softul stock tot "la kg" e facut, de aia e si mult limitat, ca sa acopere eventualele inegalitati in functionarea fiecarei masini in parte. Si softurile stage 1 tot cam asa sunt din fix aceleasi considerente, doar cu mici ajustari. Oricum la 16 ani de la aparitia PD-ului deja se cunosc toate detaliile despre cum functioneaza si ce se strica.
     
    zolik și kng_bv apreciază asta.
  5. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Ovidiutm, cu un mic overboost pe o masina stock castigi fix cat e diferenta dintre puterea declarata si cea masurata cu softul stock.
    Sa luam exemplu acest AWX stock. Daca in mod normal datorita presiunii s-ar obtine 925 mg de aer, atunci ar fi limitat la 49.9 mg/ciclu, in schimb daca overboost-ul se produce atunci limitarea este la 58 mg/ciclu (sau orice valoare intre acestea 2 in functie de MAF). La fel si la turatii mari. Torque limiterul este la 52mg la turatii joase, dar dupa cum spuneam, PD-urile nu sunt monument de precizie cand vine vorba de injectie. Pana si o distributie putin dereglata iti aduce o deviatie importanta de IQ.

    SMOKE_LIMTIER_AWX.png
     
    lowlife apreciază asta.
  6. Leonard_18

    Leonard_18 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2011
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4, 1.9TDI AVB, 2004; A4 B8 2.0TDI CNHA 2015
    Salut pe un motor cod AVB sa inteleg ca se pot monta injectoare de pe ARL (150) cu turbina și soft aferent?
     
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Da, se pot monta orice injectoare de același tip dacă se modifica corespunzător softul. Pentru turbina e mai complicat dacă vorbim despre motor longitudinal (A4, a6). Pt A4 ai varianta turbinei de 131 sau de 2.0 170, tot de A4 ambele. Turbina de arl vine cu galerie.
    Ps: se pot monta și de V10 TDI. Sunt mai mari puțin ca cele de AEL însă mai greu puțin cu softul, dar nimic ce nu se poate rezolva.
     
  8. ar22tle 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    arad
    Masina:
    a6, 3.0tdi, 2006
    Salut,
    As dori niste pareri! Am un Audi A4 2003, 1.9 tdi 131 cp 6 viteze cod AVF cumparat din Germania in 2005 cu 100.000 km la bord.
    Acum "saraca" are 850.000 km si inca trage bine. Nu am avut probleme majore cu ea. Ambreajul s-a dus o data, in rest consumabile (turbo original ,injectoare la fel...). Nu vreau sa o vand sau sa o las sa moara. Vreau sa -i fac o reconditionare totala si sa o duc pana la 230 -250 cp . Mai are rost la km pe care ii are?
     
    bcosmin apreciază asta.
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    :hubbahubba:
    Sa traiasca 2.0-ul si sa duca macar cate trei exemplare impreuna km astia !!! :)
    Ca sa ajungi la target-ul ala trebuie schimbate cateva componente. Dar asta iti vor spune colegii care se pricep mai bine la asta.
    Eu am vrut doar sa scot in evidenta ca nu e chiar mort motorul asta de 1,9 l, asa cum insinueaza unii. Fara resentimente. :salute:
     
    Ultima editare: 29 Feb 2016
    bcosmin și zolik apreciază asta.
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Off-topic...Deci se poate....850mii fara probleme majore. Super tare. Merita o investitie, ca apoi...ce se mai poarte intampla. Si-a scos banii cu siguranta.
    On-topic: Diuze injectoare Firad 80% (ceva de genul), un turbo GTB/GTD20xx, FMIC, ambreiaj mai potent gen placa Sachs SRE cu disc normal dar cu ferodou din kevlar (ca sa nu pierzi arcurile. Sre nu are, e fix) si volanta noua Sachs de pd170.downpipe mai mare in diametru si fara catalizator. In mare cam asta ar fi. Se spune ca 250cp se scot fara axa si portare plus alte nebunii si ca pe aici ar fi limita de unde incepi sa investesti multi bani.

    Ca idee pentru injectoare te poti uita pe www.h-turbo.de , ca e cam complicat cu montarea si reglarea diuzelor, http://www.h-turbo.de/pd-elemente-tuning-/47-pumpe-duese-elemente-850ccm.html
     
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Eu nu cred povesti cu motor de 850k km cu turbina,injectoare originale si doar un schimb de ambreiaj :lmfao: ;chiar asa naivi sunteti?!:keule:
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pe mine sincer nu ma intereseaza, sigur nu ajung la km aia si nici nu am grija ca am un motor cu 850mii si vreau dublul puterii. E strict un detaliu care il priveste pe proprietar.
     
    JBB apreciază asta.
  13. ar22tle 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    arad
    Masina:
    a6, 3.0tdi, 2006
    Nu am de ce sa mint sau sa spun povesti. Am cerut o parere pt ca am vazut ca unii baieti de aici se pricep. Multumesc pt pareri si indicatii.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu il cred. De ce? Fiindca a mea (acelasi motor) are acum aproape 500k cu internele originale, turbina originala. Valorile pe injectoare 0,2-0,4. Consum ulei 500ml la 10.000km. Am schimbat volant si ambreiaj acum, deoarece am pus cutie manuala. Nu stiu daca o mai duce inca 350k, dar povestea e adevarata mai mult de jumatate si la mine, asa ca, voila.
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Tunati-va masinile la 1milion de km.ca tin inca un milion :lmfao:
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In definitiv, fiecare face ce vrea. Asa ca le putem tuna si la 1 milion cinci sute ca vor mai tine pe-atat. Tractoarele sunt tractoare. Avantaj noi. :arco:
     
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Nu e nimic de pierdut, poate doar distracția. E 100-150€ un bloc ambielat de AVF. Motorul nu mai e o problema. Sunt mi scumpe subansamblele :)
     
  18. ar22tle 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    arad
    Masina:
    a6, 3.0tdi, 2006
    Nu îi cam mare investitia (aprox 5000 euro) pentru 280cp? spun asta pt ca mai am un a6 3.0 tdi quattro la care cu un soft as avea aceeași putere.

    Cam atat a cheltuit cu seatu
     
  19. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Vrutul asta de cele mai multe ori e gargara forumistica,cand e vorba de scos banul...avantaj ala care isi permite ;) ;sper ca ai inteles aluzia :)
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai si tu dreptatea ta :)
     

Distribuie pagina asta