N-zime data viitoare te rog foloseste functia Cauta a forumului si scrie mesajele in topicurile potrivite si deja existente, fara sa mai deschizi topicuri noi. Citeste tot acest topic de la inceput unde am mutat mesajul tau initial. Bafta
Am mai gasit un material bun pe tdiclub.despre astaeste vorba..iar dupa acest filmulet http://www.youtube.com/watch?v=Hp4CGMPw7pw am ramas impresionat de rezultate.schema este pe cat se poate de simpla iar principiul de functionare este evident , aici gasiti mai multe detalii http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=12165&highlight=evry+mod+beer . ceva pareri?
Te-ai uitat in ce hal facea motorul cand a umblat la potentiometru crescandu-i debitul de motorina? Nu ai observat ca la prima masurare de acceleratie a schimbat devreme treptele de viteza,pe cand la a 2-a masurare a schimbat "sus"? Eu nu-ti recomand sa umbli cu astfel de prostii:marind debitul de motorina fara aer suplimentar,va rezulta in motor care nu merge la ralanti rotund,consum crescut,motorina nearsa si fum mult,cresterea temp gazelor de evacuare putand rezulta in turbo,pistoane "prajite",etc. Ori faci o treaba desteapta si umbli atat la debitul de aer concumitent cu cel de motorina,ori gaseste-ti alt "sport". Succes
Postul de mai sus este mai mult de amuzament, e destul de clar ca nu as face asa ceva la masina si e clar ca nu este in regula tocmai din cauzele specificate de tine.insa adevarata mea problema este chip-tuning vs powerbox, ambele metode au avantaje si dezavantaje iar despre powerbox nu stiu prea multe si mai ales nu stiu daca este capabil sa schimbe cu ceva parametrii sau chiar este frectie la picior de lemn.Powerbox-ul este cea mai simpla si ieftina metoda , nu am nevoie decat de cineva care sa spuna ca este in regula sa folosesc sau sa nu folosesc una din metode , daca este cineva care si-a montat asa ceva pe masina si avand in vedere ca am vazut foarte multe firme producatoare cat si handmade ce mi-ati recomanda sa aleg.Pe langa asta e clar ca powerbox-ul da randament in functie si de uzura componentelor interne ale motorului E totusi prima generatie de TDI si alte modificari ce as putea sa le fac pnetru sporirea performantelor, in orice caz nu am de gand sa modific componentele interne , poate sa-i pun niste injectoare mai performante sau un intercooler mai mare. Multumesc!
Un power box bun,nu este mai ieftin,ci mai scump ca un chip tuning;nu stiu de unde ai scos-o ca un power box da randament in functie de uzura motorului?!?De unde sa stie saracu` ce uzura e? Du-te si fa un chip tuning,va fi mai greu,pt ca nu prea mai sunt tuneri sa se bage la dezlipit/lipit epromuri si uita de box-uri.
Majoritatea powerbox-urilor nu sunt altceva decat o rezistenta. Atat! Aceasta rezistenta modifica valoarea temperaturii motorinei fapt ce cauzeaza ca ECU sa modifice injectia conform unui preset bazat pe acel senzor. Sau mai simplu spus: frectie la picior de plastic (lemnul e deja prea calitativ).
asta e buna "De unde sa stie saracu` ce uzura e?" . Presupun ca intelegi ce am vrut sa zic.nu interogheaza nimeni o cutie cu circuite daca are habar cat de uzat este motorul.insa pe un motor care are componentele interne uzate , respectiv turbina cu grad ridicat de uzura nu face mare lucru powerbox-ul respectiv si toata chestia este direct proportionala.cu cat motorul sta mai bine din punct de vedere tehnic cu atat poti sa scoti mai multi caluti.asta afirma majoritatea comerciantilor de asa ceva , nu este inventat de mine. "pt ca nu prea mai sunt tuneri sa se bage la dezlipit/lipit epromuri" asta din cauza ca nu le mai place banul sau doar pentru faptul ca nu mai au habar de asa ceva(s-au emancipat)?nu este o munca pe care o poti numi murdara pana la urma.ideea este ca de partea asta cu deslipitul si programatul chip-ului sunt in stare sa ma ocup chiar eu , e mai greu cu partea de resoftare care este cea mai importanta pana la urma.
Eu zic sa lasi exprimarile ambigue,ca nu-s pe forum sa ghicesc ce vrea sa zica fiecare. Acelasi lucru se aplica,in functie de uzura,in ambele cazuri,si la power box,cat si la chip tuning;daca motorul e uzat,lasa-l asa cum e,vrei sa pui un "mos" sa faca maraton sau sprinturi?,in loc sa-i prelungesti viata? Cat despre tuneri,e mai comod pt ei sa se cupleze direct la ECU prin interfata si sa-ti rescrie mapele,decat sa-ti dezlipeasca/lipeasca epromurile(sunt 2),plus ca se poate intampla "accidente" in urma acestei operatii si sa nu-ti mai porneasca masina. @ovidiutm este patit,tunerul fiind nevoit sa-i cumpere alt ECU. Ai stand pt rescrierea epromurilor?.de zici ca o faci tu?
Tocmai , motorul nu este uzat absolut deloc , are sub 100k km , consider ca in cazul asta merita un tratament de genul. Nu-ti trebuie platforma pentru rescriere eprom , montajul in sine este foarte usor de construit si am gasit destule modele pe internet.Treaba asta cu rescrierea este pe cat se poate de simpla si realizabila daca cunosti ceva electronica."Epromurile" de fapt la motorul asta sunt doar 1 chip DIP cu 28 de pini iar la mine este bagat intr-un socket.Am de gand sa iau o unitate ECU de la dezmembrari si sa vad ce iese , am gasit ceva pe la 100 de lei.E cineva pe aici capabil sa ma initieze in maparea epromului? PS:vreau sa se inteleaga , nu am de gand sa ma duc cu masina la un tuner , am mai auzit indemnuri de genul asta si e clar ca nu ma tenteaza sa dau 250-300 de euro pentru ceva ce pot sa fac aproape gratis cu putina bataie de cap.Pentru moment am un electrician bun care sa se ocupe de reader/writer-ul pentru eprom, restul tine doar de soft si programare. PS2:Am gasit aici un tutorial foarte bun http://www.youtube.com/watch?v=yJGQhpl5e1w http://www.youtube.com/watch?v=06a9WPnc5jY&feature=relmfu
Bun,am inteles,ai un electrician care te va ajuta sa rescrii epromurile;intrebarea e,de unde vei lua hartile de mapare?Pt ca astea costa bani,si nu cred ca ti le va da cineva gratis. Oricum,sa ne tii la curent cu ce reusesti sa faci,aici pe forum insa nu vei gasi astfel de informatii. Succes
da.este foarte adevarat , este greu sa faci rost de o harta ecu chiar si de una stock .aveam impresia ca totusi exista o modalitate de back-up direct de pe chip insa m-am inselat , chip-urile sunt read-only , desi mi-e greu sa cred ca nu s-a gasit nici o metoda de piratare pana acum . totusi continui cercetarile , daca chiar nu exista nici o modalitate nu am decat sa cumpar un chip gata preparat.Multumesc
I-am anulat EGR-ul si se pare ca a aparut o mica problema care imi da batai de cap.In momentul in care pornesc masina , se tureaza singura pana in 2000rpm (isi da ca un impuls scurt) moment in care iese o mica cantitate de fum negru pe esapament , dupa care revine la normal , stie cineva care este problema?
in final,pt. 10-20 de caluti in plus care ar fi cea mai rapida si mai accesibila varianta?Recunosc -nu le am cu mecanica.Singura mea problema este aceea ca atunci cand pleaca aerul conditionat nu mai am parca putere in cei 90 de caluti.Sper ca nu deranjez prea tare cu problema mea.
Ar trebui sa discuti cu un tuner. El stie cum iti face softul. In general la un simplu soft nu prea iti creste consumul. O sa creasca pentru ca ii dai tu talpa pana te obisnuiesti. Oricum...nu poti sa vrei si putere mai mare si sa consume si putin. E cam relativa treaba.
Din ce am vorbit cu el pana acum a dezlipit epromul si astepta maparea injectiei plus niste cip -uri. Se pare ca marti, in16 octombrie o va porni. Asa cum v-am promis o sa dau detalii mai multe dupa. De asemenea multumesc lui alehandro 69 pentru sfaturile acordate, insa reamintesc faptul ca nu vreau decat 10-20 de cai in plus si nu voi schimba injectoare de pe AFN si tot ce deriva din aceasta.