1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tuning motor 1Z

Discuție în 'Motor' creată de TTs, 4 Noi 2008.

  1. alehandro69

    alehandro69 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2009
    Locație:
    Comandău
    Masina:
    B4,Tdi,1Z,1993
    Ai grija sa pastrezi salvat programul original al epromului (ECU) pentru ca acela este de baza iar marirea de putere, ai dreptate e suficienta la 105-110 desi se poate ridica pe injectoarele actuale la 120 insa fortajul e prea mare..

    inainte sa o porneasca cauta acel aditiv de curatare si ungere pt ca vine iarna si motorina se ingroasa, insa solutia este foarte foarte buna..
    http://www.performance.com.ro/produse/ps/ps_kleen.php

    si sa imi spui cat a costat toata afacerea cu cipuri si soft, manopera, etc.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Oct 2012
  2. lucas 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2012
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    wv sharan motor 1z,1996
    Nu s-a putut face _urcarea-calutilor.Dupa efectuarea modificarilor nu s-a putut rescrie softul.
     
  3. jonyt

    jonyt 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2011
    Locație:
    Bistrița-Năsăud
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi,66 kw, AHH type,year 2000
    Salut,
    Am vazut discutia despre tipurile de motoare de 90 de cai si tin sa fac o precizare: AHH-ul are turbo cu geometrie variabila. Eu am un audi 1,9 tdi 90 cai AHH si nu cred ca o fost modificat si are turbo VNT. Am observat diferenta dintre un motor de 90 cai 1Z pentru ca am condus unul si turbina intra la o anumita turatie pe cand al meu AHH intra imediat ce calc acceleratia asta in functie de cat de tare o calc.
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eu nu am inteles ce vrei tu sa spui.
    Pot insa sa te asigur ca 1Z si AHH, chiar daca unul are geometrie fixa si altul geometrie variabila trag la fel sub 1850 rpm.
     
  5. jonyt

    jonyt 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2011
    Locație:
    Bistrița-Năsăud
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi,66 kw, AHH type,year 2000
    zicea cineva mai sus in discutie ca toate trei tipurile de motoare de 90 de cai au geometrie fixa iar eu vroiam sa precizez ca cel putin AHH-ul are geometrie variabila,la asta m-am referit
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Feb 2013
  6. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    G 82 - sau ceva in relatie cu el !

    P.s. Ia si o tubulatura de admisie de 131 daca tot ai anulat EGR-ul, ocazie cu care curati toata tubulatura de admisie si intercoolerul. Toata lucrarea o poti face in 1/2 zi motorasul tau va putea inspira mai bine dar nu vei simti putere/cp in pus.
     
    Ultima editare: 11 Oct 2014
  7. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Am si eu nevoie de ceva sfaturi in legatura cu 1z.
    As vrea sa ma joc si eu putin cu motorasul meu.In momentul de fata am doar EGR-ul si catalizatorul anulat. I-am facut si evry mod iar masina trage extraordinar de bine. Un Sharan de 116 cai nu m-a putut face.
    Totusi ma gandesc la ceva mai mult. Mie mi-a trecut prin cap un set de injectoare de AFN + un chip, cred ca asta ar fi suficient pentru moment. Cu aproximatie din partea celor care deja au facut asta, cam la ce putere ar ajunge ? Merita investitia, dar consumul?
    M-am uitat pe kermatdi iar acolo am vazut diuze pentru AFN cu un flow mai mare undeva la vreo 200 si ceva de $. Nu stiu exact cam ce pret ar avea un set de injectoare de AFN (cred undeva la 100E second) dar parca totusi ar fi mai bine diuze noi decat injectoare second.
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Poti cumpara injectoare de AFN dar tot trebuie verificate. Ar trebui o sa nu fi stat prea mult degeaba sa se blocheze. Apoi, cred ca trebuie sa vorbesti cu cineva care stie mai multe despre turbina ta, daca duce mai mult. Altfel, trebuie facut ceva in acest sens, adica un miez de turbina putin mai mare in turbina ta ca sa se potriveasca pe galerie si downpipe.

    Si doar cu injectoare de AFN si IQ/avans reglat cum trebuie vei simti o modificare.
     
  9. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    alehandro de ce spui ca injectoare AFN+soft forteaza prea mult? Te referi la interne? Am auzit de la altii (s2forum parca) ca 1z-u tine cu internele stock pana in 170. Avand in vedere ca o resoftare e 200-300 euro, inca 100 pentru injectoare si apoi scrierea softului cu ele mi se pare convenabil, iar castigul de putere e maricel fara mari batai de cap (bineinteles, depinde de cine scrie softul). Mai degraba as fi curios cat cuplu suporta ambreiajul stock ?
     
    Ultima editare: 13 Oct 2014
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Eu am avut pentru vreo cateva luni un ambreiaj de 1Z si aveam resoftare pe AFN, deci vreo 280Nm.... mergea ok. Cred ca pe undeva pe la valoarea asta e limita. Se poate modifica putin discul sa aiba alt ferodo mai bun.
     
  11. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Totusi macar asa aproximativ cam la ce putere si ce cuplu s-ar ridica cu injectoare de AFN si soft? Unii tuneri spun ca ei scot 115-120 pe 1z doar din soft ? Problema cu turbo o lasam deoparte. Nu as vrea sa ajung sa schimb turbo iar daca e sa fie cred ca voi ajunge la ceva cu geometrie variabila si ecu necesar pentru a controla geometria.
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Atunci poti face totul odata...s-ar putea sa iesi mai ok daca iei turbo, galerie, ecu si instalatie pt motor...si soft final.
     
  13. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Tocmai aia ziceam ca nu vreau sa ajung sa schimb turbo deocamdata. Eu zic ca ar fi suficient un soft+injectoare si evident un EGT gauge. Momentan nu mai am catalizatorul iar egr-ul e anulat. Am facut un evry mod pe buton si pot sa zic ca nu ma fac deloc de rusine cu ea. Dar parca totusi as vrea ceva mai safe, adica un soft+injectoare. Totusi o putere din partea celor care au facut asa ceva?
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Atunci poti face totul odata...s-ar putea sa iesi mai ok daca iei turbo, galerie, ecu si instalatie pt motor...si soft final pentru toate.
    Sau poti pune injectoarele doar si faci soft. Va merge oricum mai lejer pompa cu injectoare mai mari.
     
  15. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Injectoare de AFN si soft eu zic ca e destul pentru moment. Nu vreau ceva "de curse" ci o masina de zi cu zi, cu un consum ok, ceva mai sprintena si in acelasi timp fiabila.
    Apropo, colegii care avezi soft pe 1z imi spuneti si mie cum stati cu consumul?
     
  16. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Din ce am auzit, un soft bine facut n-ar trebui sa influenteze consumul, iar cineva de pe s2forum zicea ca are 400k mile cu un 1z si are injectoare afn, dar nu stiu de cand le are, iar diferente la consum nu prea a simtit (ciudat 0.o)
     
  17. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Asta ma gandeam si eu, ca la un MERS NORMAL, nu ar trebui sa fie prea mare diferenta, dar avand in vedere ca dupa aceste modificari iti cam vine sa o calci din orice pozitie..sunt convins ca situatia se va schimba.:p
     
  18. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Zilele astea am tot cercetat problema. Desi inca nu sunt convins, sunt aproape sigur ca pe 1z ecu cu 55 pin nu se poate monta cruise control. O sa ziceti ca nu are nici o legatura cu thread-ul. Daca nici cum nu se poate monta probabil ca o sa ajung sa schimb ecu. Dar problema e urmatoarea, la modelele din 94 cu ecu pe care se poate monta nu e diferita pompa de injectie fata de cea din 93? deci un schimb de ecu ar insemna un chip tuning mult mai usor, monitorizarea parametrilor etc., dar asta ar presupune si schimbarea pompei de injectie, debitmetru, contact? Daca se ajunge la schimbarea pompei eu cred ca nu prea merita investitia.:banghead: . Ma gandeam la ecu din 94 crezand ca ar fi mai simplu de shimbat fata de unul de AFN si probabil si mai compatibil.
     
  19. Andrei 212121 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2016
    Locație:
    Deva
    Masina:
    Audi 80 B4 1.9 TDI 1994
    Salut.
    Pot face o modificare la motorul meu 1Z ? Din cate am inteles se poate umbla la soft la modelul meu (1.9 TDI 09. 1994). Unde oare as putea gasi un filtru si o evacuare sport pentru TDI ?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Andrei daca o sa citesti integral topicul asta, unde ti-am mutat mesajul si unde trebuia sa scrii, o sa afli tot ce te intereseaza. Bafta
     

Distribuie pagina asta