1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turatia la Relanti si in mers la A3 8L Benzina -diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de nick4you, 19 Sep 2009.

  1. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Se poate face cu VAG-COM-ul,dar si fara:
    -opresti toti consumatorii
    - opresti motorul
    - deconectezi bateria (atentie la codul cass)
    - astepti cateva sec
    - reconectezi bateria
    - pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie; consumatorii erau opriti de la primul pas
    - astepti un minut (timp in care clapeta va bazai)
    - dai drumul la motor fara sa atingi pedala de acc.
    - mai astepti un minut cu motorul la relanti
    - gata!

    Cu VAG-COM-ul:
    [Select]-[01 - Engine]-[Adaptation - 10]-canalul 00 :se introduce valoarea 00-[Save]
     
  2. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Da, cam asta este proceura, dar foarte important, resetarea se face cu motorul cald. Adica mai intai se incalzeste motorul pana temperatura lui ajunge la 90 de grade C (poti sa-l incalzesti in mers facand o tura de 2-3 km, sau poti sa-l incalzesti pe loc timp de cateva minute).Pe urma se procedeaza cum a scris silviu71cj.
    Poti cauta pe Goagal :) ''Resetare clapeta acceleratie'' pt mai multe detalii.
     
  3. sevrajvl

    sevrajvl 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2014
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    1.6 8L 2000
    Multumesc frumos pentru sfaturi , o sa o duc la un service recomandat de toata lumea la mine in Valcea sa o pun pe tester si o sa discut cu omul despre problema asta , prefer sa o faca un profesionist din laptop daca nu reusesc eu
     
  4. Acrobatricks 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8L 1.6 75kW AVU 2001
    Salut. Unele motoare, in speta AVU,BFQ, AKL sunt motoare SR ( Saug Rohr sau Sucking Pipe ) Aceste tipuri de motoare cand sunt incalzite si nu sunt in sarcina, nu pot pastra turatia constanta. Incearca sa faci RAR-ul cu motorul rece, sau adu-le la cunostinta mecanicilor ca este SR.
     
  5. maxx 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2015
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    audi a3 1,6 benzina 2001
    Asa este eu am fost la RAR cu un a3 1,6 2001 avu si mi-au dat revenire, am fost la un service nu are nici o eroare, mecanicul l-a sunat pe inginerul de la RAR si s-a rezolvat.
     
  6. kedavras 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2015
    Locație:
    Arad
    Masina:
    1.6 , 2006
    Oscilatia relantiului

    Salut. Am achizitionat recent din Germania un Audi A3 pentru prietena mea , 1.6 benzina , 134.000 km, 2006. Nu stiu de ce oscileaza relantiul. Am fost la o diagnoza cand am ajuns , mi s-a spus ca masina e ok, apare doar o mica eroare pe cilindrul 1 si 2 , dar nimic ingrijorator. Mi s-a recomandat un curatat de injectoare pentru ca masina a stat 9 luni de zile de cand a fost radiata in Germania. Ma gandeam ca pot fi incarcate EGR si clapeta de acceleratie. Ieri am venit Arad- Cluj si 60% din drum am venit peste 4500 de turatii. Ori mi s-a parut mie , ori nu mai prea oscila relantiul. A mai intampinat cineva problema asta ?
     
  7. archer 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A3 8L 1,6 75 kW BFQ
    turatie la relanti A3 8L

    Salutare,

    Posesor A3 8L 2003 motor 1,6 75 kW cod BFQ. Problema care a aparut de cca 2 saptamani este urmatoarea : la rece pana la 90 de grade turatia la relanti este OK 7-800 rot /min, cand temperatura ajunge la 90-95 grade turatia creste la 1000-1100 rot /min si ramane batuta in cuie prin urmare consumul e de speriat(sunt obisnuit cu 9-10% uneori si peste fara probleme).
    Verificate pe diagnoza si fizic :
    - senzor temperatura(inlocuit cu unul nou pt siguranta) OK
    - senzor turatie motor OK
    - clapeta (curatata resetata, in final inlocuita cu alta clapeta de control) OK
    - debitmetru OK
    - senzor pompa servo OK
    - alternator OK
    Mecanicul imi spune ca ii da pe tester ca nu e amestecul corect (o eroare la sonda lambda). Am cautat pe la toate furtunele si nimic nu reusim sa ii dam de cap. Ma ingrijoreaza posibilitatea unei fisuri in galeria de admisie :(
    Rog sugestii.
    Multumesc!
     
  8. Ricky10 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3,1.6, 99
    Buna! Ma numesc Marius am un audi a3 99, 1.6 benzina 101 CP.
    Cateodata incepe si oscileaza intre 300-800 rotatii, cand dau cu spatele mai virez si maxim stanga/dreapta se intampla ca moare motoru. Astazi cu ambreiajul calcat am virat dreapta maxim si puff motoru' s-a oprit.
    Tind sa cred ca este posibil sa fie debitmetru, in VAG nu am erori. Astept raspuns de la voi.
    Va multumesc!!! :):):):)
     
  9. pcbulai

    pcbulai 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2015
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 8l, 1.6i, 1997
    Salut Ricky10,

    Cam aceeasi problema o am si eu. Masina am luat-o acum 4 luni si de atunci ma chinui sa o rezolv. La mine problema se vede cel mai clar cand vreau sa plec de pe loc, ca scade turatia pana pe la 200-300 rpm - iar daca in momentul ala ridic ambreiajul clar moare. Chiar si in sarcina daca o accelerez brusc, masina ezita intai, ca abia apoi sa creasca turatia. Am reusit azi sa o filmez ca ma fascineaza fenomenul: https://www.dropbox.com/s/ijnboeqhj3rqbtj/File 15-12-15 13 03 27.mov?dl=0. Se poate vedea la finalul clipului cum turatia scade pana la 300 cand eu calcam pedala de acceleratie.

    Pana acum am schimbat bujiile, bagat aditivi pentru injectoare, curatat clapeta de acceleratie iar saptamana trecuta am schimbat-o cu totul, schimbat si distributia ca citisem pe alte forumuri ca daca distributia nu e aliniata(decalata cu 1 zimte) atunci pot aparea aceste probleme, pus VAG-COM pe ea de vreo 6 ori pana acum sa citesc eventuale erori sau sa vad parametri la sonda lambda, injectoare, senzori de acceleratie si pozitia clapetei. Si totul e in regula, iar masina merge ca un cur. Ah, inca ceva: in astea 4 luni m-am saturat de auzit la mecanici si pseudomecanici "EGR-ul e frate, normal". Motorul meu e AEH, motor care nu vine cu EGR.

    Am dat reply pentru ca am aceeasi problema ca tine. Rezolvare ? N-am. Work in progress still. Desi parametri arata OK, urmeaza sa ma joc cu sonda Lambda si debitmetru. Tare sunt curios cand si cum o sa rezolv problema, dar cand voi da de adevar voi posta aici.

    Tu ai rezolvat ?
     
  10. lucik1947

    lucik1947 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2015
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    a3 8l 1,6 1997
    ai rezolvat cumva ??
     
  11. Panait Cosmin

    Panait Cosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2016
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A3 8L 2000
    Salut,

    florin_323 si marco2309 Cum ati rezolvat problema ? Am aceeasi masina cu acelasi motor si la fel imi face. As fi tare recunoscator daca m-ai ajuta

    Detaliez:
    Am un A3 8L 1,6 101 cp din 2000 cod motor AKL care atunci cand e rece, la pornire, merge foarte intrerupt. Sunetul motorului este ca atunci cand merge in 3, chiar in 2. I-am schimbat bujiile cu unele NGK, de 3 ori debimetrul (HITACHI, cum avea masina) si acum si sonda lambda tot NGK.
    Motorul merge la fel, tot intrerupt, cand este rece si toata chestia dureaza minim 5 minute, dupa care se regleaza turatia si merge aproape rotund. A intalnit cineva problema asta, ce pot face ? Nu are nicio eroare pe tester.
     
  12. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Si mie la rece imi sta putin mai turata (~1200-1300RPM) timp de maxim 1 minut,dupa care revine la normal.
    Audi A3 8L 1.6 BFQ
     
  13. gabycristy 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 75KW
    Salut,
    A mai avut cineva aceasta problema mentionata in textul de mai sus ? Pe tester apare defecta doar sonda Lambda 2, insa mi-e frica sa nu fie cu totul altceva. Acel trancanit de sub masina la acceleratie, la mine se aude ca un bubuit sub masina.
     
  14. Severin

    Severin 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 c6 allroad si avant 3.0 tdi quattro coduri motor ASB An 2007 transimisie tiptronic
    Salut gabycristy,
    Verifica tampoanele sa nu fie imbatranite. Cutie, motor, evacuare.

    Pana la urma nu a rezolvat nimeni problemele de mai sus ? La mine cand am motorul la 90-95 C imi vibreaza toata masina de parca ar intrerupe ceva anume si sincer nu stiu ce ar putea fi. Mai ales cand pornesc motorul la rece uneori la prima cheie moare.
     
  15. gabycristy 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 75KW
    Motorul abia a fost verificat, tatal meu fiind mecanic auto, cutia e ok, a fost verificata, i-am scos toba intermediara fiind fisurata, am schimbat pompa de benzina, si-a mai revenit putin, insa nu foarte vizibil (carbunii de la pompa de benzina erau dusi si nu mai faceau contactul bine, deci benzina nu circula in parametri normali). Conform spuselor mecanicului si a celui ce a pus tester-ul pe ea, datorita Sondei Lambda 2, amestecul carburant-aer nu este facut ok, uneori prea mult aer, alteori prea mult carburant, de aici si problema de acceleratie, cat si a oscilatiilor relantiului. Saptamana asta o sa merg sa schimb Sonda Lambda 2, nefiind schimbata niciodata, acum masina are 215.000 km, in mod normal sonda rezista cam +/- 160.000 km
     
  16. lucik1947

    lucik1947 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2015
    Locație:
    piatra neamt
    Masina:
    a3 8l 1,6 1997
    gabycristy Ai rezolvat problema ? Era sonda ? Idem si la mine aceeasi problema + miros de noxe, benzina nearsa, habar nu am. Am facut testul de noxe si au iesit enorme.
     
  17. gabycristy 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 75KW
    lucik1947, inca nu am rezolvat problema, intre timp un alt sofer s-a gandit sa-mi acroseze partea stanga fata, si astept sa o bag in service, sa-i rezolv totul deodata. O sa scriu pe grup imediat ce voi reusi sa rezolv problema
     
  18. Rohan 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A3 1.6 2001
    Salut baieti,
    Am si eu un audi A3 8l din 2001 motor cod AVU cu 102 cp si am ceva probleme cu el. Anume: dupa ce i-am curatat clapeta de acceleratie si EGR, furtunul de aer de la filtru la clapeta l-am schimbat, nu imi sta ralantiul la 900. Nu stiu ce sa ii mai fac sa ii dau de cap. Ideea e ca i-am dat si readaptare la clapeta, nu am furtune sparte/fisurate, i-am schimbat si debitmetrul de aer, bujiile si un senzor de apa care mi-a dat eroare pe el. Acum nu mai imi da nici o eroare. Nu stiu ce sa ii mai fac. Ceva sfaturi ?
     
  19. Neamt Bogdan

    Neamt Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2016
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 8L 1.6 , 74 kw 1997
    salut, am si eu o problema cu masina mea.a3 1.6 1997 AEH.la rece functioneaza perfect insa dupa ce se incalzeste motorul se tureaza singura pana la 3ooo-4000 rpm ,iar daca o opresc nu mai porneste numai dupa 15-20 de minute si dupa 5 minute de mers simptomele apar iar.ma poate ajuta cineva??
     
  20. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    I-ai facut o diagnoza?
    Am mai auzit la cineva ca a avut problema asta, dar nu mai stiu care a fost rezolvarea.
    Incearca o curatare a clapetei de acceleratie.
     

Distribuie pagina asta