1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turatia optima pentru schimbarea treptelor de viteza la motor 2.5 TDI

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C5 (1999 - 2005)' creată de dr_misu24, 24 Iul 2011.

  1. dr_misu24

    dr_misu24 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2011
    Locație:
    cluj napoca
    Masina:
    allroad, 2500, 2001
    imi poate spune cineva la ce nivel de turatie e optima schimbarea vitezelor la un allroad 2001, manual, 6+1, 2,5 tdi, 180 cai. ca am auzit varinate la 3000, si la 3500?!
     
  2. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Nici chiar asa...poate la 3000 da,dar nu la 3.500!
    O fi motorul mare si masina grea,dar eu zic ca intre 2.500 si 3.000 este ideal.Eu o schimb de regula pe la 2.500 si 2.800...Cate o data e bn s-o mai schimbi si mai sus(peste 3.000) k sa nu ai porobleme cu turbina.Dar pentru asta iesi afara cu ea si o ti de exemplu in a 3-ea la 4.000 pret de cateva minute si nu ar trebui sa se depuna calamina.
    Deci parea mea este ca intre 2.500 si 3.000 este perfect,asta daca te intereseaza si consumul,daca nu poti s-o schimbi si la 3.500 ca ea nu se supara si chiar cred ca ii place,mai ales turbinei ;)
     
  3. danyms15ely

    danyms15ely Banned

    Înscris:
    19 Oct 2008
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    audi A6,nou A2 1,4Tdi,audi allroad 2,5tdi BAU 179cp
    Nu sunt cel mai mare specialist, dar pot spune cu 90 la suta stiinta ca turbina incepe sa lucreze cam la 1780 de rot/min, dar cel mai indicat din cate stiu eu la un motor diesel este ca la rece pana temperatura ajunge la 87 grade unde deschide daca bine imi aduc aminte termostatul, sa schimba intre 2000-2500 rot/min, iar la cald intre 2400 si 3200.
    Ceea ce zicea colegul intradevar e bine sa iesi din cand in cand in afara sa duci masina la un 3500-4000 ture constant pret de cateva minute pentru curatarea turbinei, mai ales indicat daca circuli mai mult urban. Repet e doar parerea mea nu un sfat de specialist.
    Toate cele bune
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Ian 2013
  4. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Un var de al meu si schimbat turbina tocmai din aceasta cauza, schimba viteza pe la 2000 sau mai putin si cu timpul sa depus calamina.Dupa ce a schimbat-o nu mai lasa sa scada sub 3200-3500rpm.De 2 ani merge fara probleme, consumul ia crescut cam cu 1-1.5%, dar eu zic ca se merita 1l motorina la 100km, decat odata la 2-3 ani turbina care costa mai mult ca masina.
    Acum fiecare cum este invatat sa schimbe, insa cert trebuie schimbat viteza ceva mai sus ca la benzina.
    @danyms15ely-din cate stiu si eu (nu-s expert) turbina "nu intra" la o anumita turatie, ci ea este mereu "treaza"...Zvacul ala pe care il simti de la 1780rmp, nu se datoreaza turbinei.
    Asta este alta discutie, spun si eu doar ce am citit pe forum mai demult.
     

Distribuie pagina asta