1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A3 8P - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Cana.liviu, 10 Ian 2015.

  1. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    unul din motivele care il banuiesc nu de acum este ca... de cele mai multe ori ezita, adica are o intarziere la accelerare, in sensul ca ii dau talpa, sta umpic sa se trezeazsca si dupa se duce :P
    Cu supraresiune nu am mai avut treaba decat la prima turbina (cauza era geometria), de atunci doar treaba asta era cu lagul, am gasit un bloc cu codul specificat mai sus nou original la un pret ok doar ca nustiu daca e compatibil cu amea.
     
  2. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Solicita un cod de piesa in topicul dedicat, specificand VIN-ul tau.
     
  3. Tuturiga Cosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    AUDI A3 Sportback 2.0 TDI Automatic, BKD, 2005
    Salut tuturor.
    Audi A3 sportback 2005, BKD, 2.0TDI 140CP
    Problema taie acceleratia in treapta a 3-a si dupa aceea nu mai accelereaza. Pe tester VAG-COM (nu este original) eroare P0238
    Inlocuit sensor MAP cu unul nou - doar o mica schimbare taie putin mai sus acceleratia .
    Am un log dar nu pot sa il incarc doar poza.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Senzorul nou banuiesc ca a fost OE cod 038 906 051 C sau Bosch 0 281 002 401.
     
  5. Tuturiga Cosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    AUDI A3 Sportback 2.0 TDI Automatic, BKD, 2005
    Am gasit pe masina un sensor TRANSPO MAP9114, doar asta scria pe el nimic altceva deci a mai fost schimbat in trecut. Am pus un nou sensor HAAS cod 420440181 asta l-am gasit ca fiind compatibil cu motorul meu BKD. Problema este ca in tr a 1-a si a 2-a urca si la 4000rpm fara sa dea in nas , dar pe tr a 3-a pe la 3200 gata imi taie acceleratia. Daca merg fara sa o turez brusc sau sa sar de 3000 rpm e ok, dar cum o calc la blana - imi taie acceleratia.
     
  6. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Ma crezi ca am pus cu fire un senzor de ford si a mers? Am facut-o din curiozitate ca sa vad daca ar functiona si cu altfel de senzor si functioneaza.
    testele au fost facute pe BKD-ul meu si treaba nu e chiar asa stricta ca trebuie exact codul ala si niciunul altul nu e bun, am incercat inca 2 senzori de VW pe langa cel de ford, coduri diferite si functioneaza.

    Inteleg e foarte ok sa se puna codul original dar nu inseamna ca masina nu poate sa mearga cu alt cod, unele coduri in timp se modifica, asa a patit si unchiumeu, si-a facut o diagnoza si i-a zis ca e MAP-ul, a comandat unul, s-a dus la diagnoza cu aceasi problema (senzor nou), raspunsul mecanicului acelasi ca aici "nu e bun ca trebuie cel original", a comandat originalul si s-a intors dinnou cu exact aceasi problema nu a mai stiut nenea mecanic ce sa mai zica dupa (problema la el era cu totul alta dar dadea MAP-ul de vina), in ziua de azi masina aia merge cu senzorul NE-original, pentru ca cel "original" a cedat.

    Cum am mai zis mai sus, inteleg ca e bine sa fie codul original... dar nu e scriptura ca nu merge cu altul, atata timp cat e o marca bunicica nu vad dece sa nu fie bun, orice senzor MAP stie sa faca un lucru, sa masoare presiunea, daca are o toleranta prea mare o sa dea eroare cu suprapresiune sau presiune prea mica daca nu da si masoara corect poate fi orice cod ca va functiona.

    Tuturiga Cosmin
    Log-uri foarte asemanatoare am avut si eu la BKD-ul meu, la mine cauza a fost...palete de la turbina si vane de reglaj indoite, 2 ani a mers asa si tot imi taia si mie acceleratia, intr-o zi am deci sa o dau jos sa vad care e treaba, inainte sa bagi bani in prostie in ea da jos turbina si duo la verificat, daca e problema cu ea du turbina undeva unde se reconditioneaza turbine dar nu la oricine ca pe treaba asta am invatat sa o demontez si montez cu ochii inchisi (nu imi echilibra turbina).

    Nu inseamna ca 100% ai aceasi problema cu turbina dar sa o dai jos pentru o verificare si inlocuire de garnituri nu strica si in felul asta poti afla si problema daca e pe acolo.
     
  7. Tuturiga Cosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    AUDI A3 Sportback 2.0 TDI Automatic, BKD, 2005
    Multumesc pentru sfaturi. O sa imi fac timp sa verific si turbina.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sebisebi

    1. Eu cand scriu, dau mereu ultimul cod revizuit disponibil (unii din noi mai au si ETKA in PC).

    2. Nu intereseaza pe nimeni si este irelevant ce senzori de pe ce marci ai pus tu, improvizat cu fire.
    Ca un motor sa functioneze optim are nevoie de senzori OE si/sau echivalente ale brand-urilor fabricante de piese OEM. In cazul MAP-ului conteaza de cati BAR este senzorul.

    3. Nu stiu cat ai citit forum-ul, aflai cate probleme au fost cu senzori MAP, MAF, G62, termostat, etc. aftermarket, pe brand-uri “no-name”.

    4. Cand ti s-o strica vreun injector, pune unul de U650 (cauta pe Google in caz ca nu stii ce este), sunt sigur ca va functiona de minune.

    Sebi, ti-am zis clar ca pe orice motorizare se monteaza piese doar OE sau OEM (banuiesc ca stii diferenta), nu no-name-uri care le gasim mai ieftin.
    Asta daca nu vrei sa umpli paginile forum-ului cu "am inlocuit X piese noi" si problema tot persista.

    Daca ai cumparat o piesa noua OE din magazin, ai garantie si factura. In caz ca este defecta se poate returna fara probleme.

    Intr-adevar, multe piese pe grupul VAG sunt interschimbabile si compatibile pe diferite platforme, apare asta si in ETKA, TecDoc si multe alte programe de piese. Dar asta nu inseamna ca le putem folosi si monta dupa bunul plac pe orice motorizare, ca e tot 2.0 TDI si merge, total eronat.

    @Tuturiga Cosmin Ti-am atasat procedura de demontare a turbinei.
     

Distribuie pagina asta