1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A3 8P - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Cana.liviu, 10 Ian 2015.

  1. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Tu acum ai softul original pe ea, adica 140cp ?
     
  2. tomescu.valyi

    tomescu.valyi 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2016
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    A3, 2.0TDI(BKD), 2004
    Masina am cumparato de jumate de an si nu avea soft facut. De o luna i-am facut eu soft la cftuning...
     
  3. AndreiTTR

    AndreiTTR 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2016
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A3 8P
    Va salut. Am un AUDI A3 din 2005 cu motorul de 2.0 TDI si seria BKD. Masina a rulat perfect pana cand a inceput sa scoata un pic de fum alb , apoi un pic mai mult and so on, m-am uiat pe dedesupt si am observat si ulei pe evacuare. Am mai avut TDI si am zis OK, jos turbina. Am dus-o la reconditionat si concluzia a fost urmatoarea: -geometrie bloacata plus schimbat niste segmenti de etansare si bucsi. Dupa cateva ore turbina era la loc pe masina.

    Primi 40km au fost ok ,nu mai era gram de fum iar apoi a inceput iar sa fumege la aceleratii mai puternice si imi palpaie becul de esp intra 1-2secunde in limp mod si isi revine(sa iasa din limp nu necesita repornirea motorului). Ce e interesant ca daca opresc motorul si il repornesc nu mai scoate fum.

    Ar putea fi alta cauza in afara de turbina sa am ulei pe evacure si sa scoata fum? Sau Turbosuflanta nu a fost reconditionata bine?

    Multumesc anticipat.
     
  4. ionut_pisoi2002

    ionut_pisoi2002 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    tg frumos
    Masina:
    Audi a3 s-line++ 2010 2.0 tdi 170 CP quattro
    verifica toate îmbinările ( furtunele) de la turbo și strânge colierele , dacă îți pierde un pic de presiune pe undeva cam asa se manifesta mașina , după treci la ceva mai amănunțit dacă îți mai face probleme
     
  5. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    salut am si eu o problema cu masina mea un a3 2.0tdi bkd nu am resoftat-o este stock problema este ca uneori trage brutal alteori nu chiar asa bine cand cum are ea chef (nu trage dupa cheful meu :p )
    asta nu ar fi chiar cea mai mare problema la egr i-am scos furtunasu si umblu cu eroarea pe bord deoarece daca il pun intre relanti si 2000+ de ture ma smucea...de ma vedea cineva spunea ca dansez ca un nebun :p
    scapand de acele suturi agresive am ramas doar cu suturi mai finute doar de pe la aprox 1600 pana la 2000 de ture cand ating 2000 de ture dispare smuceala.
    problema cea mai nasoala era ca luam limp mode. pana la 140km/h tragea destul de bine cand atingeam 140 adio cu puterea pana luam contactu si repuneam...
    dupa log in mers a reiesit ca imi face turbina suprapresiune la 2200 de ture aveam peste 2.6bar...
    am tot luat contactu pana m-a scos din minti...am luat limp...bun...am luat contactu l-am pus dinnou si dai...iam dat turatia maxima in treapta a3a mergeam cu 130km/h aprox 4...5km cand odata masina era turata la max nu tragea mai mult ca se plafona...de la turatia aia max a mai urcat brusc umpic dupa care limp mode si a scazut turatia pana la 3200de ture... la mine turatia max pe ac indica putin peste 5000de ture in momentu ala o urcat brusc cam pana la 5200.
    bun de atunci toata vara nam mai avut nici o problema cu limp mode cam de prin martie pana acum.
    acum pe langa ca trage cum are ea chef suturile mi-a reaparut limp mode.
    egr daca il pun imi scoate destul de mult fum daca il iau il turez la max de la relanti si nu scoate ceva nesemnigicativ...
    de aceea umblu mai tare fara egr...bine nici nu-mi place sa dansez ca un nebun in masina ca asa vrea masina.
    eu m-am gandit sa desfac turbina si sa o duc la curatat si verificat.
    daca ar fi scos fum as fi zis ca e turbina pe duca da am 270k si numi scoate fum mai deloc.
    voi ce ziceti ca ar trebui sa fac?
    o sa fac un log si il postez daca e bine il postez aici daca nu sa imi spuneti unde ar fi mai bine...
    si daca tot dau turbina jos si o duc nu ar fi recomandat sa schimb palele cu unele mai mari? sau mai bine o las asa cum e din fabrica?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cumpara-ti EGR in primul rand.
    In al 2-lea rand curata turbina si fa un log in mers.
     
  7. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Egr l-am curatat de o gramada de ori si l-am si testat...egr nu as tare lua ca as vrea sa pun motoru la punct si sa il resoftez fara egr
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In cazul asta fa-i EGR Off, atat fizic cat si din soft.
     
  9. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Exact asta vreau sa fac. Acum nu stiu sigur poate cineva s-a mai confruntat cu problema mea. Ar trebui sa elimin si radiatorul EGR ? sau ala poate sa ramana acolo
    Daca elimin EGR nu o sa am nevoie de ceva care sa elimine presiunea prea mare ? cineva mi-a spus ca la mine EGR nu are functia doar de recirculare ci si de eliminare surplus de presiune care poate deranja turbina daca nu e scazuta presiunea.
     
  10. AndreiTTR

    AndreiTTR 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2016
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A3 8P
    Nimeni nimic? Intre timp am mai cumpar o turbina creezand ca nu a fost reconditionata bine cea veche...dar surpriza. Dupa 200km iar scaote fum alb albastrui. (supapele sunt ok, nu arunca ulei pe acolo. Presiunea de ulei este 2.5bar /800rpm - 6.8bar-4000rpm)
     
  11. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Astăzi mi s-a crăpat și celalalt cot de cauciuc de la intercooler la turbina.

    20170128_161131.jpg

    Acum ce pot sa ii fac pana o sa îl schimb ? Presupun ca va fi la fel de scump ca și celalalt pe care l-am.schimbat în vara. :( Problema este ca îmi trebuie masina week-endul acesta. Ceva sfaturi ?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauti o vulcanizare si il vulcanizezi cu petec cauciucat. Nu stiu cat va tine dar poti incerca, (la o alta masina de a mea a tinut cateva sute de km reparatia asta improvizata pana am schimbat furtunul). Bafta.
     
  13. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Mulțumesc mult Cristi
     
  14. black_emu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2017
    Locație:
    tgv,sp
    Masina:
    audi a3,1.9 tdi ,BLS,2009
    Salut,
    De curand (2zile) am achizitionat din Germania un A3 8P 1.9 tdi 105cp DPF an 2009 cod motor BLS. Acolo am probat-o dar totul parea a fi ok. Pe drum dupa vreo 500 km a inceput sa imi scoata fum alb dar fara nici un martor aprins sau vreun simptom de scadere de putere. Antigelul este la nivel corect si curat, uleiul era la putin peste minim desi acolo cand l-am verificat era aproape la maxim si am observat si tevile esapament umezite de ulei. Concluzia mea ( nu sunt specialist/mecanic) = TURBO DEFECT dar fara niciun zgomot sau suierat ciudat (am mai avut audi si VW toate diesel si le cunosc oarecum simptomele cand e turbo pe duca, dar asta nu prezenta niciunul din ele cand am probat-o), in fine.
    Am decis sa imi continui drumul spre casa (Spania) eu fiind deja prin Franta la momentul constatarii. Am completat cu ulei in primul statie de alimentare cu combustibil si la fiecare 400/500km cu cate 500 ml ulei si mers nu prea fortat 110 km/h. Niciodata nu am asteptat sa mi se aprinda senzorul de nivel si tot asa pana acasa 200 0km unde am ajuns ok.
    Intrebarea e cine a mai patit asa si ce a trebuit sa repare/inlocuiasca. Maine ma duc la service cu ea dar orice sfat este binevenit. Multumesc anticipat
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, dai jos turbina si o reconditionezi sau cumperi alta.
    DPF-ul cel mai probabil e dus din moment ce ai mers 2000 km cu masina asa.
     
  16. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Salut andrei,
    Spune daca poti: ce turbina ai cumparat ? Nu de alta dar tatal meu la un a4 b7 si-a schimbat vreo 2 sau 3 turbine si 2 miezuri de turbina toate de pe net cam la 1200-1400lei insa problema venea tot de la turbo. Tu ai avut noroc ca ai mers 200km in schimb tatal meu a facut un drum de 50km dupa care din nou a scos fum "cu galeata".
    Problema nu a rezolvat-o pana nu a mers la un meserias, la propriu, cu turbina. Meseriasul i-a cerut turbina lui originala de pe masina si pe accea a refacut-o, asta a fost acum 3 ani de atunci o accelereaza pana in podea si ii scoate foarte putin fum.

    Revin cu noutati referitor la problema mea. Am rezolvat problema care o aveam dupa schimbul de injectoare, am schimbat suruburile reglat avansul si injectia dupa care a pornit si de atunci merge. Urmatoarea problema este turbina care din cate am vazut agata geometria si face suprapresiune. Pe la 2100-2200 de ture are peste 2.6 bar. Urmeaza sa o demontez si sa o duc la curatat.
    As mai avea o rugaminte si probabil ca problema o au multi printre care si eu, problema e la conexiuniile de la intercooler, au acele cleme sau clipsuri cum se spune pentru a fixa furtunul la intercooler.
    Am vazut ca mai multi au problema, acolo e presiune si practic furtunul iese din conexiune, de fiecare data ce il pun la loc dupa un drum de vreo 20km cand ma uit surpriza de o parte e iesit, asta e una din probleme cealalta problema este uleiul pe la conexiuni, dupa cum stim pe acolo merg gazele de carter datorita acelei conexiuni rezulta uleiul.
    Incep eu prin unele idei nustiu daca sunt cele mai bune va rog sa veniti si voi cu alte idei poate gasim ceva mult mai bun.
    Una din metode ar fi inlocuirea intercoolerului care are prindere cu coliere doar ca aceasta metoda e cam scumpa.
    Pentru a scapa de ulei cred ca am putea schimba garniturile de guma dar pana nu se rezolva problema conexiunii le schimbam degeaba.
    Acel sistem de prindere ar trebui modificat in prima faza.

    furtun-turbo-intercooler-vw-golf-5-2-0-tdi-bkd-2aa4a2a4083600c7cd-0-0-0-0-0.jpg images.jpg
     
  17. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Daca vei cumpara furtunul original, care vine in culoare rosie, nu vei mai avea probleme cu iesitul din mufe. Eu asa am luat la recomandarea service-ului. Au spus ca nu monteaza decat original ca au pus inainte aftermarket si veneau inapoi clientii ca le-au iesit, in aceeasi zi. Eu am dat 500 lei pe unul si de vreo 20.000km de cand merg cu el nu am avut nicio problema. Si am si motorul resoftat. Stiu ca e tentant cand vezi aftermarket la 150 lei fata de 500 lei, zici ca e doar un furtun, dar uite ca nu e chiar asa. Deci, original e solutia corecta, zic eu ;)

    20160621_164010.jpg
     
    Ultima editare: 6 Mar 2017
  18. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Ambele furtune sunt cele originale, cele de fabrica nu am schimbat niciunul...
    Probabil sa au si imbatranit ele doar ca sunt destul de scumpe zic eu, daca ar fi sa le iau pe toate e cam piperat pretul.
    Intre timp mi-a mai venit o idee care am vazut-o tot la ceva sistem de presiune pe furtun un colier cu 2 urechi prin care merg niste suruburi si se strang catre conexiunea de la intercooler.
    Ceva asemanator cum e in imagine, e cam ciudat dar daca ne scapa de problema e bun
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Va tot sar furtunele din cauza urechilor de pe colierul metalic, s-a mai discutat pe forum.
     
  20. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Da dar acest lucru reflecta altele noi si nu sunt chiar atat de ieftine...
     

Distribuie pagina asta