1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A3 8P - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Cana.liviu, 10 Ian 2015.

  1. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Turbina nu e avariata in interior la ax. Axul e ok dar paletele care sunt invartite de gaze au fost avariate. A venit din motor ceva din zona cilindrilor ca numai de acolo poate intra sa treaca pe evacuare si sa ajunga la paletele turbinei.
    Ca uzura nu stiu ce sa spun folosesc ulei doar castrol 5w40 nu am pus niciodata ceva mai slab si ca schimbare de ulei acesta specifica ca se schimba tot la 15.000 de km eu tot timpu l-am schimbat cam 2-3.000 mai repede. Au fost momente cand l-am schimbat si cu 5.000 mai repede adica am facut 10.000 cu un ulei. Poate ca nu am eu chiar asa mare grija de masina dar la motor tot timpul i-am dat ce i-a trebuit si chiar daca nu e nevoie tot deschid capota si verific cam de 2..3 ori pe saptamana cum stau cu uleiul, apa, scurgeri, etc.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Atunci fa cum am zis si pune magnet pe baie, uleiul circula si ar trebui sa gasesti ceva pilitura acolo, verifica tot ce tine de ax came, etc.

    Inca ceva, te rog foloseste . (punct) si , (virgula). Imi vine foarte greu sa citesc de pe telefon o fraza care la prima vedere pare ca nu se mai termina.
     
  3. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    O sa incerc si cu magnetul dar nu cred ca pilitura ar avaria chiar asa rau, sunt avarii destul de mari. S-au indoit toate vanele la rand, plus de asta is si increstate in varf cam 2 .. 3mm.
    Iar paleta e stirbita cam 4 mm.
     
  4. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Salut,

    Vin si eu cu o poveste interesanta legata de turbine.

    La 180.000 de km am reconditionat turbina din cauza unui suierat ascutit la 3500rpm. Dupa 2 ani, pe parcursul a 6 luni a inceput sa faca ca o sirena, atat la cresterea in ture cat si la coborare.
    La 203.000 am schimbat-o cu una noua, pe care am nimerit-o defecta, practic a fluierat usor de la prima pornire iar dupa un drum de Grecia scotea zgomot comparabil cu cea veche. Si surubul de reglaj era slabit, iar la fiecare groapa primeam limp. (Un drum de concediu al naibi de placut)
    La 205.000 am primit inca una noua, pe garantie, undeva prin Iulie anul trecut.
    La 210.000 a dezvoltat si asta o usoara sirena intre 1100 rpm si 1300 rpm si intre 1900 si 2200 rpm. Se aude doar cand e muzica data incet si daca esti atent.

    In toamna i-am facut un soft usor, cantitatea de motorina maxim injectata a fost crescuta de la 46mg la 50mg si i-au fost crescute limitarile de cuplu. Inainte de soft mi-a fost aratat ca a mai fost umblat in soft, si presiunea in turbina era 1.5, desi limitarile de cuplu si cantitatea de motorina erau neatinse.

    Din cate a inteles, atat de la cel care mi-a facut softul cat si de la colegul EEXCALADE de aici de la noi de pe forum si/sau vwforum (la care merg cu masina la verificari de 2 ori pe an) turbina nu ar trebui sa cedeze de la presiunea de 1.5, dar acum vad ca ceva tot are si ma gandesc sa nu fie de la presiune.

    Oare e posibil sa fi nimerit o a2-a turbina slaba? Mai am garantie pana in Iunie, merita s-o "stresez" sa vad daca se agraveaza sunetul? Momentan nu-mi dau seama ce ar insemna stres pentru turbina, in afara de accelerari puternice cand motorul e subturat, lucru care evit constient sa-l fac.
    Are rost sa scad presiunea din turbina la 1.4 sau 1.3?
     
  5. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Avand in vedere ca turbina mea mergea de aproape 3 ani de cand e la mine, in mare parte cu peste 2bar si nu s-a distrus...nu ar avea dece sa se strice nici a ta.
    La mine in schimb e un cosmar, am dus turbina la reconditionat, am montat-o dupa aproximativ 10km am avut norocul sa imi prinda o alta bucatica de metal, am scos bucatica de metal cu ideea ca va merge bine (nu faceti si voi la fel).
    Am mers un drum pana in baia mare la intoarcere mi-a facut un zgomot ciudat a inaceput asa usurel dupa care facea ca o dacie, sunetul s-a accentuat tot mai tare dupa care.... s-a rupt axul.
    Paletele din partea cu gazele s-a rupt, e ca un clopotel partea de la admisie e ok nu a fost afectata nu am nici-o picatura de ulei pe partea de admisie, in schimb partea de evacuare e dezastru.
    Acum am dus turbina dinnou sa o refaca trebuie dinnou tot in ea s-au distrus si bucsile, pe marti sper ca v-a fi gata
     
  6. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    La indrumarea unui mecanic am dat jos baia de ulei cu ideea ca ar putea fi hexagonul din pompa de ulei, nu faceti si voi la fel, bkd are o pompa micuta cu un pinion antrenat de lant care e pus tot pe un pinion de la vibrochen.
    Aceste motoare nu au problema aceasta, motoarele cu problema au pompa de ulei mare care acopera aproape toata suprafata de la baia de ulei.
    In legatura cu ce mi-a spus colegul, nu am gasit pilitura aproape deloc ceva foarte putin, nesemnificativ iar ce era era foarte finuta nu era de marime medie sau mare.
    La mine bucatica de metal a intrat intre saiba si paleta, a incalzit saiba pana s-a sudat de paleta, acea bucata de metal a slefuit in paleta si a descentrat-o iar ca urmare s-a rupt axul, cine mi-a reconditionat turbina a zis ca nu are rost sa schimb uleiul deoarece problema e de cealalta parte e la evacuare nu are absolut nimic cu admisia. A zis ca doar sa completez uleiul lipsa.
     
  7. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Despre turbo flutter la diesel cum se face ?
    Acesta e un 1.9, cum se poate face e nevoie de bov sau alta este metoda ?

     
  8. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    In sfrsit am montat turbina, in urma ruperii axului din turbo s-a distrus si carcasa turbinei, a fost nevoie de schimbarea carcasei, busilor, axului, paletei.
    Practic in afara de carcasa admisiei de la turbo este cu totul o alta turbina.
    Momentan turbina merge ok, zic eu, avand in vedere ca masina trage mai bine ca inainte plus diferenta ca inainte avea 4 etape de tras, la inceput tragea destul de slabut pana pe la 2300 de ture, dupa aceea zmucea si tragea de rupea aderenta pana pe la 3000+ de ture, de aici dinnou incepea sa traga slabut, iar in final se simtea cum crestea putin puterea.
    Acum in schimb masina trage liniar, adica icepe sa traga cam pe la 1800...1900 de ture si puterea ii creste odata cu turatia, nu mai sunt acele momente aleatorii de tras.
    Deocamdata sunt multumit de cum merge, o sa fac in curand si un log in mers sa vedeti si voi daca ceva inca nu e chiar in regula.
     
  9. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Nu ne ai spus daca ai dat jos si ai curatat tot traseul de admisie!!
     
  10. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Am intrebat persoana care mi-a facut turbina si mi-a spus ca nu are absolut niciun rost sa ma apuc sa schimb uleiul filtrul si sa curat tubulatura, deoarece era rupt pe partea de evacuare, daca el care imi face turbo stiind ca e pe pielea lui mi-a spus asta nu avea rost.
    Pe langa asta turbina mea am duso nu de stricata, am duso pentru ca asa am vrut sa o curat, deci ea nu a cedat, a2a oara cand a prins metalul la fel s-a blocat din cauza metalului nu era gripat axu sau alte treburi, iar daca am scos metalul si paleta era descentrata s-a rupt axul cu paleta partea din exteriorul turbinei de la evacuare.
    Pe de alta parte eu cand am vazut primul semn de turbina stricata am oprit instant motorul, deci dupa ce turbina a cedat maxim 5 secunde daca a mai mers motorul, am oprit motorul inca din mers,
    Special l-am intrebat daca trebuie sa schimb uleiul si sa curat tubulatura si mi-a zis ca nu are niciun rost.
    Totusi am verificat tubulatura si nu era nicio mizerie in eanici ulei.
    Ce mi-a zis el, e sa curat catalizatorul deoarece paleta s-a zdrobit si sigur a mers mizerii in catalizator.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dar de unde tot a prins bucatelele alea de metal ?
     
  12. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Asta nu am reusit sa aflu, el a spus ca e posibil sa fi ramas ceva bucatica de alt timp acolo si acum s-a desprins, a mai intrebat pe cineva si a zis ca la axul de la injectoare sunt ceva bucatele de metal care cad, insa axul meu nu are absolut niciun metal, e dintr-o bucata cum ar veni spus.
    Eu insa zic ca ori a cazut de la el ceva bucatica ori de la mine cand l-am montat, bucatica de metal era ca un fel de varf de surubelnota lata.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ori de cate ori exista riscul ca in ulei sa fie span sau bucati de metal, obligatoriu schimbi uleiul si filtrul de ulei. Altfel, incet si sigur risti sa distrugi turbina.
    Ca nu ai facut asta, riscul tau. Mai ales ca nu cunosti proveninta bucatelelor de metal.
     
  14. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Poi timp de 2 ani ca a mers cu turbina veche cea cu variatoarele indoite si paleta umpic ciobita... acum cu turbina cam noua cum ar veni....eu zic ca ar trebui sa mearga
     
  15. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Citat.
    Toate furtunele de conectare ale turbosuflantei trebuie să fie curăţate de urme de ulei şi fără defecte.
    - Filtrul de aer, tubulatura şi carcasa acestuia trebuie să fie curăţate bine de orice urme de praf, ulei sau alte materiale.
    - Verificaţi filtrul epurator şi carcasa acestuia, înlocuiţi-l dacă este nevoie.
    - Demontaţi garniturile vechi şi curăţaţi bine conductele de evacuare ale motorului de orice urmă de material, suprafeţele de contact trebuie să fie plane.
    - Introduceţi ulei nou de motor pe orificiul de ungere al turbosuflantei apoi învârtiţi palele compresorului cu mâna de câteva ori – acestea ar trebui să se mişte liber. Notă: Este normal să existe o mică toleranţă(joc) în axul turbosuflantei (axial).
    - Verificaţi dacă furtunele nu sunt turtite sau îndoite.
    - Verificaţi conducta de ungere să nu fie foarte aproape de o sursă de cladură intensă.

    [3] Nivelul uleiului este corect dar conducta de ungere este deteriorată – simptomele acestei situaţii sunt scurgerile de ulei din turbosuflantă.
    - Faceţi schimbul de ulei şi filtre (filtrul de aer, ulei si combustibil).
    - Dacă este posibil, învârtiţi motorul până în punctul de a porni, de mai multe ori (aproximativ 10 secunde), pentru a facilita prima ungere a turbosflantei.Porniţi motorul şi ţineţi-l la ralanti timp de 3 – 4 minute înainte să îl turaţi.
    Verificaţi dacă există pierderi de gaze de eşapament sau aer.
    - Opriţi motorul şi verficaţi din nou nivelul uleiului.
    [4] Nivelul uleiului este peste marcajul maxim – în această situaţie se va bloca circuitul de ungere şi vor aparea scurgeri de ulei din turbosuflantă.

    [5] Nivelul uleiului este corect, între marcajele minim şi maxim de pe jojă.
    [6] Presiunea mare din carterul motorului poate duce la pierderea uleiului prin semisegmenţii turbosuflantei.

    TU faci cum crezi!!
     
  16. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Chiar daca el a zis ca nu are rost sa curat tubulatura din curiozitate am desfacut umpic sa vad cum e in tubulatura, nu era murdar aproape deloc, nu am avut nici ulei in tubulatura, practic tubulatura e curata.
    Uleiul l-am schimbat inainte sa se rupa axul, nu am mers mai mult de 100km cu acel ulei, iar daca a zis ca il scimb fara rost ca nu a afectat deloc...
     
  17. Lyponezu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 TDI , BKD , 2005
    Salut,
    Detin un audi A3 , 140 cp , 2005 , BKD
    Am avut probleme cu turbina , in a 4 a la 3000 rpm mi se taia pedala si pe tester a iesit ca este prea multa presiune.
    Am schimbat turbina cu una reconditionata, totul bine si frumos.
    Dupa cateva zile am plecat din tara si dupa 1000 de km se aprinde martorul de ulei. Am verificat , am completat rezultand ca imi lipsea vreo 400 ml de ulei! Nu stiam ce se intampla. Am riscat si am mai mers inca 1500 km pana la destinatie. Am verificat uleiul si imi lipseau vreo 300 ml. Am decis sa ma uit sub masina si am vazut ca aveam scurgeri de ulei ceva cam mari. Inainte sa schimb turbina nu curgea absolut nimic. Tinand cont ca sunt in Franta si costurile service -urilor sunt mult mai decat la noi as dori macar sa stiu ce ar putea fi ca astia sunt mai hoti decat hotii. Turbina merge foarte bine dar motorul este mai zgomotos de cand am schimbat-o

    P.S.:

    Revizia era facuta de 1000 km.

    Va Multumesc
     
  18. abpostelnicu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDi
    Poate sa fie o problema la baia de ulei.
     
  19. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Turbina de obicei cam lasa urme in spatele masinii daca e dusa, eventual ai putea verifica daca nu tie fisurata una dintre teviile de la turbina, am vazut la cineva cand i-sa montat turbina desptetii au tras si au sucit coducta cea flexibila de la turbina si s-a fisurat, nu tasneste dintrodata incepe asa incetut pana ajunge sa arunce mult ulei.
    Poate fi si asa cum a spus colegul de la baia de ulei, da scutul de la motor jos si dupa aia ai mai multa vizibilitate si iti cam dai seama de la ce poate fi
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Decat sa isi dea fiecare cu parerea, ca pierderea de ulei poate fi din 20 de cauze, mai bine ai sui masina pe elevator si vezi exact pe unde pierzi.
     

Distribuie pagina asta