1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A4 B6 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de opreanuy_19, 16 Aug 2008.

  1. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    Sa nu iei turbina aia cu 400 Eu!!!!!
    Anul trecut, cam la sfarsitul lui iulie,am schimbat eu turbina la o Vectra C 2.2 dti cu 1140 Eu.
    Stii ce a facut cel de la service ce mi-a schimbat turbina? Cam la 3 saptamani dupa,in august 2007 cand vin ai nostri din Spania, Italia in concediu acasa, m-a sunat si mi-a oferit 400 eu pe turbina veche si a montat-o pe o Vectra B tot 2.2 dti, a unuia ce urma sa plece inapoi in Spania. Am vazut masina respectiva personal si momentul in care tipul cu Vectra B i-a dat 450 Eu pe ea!
    Turbina mea era buna, numai ca atunci nu stiam ca o puteam curata si nu sa o schimb!
    Nu spun ca este aceeasi turbina, dar daca trebuie turbina, mai bine noua!
    Dar la sevice-ul respectiv , unde ai lasat masina, mecanicii sunt romani? sau o parte din ei?
     
    Ultima editare: 20 Aug 2008
  2. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Mai dar ce i-am ghicit ... ala pacalise pe saracul altul inaintea ta ... :)
    Turbina daca nu-i rupta se curata ... numai sa nu scape ulei pe la lagare ... uleiul din intercooler se spala cu benzina si apoi se lasa la uscat ... iar catalizatorul daca-i infundat il inlocuiesti daca dispui de bani sau ii spargi ceramica din interior si-l pui la loc daca nu vrei sa cumperi altul ... dar n-o sa mai corespunda la testul de poluare ... :footy:
     
  3. opreanuy_19

    opreanuy_19 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Villarreal ,Castellon ,Espana
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 96 Kw/131 CP
    RALLYMAN ei au zis ca a aruncat turbina ulei in catalizator si al infundat asta ar insemna ca turbina e pe duca daca arunca ulei....se mai poate face?
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2013
  4. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Ai vazut cu ochii tai treaba asta ? ... daca arunca ulei in catalizator trebuia ca atunci cand ai mers ultimii km cu ea sa fi iesit un fum alb-albastrui de sigur nu mai vedeai nimic in oglinda retrovizoare ... ai vazut asta ?... uleiul scapat pe evacuare ar fi ars de la gazele de esapament si ar fi produs fumul ...
    Turbina daca pierde ulei pe la lagare cred ca s-ar putea repara ... dar nu se merita decat daca era cat de cat noua ... daca-i veche e cazul sa iei alta noua ...
     
  5. opreanuy_19

    opreanuy_19 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Villarreal ,Castellon ,Espana
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 96 Kw/131 CP
    Sincer sa fiu nu am vazut nici gram de fum desi inainte mai scotea ceva fum negru dar rar...precizez ca prima simptoma mi-am adus aminte a fost acum o luna cand mi s-a decuplat turbo in mers am oprit masina am pornit-o sitotul ok....saptamana viitoare aduc masina acasa si o sa vad eu care e treaba ca nu am incredere in aia de la audi .....nu stiu de unde stiu ei cae rupta turbina inauntru daca nu au desfacut-o....poate mi-a schimbat-o vre-un roman de acolo cine stie.....
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2013
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    cum e pana la urma? ai mai adus masina acasa? care e verdictul?
     
  7. opreanuy_19

    opreanuy_19 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Villarreal ,Castellon ,Espana
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 96 Kw/131 CP
    Astazi am adus masina acsa si zilele astea cand are omul timp se uita la ea.i-am sunat pe cei de la audi sa-mi trimita diagnosticul masinii pentru care am platit 50 euro doar ca sa uitat la ea si mi-au zis ca nu au facut o foaie cu diagnosticul masinii sa mi-l trimita ci doar a luat filtrul de aer jos a desfacut furtunul de la turbo a bagat degetul acolo unde sufla sau trage aer turbina(am vb la tel in spaniola)asa ceva si cica zice el ca axul turbinei dansa inauntru ...se poate atinge axul cu degetul fara sa dai turbina jos sa o desfaci?....
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2013
  8. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    Salut,am citit toata povestea ta si inainte de toate vreau sa iti zic ca imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat.La mine a fost o problema asemanatoare numai ca masina scotea fum exagerat de mult.S-a rezolvat in 30 de minute prin schimbarea unui furtun ce face legatura intre turbina si intercooler...Furtunul a costat 350ron in Constanta.La tine insa lucrurile sunt mai altfel cred pentru ca dupa spusele tale nu scoate fum.Recomandarea mea este sa faci o verificare cu VAG-COM sa vezi exact care e problema.Daca e ceva de la turbina,debitmetru sau senzor debitmetru o sa iti apara din prima.Dupa sa te apuci sa verifici toate furtunele legate de turbina-intercooler.Zgomotul(fasaitul) care se aude ca si cum ar veni de jos e de la un furtun care pierde foarte multa presiune...Parerea mea este ca nu e o problema grava si nici foarte costisitoare.Multa bafta si sa ne tii la curent.
     
  9. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    Da, poti atinge axul turbinei cu degetul dupa ce ai dat jos furtunul. Dar nu poti sa-ti dai seama de adevaratul joc al axului. Daca intr-adevar axul joaca, inseamna ca este aproape liber in locas! Cum naiba mai mergea masina atunci?
    Nu se auzea nici un zgomot metalic?
    raman la parerea mea : ai un furtun spart.
    Spune-ne cum avanseaza lucrarile!
     
  10. opreanuy_19

    opreanuy_19 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Villarreal ,Castellon ,Espana
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 96 Kw/131 CP
    Sini furtunul de care zici tu e nou. Mi s-a intamplat si mie cam acum 3 luni fum negru lipsa putere l-am schimbat 130 euro parca a costat. Deci tubul acela care intra in turbo nu e. Cred ca luni are timp mecanicul meu sa se uite la masina. Va tin la curent. Merci.


    Gibi nu se aude nici un sunet ciudat doar pierderea aceea de aer motorul suna perfect dar nu mai mergea mai mult de 10 la ora si nu am mai pornit-o de atunci ca mi-a fost frica sa nu se agraveze situatia. Sa vad luni ce zice mecanicul si revin cu informatii. Multumesc de sfaturi. Apropo, turbo in stare rea de functionare arunca ulei pe catalizator ?
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2013
  11. opreanuy_19

    opreanuy_19 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Villarreal ,Castellon ,Espana
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 96 Kw/131 CP
    revin cu noi informatii si adik:turbo distrus adica nucleul din turbo rupt ax etc,catalizator aproape varza din cauza uleiului aruncat de turbo.....se pare mi-a zis mecanicul ca am avutnoroc ca nu am gripat motorul....astept un turbo nou 920 euro + montat si apoi verificat catalizatorul dupa curatare de ulei....mentionez prima simtoma am avut-o acum o luna adica pe la 3000 rot/min sa deconectat turbo oprit pornit masina inca odata totul bine dupa care ce mi saintamplat
     
  12. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    Pretul de 920 Eu e bun si daca include si montarea e si mai bine, nu ca ar fi cine stie ce filosofie sa inlocuiesti turbina, dar daca tb sa inlocuiesti turbina , atunci fa-o!
    Asteptam vesti!
     
  13. opreanuy_19

    opreanuy_19 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Villarreal ,Castellon ,Espana
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 96 Kw/131 CP
    Problema rezolvata: schimbat turbo care era varza. Am vazut cu ochii mei a aruncat ulei pe toate tuburile, atunci cand la demontat a trebuit sa desfaca niste tuburi-furtune ce sunt ele si curgea ulei din ele si din turbo grupa mare. A curatat catalizatorul si inca ceva dar nu mai stiu ce la catalizator care era si el plin de ulei si exista riscul de incendiu.
    Pret turbo nou 933 euro total pret 1222 euro si cei de la audi mi-au cerut 2500 euro. Precizez ca acuma turbo se aude cum lucreaza la cea mai mica atingere de acceleratie inainte dupa vreo 2 secunde. A zis mecanicul sa umblu cu ea vreo saptamana sa rodez turbo si dupa care sa-i facem o diagnoza sa reglam parametrii de lucru a motorului. Daca e cazul revin cu informatii.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2013
  14. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    bravo , bine ca ti-ai luat si de grija asta.
     
  15. Paul.C

    Paul.C 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 2.0 TDI 2009
    Turbina Hibrida pe A4 1.9 TDI 2002

    Salut la toata lumea,

    Deschid acest nou Thread deoarece am cautat pe forum si nu am gasit nimic despre problema mea.
    Problema: Acum o luna m-a lasat Turbo-ul, am fost la un baiat cu service (recomandat de un prieten), demontat turbo-ul vechi, pus paleti de turbina de 130 CP si ce mai trebuia in ea, in fine. Dupa ce a pus turbina pe masina mi-a dat eroare de Debitmetru, l-am schimbat...a inceput sa scoata fum... (si in prezent inca mai scoata fum cand o accelerez rau) am zis ca e de la soft, ca acum trebuie modificat si softul...nu am ajuns nici in ziua de azi sa ii fac soft (am fost la RBN si a zis sa imi modifice ala care mi-a pus turbina geometria variabila si fumul care e prea mult) .Turbina baga prea multa presiune si ECU o oprea, am schimbat vre-o doua valve responsabile cu pressure control (n75 , solenoid valves sau n ceva...). M-am intors la service mi-a umblat la turbina si mi-a dat presiunea mai mica si asta nu odata...de multe ori m-am intors cu masina la service.ECU inca imi opreste turbina si nu cand e in sarcina neaparat ci si la turatii mici , am alergat pe autostrata cu 180km/h iar cand m-am intors lejer cu 110km/h mi s-a oprit turbina (parca limp mode ii spune), alteori in sarcina...
    Va rog frumos spuneti-mi si mie ce as putea sa mai fac...ce sa mai schimb / verific...o idee ceva...orice...sa nu imi mai opreasaca turbina si sa nu mai merg cu fumul dupa mine (pe VAG nu da nici o eroare).

    Multumesc mult si Respect!
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ..o alta turbina si originala ;)
     
  17. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    In primul rand:atunci cand se reconditioneaza turbina,se inlocuieste miezul ei,deci nu devine turbina hibrid(aia e cu totul altceva) si nu are cum sa-ti puna paleti mai mari sau mici decat ceik standart.Fumul negru denota amestec incorect de aer-motorina,adica prea multa motorina si prea putin aer!Ce au facut cei din service cu turbo sa-ti bage presiune mai mica,e prima data cand aud asa ceva!Cumosc mai multi care au schimbat turbinele stock cu ceva mai mare fara chipuire fara probleme,adica fum sau limp mode,doar o mica crestere in putere!Fa un log in mers cu wag com-ul pt turbina si debitmetru si posteaza-l pe forum,sa vad exact ce presiune ai;parerea mea e ca ar fi trebuit sa cumperi o turbina noua de la bun inceput si te-ar fi scutit de multe batai de cap.Ca o prima parere,o sa ma lamuresc mai bine cand vad log-ul,se poate ca cei din service sa nu-ti fi montat corect miezul si vanele sa stea deschise in permanenta.
     
    Ultima editare: 18 Oct 2009
  18. Paul.C

    Paul.C 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 2.0 TDI 2009
    Salut,

    Turbina mea este de 101 CP, am stat langa baiatu care mi-a desfacut turbina si a pus intr-adevar niste paleti mai mari (cei de turbina cu 131 CP) decat cei stock. Cu presiunea mica am vazut ca a invartit de un "shurubel" deasupra actuatorului parca (nu stiu exact), de acolo mi-a scazut boost-ul in turbina. Saptamana asta ams a fac un log in mers ai am sa te rog ASHIHARA sa te uiti tu...(youre the expert din cate am auzit... :).

    Multumesc mult.
     
  19. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Da,intr-adevar,reglarea presiunii in turbina se regleaza din actuator,dar...nu se face asa ceva,in mod normal lungimea tijei actuatorului trebuie sa ramana identica,tocmai pt evitarea genului de probleme pe care le ai;din felul in care explicase-si eu am crezut ca umblau in turbina sa-ti regleze presiunea.In ceea ce priveste paleti mai mari,mi se pare ca-i vrajeala,pt a intra paleti mai mari,trebuie si carcasa turbinei sa fie mai mare.In fine,fa un log si posteaza-l si eventual,daca doresti o sa-ti dau nr de tel de la cineva din bucales care se ocupa numai cu turbine,bineinteles,totul pe pm.
     
  20. ddaann 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2009
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a4, 1.9 tdi 131 cp avf, 2004
    Intrebare

    Imi puteti spune daca la b6, 1.9 tdi, pentru a da jos intercoolerul este nevoie sa dau jos bara fata, eventual informatii despre demontare. Multumesc anticipat.
     

Distribuie pagina asta