1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A4 B6 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de opreanuy_19, 16 Aug 2008.

  1. ovimatrix

    ovimatrix 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2011
    Locație:
    Celalalt capat al lumii, HD
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9TDI, 2003, AVF
    Am si eu o intrebare pe tema asta. Datorita faptului ca poate si a mea turbina cine stie cat o sa mai duca, ca si simtome se auzea un fel de carait atunci cand luam piciorul de pe acceleratie. De suierat mai suiera ea de ceva timp insa intr-o perioada o auzeam cum incepea sa se auda ca un fel de carait (ca si atunci cand palele zici ca ar freca pe perete, sau ceva metalic se atinge, ceva de genul) iar cand am dus-o la o revizie i-am zis mecanicului sa se uite la turbo.
    Din cate am inteles el a zis ca jocul in ax ar fi cam normal, nu ceva de speriat insa el are impresia ca turbo nu mai da aerul in plus afara ci ramane acolo sau ceva de genu ( ca din pacate pe partea asta nu ma prea pricep) si ca ii un fel de tija pe care el a incercat sa deie cu mana sa vada daca functioneaza insa a zis ca nu isi poate da seama daca functioneaza corect doar apasandu-l cu mana.
    De functionat zice ca functiona, facea cursa insa nu stie daca e si ok sau nu. Acuma partea buna e ca de cand a fost la el si am luat masina nu mi-a mai facut deloc caraitul ala. Acuma nu stiu care e motivul dar nu mi-a mai facut deloc.

    Acuma intrebarea e de fapt, vazand ca nu prea e recomandat sa reconditionezi turbina (datorita faptului ca nu prea ai unde in Romania) ce parere aveti de achizitionarea uneia noi ? Am vazut Garrett nou la 3150-3400 lei. Acuma din cate stiu o turbina cu adevarat noua daca nu ma insel sare usor de o mie de euro. Presupun ca astea nu sunt chiar noi noi, ci probabil reconditionate si vandute ca si piese noi. Voi ce parere aveti despre ele, sunt ok ? ca acuma am vazut cum e cu garantia...toti o ofera dar cand ajungi la garantie toti fug de ea si se ascund si se fac ca ploua si etc. Ideal ar fi sa nu se ajunga acolo insa intrebarea e, ceea ce se vinde ca si Garrett nou la noi e autentic ?
     
  2. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Din simptomele pe care le-ai descris se pare ca ai probleme cu geometria variabila,cel mai probabil e murdara. Incearca mai intai sa cureti geometria si vezi cum se comporta, apoi gandeste-te la reconditionat.
    Din parerile expuse de alti colegi, cea mai buna varianta pentru reconditionare ar fi sa iti iei kit Mellet(care vine direct echilibrat) si sa-l montezi.
    Personal nu recomand reconditionare in Romania. Unu la mana, Garret nu ofera piese de schimb originale(cei care se lauda ca pun asa ceva sunt de fapt chinezarii pe care le iau cu 100$ si ti le vand dublu sau triplu). Doi la mana cele noi sunt de fapt reconditionate, de asta cer piesa la schimb.
    P.s printr-o cunostinta am aflat ca la Turbomecanica (unde se fac turbinele Garret) vin miezurile din China, ei le asambleaza (eventual rectifica,pentru ca dintr-un lot cam 10% au probleme) si le pun pe masini noi.:(
     
  3. ovimatrix

    ovimatrix 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Ian 2011
    Locație:
    Celalalt capat al lumii, HD
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9TDI, 2003, AVF
    Atunci sa inteleg ca nici daca o cumpar noua nu rezolv mare branza ? Initial m-am gandit la reconditionat la inceput (mai ales ca auzisem ca ar fi si unu foarte bun in Buc Cipos daca nu ma insel, care se ocupa cu asa ceva), dar cum foarte multi se plang si chiar si mecanicul mi-a zis ca dupa reconditionare turbina nu mai e ce a fost, m-am gandit sa fac un efort si sa pun niste bani in plus si sa cumpar una noua. Acuma la preturiile astea ma gandeam eu ca totusi poate o fi reconditionata turbina insa ma gandeam ca poate e reconditionata de firma producatoare si o face cu piese originale. Insa asta a fost doar niste presupuneri de a le mele. De aceea m-am gandit sa cer un sfat la cei care poate au auzit mai multe. Sa nu ma trezesc ca dau 3200+ lei si de fapt nu iau ceva mai bun decat una reconditionata "aiurea". Apoi cand vine vorba de garantie mi se cere o tona de acte si "pretentii" si de fapt ma trezesc fara garantie, asta daca apuc sa am parte de asa ceva si nu se strica la 1 sapt dupa ce se termina termenul de garantie.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exista turbine noi de vanzare cu piese noi si calitative, nu chinezesti, fara piesa la schimba, dar costa de la 1.000 - 1500 Euro in sus. Calitatea se plateste.
     
  5. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Dar ce mecanic e cel care nu stie sa iti verifice geometria/actuatorul?!
    Porneste masina fara furtunasul de intra in capsula vaccumatica(actuator). Conecteaza/decupleaza furtunasul si vezi daca tija se misca usor si daca ramane sus sau coboara.
    1.Daca ai probleme aici(tija se misca greu, e blocata) inseamna ca trebuie curatata geometria.
    2. Daca tija nu sta sus inseamna ca membrana e sparta si iti trebuie un nou actuator
    3. Daca toate cele descrise mai sus sunt ok, verifica N75. E posibil sa fie infundata si sa nu mai comande corect actuatorul.
    4. Fa un log in mers si colegii te pot ajuta cu o interpretare. Se pot vedea mai multi senzori intr-un log.
    5. Nu mai faceti greseala (ca mine:banghead:) sa schimbati miezul turbinei pana nu pica definitiv.
     
  6. florentin_im

    florentin_im 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4,1.9TDI 2001
    Salut colegi.! Am si eu o problema la Audi A4 B6 1.9 Tdi, Motorul numai trage dupa 90 Km/h si merge lin pana la 130km/h, nu se accelereaza , nu scoate fum. Am pus o pe tester si mi au aparut doua erori..: 1. 462C Reglare presiune de supraalimentare S a ramas sub limita de reglare. 2. 4689 Aparat comanda ABS CAN-BUS Fara mesaj... Daca poate sa imi zica cineva ce pot face sa imi lase un mesaj. Multumesc frumos.
     
    Raul Raul apreciază asta.
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Scaneaza cu VCDS nu cu toate petardele si posteaza erorile legate de turbina exact asa cum apar dupa scanare.
     
  8. florentin_im

    florentin_im 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4,1.9TDI 2001
    Salut colegi,
    Inca nu am rezolvat problema cu turbina dar am aflat ce are. Trebuie curatata geometria variabila, am incercat si in mers turata dar nici un rezultat.
     
  9. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
    Salutare tuturor.
    Va rog, daca puteti sa ma ajutati ,ce turbina a fost montata de fabrica pe masina mea WAUZZZ8E85A058762 ?
    Multumesc.
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poftim.
     
  11. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
  12. doctornd

    doctornd 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat B5.5 2004 TDI-PD AWX 130 hp/ Audi A4 B8.5 2013 TDI CR CJCA 143 hp
    Va salut!
    Motor 1.9 Tdi AWX 130 CP
    Problema mea: multe limp mode-uri. Aproape orice accelerare mai brusca si care trece de 3000 rpm duce la limp mode. Altceva: suierat turbina si un zgomot usor metalic. Scanare VCDS: deviatie pozitiva cu martor check engine aprins. Motorul isi reia capacitatea de a functiona dupa oprire si repornire.

    Probabil geometrie murdara sau chiar mai mult geometria sa agate in carcasa turbinei.

    Am facut un log in mers. Am inceput de la 2000 rpm in treapta a 3-a ( nu am vrut sa plec de la 1500 rpm cu full throtle de teama ca presiunea sa nu fie prea mare deodata pe turbina ) iar la 4000 rpm mi-a dat limp mode.

    Va atasez log-ul cu rugamintea de a-mi spune daca e de la turbina sau pot fi alte probleme: actuator turbo, vaccum insuficient, MAF, MAP.
    Multumesc!
     
  13. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Pai tu esti in limp de la inceput/ai geometria blocata/pt actuator fa un BS pe 011
     
  14. Adi27

    Adi27 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2012
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI CAHA
    Salutare, am si eu urmatoarea problema cu un 1.9 TDI AWX, masina merge normal doar ca din senin cateodata si mai nou tot mai des cand accelerez parca masina nu are putere ( de pe la 1800-2000 rpm si nu in full aceleratia ci treptat ) si undeva mai tarziu cand ajunge pe la 3000 rpm explodeaza dintr-o data toata puterea, sau daca simt ca nu are putere si las de acceleratie si accelerez dinou masina isi revine daca nu din prima mai incerc odata sa accelerez si isi revin, am observat ca asta se intampla cel mai des pe treptele 2 si 3. Tin sa precizez ca turbina a fost reconditionata acum 10k km, de 6 luni masina ruleaza cu soft la motor si nu am avut niciun fel de probleme cu ea pana zilele trecute. Am verificat cu VCDS erorile si nu apare nici o eroare, ramane sa merg cat mai curand la mecanic sa vad exact, pana atunci m-ar ajuta un sfat sau o parere daca s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema. Va multumesc. Ps: am citit cam 90% din topic dar n-am gasit o situatie similara, daca am omis imi cer scuze pentru postarea aiurea.
     
    Ultima editare: 22 Oct 2017
  15. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Fa un log in mers/verifica furtunase si cat vacuum ai/fa un BS pe turbina.
     
    Adi27 apreciază asta.
  16. Octa42 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2017
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a4 b6
    Salut. Am si eu o mica/mare problema.Motor 1.9 AVF Nu mai trage masina deloc. Haideti sa incep cu inceputul. Eram intr-o depasire si dintr-odata am simtit ca nu mai am deloc putere. Intradevar masina nu mai tragea absolut deloc. Am pus vag-com-ul pe ea, presiunea scazuta in turbina. Am fost apoi la un mecanic care mi-a spus ca furtunul care merge din turbo in intercooler e spart. Am schimbat furtunul care era intr-adevar spart, am luat masina de acolo si aceeasi situatie. Pe treapta 1 si pe 2 mai trage cat de cat, dar de la 3 in sus mai deloc. Nu mi se aude niciun sunet ca si cum ar pierde turbina presiune sau altceva. Am mers cu ea asa si am observat ca daca merg spre exemplu prin oras vreo 20-30 de secunde in aceeasi treapta, cand bag piciorul in ea trage aproape normal, apoi cand schimb in treapta superioara aceeasi poveste. Aveti idee ce ar putea fi? Am scos si mufa de la debimetru si nu s-a simtit nicio schimbare. Mentionez ca in urma cu o luna am anulat valva egr. E posibil sa aiba ceva legatura cu asta?
     
    Ultima editare: 29 Oct 2017
  17. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    In log in mers te ajuta sa iti dai seama ce se intampla!
    Suspectez o pierdere de vacum!
     
  18. Easycome 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2016
    Locație:
    Mehedinți
    Masina:
    A4, 1,9 AVF, 2004
    Buna seara,

    De cava timp turbocompresorul intra in limp mode ( 17965 - Charge Pressure Control), azi am decis sa ii curat geometria. Acum functioneaza bine nu mai se limiteaza dar cred ca este putin mai slaba in demaraj. Atasez log-ul dupa ce a fost curatat.

    Multumesc.
     
  19. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Trage liniar pentru ca nu ai spike.. adica boost marit pt o secunda.. dar in rest e ok.
     
  20. OxygeN094 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2017
    Locație:
    Tirgu-Jiu
    Masina:
    A4,1.9 TDI, 2002
    Am marea problema a diesel-urilor si anume o calc pana la 3800 rpm, de acolo imi da limp mode. Am pus tester pe ea si a dat urmatoarele erori din log. Trebuie sa schimb acea electrovalva turbo cumva?
     

Distribuie pagina asta