1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A4 B6 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de opreanuy_19, 16 Aug 2008.

  1. ddaann 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2009
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a4, 1.9 tdi 131 cp avf, 2004
    nu stie nimeni

    Inca nu ama rezolvat problema, va rog daca puteti sa-mi spuneti cum se da jos intercoolerul la b6-1.9 tdi.
     
  2. danezu2007 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2009
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    audi a4 8e 1.9 tdi 101 cp 2001
    praguri, aripa, bara fata (pentru intercooler)


    e necesara demontarea barii fata si aripii stanga fata pentru a accede trebuie desfacuta prima data contraaripa stanga e prinsa in suruburi cu torx de 8, dupa acea intre aripa si bara o sa vezi 3 suruburi hexagon de 10 pe care trebuie sa le desfaci, in partea de catre portiera ai 2 suruburi care se desfac dinspre roata si unu dinspre interiorul masinii cu portiera deschisa, trebuie dat jos si pragul asta e cel mai simplu deschizi portierele si iei jos acoperitoarea aceea din plastic bagi o surubelnita lata sub ea si cu grija o desfaci sa nu ii rupi clemele dupa care desfaci suruburile de desubt si cele dedeasupra cu torx de 8 sunt multe ai grija sa nu le pierzi, si astfel ai mai descoperit 2 suruburi la aripa, dupa aceea ca sa desfaci partea din fata a aripii mai ai de lucru la demontarea partiala a fustei (se desprinde de aripa, tragi pur si simplu de ea)acolo mai ai cateva suruburi, le desfaci si alea de deasupra si ai terminat deocamdata cu aripa apoi termini de desfacut bara si iti mai ramane un surub la aripa care se prinde de suportul de la far.

    recapitulare: contraaripa, prag stanga, bara fata, faruri (accesul e mai usor pentru suruburile de 10 din marginea barii), aripa stanga.
    unelte necesare torx-uri, cheie de 10, surubelnita lata, surubelnita stea, imbusuri, daca mai ai alte intrebari maine imi reimprospatez memoria pentru ca am de desfacut bara si aripa dreapta pot reveni eventual si cu marimea fiecarui imbus sau torx.
    spor la treaba
     
  3. ddaann 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2009
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a4, 1.9 tdi 131 cp avf, 2004
    mutumesc

    Multumesc. m-am lamurit.
     
  4. Sami 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2008
    Locație:
    Resita
    Masina:
    A4 1.9TDI 2002
    Motor diesel nu s-a mai oprit (autoaprindere) discutii, probleme si rezolvari

    Salutare tuturor! Scriu pt prima data pe forum desi am citit destule de pe el.

    Sa va sciu pe scurt ce am patit. Eram in treapta a 2a si am accelerat pana in 4.000 rot, cand sa ii dau a 3-a s-a auzit un pocnit (nu tare) de la motor si in spatele masinii fum alb pe teava de esapament. Am oprit motorul si am pornit din nou, la fel fum alb si motorul scotea un sunet parca se freca fier pe fier si scadea in turatii si am oprit-o. Ma pune dracu si ii dau din nou cheie, le fel, dar cand sa iau contactul nu se mai oprea motorul, se tura la 3000-4000 de rotatii fara sa accelerez si pe teava de esapament la fel fum alb foarte mult de zici ca msina luase foc.Nu mergea sa o mai opresc din cheie. S-a turat vreo 5-10 minute. Am scos bornele am scos eu ceva mufe de pe langa motor si mi-am luat si lucrurile de valoare din masina ca am zis ca ia foc :hubbahubba: La cat eram de disperat nu m-am gandit sa o bag in viteza si sa las ambreiajul (nu stiu ce se intampla). Pana cand un sofer din trafic a oprit si a insurubat acolo butonul unde se baga freon. Nu stiu daca de aia s-a oprit masina sau de bunavoie.

    Ce poate sa se fi intamplat? Se se fi dus turbina sau chiuloasa ? Am dus astazi masina la service(tractata) si nu mai avea ulei,dar nici nu a picurat ulei sub ea. Maine se uita la ea, dar treaba e ca eu sunt in Grecia si cine stie ce imi zic la service . A mai patit cineva asa ceva? Ca sa imi fac si eu o idee !
     
  5. Andreiflp 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2009
    Locație:
    RO
    Masina:
    Audi a6 2009 2.7TDI quattro
    Salut ti-a picat turbo-ul si probabil si mai multe daca zici ca nu ai mai putut-o opri,mergand in gol fara ulei.Asa am patit si eu azi vara in varful Trasfagarasanului,dar am avut noroc ca am oprit-o inainte sa o i-a razna mancand tot uleiul in 2 km.Imi pare rau ce ti s- a intamplat,pregatesteti banii ca o sa ai nevoie de ei,pe mine ma costat la reprezentanta 2500e asa ca sa ti faci o parere.Spor,Andrei
     
    Ultima editare: 3 Mai 2011
  6. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Si parerea mea este ca turbina a luat-o pe ulei. Poate scapi cu o noua turbina...bafta!
     
  7. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Un prieten a patit asa la un Opel nush ce model, tot tdi-ceva de genu. A schimbat doar turbina.
     
  8. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    nu s-a mai oprit

    A luat ulei pe admisie la turbina.
    Am patit asa ceva cu masina unui amic, Renault 25 (parca?!), acum ceva ani. Ne-am speriat pe moment, fiind in trafic in oras, dar am oprit in final cu frana de motor. Initial am vrut sa astup admisia de aer de la filtru, dar cand am vazut cum face motorul ne-am lasat pagubasi. :)
    A schimbat turbina cu una de la dezmembrari.
     
  9. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Din pacate sunt multi soferi care afla ce trebuie facut abia dupa ce au patit necazul. Daca nu a mers prea mult motorul fara ulei astfel incat sa se gripeze, scapi doar cu alta turbina. Daca nu, set motor...etc..Oricum, ia-i turbina, ca aia e clar dusa, pune ulei si vezi care e treaba. Daca merge ok si nu bate nimic, ai scapat.
    Propun ca topicul sa fie sticky. Poate asa sare in ochi multora.
     
  10. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    Da, mare pacat ca te-ai panicat si nu ai oprit-o in viteza, banuiesc ca a mers destul de turata pe ulei nu-i asa? Si cel mai probabil s-a gripat motorul din lipsa de ulei si s-a oprit, nici nu vad legatura cu surubul de la freon, ce sa-ti mai spun, sper sa nu ai avarii foarte grave dar sunt sceptic! Sa ne spui si noua ce au zis baietii la service!
    Bafta!
     
  11. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Daca ai norocul si nu s-a gripat motorul,scapi usor...schimbi turbina,dar daca nu dispui de resurse se poate suspenda/anula turbina si poti merge asa pana rezolvi problema!
    Oricum,fata de 2.500 euro cat estima un coleg mai sus costul reparatiei,este o solutie de moment!
    Bafta!

    P.S.
    Am patit-o si eu cu un Passat din `90,dar atunci am gresit eu...se aprindea becul la ulei des si am crezut ca pierd ulei si am completat cu aprox. 1 l de vre-o 3 ori in 2 zile...rezultatul,ulei mult peste nivel iar turbina nu l-a refuzat!
     
    Ultima editare: 4 Mai 2011
  12. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Desfa motorul si vezi care si daca sunt stricaciuni,cum ti-o fi norocul.
    Nu uita sa cureti cu apa si detergent de vase tubulatura intercoolerului si intercoolerul.
     
  13. Sami 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2008
    Locație:
    Resita
    Masina:
    A4 1.9TDI 2002
    Am fost la service. S-a dus turbina. Mecanicul zice ca motorul n-a patit nimic. Sper sa aiba dreptate fiindca masina e in service in Grecia (aici masinile diesel sunt pentru taximetrie si transport marfa, in rest toti au masini pe benzina) deci nu stiu cat de bine se pricep mecanicii de aici la motoarele diesel,dar ma gandesc ca daca e ceva grav la motor isi da el seama ...
    Acuma ramane sa schimb turbina si sper ca dupa ce o voi monta totul sa fie ok. Aveti cumva un link util pentru ce turbina sa-mi achizitionez ? As prefera sa o refac pe a mea(stiu ca nu e recomandabil) dar pe criza asta una noua e destul de scumpa si nu imi vine sa bag atatia bani intr-o turbina.. Am inteles ca undeva la 1.000 de euro !
    Voi citi pe forum discutiile legate despre turbina, dar puteti sa-mi lasati un link util la vre-un thread legat de problema mea ...
     
  14. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ce cod motor ai ? ca iti spun eu ce turbina e.
    Turbina in nici un caz nu costa 1000 euro! Una noua e la vreo 500 euro, depinde si de sursa.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Mai 2011
  15. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Eu zic ca nu merita sa o reconditionezi, costurile te vor duce aproape de pretul unei turbine noi, avand in vedere ca a luat-o pe ulei. Cum a zis si colegul Cornel, o turbina noua este undeva pe la 400-500 de euro.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2015
  16. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
  17. danny_dny

    danny_dny 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi AVF 2004 + A4 b8.5 2.0 Tdi cglc -pcg 2013 s-line
    A intalnit cineva vreodata un audi ce a luat limp mode, fara sa se inregistreze vreo eroare?
     
  18. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Este imposibil si am sa explic ce inseamna de fapt limp mode,pt ca am observat ca multi nu stiu explicatia corecta:

    -in momentul in care ECU detecteaza prin senzorul MAP o crestere prea mare de presiune pe care o baga turbina in admisie pe un RPM mai larg,cam 3000RPM in cazul dieselului,taie injectia,nu presiunea in turbo cum prea multi cred;reamintesc ca paletii turbinei sunt invartiti de gazele de evacuare.

    Revenind la intrebare,ca ECU sa bage motorul in autoprotectie(limp mode),trebuie sa detecteze acea presiune prea mare pe o durata indelungata,caz in care va stoca si eroarea respectiva.
     
  19. danny_dny

    danny_dny 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi AVF 2004 + A4 b8.5 2.0 Tdi cglc -pcg 2013 s-line
    Imi pare rau ca esti departe de mine! Am scanat cu 2 interfete! 8.12 clona si una originala, cu update la zi! 0 erori!
     
  20. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cred ca ar trebui sa descrii care e problema si daca exista vreo eroare pe engine.
     

Distribuie pagina asta