1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor Diesel la A4 B6 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de opreanuy_19, 16 Aug 2008.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eroarea asta 17994 e de la tampoanele de la motor, nu are treaba cu pierderea de putere a motorului sau cu fumul, din pacate...
     
  2. andrei_sebi18

    andrei_sebi18 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 b7 2.0 tdi bpw
    ok mersi daca vor reveni problemele o sa mai scanez sa vad ce poate sa fie, masina a mai avut problema asta inainte sa fie la mine de 3 x si s-a rezolvat cu schimbarea electrovalvei n75 care arata presiune prea mare si supraalimenta motorul cu motorina
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Sebi, nu te supara, citeste putin despre diferitele componente ale masinii daca te intereseaza sa-ti mai repari singur una-alta. Daca rasfoiesti putin netul, forumul, etc. vei gasi ce rol au electrovalvele si altele. N75 nu supraalimenteaza motorul cu motorina. E bine sa stim cateva chestiuni de baza despre motoarele noastre ca sa intelegem putin din simptomele defectiunilor care apar. Sanatate.
     
  4. andrei_sebi18

    andrei_sebi18 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 b7 2.0 tdi bpw
    I-am facut un test la N75 ch11 basic setings On 1020 si off 897
    iar la Egr on 215- 64% si Egr off 441- 19,9%

    E ok ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Apr 2014
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, valorile sunt normale, nu ai probleme aici.
    La EGR "on" valoarea procentului trebuie sa fie intre 60 si 100%, la "off" 0-40%, iar diferenta intre "on-off" de cel putin 150-200mg/str.
    La N75 valoarea procentului la "on" trebuie sa fie de 0-20% iar la "off" de 80-100% iar diferenta intre "on-off" de cel putin 80-100mbar.
     
  6. niki24

    niki24 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,170CP,2004.
    nu prea este ok
    valorile ok cam astea sunt turbo on aprox.1100-1150mbar - cursa tijei
    turbo off aprox. 950-990mbar - surub opritor
    si de aici deduci singur ce inseamna valorile tale....ai avut vreo interventie pe la turbo ceva sau pe la furtunele de vacuum...in fine una peste alta verifica elementele asociate turbinei

    ptr EDC 15:Valoarea 4.8% arata un EGR inchis(OFF)=450-500mg/str
    valoara 70% arata un EGR deschis(ON)=250mg/str
    la tine valoarea 215 nu este tocmai ideala este putin mai mica decat normal si asta arata ca in motor intra 215 mg/str aer curat ( masurat de debimetru) si diferenta pana la 450mg/str este aer recirculat(gaze de esapament) deci cam mult.
     
  7. andrei_sebi18

    andrei_sebi18 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 b7 2.0 tdi bpw
    Concret ce nu e ok? Ce sa verific, ar putea fi din cauza ca pierde presiune pe undeva? Am o banuiala ca pierde deoarece cand accelerez se aude un fasait si la baza intercoolerului se prelinge ulei care intra in sistem pe la carter. Ca sa demontez intercoolerul sa il verific trebuie data jos bara fata? turbina a fost schimba cam acum 15000km cei drept cu una sh e posibil sa se fi blocat partial geometria asa repede?
    La egr i-am facut cateva poze si nu pare murdar, voi ce parere aveti?
     
  8. niki24

    niki24 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,170CP,2004.
    fa un log pe 3 10 si 11 si posteaza aici
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Este in postul 62, imaginea din dreapta.
    Eu vorbeam mai sus de valorile standard, de relanty, la verificarea facuta in Basic Setings, care sunt in parametrii normali.
     
  10. niki24

    niki24 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,170CP,2004.
    valoarea debimetrului este un pic sub limita admisa,valoarea unui debimetru ok la peste 3000rpm nu are voie sa scada sub 850mg/str problema poate fi de la un contact imperfect cablu,mufa debimetru,un egr care nu inchide in totalitate sau tubulatura neetansa-trage aer fals.
     
  11. Ursy

    Ursy 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, model B6, 1.9 TDI AWX, 2001
    andrei_sebi18 Aceasi problema o am si eu, si nu trebuie data jos bara pentru a desface intercoolerul. Uitate pe Elsa ca iti indica cum trebuie desfacut.
     
  12. Ursy

    Ursy 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, model B6, 1.9 TDI AWX, 2001
    Revin cu o problema poate ma poate ajuta cineva cu mai multa experienta ca mine. Recent am reconditionat turbosuflanta (s-a verificat si supapa vacumatica) si am schimbat intercoolerul. Mentionez ca inainte de a fi reconditionata aveam ""positive deviation", si asta din cauza geometriei blocate.
    Problema actuala este ca suflanta intra cam tarziu are un "lag" destul de marisor 500 mbar si nu reusesc sa ii dau de cap.
    Am verificat toata tubulatura ce pleaca de la Turbo pana la EGR, am testat daca tija de la turbo se misca din vag-com (test N75) si da, culiseaza cam 1,5 - 2 cm destul de rapid, dar problema persista. Postez cateva loguri poate se prinde cineva de unde ar putea fi.
     
    Ultima editare: 3 Mai 2014
  13. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    am avut cam aceeasi problema,rezolvarea a fost inlocuirea lui N75,asta deoarece traea aer fals,adica se pierdea vacuum la ea,poti merge la cineva care are pistol de masurat vacuum-ul si masori inainte si dupa N75 si vezi diferentele,cu cit ai pierdere de vacuum mai mare,cu atit e mai lenta functionarea membranei de pe turbo,deci implicit duce la reactia intirziata a turbinei.mai pot fi si filtrele din N75 infundate,sint nistre filtre de aer pe electrovalva.merge facuta o incercare cu o alta care stii sigur ca merge,inainte sa cumeri alta.
     
  14. Ursy

    Ursy 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, model B6, 1.9 TDI AWX, 2001
    Ma bate gandul sa incerc metoda asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=zMok2y05jNE
    Dar stiu ca atat N75 cat si N18 au 3 stuturi si nu stiu pe care sa le blochez, ca sa pot verifica daca pierde vacuum chiar N75-ul.
     
  15. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Uite legaturile de la valva N75 daca nu le-ai gasit deja.
    Si deci lucrurile stau cam asa: Atunci cand valva este actionata, ea astupa iesirea spre presiunea atmosferica, si in acelasi timp conecteaza vacuumul la iesirea care duce catre turbo.
    Atunci cand nu mai este alimentata, intrarea vacuumului este obturata(pentru a nu se goli rezervorul de vacuum cand masina este oprita), iar in acelasi timp legatura ce duce la turbo este legata la presiune atmosferica pentru a permite tijei actuatorului de la turbo sa revina la pozitia initiala.

    Un test pe care l-ai putea face este conectarea unui pistol de vacuum la stutul de presiune atmosferica atunci cand valva este actionata. Acul pistolului ar trebui sa stea nemiscat, sa nu aiba variatii. In felul acesta stii ca tot vacuumul care vine din sistem actioneaza in proportie de 100% membrana actuatorului si nu are pierderi.
     
  16. alecsdani

    alecsdani 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2013
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,1.9TDI, AWX, 2002
    Am desfacut furtunul din intercooler si a curs aproximativ 2 maxim 3 linguri de ulei este normal sau turbo este pe duca sau este dus??
     
  17. andrei_sebi18

    andrei_sebi18 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 b7 2.0 tdi bpw
    Alecsdani Ulei poti sa ai de la supapa aceea care ar trebui sa separe gazele de carter de ulei si care daca e prea uzata nu isi face treaba si baga ulei in sistem sau de la turbina care poate sa scape putin ulei.Posibill sa fie ambele
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Mai 2014
  18. alecsdani

    alecsdani 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2013
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    AUDI A4 B6 ,1.9TDI, AWX, 2002
    Am inteles toata chestia este ca turbina este schimbata si am 7000km cu ea.
     
  19. Ursy

    Ursy 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, model B6, 1.9 TDI AWX, 2001
    Am desfacut tot sistemul de vacuum al masinii, mai putin pompa de vacuum si am constatat ca pierdea vacuum pe la busonul de cauciuc dintre compartimentul motorului si cel al bateriei (cu ajutorul fumului de tigara)
     
    Ultima editare: 6 Mai 2014
  20. Ursy

    Ursy 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, model B6, 1.9 TDI AWX, 2001
    Acum dupa ce am etansat busonul de cauciuc, am verificat toate furtunurile, rezervorul de vacuum si N75, N18, N239, problema persista, ba chiar se aude si un fasait, chiar si la o atingere scurta a pedalei de accelaratie. Se poate sa fie pompa de vacuum?

    Cum pot verifica daca este pompa de vacuum?
    Se mai poate repara pompa de vacuum sau trebuie sa cumpar alta noua?
     

Distribuie pagina asta