1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor DIESEL la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de quattropower, 27 Sep 2009.

  1. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    O sa ma inarmez doar ca o sa dureze ceva pana vine. Probabil intre 7-12 zile, :) De abia astept. :X
     
  2. maharu3 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    pucioasa
    Masina:
    audi a6, 2.4, an 2000, cod motor arj
    Vine echilibrat axul dar trebuie echilibrat si dupa ce este montat pe turbina altfel poti avae surprize neplacute, asta daca vrei sa faci o treba buna.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca turbina lui inca are axul bun si carcasa nevatamata, nu mai trebuie echilibrat.
    Sunt cazuri unde se rupe ax-ul si se infige in carcasa, afectand-o, atunci se echilibreaza miezul pe turbina.
    Eu am trecut prin partea cu axul rupt si mi-a lasat niste urme de toata frumusetea pe interiorul carcasei.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  4. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Am schimbat miezul cu cel melett, Carcasa era nevatamata. Inca mai astept inainte sa dau verdictul desi mi-a mai scos fum (probabil era ceva ulei strans in intercooler) . Oricum mai mult de 350 km nu cred ca am facut de atunci si parca nu mai vad sa scoata cine stie ce fum (si pe joja cred ca se vede ca nu mai dispare, oricum am ceva pierderi si pe sub ea) . Mai astept si o sa dau un update.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cand schimbi turbina ideal sunt urmatoarele :
    - schimb ulei + filtru
    - curatat admisia + tubulatura + intercooler/e
    - schimb filtru de aer

    Daca ai fi procedat asa ai fi avut fum maxim cativa zeci de km, pana se ardea tot ce s-a acumulat pe evacuare.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Daca nu ai curatat intercooleru,in continuare nu te poti bucura la intreaga capacitate a turbinei. Cum spune colegul Audi66....obligatoriu schimb ulei si filtru ulei plus filtru aer....si spalare admisie
     
  7. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Uleiul l-am schimbat acum 3.5 luni de zile (5w40 cu unul mai gros 10w40 in speranta ca nu mai mananca ulei oricum fara rezultat) si am tot completat destul de mult pentru ca mi-l mananca si pierdeam ceva si pe sub masina. Filtrul am sport de la K&N si l-am curatat. Intercoolerul e mai greu de ajuns la el. O sa fac operatiunile in primavara cand intentionez sa fac distributia.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu conteaza cand ai schimbat uleiul, eu il schimbasem de 1 saptamana si m-a lasat turbina. Am fost nevoit sa il schimb iar.
    Tot ce conteaza este sa nu ai pilitura din turbina dusa in ulei.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  9. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Unu la mana, nu ai ce cauta cu 10w40 in motorul asta ,mai ales acum ca vine frigul.
    Doi la mana, la intercooler nu e foarte greu de ajuns, ai in cale exact 13 suruburi din care 11 sunt de m6 si doua imbus de 8.
    In clipa in care instalatia nu este curata pierzi orice garantie de piesa cumparata de tine, doi la mana daca ai pilitura pe instalatie o sa te trezesti cu bucurii de gen nu valoreaza masina cat ele.
    Asadar, sunt adeptul facutului unei operatiuni pina la capat...sau deloc.
     
  10. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Unu la mana credeam ca e recomandat la 280k km sa pun 10w40 dar se pare ca m-am inselat. O sa trec pe 5w40 si o sa raman permanent (si vara si iarna) ca nu-mi place sa tot frec uleiurile de 2 ori pe an.
    Doi la mana ca sa ajung sa desfac intercoolerul trebuie sa dau bara jos :).
    Trei la mana turbina avea joc in ax ( se simtea la mana ceva joc) dar nu extrem nu cred sa fi fost cine stie ce pilitura.
    Patru la mana m-ati facut sa ma simt ca si cum mi-am batut **** (joc) de masinutza mea si m-ati determinat sa iau masuri sa fac toate operatiunile de mai sus. (si eu care speram sa am o iarna linistita :)) ).
     
  11. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Sincer, ma bucur ca te-am determinat, pentru ca atentia pe care i-o vei acorda tu ei, ti-o v-a acorda si ea tie.
    Recomandare de motor uzat fac doar patiserii. Uleiul masinii este 5w30 sau 5w40 nimic altceva (se folosesc in functie de exploatarea masinii urban sau extraurban). La 280.000 km nu exista uzuri in motorul asta decat doar daca a vazut revizii la 50.000 km, dar pana acum sigur era fier vechi, deci exclus.
     
  12. viorelpitt 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 2500 2003
    Buna ziua
    Am un A6 C5 2.5 cu 180 cp cod motor AKE si nu mai am vacuum la EGR. Am schimbat valva N 75 cu senzorul de presiune turbo si nimic, nu functioneaza. Se tureaza pana la 3000 si scoate fum alb. Ce pot face ? Multumesc.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Verifici traseul mai departe, o scanare ai facut ?
     
  14. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Update dupa 2,5 luni . Dupa reconditionarea turbinei ( acum se aude suieratul cand intra turbina care inainte nu il auzeam) nu mai vad fum albastru si nu mai mananca ulei sau mananca asa de putin incat nu se mai observa pe joja. Uleiul este 5w30. In 1 luna urmeaza sa ii fac distributia complet si probabil o verificare pe la axe sa vad in ce conditie sunt.
     
  15. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare tuturor, revin cu o problema pe care o am de cand am cumparat masina. De cand o am i-am facut urmatoarele operatiuni: schimbat injectoarele(toate 4), reconditionat turbina de 3 ori(ultima data cand s-a pus stand dupa reconditionare, avea parametrii de turbina noua), schimbat EGR, schimbat intercoolerul. Dupa toate aceste operatiuni, problemele sunt urmatoarele: la rece , cateodata fluctueaza relantiul si in mers, in treptele 1,2,3,4 in sarcina, intre 1000rpm si 2600 rpm intrerupe puternic, ca si cum nu ar fi amestecul optim de ardere(nu baga destul aer sau baga prea multa motorina sau intrerupe turbina, etc). Daca merg cu ea turat sau ii dau numai talpa nu mai intrerupe, dar daca merg ca omul normal intrerupe. Deocamdata n-am intalnit mecanic in Iasi care sa-si puna capul la contributie sa imi rezolve problema. Pe diagnoza nu-mi da absolut nici o eroare. Azi am incercat sa fac un log in mers, dar cand o luam la turat nu mai intrerupea. Ce mama ei ar putea avea? Eu am dubii ca ar fi ori o problema de vacuum ori e o problema de la debitmetrul de aer...
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Pai unu la mana incepi si verifici vacuum.ul si tot ce actioneaza el, doi la mana ii verifici avansul,trei ii faci logul in mers si aflam anomalia....ii faci logul in orice conditii si cand merge....plus autoscan si postat absolut tot ce e eroare.
     
  17. liviu_v6 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2008
    Locație:
    San Sebastian
    Masina:
    Audi Q7 4L-S-line-3.0TDI(CRCA) 245CP-an fabricatie 2013
    Salutare!Am un audi a6 din 2003 motor AVF .Masina de cam o saptamana nu mai trage bine si intra in limp-mode .Am facut o diagnoza cu vag com si mia dat eroare :
    1 Fault Found:
    17965 - Charge Pressure Control
    P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

    Am incercat sa fac si log dar nu poate ajunge la 4000,4200 turatii (intra limp-mode) .
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica actuator, membrana si daca sunt ok turbina jos si la curatat.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Liviu chiar crezi ca nu s-a mai scris pe forum despre problema ta ? Ai citit toate topicurile despre probleme la turbina si nu ai gasit motivul erorii care o ai ?

    Positive deviation = turbina murdara / geometria blocata-intepenita.

    Inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul.

    Cauze:

    - Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. (decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea)
    - Membrana actuatorului ruginita/murdara/gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos
    - Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut"
    - Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul orpit fata de presiunea atmosferica), deci DA poti lua limp.

    De aproape 10 ani pe forum si nu ai invatat chiar nimic ?
     
  20. liviu_v6 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2008
    Locație:
    San Sebastian
    Masina:
    Audi Q7 4L-S-line-3.0TDI(CRCA) 245CP-an fabricatie 2013
    S-ar potrivii turbina Garret GT 1749 VB 150 cp pe motor AVF 131 cp (fara sa modific nimic) ?
     

Distribuie pagina asta