1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina si Vacuum motor Diesel la A4 B5 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de cornel1111111, 3 Iun 2013.

  1. Gogosharu

    Gogosharu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A 4 1.9tdi 2000
    multumesc TUTUROR, mi-ati fost de folos,SANATATE!

    O ultima intrebare, stie careva o societate SERIOASA in zona cluj care poate sa mi-l refaca ?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Lasa firmele si cauta pe eBay un miez Melett compatibil cu turbina ta.
    Dai turbina jos de pe masina si in cateva ore cureti si geometria/turbina si schimbi si miezul. Nu e mare lucru. Daca ai un minim de cunostinte in mecanica si o trusa modica de scule vei reusi cu siguranta.
    Daca nu te simti in stare te duci la un service /centru de reconditionare cu turbina demontata si kit-ul Melett si nu ar trebui sa iti mai mult de 200-250 ron pentru a curata turbina si schimba miezul.
    Sa nu te lasi prostit daca iti vor spune ca trebuie echilibrat miezul, Melett le vand deja echilibrate.
     
  3. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    In primul rind schimba furtunele alea.Sunt jalnice si cea mai mica ciupitura in ele te lasa fara vacuum si de aici limp mode.
    Pina a ajunge la demontat turbina eu zic sa incepi cu ce e mai ieftin si mai usor de probat.La fel, verifica si actuatorul de pe turbo, acesta poate avea membrana sparta,si la fel, pierde vacuumul si ...limp mod.
    Pina nu verifici toate astea nu te arunca direct pe turbo.Numai daca ai bani care iti prisosesc.
    Limp mode are multe cauze.Verifica toate posibilitatile.Succes
     
  4. Gogosharu

    Gogosharu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A 4 1.9tdi 2000
    Maine o duc la diagnoza, poate e doar un "N" ceva... dupa diagnoza de maine,ma hotarasc.
     
  5. Gogosharu

    Gogosharu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A 4 1.9tdi 2000
    20160701_113331.jpg Nici diagnoza nu m-a lamurit prea mult decat ca" nu are suficienta presiune" parere oricum mai serioasa decat a mecanicului sef,care cand i a spus baiatul cu diagnoza ce simptome are, adica se pune in LIMP MODE dupa 3 mii de ture,a fost clar specialistul :"e turbo" :) si a plecat,si eu care credeam ca e stopul pe stanga... Omul avea chef sa schimbe un turbo cuiva azi...
    Acum a cazut pe bietul baiat sarcina sa ma convinga ca trebuie sa schimb turbo ;)
    Iar eu l -as schimba insa sa stiu ce anume e stricat la el.
    Din pacate n-a putut sa-mi spuna nici ca are joc, ptr ca daca avea joc ar fi scos fum exagerat, si nici altceva, ramanea sa demontez turbina si sa o curaț, dar ma gandesc sa cumpar si un miez Melett cu ocazia asta,si sa-i pun miez nou,ca are 330mii km deja,dar oare o fi mai bun miezul Melett decat cel original care il are,chiar si cu 330de mii cat are...
     
    Ultima editare: 1 Iul 2016
  6. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Fa diagnoza în mers și acolo vezi precis ce se întâmplă. Cumpăra un VCDS de pe ebay și fă-ți singur dacă nu găsești pe cineva capabil. Ce faci dacă schimbi turbo sau ce vrei tu și ai aceeași problema? Dacă nu face presiune, e de la vacuum(furtune sau actuator) , dacă face prea multa, e de la geometrie. Poți începe diagnoza cu un Basic settings pe canalul 11 ca sa vezi dacă se mișcă actuatorul și dacă face presiune în timpul testului. Dacă nu te documentezi singur puțin, ajungi de investești sute de euro degeaba când poți rezolva problema cu furtune de vacuum de 5 euro. Se coc și furtunele alea, se mai freacă de alte piese și pierd vacuum. Fără vacuum turbina nu închide ca sa facă presiune. E foarte simplu. E alegerea ta ce faci cu banii.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  7. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Exact acelasi lucru i l-am spu si eu, Arazvan2002, dar vad ca ii da inainte cu schimbatul turboului.
    Goghosaru, si eu am avut probleme de limp mode si daca ma luam dupa mecanici aruncam 1500€ pe un turbo nou, cind de fapt problema era membrana actuatorului, care era rupta.
    Acest lucru l-am descoperit eu singur, dupa ce am schimbat un debitmetru si toate furtunele de vacuum fara sa se vada vreo imbunatatire.
    In final si inainte de a arunca atitia bani pe un turbo, am verificat si actuatorul de la turbo.
    Aici era problema, nu facea vacuum.38€ m-a costat unul nou si tema rezolvata.
    Asta am facut-o eu singur dupa ce patiserii de mecanici de la casa Audi mi-au spus foarte siguri pe ei ca e dus turbo si trebuie schimbat.
    Si inca ceva, masina mea are 325.000km si turbo inca nu da semne de oboseala
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Din start ai o informatie eronata deci lasa specilistii astia in treaba lor:

    Si daca ai un furtun spart nu scoate fum? Sau intercoolerul?
    Putea sa iti spuna daca are joc DACA ar fi demontat furtunul de la turbo ca sa aibe acces la ax si sa puna degetutele lor fine pe ax.

    Iar pe testerul lor universal... Singura valoare pe care poti sa o iei de buna din poza de acolo, e presiunea atmosferica.
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  9. Gogosharu

    Gogosharu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A 4 1.9tdi 2000
    Am inteles, schimb furtunele toate,am inteles ca sunt vreo 3 metri subtiri,si vreo 2 mai groase,schimb debitmetru,si schimb actuatorul.Apoi daca tot se pune in LIMP MODE, trebuie sa dau turbina jos sa vad cauza.Cand m am intors de la diagnoza am facut 50 de km intre 80 si 160,cu "forje" de cate 3-5 minute, am mai mers si cu 110 in viteza 4 ca sa pot s'o țin turata cateva minute bune la 3mii de ture.Nu s-a blocat DELOC... Cred ca testerul ăla i a facut ceva :) O sa radeti dar am mai patit odata asa cu un 406 se stricase pompa de motorina in Ungaria,chinuit am tras de ea pana in austria unde fiind sambata n am putut decat sa o duc la un show room auto ;) Peugeot deschis, i-am spus omului ca m am pornit sa ajung in Paris ,si ca mai am de facut dupa GPS inca 1200km,aveau un tester,nu stiu ce i-au facut dar mi-au spus ca e ok dupa cateva minute, am plecat cu masina "reparata"tragea normal,am rulat 1200km seara am oprit motorul iar a doua zi n a mai pornit nicicum.A venit un mecanic si mi-a spus ca e pompa stricata.Spuneti ce vreti dar mie mi s-a parut ciudat...
    Acum la fel,dupa tester nu s a mai blocat,oricum eu am pregatit sa schimb turbo.
    Deci turbo are trei serii
    Primul e OE NUMBER 028145702R sau L al doilea e Garrett Number 454231-5002S
    Al treilea e GT1749V.Sper sa ma fi documentat corect...
    Dupa ce schimb furtunele debitmetru si actuatorul,o sa caut un turbo... am sunat la Garrett si vor 650euro pentru unul nou,masina m-a costa 800 euro...
    Ma gandesc ca cu astea 3 serii gasesc unul compatibil de ocazie nu neaparat de Audi,poate fi si de Golf de ex...
    Daca "auziti" veeunul la vreo 200 mi km si 200ron ;) cred ca-l cumpar, tot e mai bun decat al meu la 333mii km cat are obositul...
    Mersi!
     
    ionutcdi apreciază asta.
  10. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Da jos turbina și curat-o dacă mai iei pozitive deviation. Nu cred ca ai de ce sa cumperi turbo. Și una sh dacă iei, tot trebuie curățată.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Schimba furtunele mici (3m x 15ron), verifica furtunele mari (ca nu sunt ieftine si nu costa nimic sa le schimbi), da jos turbina si du-o la curatat (250 ron curatarea, 150 ron demontarea) si daca inca mai ai probleme, revino cu un log in mers.
     
    morostelu apreciază asta.
  12. Gogosharu

    Gogosharu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A 4 1.9tdi 2000
    Faine preturi,din pacate nu mai sunt de actualitate ;)
    Diagnoza 40 euro, demontat si remontat turbina 300euro(am intrebat ieri particularul unde am facut diagnoza) eu nu castig 300 pe saptamana :( curatarea turbinei vreo 200euro si aia..
    Apoi schimb de ulei vreo 80 de euro...
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    La preturile alea trebuie sa te descurci sa faci singur toate operațiunile undeva unde ai acces la canal. În realitate ai nevoie de canal doar pt a desface returul de ulei. 300€ doar montare demontare e f mult :(

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Preturile mele sunt de Romania. Preturile de Franta sunt asa cum sunt peste tot in strainatate, mari cand vine vorba de manopera.
     
  15. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Tot ceea ce ai spus tu le poti face foarte usor tu insusti.Adica diagnoza, schimbul de ulei si la fel si curatatul turbinei.
    Ai foarte multe videotutoriale pe internet de unde poti invata.
    Si nici macar nu trebuie sa fi mare mecanic pentru a face cel putin aceste trei lucruri destul de simple si usoare.
    Si uite asa economisesti dintr-un foc cei 500€.
    Eu tot ce pot, fac singur pentru ca si aici in Spania sunt preturile asemanatoare si cel putin eu nu sunt dispus sa dau cistigul meu pe o saptamina pentru ceva ce pot face eu.
    Ca idee, pentru schimbul de ulei exista in comert pompe ptr.scoaterea uleiului si costa in jur de 20-30€.
    Platesti odata si faci schimbul gratuit pentru foarte mult timp.
    Totul e sa ai un pic de bunavointa.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    1. Miezul Melett e foarte ok, sunt printre cele mai bune piese de reconditionat o turbina pe care le poti folosi. Si stai linistit, un miez Melett nou va fi mult mai ok decat miezul tau cu 330.000km.
    2. De ce sa faca schimbul de ulei ? Schimbul de ulei il faci doar daca turbina a luat-o pe ulei si/sau i-a ciupit paletii, s-a rupt axul, etc. Nu faci schimbul de ulei ca masina intra in Limp-Mode.
    3. Desfaci furtunul ce intra in turbo si misti de ax pe lateral si pe adancime. Pe lateral la km tai ar trebui sa ai putin joc (undeva la 1mm), pe adancime nu trebuie sa existe joc.
    Totodata verifici paletii sa nu fie sparti/ciobiti si sa nu existe urme cum ar atinge carcasa.
    Probleme cu turbina (in afara de vacuum) sunt aproximativ 4 :
    - ai probleme la semering si iti scapa ulei bagandu-l pe evacuare (iti da cu fum).
    - ai joc in ax (caz in care pot sa iti atinga paletii de carcasa turbinei sau nu, depinde cat de mare este jocul) si lasand problema netratata risti sa iti rupa paletii. Din cauza jocului mare in ax tot la problema "o ia pe ulei" ajungi in majoritatea cazurilor.
    - geometria blocata/murdara.
    - pinul ce iti actioneaza geometria este tocit si scapa din orificiul ce actioneaza geometria.

    Stai linistit, pentru masina ta mai mult ca sigur numai exista turbine noi OE, banuiesc ca pretul ti l-au dat cu piesa veche la schimb. Adica turbina ce ei o vand ca una noua este de fapt una reconditionata.
    Nu vad de ce ai da 6-700 euro pe o turbina noua/reconditionata cand cu 200 euro (daca ai ceva cunostinte mecanice si scule) iti poti rezolva problema singur. Singura cheltuiala aditionala este ca trebuie sa cumperi garniturile turbinei si 2l de benzina pentru a curata carcasa si geometria.

    Cumperi din link-ul de mai jos miezul Melett compatibil cu turbina ta (200 euro) si manopera pentru demontat/montat/curatat turbina nu ar trebui sa depaseasca 100 euro. Cu 300 euro ti-ai rezolvat toata problema si ai turbina ca noua. Asta in caz ca nu ai probleme cu vreun furtun de vacuum si/sau cu actuatorul turbinei.

    http://www.ebay.it/itm/MELETT-TURBO...931324?hash=item3d0b520b7c:g:7xYAAOSwAKxWaBDk
     
    Gogosharu și arazvan2002 apreciază asta.
  17. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Revin cu o problema , cand accelerez la relanti nu se intareste furtunul din imagine. Masina trage , nu da limp mode , nu scoate fum nici in sarcina nici la relanti , nu are nici consum marit. Ce sa verific? Din cate stiu nu e normal..
     
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca nu se intareste DUPA 2000 rpm, atunci masina nu se poate spune ca trage.
    Log in mers ai nevoie.
     
  19. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Am probat cu alta masina aceeasi cai , furtunul se intareste foarte tare si tot a mea trage mai bine. Totusi , te cred si ma duc sa fac un log.
     
  20. Gogosharu

    Gogosharu 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A 4 1.9tdi 2000
    Excelent raspuns AUDI66,nu te laud doar te apreciez...
    Tu aici pe forum am citit ca cineva auzea la motor in timp ce conducea un fel de "horcaială"
    Asa am auzit si eu inainte sa intre "in limp mode" ca si cum as auzi cum circulă apa prin circuit,sau cum ar freca palele unui ventilator cu motorul la relanti,sau o membrană sparta prin care trece aerul unui compresor,sau chiar imi inchipuiesc in ultima vreme ca insasi elicea de la turbo freaca de carcasă...
    In special "la rece" si la plecarea de pe loc...
    Orice parere imi poate fi de folos :)
     

Distribuie pagina asta