1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial dezasamblare comutator lumini Audi A4 B6 & B7

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de boboq_76, 8 Mar 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. boboq_76

    boboq_76 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Pitești, Argeș
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 131CP AVF 2004
    Scule necesare:
    - două şurubelniţe drepte mai subţiri;
    - două scobitori rupte pe jumătate (4 jumătăţi)
    DSCF1.jpg
    Primul pas constă în demontarea capacului din faţă care este prins de comutator în 4 cleme. Se bagă o şurubelniţă subţire sub fiecare clemă în parte şi se îndepărtează capacul.
    DSCF2.jpg DSCF3.jpg
    Apoi cu ajutorul celor două şurubelniţe se declipsează clemele din partea mediană a comutatorului (sunt două pe o parte şi două pe cealaltă).
    DSCF4.jpg DSCF5.jpg
    Atenţie, după declipsarea clemelor de pe o parte se ţine comutatorul în aşa fel încât să nu se clipseze la loc şi se desfac şi celelalte două de pe partea opusă rezultatul fiind desfacerea carcasei comutatorului în două părţi care se vor separa abia după rotirea celei din dreapta cu 90° în sens invers acelor de ceasornic.
    DSCF6.jpg DSCF7.jpg DSCF8.jpg
    Acum pentru a avea acces la cablajul electronic trebuie îndepărtată şi ultima parte din carcasă. Vom avea nevoie de cele patru jumătăţi de scobitoare pe care le vom poziţiona sub fiecare lamelă de plastic (două pe o parte două pe partea opusă) ce fixează ultima parte a carcasei de plastic.
    DSCF9.jpg DSCF10.jpg
    Pentru a scoate cablajul electronic toate cele patru cleme trebuie declipsate în acelaşi timp.
    DSCF11.jpg DSCF12.jpg
    Acum vom avea acces la placa electronică a comutatorului de lumini.
    Bineînţeles operaţiunea de montare se va face invers celei de dezasamblare.
    Succes!
     
    Florel și CMarianC apreciază asta.
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Foarte util.propun sa fie sticky!
     
  3. mhozoc

    mhozoc 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4-2.0 ALT-2002;80-2.0 16V;A4 B7 1.8T 2008
    Multumim
     
  4. DaNnuTz

    DaNnuTz 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A4 8E 1,9 TDI 130 CP AVF 2004
    Felicitari , foarte folositor

    Eu am o problema acolo nu mi se aprinde ledul de la faza scurta si am zis sa imi bag nasu acolo , dar mi-a zis cineva ca daca ma apuc sa umblu acolo sar tot felul de arculete si am zis mai bine asa decat deloc :D
    Acum o sa experimentez sa vad ce este acolo

    bafta:arco:
     
  5. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    comutator lumini

    Cred ca la pozitia de faza scurta nu are led. Nici la mine nu lumineaza indicatorul de pe comutator. Dupa cum se vede in poze, treapta 2 nu are niciun fel de led pe cablaj. Interesant!

    DSCF10.jpg
     
    Ultima editare: 9 Mar 2010
  6. boboq_76

    boboq_76 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Pitești, Argeș
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 131CP AVF 2004
    O sa va lamuresc acum ce este cu "ledul lipsa".De fapt nu lipseste, acolo ar trebui sa fie ledul pt faza scurta pt comutatorul de lumini cu pozitia "auto"(ledul care se aprinde cand punem pozitia odata cu celelalte). Cablajul electronic este facut stas pt toate tipurile de comutatoare dar se echipeaza in functie de varianta comutatorului. Eu nu am pozitia auto deci si la mine lipseste.
    Pe faza scurta nu se aprinde nici un led din comutator si nici vreun martor luminos in bord ca la faza lunga. Sper ca m-am facut inteles.
     
    Ultima editare: 9 Mar 2010
  7. DaNnuTz

    DaNnuTz 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2009
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi A4 8E 1,9 TDI 130 CP AVF 2004
    am inteles cu ledu , numai ca , comutatorul meu mai si palpaie cand dau pe proiectoare, eu credeam ca din cauza ledului ars face asa :sly: plus de asta eu am vazut la un A4 2002 fara auto ca ii mergea :wtf: sau poate nu am vazut eu bine :scared2:
     
  8. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    comutator lumini

    Normal ar trebui sa fie si acolo led. Nu vad logica cu "auto"?!
     
  9. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Eu am comutatorul cu Auto si toate pozitiile de pe comutator sunt iluminate.La aprinderea fazei scurte sau pozitie pe bord se aprinde acelasi martor(cel verde),oarecum suparator pentru ca nu iti idica ce ai exact aprins(pozitie sau faza scurta).
    La mine comutatorul montat pe masina nu vine cu partea dreapta jos,ci putin rotit,deci ledul de sus nu lumineaza pozitia 0 ci pozitia auto.Primul led din stanga este responsabil pentru iluminarea pozitiei 0.poate de aici vine confuzia la voi
     
  10. costin_barzon 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2001oct A4 1.9TDI 131CP
    Am folosit tutorialul. Este foarte bine facut. Am inlocuit led.
     
  11. zeuss

    zeuss 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    A4 B7, BPW
    s-ar putea adauga la tutorial si pasii de urmat pentru scoaterea blocului de lumini din bord ? , demontarea este foarte bine detaliata .... dar ma intreb cum se scoate de la locul lui , fara a strica ceva . multumesc
     
  12. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Se roteste butoonul comutatorului la pozitia 0,se apasa pe roarta(butonul)comutatorului si se roteste putin spre dreapta(ca si cum ai vrea sa aprinzi pozitiile,dar cu butonul apasat).Se trage de comutator in afara in timp ce butonul este apasat si rotit spre dreapta si iese fara nici un fel de problema.Dupa se deconecteaza mufa din spate,care are 2 pini laterali de siguranta si il poti demonta ca in tutorial
    Pun o poza cu placa ledurilor de la comutatorul meu care are pozitia Auto
     
  13. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    comutator lumini

    Am scris mai sus ca, la pozitia "lumini de intalnire" (faza scurta) ledul de pe comutator nu functioneaza. Eram curios daca "asa e la toate" sau este ars?
    Era ars :) L-am inlocuit cu un led de culoare alb, xenon, si a iesit super.
    Am nimerit-o bine ! I-am facut si niste poze :
    Imagine0280.JPG
     
  14. john7

    john7 Bronze Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9TDI BKE
    led alb am incercat si eu la pozitia AUTO insa nu m-a tinut mai mult de 2 saptamani. Incepuse sa palpaie si intr-un final nu s-a mai aprins. L-am inlocuit cu unul galben, de aceeasi marime ca si cel original. Recomand folosirea ledurilor cu tenta transparenta, nu a celor de culoare clara, rosu, verde sau galbena. Acestea au putere slaba de iluminare si va apare un contrast evident intre ele si cele originale
     
    Ultima editare: 18 Mar 2010
  15. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    ledurile rosii din fabrica au sticla colorata si daca pui unul transparent va lumina mai puternic decat celelalte.eu am folosit ledul de la scrumiera(era foarte chior la scrumiera si l-am inlocuit cu unul de 5mm) si nu este nici o diferenta.
    La comutatorul cu Auto pe pozitia auto sunt 2 leduri.unul rosu si unul galben.cel galben se aprinde atunci cand deschizi masina si pana pui contactul daca ai o eroare pe bord(bec ars,nu ai ulei...etc).daca nu ai erori se aprinde cel rosu.se folosesc leduri de 3.5v.
     
  16. john7

    john7 Bronze Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9TDI BKE
    e ceva vreme de cand mi-am schimbat si eu 2-3 leduri. Am cautat in comert si am gasit 2 tipuri de leduri rosii. Unele de un rosu transparent si unele de un rosu mai pronuntat (aspect al culorii ledului nemontat). Am cumparat ambele modele si le-am probat. Rezultatul cel mai bun a fost cu cele care erau de culoare rosu transparent. La fel am facut si cu ledul de culoare galbena al pozitiei AUTO. Sper sa ma fi facut mai bine inteles
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta