1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial montare carlig remorcare Original Audi A4 B6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Buksy, 1 Oct 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Buksy

    Buksy Bronze Member

    Înscris:
    3 Dec 2008
    Locație:
    Reșița
    Masina:
    Audi A4 B6 1.8T 150CP
    Dupa ce am cautat tot internetul dupa un DIY pentru montare carlig pe un B6,fara rezultat,am hotarat sa fac eu unul.
    Pentru inceput aveti nevoie de:
    -o masina
    -suport carlig
    -carlig(atentie sa aibe si cheile)
    -priza cu cablaraie si mufele la capeti
    -modul pentru control instalatie electrica
    -bara impact(aceea argintie de sub spoiler) cu decupajul pentru carlig
    -N 100 124 02 4bucati(surub forta)
    -N 904 769 01 4bucat(saiba)
    -WHT 001 890 2 bucati(ansamblu tablita + piulita)
    -+ N 904 374 01 4bucati(niturii)
    Si scule:
    -un set de bituri torx impreuna cu surubelnita
    -o cheie cu cliket + un tub de 10mm si unul de 16mm
    -un ciocan de cauciuc
    -un patent
    -2 piulite de 10mm(de freferinta cu tot cu saiba incorporate)
    -o freza Dremel sau biax cu disc de taiere,sau fierastru pendular(pentru decupaj fusta spate)
    -un spray pentru rugina sau WD40 sau spray pentru suruburi,ce credeti voi ca va face treaba.
    -niste coliere de plastic de unica folosinta.(aka soricei,fase etc.)
    -o doza mare si rece/calda(depinde de anotimp) de rabdare

    Sa prezentam componentele:
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Si ca sa ne apucam de treaba:
    Pasul 1
    Deschidem portbagajul,si cu un bit torx(stea T30 parca) scoatem cele 4 agatatoare pentru plasa de bagaje.Fiecare au doua surubuti-aveti grija sa nu le pierdeti.
    [​IMG]
    Pasul 2
    Apoi cautam sa introducem degetul sau un levier din plastic dur (folosit pentru fetele de usa),sau altceva dar nu din metal(ca sa evitam zgarierea suprafetei) si indepartam mochetele din stanga si din dreapta,in punctele insemnate in imagini.
    [​IMG] [​IMG]
    Dupa ce ati scos mochetele din cleme vedeti ca undeva sub plansa din geam mochetele sunt agatate intr-o "agrafa" - scoate-ti-o de acolo ca sa evitati ruperea mochetei.
    [​IMG]
    Pasul 3
    Trageti mochetele spre mijlocul portbagajului si atat in partea stanga cat si in cea dreapta veti gasi 6 piulite de 10mm pe fiecare parte care au rolul de a sustine spoilerul.Le scoateti pe toate 12.
    [​IMG]
    Pasul 4
    Dupa aceea va uitati la rotile din spate,in partea din spatele lor,unde e fusta aceea neagra.Sunt cate 2 suruburi torx(T25) pe fiecare parte care au rolul de a tine aparatorile de roata.Sa fiti atenti pentru ca de obicei sunt acoperite de noroi.Dupa ce le-ati scos,distantati putin aparatorile pentru ca in spatele lor mai sunt 2 la fel la fiecare roate care au rolul de a fixa "fusta" propriu-zisa - le scoateti si pe alea.
    [​IMG]
    Pasul 5
    Dupa ce ati dat toate suruburile si piulitele afara,cu grija(aici ar fi bine sa fie doua persoane) trageti usor inspre lateralele masinii,de la roata,fusta din spate de unde ati scos ultimele surubele.Au cleme deci trageti usor si cu grija,chiar daca necesita mai multa forta,o aplicati treptat.
    Dupa ce ati scos-o din cleme,din spatele masinii trageti incet inspre spatele masinii spoilerul,ca sa iasa suruburile spoilerului din caroserie.Si ati dat si spoilerul jos.
    Pasul 6
    Ne uitam sub masina,deasupra de tobe si veti vedea ceva de genul asta:
    [​IMG]
    La sagetile indicate - si intr-o parte si in cealalta a masinii - dati cu sprayul mentionat mai sus,si asteptati putin in functie de spray.
    Apoi intoarcem in interiorul portbagajului si cu o cheie cu cliket si un tub de 16 mm si incepeti sa desfiletati cele 4 suruburi(2 pe o parte 2 pe cealalta),dar nu fortati pentru ca piulitele patrate pe care ati dat cu spray sunt sudate de sasiu si nu vreti sa rupeti sudura la niciuna(ca mine).
    Desfiletati cat merge apoi infiletati la loc,mai dati cu spray si repetati procedeul.Cat timp isi face efectu sprayul incercati la altul.
    [​IMG]
    Pasul 7
    Dupa ce ati scos suruburile,dati jos aceasta chestie si scoateti mufa din ea.
    [​IMG]
    Pasul 8
    Trageti tot ansamblul acela gri din imagine afara in asa fel incat masina sa arate asa(fara bara acea scurta din dreapta care nu am putut sa o scot pentru ca am rupt sudura piulitei mentionate mai sus)
    [​IMG]
    Pasul 9
    Bagati suportul de carlig si rezulta asta.Daca nu intra usor,aplicatii cateva lovituri gentile de ciocan(de cauciuc).:whip:
    [​IMG][​IMG]
    Dupa care il fixati in doua suruburi unde aveti piulita(cele dinspre exterior)
    Pentru celalate 2 suruburi e de lucru.Aici e partea nasoala.Se ridica masina,chiar si daca e rampa sau pe 2 cricuri.etc.
    Se scot tobele din bucsele din cauciuc in care sunt sustinute,si cand se lasa tobele in jos,se scot cele 6 piulite(de 10mm) care sustin protectiile de caldura de deasupra de tobe.Si se scot afara.
    [​IMG]
    Dupa care se dezlipesc aptibiltele din interior.(se vad intr-o poza de mai sus cu tot cu indicatii)
    Apoi se prind elementele WHT 001 890 cu niturile +N 904 374 01 exact ca in imaginea de mai jos.(nu am facut eu pozele pentru ca nu mi-a permis spatiul si mediul in care am lucrat.
    [​IMG]
    Si abea dupa se infileteaza si celalalte doua suruburi.Dupa care se pun la loc protectiile de caldura si tobele.
    Pasul 10
    Bagati firele in portbagaj si le fixezi in exterior cu colierele specificate mai sus.In partea indicata intr-o imagine de mai sus e specificat:Pe aici intra firele.Ei bine acolo e un manson rotund de cauciuc care trebuie impins in jos pana pica.
    Prin gaura aia intra firele si se baga noul manson astfel incat sa arate asa.
    [​IMG]
    Si aici din interior:
    [​IMG]
    Pasul 11
    Fixam modulul de comanda cu cele 2 piulite de 10mm de care spuneam ca aveti nevoie.Si trebuie sa va arate asa(are o pozitie mai ciudata,sa fiti atenti la poza).Si bineinteles bagati mufele.
    [​IMG]
    Pasul 12
    Dupa ce ati urmat toti pasii de mai sus,montati doar de forma spoilerul(DAR NU DE TOT!!!) si in dreptul carligului si prizei rabatabile trasati cu un marker pe latime buza ascunsa a fustei in asa fel sa faceti un decupaj ca cel din poza.(hartia e reper - are ~25cm)
    [​IMG]
    Pasul 13
    Cu freza Dremel si impreuna cu discul de taiere faceti decupajul cu incredere(nu se va vedea,dar cu conditia sa nu va bagai pana in margine,lasati un 2mm) si atentie.
    Pasul 14
    Montati spoilerul si vedeti daca e decupajul OK,daca nu mai ajustati.Dupa care va apucati de montat spoilerul la loc.
    Mocheta din partea dreapta poate fi si ea montata la loc impreuna cu "urechile" pentru plasa de bagaje.Partea stanga ramane desfacuta pentru instalatia electrica.
    P.S.1 Partea electrica inca nu am facut-o,dar cand inchei contrinui threadul.Oricum o sa ma apuc de ea zilele astea.
    P.S.2 Berile merg la Resita pe numele Bocsan Raul.:beerchug:
    P.S.3 As vrea ca threadul sa ramana curat cel putin pana terminam si cu instalatia electrica,pentru sugestii si intrabari folositi va rog PM - macar pana termin montajul- ca sa nu arate urat
     
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    In ceea ce priveste diferenta dintre gaurile ramforsarii barii de spate, aici aveti dimensiunile dintre gauri:
    8,7 cm la ramforsarea fara carlig
    22,7 cm la ramforsarea cu carlig
    Banuiesc ca e inutil sa va spun ca exista si o diferenta considerabila in greutate.


    [​IMG]



    Acum, voi continua eu cu partea electrica.
    Dupa cum se vede, calculatorul are 3 mufe:
    - prima mufa are 14 pini, dispusi pe cate 2 randuri
    - a doua mufa are 6 pini, dispusi pe un singur rand.
    - a treia mufa, nu stiu ce face si nici nu m-a interesat intrucat carligul/priza montata de mine nu a necesitat aceasta conexiune.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mufa 1:


    8`````1
    9`````2
    10````3
    11````4
    12````5
    13````6
    14````7​

    pinul 1 (gri/negru) merge in priza de 12V
    pinul 2 (negru/gri) merge in priza de 12V
    pinul 3 (gri/rosu) merge in priza de 12V
    pinul 4 (negru/verde) merge in priza de 12V
    pinul 5 (gri/alb) merge in priza de 12V
    pinul 6 LIBER
    pinul 7 (albastru/rosu) merge in priza de 12V
    pinul 8 (rosu/negru) se intersecteaza cu mai multe fire de culoare rosie intr-un papuc pe aripa stanga spate si apoi merge in pinul 3 al mufei stopului stang.
    Pinul 9 LIBER
    pinul 10 LIBER
    Pinul 11 LIBER
    pinul 12 (rosu/alb) merge in priza de 12V
    pinul 13 LIBER
    pinul 14 LIBER

    Mufa 2:

    1 (rosu) merge in panoul de sigurante la pozitia 27.
    2 (maro) reprezinta masa si se intersecteaza cu mai multe fire de culoare maro intr-un papuc pe aripa stanga spate si apoi se prinde tot pe aripa intr-un surub.
    3 (portocaliu/verde) reprezinta CAN HI si se poate lega oriunde pe traseu unde intalniti acelasi fir.
    4 (portocaliu/maro) reprezinta CAN LOW si se poate lega oriunde pe traseu unde intalniti acelasi fir.
    5 (negru) se intersecteaza cu mai multe fire de culoare negra intr-un papuc in dreptul pragului soferului. Aceasta conexiune cu fire negre se regaseste pe contact, pe mufa portoclaie langa footrest, pe siguranta 10, 31 si 43.
    6 (rosu/negru) se uneste cu pinul 8 din mufa de mai sus cu 14 pini.


    De la priza de 12 v mai vin inca 2 fire:
    - rosu/alb merge pe pinul 9 la blocul de lumini daca masina e LOW LINE
    SAU​
    - rosu/alb merge in mufa neagra (23 pini) pe pinul 15 in calc de electrica, apoi iasa pe mufa gri (32 pini) a aceluiasi calculator si intre in pinul 9 la blocul de lumini, daca masina e HI LINE
    - rosu/verde merge in siguranta ceramica de 30A, denumita in ELSA ca fiind siguranta G din slotul de sub calculatorul de electrica. Celalalt pin al sigurantei este un fir rosu ce merge in terminalul 30, in spatele releelor.

    De notat ar mai fi faptul ca:
    - legatura dintre blocul de lumini (pinul 9) catre becul de ceata din stopul stanga nu va fi directa, ci prin priza remorcii. Astfel, becul de ceata al masinii nu se va mai aprinde la comutarea butonului in conditiile in care exista o remorca cuplata... evident, becul de ceata al remorcii se va aprinde. La decuplarea remorcii din priza, becul de ceata al masinii va continua sa functioneze normal, atunci cand este actionat comutatorul.
    - daca masina e dotata cu senzori de parcare, dupa codari ar trebui ca in momentul activarii mersului inapoi senzorii sa se dezactiveze daca exista o remorca cuplata in priza.


    ---------------------------



    Asadar sa trecem la codari:

    01 Motor - coding (doar la B7) se modifica Byte 06, Bit 3 conform listei de aici.

    09 Centrala electrica - coding
    0x?xx: Trailer Hitch
    0 = Trailer Hitch not installed
    1 = Trailer Hitch installed

    76 Senzori parcare - Coding pentru B6
    ?xxxx: Trailer Hitch
    0 = Not Installed
    1 = Installed

    76 Senzori parcare - Coding pentru B7
    00?xxxx: Trailer Hitch
    0 = Not Installed
    1 = Installed

    Si nu in ultimul rand, adaptarea care activeaza martorul de semnalizare din interiorul clusterului:

    17 Instrument Cluster - adaptari
    Channel 061: CAN-Databus Comfort (Installation List)

    +00001 = Central Electronics (Standard)
    +00002 = Comfort System (Standard)
    +00064 = Trailer (Optional)
    +00128 = Convertible Top (Optional)
    +00256 = Instrument Cluster (Standard)
    +00512 = Tire Pressure Control (Optional)
    +01024 = Steering Column Electronics (Standard)
    +02048 = Climate Control (Standard)
    +32768 = Auxiliary Heating (Optional)

    Eu am adaugat valoarea 64 la cea existenta 3332 rezultand 3396.

    Nu uitati sa stergeti si eventualele erori de pe 69 Trailer.
     
    Ultima editare: 29 Dec 2013
    Timotei Emanuel Codrean, Ionut Marton și drgn apreciază asta.
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    De asemenea, va atrag atentia ca exista mai multe tipuri model de carlig, toate demontabile:


    [​IMG] [​IMG] [​IMG]



    [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    [​IMG] [​IMG]
     
    Ultima editare: 3 Apr 2014
    Stroi, Iulian M., stefan53 și alți 5 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta