1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial montare senzor nivel lichid spalare parbriz la A4 B6 si B7

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de john7, 1 Dec 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. john7

    john7 Bronze Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9TDI BKE
    In urma activarii BC-ului dupa montarea manetei de stergator aferenta, ca si majoritatea dintre noi am optat pentru inlaturarea avertizarii de nivel lichid spalare parbriz fara a monta senzorul de nivel. Apoi, pentru ca mi s-a intamplat de cateva ori sa raman fara lichid si fara sa fiu avertizat, mi-am propus sa imi montez senzorul si apoi sa fac un mic tutorial.
    Detalii am mai dat si in postul cu nr.167 de aici http://www.clubaudi.ro/audi-a4/8995-montare-bord-computer-un-audi-a4-17.html
    Este cunoscut faptul ca, pe A4 B6 sau B7, in urma montarii si codarii manetei de stergator parbriz cu comenzi pentru BC apare pe display semnul de nivel scazut lichid spalare parbriz, din cauza lipsei acestui senzor.
    La B7, aceasta avertizare se poate inlatura prin montarea senzorului sau schimbarea codarii cu VAG-COM-ul a instrument clusterului [17]-INSTRUMENTS (valabil pt.IC 8EC/8ED/8HE).In acest sens, se modifica ultima cifra a codului care din fabrica este 1(standard) cu 4(washer fluid warning inactive).
    La B6, aceasta avertizare dispare doar daca se leaga la masa pinul 1 din din caseta albastra (stanga) a IC (modelele 8E2/8E5/8H7) sau se monteaza si conecteaza corespunzator senzorul.

    Repet: In caz ca nu gasiti in mufa neagra aceste doua fire (rosu/maro si galben/maro), inseamna ca nu aveti precablajul pentru senzor in cablajul de bord (foarte putin probabil) si in acest caz, trebuie sa legati unul din firele de la senzor la masa iar celalalt sa il duceti in mufa gri a ceasurilor de bord, in pozitia 13.

    Pentru anularea semnalizarii nivelului scazut lichid parbriz, la Audi A4 B6, daca nu ai precablajul pana in mufa neagra T17, un terminal al senzorului de nivel lichid se leaga la masa iar celalalt merge in pinul 1 al mufei albastre a ceasurilor de bord.


    Voi incerca in cele ce urmeaza sa detaliez operatiunea de montare a senzorului:

    Piese necesare:
    - 7M0 919 376 –water level switch
    - 1J0 973 202 –conector +papucei electrici
    - un cablu cu 2 fire de aprox 2m

    Scule necesare:
    - tubulara de 8 si 10
    - surubelnita in cruce si surubelnita lata
    - torx de 25
    - cric ridicare masina+cheie roti

    Dupa cum stim, rezervorul de lichid spalare este format din 2 corpuri: cel de sus, pe unde facem umplerea si altul in spatele apatarorii interioare a rotii. Ne vom ocupa de cel de-al doilea, acesta fiind cel pe care vom monta senzorul.
    Incepem cu scoaterea rotii stanga fata si a aparatorii din spatele ei pentru a avea acces la bazin.

    [​IMG]

    Se scot cele 3 suruburi de 6 si se trage cu grija in afara bazinul.El se mufeaza printr-o garnitura de cauciuc cu bazinul superior. Atentie si la furtunasul mic si de asemenea la motorasul sau motorasele daca este cu spalator de faruri. Acestea se scot prin impingerea lor in sus pana ce iese afara tot stutul prin care trage lichidul.

    [​IMG]

    Odata scos afara bazinul, putem vedea deasupra motorasului pompitei, un dop de plastic care se va scoate si se va monta in locul lui senzorul.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Acum, putem trece la partea a doua si anume cablajele. Nu am mai cautat codul pinilor electrici pentru ca aveam eu cativa asa ca am trecut la treaba.

    [​IMG]

    Dupa ce am sertizat pinii la un cablu cu izolatie rezistenta cu 2 fire, am desfacut ornamentul de sub volan care vine de la consola de mijloc pana la capacul sigurantelor. Acesta este prins in doar 3 suruburi de 5. Unul se afla in spatele capacului sigurantelor, unul undeva sub priza de diagnoza iar celalalt in partea dreapta la acelasi nivel cu cel de-al doilea. Am scos apoi plasticul pe care ne asezam piciorul stang, prins intr-un holzsurub cu cap in cruce, ornamentul din stanga lui care este acelasi care se continua cu pragul interior si care este prins in cateva cleme de tabla and voila … toate astea pentru a avea acces la conectorul negru T17 in care se afla firele unde vom conecta pe cele care pleaca catre senzor. In pozitia 9 a acestui conector, pe partea interioara avem firul maro cu rosu care vine din IC, pozitia 1, iar in pozitia 10 se afla un fir maro cu galben care este un fir de masa. De aceste doua fire trebuie sa ne conectam cu cablul tras de la senzorul de nivel.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Cablul care vine de la senzor l-am tras pe traseul celorlalte, pe deasupra aripii iar in interior l-am bagat printr-o proeminenta a garniturii pe unde intra si grosul cablajului in habitaclu.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De mentionat ca, la masinile cu an de fabricatie anterior de 2003 este posibil sa nu aveti in pinul 1 al IC caseta albastra firul maro cu rosu si in acest caz, legati firele care vin de la senzor unul la masa iar celalalt in pozitia 1 a casetei albastre a IC.

    Rezultatul final este un BC 100% functional!

    [​IMG]
     
    KidBlondu apreciază asta.
  2. tudor.onofrei

    tudor.onofrei 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B6, 1.8T
    Stie careva daca are vreo importanta pozitia de montare a senzorului in vas ? Adica pinii aceea doi sa fie orizontali sau vertical montati ?
     
  3. john7

    john7 Bronze Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9TDI BKE
    Daca pinii ii montezi vertical iti va da semnalul putin mai devreme decat in cazul punerii pe orizontala. E alegerea ta, nu are nici o importanta, ii poti pune chiar si in unghi si va functiona la fel.
     
  4. tudor.onofrei

    tudor.onofrei 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B6, 1.8T
    ok! merci frumos John7 :respekt:
     
  5. veresdanut 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2011
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.6, 2002
    salutare,
    ma ajuta cineva sa imi spuna de unde a cumparat senzorul si cablajul aferent?
    Am cautat si pe internet si nu gasesc. Ms
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cablajul un electrician bun il confectioneza si se sertizeaza impreuna cu pini aferenti iar senzorul il cauti dupa cod la magazine de piese auto, reprezentanta sau ebay.de. Bafta.
     
  7. DjMarinik

    DjMarinik 5th Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2010
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 1.9 tdi 131 cp, fabr 2004
    Eu am cumparat senzorul de la reprezentanta audi si a fost 40 de lei iar de acolo poti cumpara si mufa cu cablajul doar ca, cablajul vine impreuna cu alt set de cabluri si depaseste cu mult pretul senzorului.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta