1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Tutorial montare Tempomat (Cruise Control) la A4 B6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de Catalin_1987, 6 Aug 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Asa cum am promis,revin cu un tutorial pentru montarea manetei de CC si activarea acesteia pentru a deveni complet functionala.Acest tutorial se aplica in totalitate pentru modelul A4 B6(2001-2005),dar este valabil si pentru B7(nu stiu daca in totalitate,dar ma voi informa in legatura cu eventualele diferente).Inca de la inceput tin sa va spun ca informatiile prezentate aici nu imi apartin,ci sunt in mare parte puse la dispozitia noastra de colegul CMG pe forumul nostru ,deci 99% din merite ii apartin.Eu doar intentionez sa pun informatia cap la cap astfel incat cel ce citeste si doreste sa se apuce de treaba sa o poata face pana la capat avand tutorialul in fata.De altfel am rugamintea ca pana la sfarsitul acestui tutorial sa nu se puna intrebari(rog moderatorii sa stearga orice interventie,accept doar intrebari pe PM),explicatiile vor veni pas cu pas in masura in care timpul imi va permite(lucrez de la ora 9 pana la 11 zi de zi aproape,deci este de inteles daca va dura mult finalizarea).
    Codurile cu componentele necesare vor fi si ele postate la finalul tutorialului.
     
    Adrian_71, Opincaru, Bogdriver și alți 2 apreciază asta.
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 1

    Se incepe cu verificarea compabilitatii calculatorului de volan(nu toate modulele suporta CC-ul,cele ce nu suporta trebuie inlocuite cu unele compatibile).Se verifica folosind o interfata Vag com astfel:
    Intram pe modulul 16 - steering wheel->coding.Aici avem un sir de 5 cifre : [1][2][3][4][5],iar pe noi ne intereseaza pozitia cu numarul [4] :

    [4] - Echipament special:
    0 = Fara computer de bord si fara tempomat
    1 = Doar cu computer de bord (FIS)
    2 = Doar cu tempomat
    4 = Cu tempomat si computer de bord (FIS) instalate

    Daca masina nu are nici CC nici Computer de bord(BC) in dreptul pozitiei [4] avem 0,daca are BC avem 1 samd.punem in pozitia [4] cifra 2(daca masina nu are BC) sau 4 (daca masina are BC).Daca ne este acceptata codarea(dupa ce dam DO IT! intram iar la coding si vedem daca a ramas in pozitia [4] cifra pusa de noi) inseamna ca modulul suporta CC.Daca revine la codarea initiala modulul nu suporta cc,iar montarea si activarea lui presupune schimbarea modulului cu unul compatibil(in principiu sunt compatibile modulele cu N si R in coada,dar mai exista si altele compatibile ale caror coduri nu le stiu,dar cert este ca modulele cu F si S in coada nu suporta SIGUR).
     
    Ultima editare: 6 Aug 2009
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 2

    Se trece la deconectarea bateriei(se deconecteaza borna "-" cu 15 min. inainte de trecerea la urmatorul pas pentru a nu ramane erori la sistemul de airbag memorate)

    Incepem demontarea airbag-ului astfel :

    Se roteste volanul cu 90 de grade spre stanga si dupa aceea cu 180 spre dreapta pentru a avea acces la suruburile din spatele sau.Pentru desfacerea suruburilor se utilizeaza un TORX T25.
    Dupa scoaterea celor doua suruburi se trage usor de capacul airbagului si iese.
    Ulterior se scoate conectorul airbag - cel galben - prin apasarea clemelor(la B6)sau prin tragerea clemei de la conector(la B7).
    Se deconecteaza de tot airbag-ul(la B6 mai are 2 fire conectate la volan),sau se tine de o alta persoana langa volan si se trece la pasul urmator.


    Pasul 3 :

    Se trece la desfacerea surubului central al volanului folosind un STAR TROX de 12(FORCE M12).Inainte de asta ori blocam volanul scotand cheia din contact si invartind pana se blocheaza,ori se tine imobilizat de persoana 2.Se roteste surubul in sens invers acelor de ceasornic pana la desfacerea completa.Dupa desfacere nu se scoate volanul imediat ci se marcheaza pozitia lui(pe coloana de directie este marcata printr-un canal)dar pe volan nu(se marcheaza si pe volan in dreptul semnului de pe coloana de directie).Se scoate volanul si se depoziteaza impreuna cu airbag-ul intr-un loc sigur.
     
    Ultima editare: 6 Aug 2009
    Adrian_71, Bogdriver și Cireasa apreciază asta.
  4. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pasul 4

    Se demonteaza cochilia volanului(partea de plastic ce acopera baza coloanei de directie unde avem manetele si contactul)folosind un Torx T9 lung de 7-8 cm(avem de desfacut 2 suruburi din laterale).Mai este un surub imediat langa maneta de coborat si ridicat volanul ce se desface tot cu un Trox.
    Dupa desfacerea suruburilor partea de sus o putem ridica spre ceasurile de bord astfel incat sa nu ne incurce(sau o putem demonta declipsand materialul ce acopera golul intre volan si bord),iar partea de jos ori o lasam pe pozitie(nu incurca),ori o scoatem(oricum trebuie schimbata cu una decupata pentru maneta de CC) demontand in prealabil si partea inferioara a bordului(3 suruburi ce se desfac cu o tubulara de 8,unul in compartimentul din lateralul bordului langa sigurante si 2 sub volan in laterale).
     
    Adrian_71, Bogdriver și Cireasa apreciază asta.
  5. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    pasul 5

    Dupa demontarea cochiliei trecem la deconectarea senzorului de rotatie al volanului.Inainte de toate se marcheaza pozitia lui(corpul este fix,iar mijlocul este mobil).Se scoate mufa din partea dreapta prin apasarea clemei(la B6)sau prin tragerea clemei(B7).Dupa scoaterea mufei se declipseaza cele 3 picioruse si se trage usor in exterior.Acum senzorul este liber,se depoziteaza la un loc sigur si se trece mai departe.
    Dupa scoaterea senzorului se trece la demontarea manetelor.Sunt cate 2 suruburi pentru fiecare maneta ce se desfac cu Trox-ul de 9 folosit si la suruburile de la cochilie.Maneta de la stergatoare se trage in exterior dupa desfacerea suruburilor si se depoziteaza la un loc sigur.
    Maneta de semnalizare : se desfac cele 2 suruburi ce tin maneta efectiv si inca un surub cu cap trox prezent in partea de jos intre contact si coloana de directie.dupa desfacerea acestui surub se trage usor de maneta de semnalizare si o departam 2 cm fata de pozitia intiala.

    Pasul 6 :
    Trecem la deconectarea mufei de la calculatorul de directie(mufa prezenta in partea stanga in spatele acestuia se desface prin apasarea unei cleme).Dupa deconectarea mufei se trage usor in sus de calculator si va iesi.
    Pasul 7:
    Se introduce noul calculator de volan compatibil cu CC si se conecteaza mufa in spatele acestuia.Se impinge maneta de semnalizare pana ce se conecteaza la calculatorul de volan si se strange surubul de jos(cel de langa contact).
    Se monteaza manetele(stergatoare si CC) si se fixeaza la locul lor cu suruburile aferente.
    Se monteaza senzorul de rotatie la locul lui si se clipseaza mufa aferenta.
    Se monteaza cohilia volanului(se poate monta si dupa montarea volanului).
    Se monteaza volanul si se verifica alinierea perfecta a semnelor facute in primii pasi(si un dinte daca este decalat,volanul nu va mai sta drept in mers).Se conecteaza mufa de la airbag si se monteaza airbag-ul
    In momentul de fata avem toate componentele montate corect pe masina si putem trece la partea Soft.
     
    Adrian_71 și Cireasa apreciază asta.
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Partea Soft

    1. Codificarea noului calculator de directie.
    2. Codificat si ajustat ABS si ESP

    Codificarea o facem prin intermediul modulului 16 - steering wheel si trebuie sa codificam cu o valoare de 5 cifre pe care o obtinem plecand de la urmatoarea:

    Codul de 5 cifre 12345 = [1][2][3][4][5]

    [1] - Nu se ultilizeaza . Intotdeauna va fi = 0

    [2] - Variante de volan:
    0 = Volan Standard
    1 = Volan sport in 3 spite
    2 = Volan multifuntional cu comenzi radio/
    3 = Volan multifuntional cu comenzi radio/telefon
    4 = Volan multifuntional cu comenzi radio/telefon/voce

    [3] – Alte variante de volan:
    0 = Fara tiptronic si fara incalzire
    1 = Cu tiptronic
    2 = Cu incalzire
    3 = Cu tiptronic si incalzire

    [4] - Echipament special:
    0 = Fara computer de bord si fara tempomat
    1 = Doar cu computer de bord (FIS)
    2 = Doar cu tempomat
    4 = Cu tempomat si computer de bord (FIS) instalate

    [5] – Stergatoare spate:
    1 = Berlina, nu exista
    2 = Avant exista un stergator

    De exemplu puteti avea urmatoarea valoare 04041, care inseamna:

    Volan multifunctional cu comenzi radio/telefon/voce, fara incalzire, fara tiptronic, cu tempomat si FIS si masina este berlina.

    In acest moment aveti codat noul calculator de directie!
     
    Adrian_71 și Cireasa apreciază asta.
  7. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    2. Codarea ABS si ESP.

    Inainte de a va apuca de toata treaba anterioara intrati in modulul 3 - ABS si notati valorile corespunzatoare SOFTCODE si WSC - pentru ca le vom folosi la codarea pe care urmeaza sa o facem dupa ce am trecut prin pasii " hardware" definiti mai sus.

    Pentru a codifica ABS, avem nevoie de un LOGIN si un CODE personalizate.


    CODUL depinde de tipul de tractiune (FW/AW), tipul de motor (nr de cilindri/combustibil) si de tipul de transmisie (Automatic/Manual) si de asemenea LOGIN_ul depinde direct de tipul de COD. In concluzie pentru fiecare tip de LOGIN exista specificat un COD.

    Avand in vedere valorile pe care le-am notat anterior, vom alege codul din tabelul de mai jos (e in limba spaniola - sper ca nu e greu de inteles) :

    La masinile in 4 cilindrii diesel si tractiune AWD(cum este cazul meu 1,9 TDI Quattro)se uitilzeaza codul pentru FWD(prima varianta).
     
    Adrian_71, gheo costy și Cireasa apreciază asta.
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Stiind cele doua CODE si LOGIN, pornim motorul masinii si introducem LOGIN astfel:

    1. Address 3 - ABS BRAKES -> [Login -11], introducem LOGIN (valoarea) si dam DO IT!

    2. Address 3 - ABS BRAKES -> [Recode -07], unde trebuie sa introducem doua campuri - SOFTWARE CODING - il avem ca l-am notat initial si WSC - il avem ca l-am notat initial sau daca nu punem 06435. Dupa ce le-am introdus in campurile aferente dam DO IT!


    Imediat dupa, facem calibrarea senzorului de directie (mentinand motorul aprins. Motorul va fi aprins pe tot parcursul acestei codificari pentru ca ea sa aiba efect).

    Calibrarea directiei se face astfel:


    1. Rotim volanul in orice directie (stanga/dreapta)

    2. Aducem volanul in pozitia 0 lasandu-l in pozitie perfect dreapta. Permite o toleranta de 5 grade.

    3. Parcurgem cativa metri cu masina pentru a ne asigura ca rotile urmeaza o directie dreapta.

    4. Coboram din masina si continuam procesul din exterior. Preferabil sa nu fie alte greutati mari in masina.

    Mergem la :

    a) Address 3 - ABS BRAKES -> [LOGIN-11]. Introducem numarul 40168 in campul sau si dam DO IT!
    b) Address 3 - ABS BRAKES -> [Basic Settings - 04]. In GROUP introducem 001 si dam GO! Pana obtinem OK-ul ajustarii.

    ----------------------------------------
    [Select]
    [03 - ABS Brakes]
    [Login - 11]
    Enter 40168
    [Do It!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 001
    [Go!]

    ------------------------------------------

    In acest moment avem calibrat senzorul de directie, mai lipseste de calibrat doar ESP
     
    Adrian_71 și Cireasa apreciază asta.
  9. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pentru a coda si testa ESP, mergem la:

    a) Address 3 - ABS BRAKES -> [LOGIN-11]. Introducem numarul 40168 in campul sau si dam DO IT!
    b) Address 3 - ABS BRAKES -> [Basic Settings - 04]. In GROUP introducem 003 si dam GO! Pana obtinem ENABLE.

    ----------------------------------------
    [Select]
    [03 - ABS Brakes]
    [Login - 11]
    Enter 40168
    [Do It!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 003
    [Go!]
     
    Adrian_71, nae77 și Cireasa apreciază asta.
  10. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Dupa efectuarea pasilor de mai sus,repornim motorul,apasam puternic pedala de frana(astfel se stinge martorul de ESP).Dupa pornim la drum cu o viteza de 10-15 km/h si rotim volanul cu 15 grade stanga dreapta fata de pozitia 0.Astfel se va stinge si martorul de ABS.
    Dupa efectuare acestor pasi singura eroare care nu se poate sterge va fi :
    Address 16: Steering wheel
    Control Module Part Number: 8E0 953 549 N
    Component and/or Version: Lenksáulenmodul 0611
    Software Coding: 01041
    Work Shop Code: WSC 06435
    1 Fault Found:

    01794 - Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
    35-00 - - .
    Pentru a scapa de eroare se merge pe modulul Steering wheel:

    Adaptation
    Canal 081: Vehicle Data Learning introducem 00111 si dam Save
     
    Ultima editare: 8 Aug 2009
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    in acest moment pe modulele: ABS Steering wheel Instruments nu mai trebuie sa fie nici o eroare(nu iau in calcul erorile prezente inainte de a va apuca de treaba).
    Cu toate acestea CC-ul nu functioneaza inca pentru ca nu este activat pe motor(motorul nu stie ca masina are CC).Pentru a il activa trebuie sa ne logam pe motor cu un cod :
    Diesel :
    11463 = Cruise Control System (CCS) Activation.
    Engine-login-11463 do it!
    In acest moment CC-ul trebuie sa functioneze,lucru care va fi semnalat si de un martor de culoare verde in bord.



    Link verificare cruise control:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Checking_Cruise_Control_using_Measuring_Values
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Ian 2014
    Adrian_71, Flavian Rosu și Cireasa apreciază asta.
  12. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Activarea CC-ului pe motor pentru masinile echipate cu motor pe benzina este diferita si nu am testat-o(eu am diesel),dar informatia o gasiti aici.
    Codul pentru maneta este: 4E0 953 521 B 4PK (switch for cruise control system soul)
    Codul pentru cele 2 suruburi cu care se fixeaza maneta : N 909 068 02 - hex socket head locating bolt
    Calculator de directie: 8E0 953 549 R sau 8E0 953 549 N
    Codul pentru masca de plastic de sub volan nu il am in momentul de fata,dar il voi posta imediat cum il aflu.
    la dealeri se gaseste(in ETKA) un kit pentru tempomat in functie de echiparea masinii.Masinile echipate cu volan multifunctional au calculator de directie 100% compatibil cu CC-ul,iar kit-ul contine maneta,suruburi si masca de sub volan.Masinile echipate cu volan fara comenzi nu au toate calculator compatibil(trebuie verificat),iar kit-ul pentru ele contine : calculator directie,maneta,suruburi,masca volan inferioara.
    In momentul de fata tutorialul este complet si se poate folosi pentru upgrade-ul la CC.
    Pentru intrebari si nelamuriri va rog nu postati aici(lasam acest topic doar cu informatia despre montaj)
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Ian 2015
    Opincaru apreciază asta.
  13. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Montat cu succes (atat CC cat si BC) pe A4 B6 motor AVF (3 bucati), A4 B7 2.0 TDI & 3.0 TDI (2 bucati 2.0 si una bucata 3.0).
    De asemenea urmarind tutorialul si cerandu-mi sfaturi au mai montat diferiti colegi pe 3.0 TDI, 2.0 TDI B7.
    Tutorialul este 99% compatibil pentru B7 (difera mufele de la airbag si senzor de rotatie, la B7 aceste mufe au o clema culisanta care se trage pentru a elibera mufa).

    Revin cu o precizare pentru cei ce vor sa monteze CC pe o masina echipata cu modul corespunzator (cei ce nu schimba modulul de volan).
    La aceste masini nu se mai urmaresc toti pasii din tutorial, ci doar cei legati de domotarea volanului si montarea manetei. La partea soft se codeaza conform pasului 1 (in functie de dotarile masinii) si se logheaza pe motor pentru activare.
    NU este necesara interventia pe modulele ABS si ESP pentru ca setarile raman aceleasi (nu schimbi modulul, toate setarile raman aceleasi).
    La masinile unde se schimba modulul este nevoie, pentru ca acel modul nu este codat pentru acea masina.
    Am omis sa scriu aceasta parte crezand ca se intelege de la sine, insa am vazut dupa ca nu este asa.
     
    Adrian_71, nae77 și Bogdriver apreciază asta.
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Revin si eu cu niste coduri:

    - 2 x suruburi pentru maneta CC, N90 906 802
    - 1 x cochilie inferioara (negru) pentru A4 B6, 8E0 953 512 J 6PS
    - 1 x cochilie inferioara (negru) pentru A4 B7, 8E0 953 512 P 6PS
     
    Adrian_71, smurff, catalinos și alți 5 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta