1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

TUTORIAL NR. 7 - Schimbarea placutelor de frana

Discuție în 'Modele clasice' creată de dorutzu, 10 Aug 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Buna tuturor.
    Altii merg in concediu... altii muncesc... dar eu m-am gandit sa va mai fac o surpriza: un nou tutorial dragut, care prezinta modul de schimbare al placutelor de frana.

    Cobaiul: Un frumos AUDI 100 an 1990 5 clindri diesel si lung de 4.75 metri: tanc de tanc
    Scule necesare: cheia de desfacut prezoane, tubulara sau cheie fixa de 13, inelara de 7 (in cazul in care se doreste si efectuarea aerisirii franelor).
    Timp de lucru: aproximativ 30-40 minute.

    Pasul 1:
    Se fixeaza masina pe plan drept. Se asigura cu frana de mana. Se slabesc putin prezoanele. Se foloseste cricul din dotare pentru ridicarea masinii. Pentru evitarea oricaror accidente folositi si niste buturugi ca sa asigurati suplimentar masina. Mai ales daca aveti o masina grea cum am avut eu pe mana.
    HPIM0543 [1024x768].JPG HPIM0544 [1024x768].JPG

    Pasul 2:
    Cu masina ridicata pe cric si asigurata ( !!!) se desfac prezoanele si se scoate janta cu cauciucul.
    HPIM0546 [1024x768].JPG HPIM0547 [1024x768].JPG

    Pasul 3:
    Se analizeaza uzura placutelor de franare. Daca sunt uzate atunci dati fuga la magazin si luati-va noi ca nu e de joaca cu franele.
    HPIM0548 [1024x768].JPG

    Pasul 4:
    Se foloseste cheia de 13 pentru desfacere piulitelor care fixeaza etrierul pe placutele de frana. Nu umblati la capacelul de acoperire si surubul aerisitorului franelor decat dupa montarea noilor placute si doar daca este necesar.
    HPIM0550 [1024x768].JPG HPIM0551 [1024x768].JPG HPIM0552 [1024x768].JPG HPIM0554 [1024x768].JPG

    Pasul 5:
    Se scoate etrierul si se suspenda pe o caramida ceva sau se leaga de ceva. Nu lasati etrierul sa spanzure in virtutea gravitatiei ca s-ar putea sa se forteze conducta cu lichid de franare si sa se rupa !!!
    Daca etrierul nu iese usor atunci il bontaniti oleaca ca sa poata luneca usor de pe placutele de frana.
    HPIM0555 [1024x768].JPG
     
    Ultima editare: 11 Aug 2008
  2. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    HPIM0556 [1024x768].JPG

    Pasul 6:

    Se scot afurisitele de placute vechi:
    HPIM0557 [1024x768].JPG HPIM0558 [1024x768].JPG

    Pasul 7:
    Se comprima cilindrul care apasa placutele pentru a face loc noilor placute.
    Am folosit o metoda originala, super usoara de altfel. Inzestrati-va cu o cheie franceza pentru acest lucru.
    HPIM0559 [1024x768].JPG
    Cilindrul se comprima astfel foarte usor p:yes:

    Pasul 8:
    Se monteaza noile placute:
    HPIM0562 [1024x768].JPG HPIM0564 [1024x768].JPG

    Pasul 9:
    Se fixeaza etrierul pe noile placute si se monteaza cele 2 piulite de 13 pe care le strangem cu cheia.
    HPIM0565 [1024x768].JPG

    VOILA! Placutele noi sunt montate si noi suntem gata de drum.
    Bafta !!!


    Nota: grad de dificultate pe o scara de la 1-10: 4
    Asigurati intotdeauna bine masina, nu va bazati numai pe cric !
    Cand sunteti gata conduceti incet ca sa dati timp placutelor sa se aseze. Frana nu va fi optima in primele sute de metri!!!
     
  3. Scarabeux 6th Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Voluntari, Ilfov
    Masina:
    B4 1,9TDI,1993,1Z/ B5 1,9TDI, 2000,AHH
    :( Dorutzule, Dorutzule, de ce esti tu in Suceava!!... Cata nevoie am avea de tine aici in Bucuresti!!!...Ca pe aici au inceput mecanicii sa ne dea cu flit noua, astora cu masini mai vechi de '95.
    E super util tutorialul!!! Tin minte cand am trecut de la Dacie la Audi, ma uitam ca vitelul la poarta noua la etrier, si nu stiam de unde sa incep sa desfac! Asteptam sa ne predai si lectia cu aerisitul!
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Apr 2018
  4. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Scarabeux pai... sa-ti spun cum sta treaba: eu nu sunt mecanic!
    Contrar multor asteptari eu sunt de profesie economist iar ceea ce fac pentru comunitatea Audi din Romania fac din pura placere si pasiune si crede-ma ca as ajuta pe cine pot. Si chiar am ajutat oamenii cum am putut. Probabil iti pui intrebarea de ce fac asta. Pai sa vezi ce s-a intamplat: nu trecusera nici 2 luni de cand am pus mana pe primul AUDI si mi s-a stricat pompa de benzina, dar pentru lucrul asta am stat cu masina in service 5 zile timp in care mi-au tot facut aia diagnostic dupa diagnostic sa vada de ce nu lucreaza motorul cum trebuie si am lasat 1,5 mil lei. Ei bine, m-am suparat, m-am inzestrat cu foarte multa documentatie (manuale de service-reparatie-intretinere, service bulletins, etc..), am studiat cat am putut si mi-am dat seama ca nu e deloc greu sa fii propriul tau mecanic. De ce 5 zile pentru un diagnostic in service cand eu mi-l puteam pune in 30 minute daca as fi avut cunostintele necesare? Nu de alta dar e pacat uneori sa aruncati cu banii in vant pe la serviceuri. Asa ca in timpul liber las de-o parte biroul, hartiile si profesia de economist si ma apuc de mecanica.

    Bucuria mea este ca imi pot impartasi cunostintele si experienta cu voi si de aceea sper ca tutorialele mele sa va fie de folos.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Oct 2015
  5. upgrade

    upgrade 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2008
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi a4 2002 1.9 101cp
    Cred ca ai folosit placute simer.sunt bune sau foarte bune?de acelea mi.au pus si mie la service pt a4 2002
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Apr 2018
  6. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Sunt SIMER. De astea mi-am pus si eu la audi-le meu B4 avant si n-am avut probleme pana acum. Dar daca dispui de ceva bani in plus n-ar strica sa cumperi LUKAS.
     
  7. cezar009 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iul 2009
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    80,1,9 tdi 1994
    Va salut
    Pot sa fac si eu o completare?
    Dupa ce a-ti schimbat placutele si a-ti terminat toate operatiile roata etc e f important sa apasati de citeva ori pedala de frina pt a elimina disatanta mare intre pistonasul de frina si noile placute .
    Daca nu o facetzi putetzi avea o surpriza neplacuta daca plecatzi in proba si frina no sa prinda la prima apasare.

    Cu mult respect .
     
  8. filalucian

    filalucian Platinum Member

    Înscris:
    24 Feb 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 1.8t B5 1997
    Prietenul nostru a uitat sa mentioneze ca dupa montarea placutelor,urmeaza o aerisire corespunzatoare,de aceea cezar,nu ai cum sa pleci la drum si sa ramai fara frane.Pentru aerisire mai ai nevoie de un prieten eventual membri club audi:p care sa tina pedala de frana apasata,si tu sa desfaci usor surubul de aerisire,si sa lasi aerul sa iese,daca a intrat pe undeva.Eu am desfacut tot etrierul,inclusiv pistoanele,pentru ca erau uzate garniturile.Daca are cineva nevoie de sfaturi va pot ajuta cu placere.
    Dorutu,o mica greseala,aia nu e piulita,e surub cel mult;)
    La B5 e cam la fel,doar ca suruburile se desfac cu chei in hexagon si sunt ascunse intr-un fel de garnitura de cauciuc.:respekt:
     
  9. avm78a 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    super explicatie cum se schimba placutele.....merci
    sper sa nu se supere cineva am de adaugat ceva......la un B4 cum am eu.....
    1.pistonul se poate baga inapoi cu o cheie franceza pana la un moment.....dupa care treduie o chei speciala...pistonul este pe filet cu autoreglare....si acea cheie il invarte cand il baga....sa nu va speriaqti ca mine ca s-a blocat pistonul si nu mai merge.....
    2. am intampinat dupa aceea probleme ca nu imi intra etierul (pistonul era impins la capat)..in sensul ca nu puteam baga surubul cu cap de 13....nici jos si nici sus....piulitele erau iesite prea mult......piulita este pe un ax care este fara filet..si care in mod normal se poate scoate sau baga......ale mele erau intepenite...cu ajutorul unui tubulare de 15 am reusit...mare atentie sa nu strambati axul.....am scos, am curatat rugina, vasilina si ok....
    3. dupa montare(placute. etriet si roata) se fac cateva pedale cu motorul pornit ca sa se regleze cilindrul....la inceput aveam pedala moale si se ducea la fund...dupa 10 pedale a fost ok......(pistonul avand filet de autoreglare...nu a necesitat aerisire)
     
    Ultima editare: 6 Aug 2009
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta