1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ulei 2T in motorina pentru lubrifierea injectoarelor - recomandat sau nu ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Kira, 21 Oct 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Uleiul ăsta îl folosesc și eu.Vreau sa spun ca,de la o regenerare a filtrului de particule la 300-350 km,mers preponderent urban,ultima regenerare si-a facut-o la 730 km,folosind uleiul LM 1052.Acuma sunt colegi pe forum care în momentul în care am afirmat ca uleiul 2 T de la Mol nu face bine motorului cu DPF,cel putin eu am constarat lucrul asta pe pielea mea daca pot spune asa,au sărit în sus și au făcut glume proaste,dar o sa le cada rasul în sân intr-o zi,cum se spune în popor.Uleiurile semisintetice respectiv norma FC,stau mult mai bine la funingine, noxe,depuneri,lucru care-l confirma foarte mulți utilizatori de acest tip de ulei.
     
    Gabi 78, cornel1970, kojak13 și încă o persoană apreciază asta.
  2. Reviver Bronze Member

    Înscris:
    1 Iun 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 B8.5
    Eu m-am oprit din a folosi ulei 2t de la mol și am rămas strict la aditiv.
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  3. Guest 86691 Guest

    Eu calculez în special cenușa de ulei. Prima dată am calculat cantitatea totală și am împărțit-o la numărul de kilometri pentru a avea o valoare de referință.
    Apoi am mai mers câteva sute de kilometri urban și extraurban fără nimic în motorină, cenușa de ulei acumulată în această perioadă am împărțit-o la kilometrii efectuați și am mai avut încă o valoare de referință.
    După aceea am început testările și am comparat rezultatele.
    Funinginea se poate calcula doar pe distanțe de câteva sute de kilometri pentru că intervine regenerarea.
    Nu doar mașina mea am transformat-o în cobai ci și ale prietenilor. Doar la mașini din grupul VAG am reușit să fac astfel de teste pentru că alte mărci au un mod foarte ciudat de a calcula acumulările din filtrul de particule.
    Unii mi-au obiectat că nu sunt relevante, că sunt monitorizate doar diferențele de presiune și de fapt cantitățile acelea sunt de fapt o estimare, etc.etc. Din păcate asta este tot ce avem pentru a obține niște valori. Mai rămâne demontarea, aici am apelat la prietenii mei mecanici care mi-au dat o mână de ajutor și am putut vedea dacă sunt efecte adverse.
    Și revin la concluzia din primul post, uleiul 2 timpi potrivit are un efect de ameliorare a depunerilor de orice fel.
    Experimentele au mers destul de repede pentru că fac mulți kilometri și trebuie să recunosc că mă interesează mult chestiunea. Sincer vă spun că dacă nu aveam problemele cu injectoarele nu m-aș fi apucat să studiez asta. Soția mea nu a fost deloc încântată...
    Nu îi ascultați întotdeauna pe mecanici. Unul cu care sunt bun prieten, am fost martor când aproape că nu l-a făcut prost pe un client care îl întrebase dacă mai poate trage de injectoare adăugând ulei 2 t în motorină, asta în condițiile în care el circulă cu bidonul în portbagaj.
    În schimb, trebuie mare atenție cu această ,,medicină alternativă". În puzderia acesta de uleiuri, aditivi, tratamente poți foarte ușor să obții efecte adverse de toată frumusețea. Numai că în epoca informației poți să discerni ceea ce este bun de ceea ce este nociv. Nu este nici o bucurie în faptul că trebuie să folosesc acest ulei, ideal ar fi fost ca motorina să fie cum trebuie, sistemul de injecție să fie proiectat și construit cum trebuie.
     
    cornel1970, DeViAnS și Reviver apreciază asta.
  4. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Liviu,aici Îți dau dreptate,uleiul 2 T trebuie folosit cu măsură.
     
    .SILVIU., kojak13 și cornel1970 apreciază asta.
  5. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Hah deja voi faceti chimie aici :))) Asa multa analiza pentru cativa ml de ulei... ca parca nu sunt si alti factori mai importanti care sa dauneze motorului decat uleiul ala, ca are nu stiu ce funingine fata de altul si tot asa. Ca are motorina apa in ea sau alte prostii ce mai facem? Inteleg ca incercati sa faceti un bine analizand si comparand, nu vreau sa luati in nume de rau, apreciez interesul, dar parca prea se discuta pana la nivel de molecula. Adica citesc ce ati scris si wow parca nici motorina nu imi vine sa mai bag in masina acum.
     
    Kspic, Beetle94, kojak13 și alți 2 apreciază asta.
  6. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu se mai baga nici motorina acum... se foloseste ulei de rapită. Nu ii trebuie nici aditivi, nici ulei 2T. Costa putin la litru si miroase a cartofi prajiti dupa tine.... nu a gaze.:):):):):)
     
    cornel1970 și mirceacml apreciază asta.
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mircea cand nu ai ce face si ai mai mult timp la dispozitie, de asta s-au inventat forumurile, trebuie sa disecam problemele pana la nivel de molecula. :)

    In puii mei, traiti-va viata si lasati naibi fiarele astea pentru ca nu v-ati insurat cu ele. Pe bune. Nu vreau nici o replica la acest mesaj. Multumesc pentru intelegere.
     
    crisangeorge, smurff, kojak13 și alți 2 apreciază asta.
  8. Guest 86691 Guest

    Și totuși trebuie să dau un răspuns! Dacă nu ar fi și din ăștia care disecă firul în patruzeci de unde ați obține informații de calitate?
    O vreme am făcut recenzii la parfumuri, să fi văzut acolo despicat note și compoziții. Am învățat că anumite note se obțin din niște chestii care nu ți-ar fi trecut prin cap iar anumite ingrediente în starea lor naturală miros atât de groaznic încât întrebarea care instant îți venea în minte era: carui nebun i-a trecut prin minte să folosească asta? Deci am antecedente. :))
    On topic, eu am vrut doar să dau o mână de ajutor.
     
    Beetle94, Reviver, DeViAnS și încă o persoană apreciază asta.
  9. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    Stiu si sunt sigur de asta, am spus ca apreciez ca ajutati, dar intr-un fel in care numai cei care au antecedente ca ale tale inteleg. Restul lumii care citeste si vede ce e acolo ce zice?" Pff mai bine o las balta si nu mai bag nimic" Si de ce? Ca uleiul cutare scoate cu 0.01 mai multa funingine decat altul? (am dat un exemplu sa se inteleaga cat de insignifiant este, cel putin asa mi se pare mie )
     
    kojak13 apreciază asta.
  10. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Daca cu un ulei de la mol, isi face regenerarea la 300 km, iar cu LM1052 isi face la 600, eu apreciez ca nu este o diferenta chiar atat de mica, practic iti dublezi viata DPF-ului, lucru care nu este chiar de ici de colo. Apreciez munca lui Gabi78, si a altor utilizatori care au incercat pe pielea lor, pe banii lor si impartasesc cu noi rezultatele. Sper sa nu se opreasca aici in caz ca este loc de mai bine.
    Cine nu este interesat de finețuri de genul...poate derula la alte thread-uri, ca sunt destule interesante pe aici.
     
    ionita123, Kspic, gabi_74 și alți 3 apreciază asta.
  11. Guest 86691 Guest

    Pentru mașini fără dpf care au probleme cu injectoarele recomand să încercați Wolf Synth 2t. Am reușit să aflu că nu este chiar sintetic ( deh... marketingul) și are un conținut de sulf de 0,18%. Eu l-am testat și nu lasă depuneri atât de mari, chiar aș putea spune că stă bine la capitolul ăsta în ciuda conținutului ridicat de sulf. În schimb lubrifiază excepțional. Are vâscozitatea mare la cald și reușește să liniștească injectoarele care bat. Am văzut că poate ameliora chiar și corecții mari ale injectoarelor.
    În doze mari ia din puterea motorului dar poate fi folosit cu efecte sesizabile și în rații scăzute de 1:300.
    Nu îl recomand pentru utilizare permanentă ci doar până se constată ameliorarea iar apoi trecut pe uleiuri care ard curat și sunt verificate. Mai sunt astfel de uleiuri, nu doar 1052 dar voi vorbi despre ele când voi avea timp.
    https://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_1905.aspx
    Îl găsiți la preturi bune la orice magazin de piese auto care lucrează cu Augsburg.
     
    dorru, Beetle94 și DeViAnS apreciază asta.
  12. Guest 86691 Guest

    Hai să vă vorbesc despre uleiuri 2t care trebuie evitate. Despre Mol am spus deja, mi-a dublat valorile cenușii de ulei, bidonul l-am trimis la țară și l-am dat lu nea Doru ca să îl bage la motocoasă și mi-a spus că i-a scos fum, a trecut înapoi la Stihl căruia îi este fidel. I-am dat odată că n-avea niște 1052 și de el a fost mulțumit.
    Un ulei de care trebuie să fugiți ca dracu de tămâie este celebrul ulei în bidon galben de Kaufland. El este făcut de diverși producători și vândut sub brandul Kaufland. Unul singur a fost dibuit că i-ar fi livrat lui Kaufland ulei, producatorul german DBV și conform ultimelor analize avea un conținut de sulf de 0,28%. Senzațional este efectul pe care îl produce, potolește imediat orice zgomot, bătaie, clănțănit, ronțăit. Asta a făcut ca unii să îi devină fideli dar cu un preț destul de mare! Depuneri la greu, zgură, cenușă inclusiv nămol. Pe motoscutere își face treaba perfect. La mine la țară nea Nicu îl folosește de mulți ani, îl recomandă și la alții pentru că el este servisul de motoscutere din sat.
    Nemții de pe motor-talk.de au luat la puricat și uleiurile produse de Motul și nici unul nu a trecut testul. Unde credeți că au picat? Nu se amestecă cu motorina. Un coleg spunea că 710T cu esteri este o mare porcărie. Poate era pe fundul rezervorului și de aceea nu și-a făcut treaba.
    De evitat sunt și uleiurile sintetice. Cele autentic sintetice ca Wolful prezentat mai sus este doar cu numele. În primul rând au mai mult sulf, apoi nu ard complet în condițiile dintr-un motor diesel. Un prieten care este pasionat de moto cross mi-a spus ca într-o iarnă, ca să facă cu.rățenie în garaj, a băgat ulei Silkolene Comp 2 Plus rămas într-un bidon că și așa nu mai scotea motorul până la primăvară. Mașina a devenit leneșă și a pierdut din putere. S-a prins că de la ulei i se trage și a băgat motorină curată până la full. Abia de la plinul urmator și-a revenit mașina. Unele sintetice nici nu se amestecă cu motorina și am găsit pe net poze cu injectoare acoperite cu o mâzgă.
    Două uleiuri sintetice îndeplinesc condițiile de a fi folosite în motoarele diesel. Valvoline Syn Power 2t care deși conține 11% sulf arde curat și Ravenol Scooter Sintetic care are un conținut de sulf de 0,04% și arde foarte curat. Însă la un preț de circa 55 lei pe litru nu mi se pare o bună afacere.
     
    Sorin88, arazvan2002, cornel1970 și alți 2 apreciază asta.
  13. Beetle94 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2014
    Locație:
    Bacău / București
    Masina:
    VW 1.9 tdi ALH
    Asta pot sa confirm si eu dupa 20k km cu uleiu kaufland. Campion la redus zgomotul motorului de departe, dar cu pierderea puterii ca dezavantaj pe termen lung.
     
    kojak13, cornel1970 și Gabi 78 apreciază asta.
  14. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am primit raspuns oficial de la Eneos si continutul de sulf este 0.08% pentru Eneos Max Performance 2T.

    Astazi dau comanda de 2 bidoane.
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  15. Guest 86691 Guest

    Nu am mai scris de mult aici! Uleiul 2 timpi conține aditivi, nu vă spun o noutate însă studiind câteva analize de ulei proaspăt am văzut o sumedenie de aditivi solizi: zinc, fosfor, bor, molibden. Aceștia trec în uleiul de motor, am realizat asta după ce am acuzat pe nedrept aditivul de ulei (analiza mea de ulei uzat http://www.clubaudi.ro/threads/uleiuri-pentru-motor-diesel-la-audi.22824/page-124 ).
    La prima vedere ar fi un lucru bun, vei avea oare un ulei de motor mai aditivat? Cu siguranță! Dar și mai contaminat! Pentru că alături de aditivi, în uleiul de motor mai găsim zgură, cenuși, sulf care are un rol extrem de important în creșterea acidității uleiului.
    Deși tocmai i-am făcut o descriere horror aditivării motorinei cu ulei 2t, valorile sunt mici și un interval de schimb al uleiului de motor redus înlătură aceste neajunsuri. Rămân în continuare fan al uleiului 2t (de calitate) în motorină, beneficiile aduse sunt mari și merită atenția suplimentară.
     
    cornel1970 și mirceacml apreciază asta.
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Fratilor, o luam tare pe aratura. Sunt ok studiile astea si parerile impartasite tuturor, dar afirmatia de mai sus...m-a lasat masca.
    Vorbim totusi de cativa ml de ulei 2T intr-un plin de motorina, de unde dracu paranoia asta ca trece in motor ???
    :wtf:
     
    gabi_74, Gabi 78, rotitza și încă o persoană apreciază asta.
  17. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Hai sa o luam usor...

    Problema:
    Daca faci schimbul de ulei sa presupunem la 10k, alimentezi in acesti km cu aprox. 900l motorina. In acei 900l motorina sa zicem ca avem 1% apa, deci 9l apa.

    Intrebare:
    Avand in vedere ca apa nu arde, unde-i apa aceea!? :nyah:

    Pe bune, nu vi se pare ca iesim din lumea reala cu astfel de intrebari, la care, culmea, gasim chiar si raspunsuri documentate!?

    No offence, dar incepe sa ma sperie unele discutii....
     
    Beetle94, gabi_74, Gabi 78 și încă o persoană apreciază asta.
  18. mirceacml

    mirceacml Audi Expert

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploieşti / Caransebeș
    Masina:
    A3 8P, 2007, 2.0 TDI BMM, 145 cp
    :) in sfarsit. Nu vreau sa supar pe nimeni, si chiar imi place sa citesc toate aceste mesaje, pe bune ca pierd ore noapte citind ca imi place. Nu doar topicul acesta, mai sunt si altele cu aditivi, acolo e si mai interesant de citit. Dar intr-un final tot de la mol bag 2T ca pana acum sunt multumit, masina nu a dat vreun semn ca se inneaca cu sulf, zinc, molibden si altele. Cand o sa am chef sa ma car cu laptopul la masina am sa verific si eu injectoarele si poate si DPF daca aflu intre timp cum se verifica si acela, de curios asa...
     
    Kspic, Gabi 78 și cornel1970 apreciază asta.
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    V-am mai spus eu: unii nu au ce face, au mai mult timp liber, mintea mai odihinita si scriu pe forum la modul apocaliptic chiar fara sa citeasca ce au vrut sa spuna si fara sa inteleaga ca cei care citesc aici acest topic/forum sunt in proportie de 99 % niste utilizatori obisnuiti fara niste cunostinte de chimie avansata si fara sa ii intereseze descompuneri de linii / siruri chimice si/sau transformarea prin care o substanta isi modifica compozitia si/sau descifrarea unui lant chimic.

    Oameni buni pricepti ca asa ceva nu il intereseaza pe un utilizator obisnuit si voi astia cu "desfacutul" unui subiect de-a fir de par nu aici va este locul pentru asemenea discutii "savante".

    Va multumim pentru raspunsurile, savante, oferite si explicatii cuprinzatoare la fel oferite, cu toata larghetea, dar pricepeti ca nu trebuie sa stim noi asemenea lucruri duse la extrem, nu ne intereseaza si nu este cazul sa ne incarcam memoria cu asemenea lucruri care depasesc modul de intelegere al unora daca nu chiar majoritatea celor care citesc pe aici. :)

    Ca de obicei, va rog eu sa nu va obositi sa mai imi dati replici la acest mesaj pentru ca tot ca de obicei vor dispare instant replicile. :)
     
    mirceacml, kojak13 și Gabi 78 apreciază asta.
  20. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Pt cine foloseste 2t, uleiul de motor va fi contaminat si el intr-o oarecare masura, este destul de logic. Gabi are dreptate, s-a mai discutat chestia asta si este testata, pt cine nu crede si are timp la dispozitie, cu acelasi ulei sa faca analize chimice cu si fara 2t. Drept urmare schimbul devine musai la 10k km, aici vorbim de persoane obsedate de motorul lor, eram si eu asa candva :)
     
    cornel1970 și Gabi 78 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta