1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Pentru motoarele modelelor vechi, tip ABK de 2.0 l benzina, de exemplu, am auzit pe acest forum ca cineva dintre voi recomanda 15W50... E bine asa? Eu am pus mereu 10W40 la al meu...
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Folositi norma indicata pentru tipul vostru de motor. Nu mai puneti ulei cu norme diferite in functie de vechimea masinii.
     
  3. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    15w50 in cateva ierni o sa iti manance motorul pe paine. Mai ales daca faci drumuri scurte si dese la oras.
     
  4. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Multumesc mult! Bine ca am intrebat si INCA nu am facut prostii...
     
  5. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    kojak13 apreciază asta.
  6. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Daca vrei un ulei A3 B4- deci cumva mid SAPS pot sa fac o recomandare ce tine de puterea mea emprica de perceptie si anume am pus de vreo 3-400 un ulei cu pret redus dar cu data sheet foarte bun( inclusiv @borsy a confirmat pe acest topic cu cateva zeci de pagini in spate) . Uleiul nou e 5w40 Wolf Vitaltech A3 B4-fabricat in Belgia-precedentul era motul specific 5w30 504/507 .

    Ce am simtit dupa aceasta schimbare? Ei bine : nimic, motorul merge la fel de bine si de silentios.

    Ce vrei tu sa incerci nu am folosit.

    PS Esti sigur ca poti baga mid saps B3 B4? si nu cumva un C3 tinand cont de anul fabricatiei?
     
  7. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De multe uleiuri nu ati auzit dar ele sunt peste ce stiti voi ca si uleiuri uzuale (folosite in mod curent) cu mult. Uleiul asta Wolf este chiar OK si prin prisma normelor care le are trecute.
     
  9. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    La ultimul schimb de ulei am folosit uleiul din imaginea atasata. Spre rusinea mea, pana la varsta asta nu am invatat cum se citeste fisa tehnica a unui ulei, care sunt caracteristicile la care ar trebui sa ma uit si care sunt valorile indicate sau cele mai bune.
    L-a mai folosit cineva pana acum ? Poate obtine cineva de undeva fisa tehnica a acestui ulei si sa ne zica daca e ok sau nu prea ?
    Eu am circa 3000 de km de la schimbarea lui si pana acum nu a mancat gram (Castrol 10W60 sau 0W40 imi manca aproximativ 1 litru la 8000 de km, dupa eliminarea catalizatorului), plus ca motorul merge destul de silentios.
    Ce am putut observa este totusi ca la rece motorul "se incarca" mai greu cu ulei (pentru ca am probleme cu intinzatorul lantului cu came, fata de PETRONAS Syntium 0W40 unde zgomotul de zornait de lant disparea in mai putin de o secunda, cu noul ulei - XTul asta, clar persista 2-3 secunde).

    Mentionez ca intruneste normele VW corespunzatoare motorului meu.
     
    Zveroboi78 apreciază asta.
  10. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002

    Asta e, bidon pe negru 5 litri =89 RON, exista varianta 5w40 cu norma A3 B4 sau varianta in care e si C3. Eu cum am un motor de o generatie veche am mers pe A3 B4 si atat

    http://www.autokarma.ro/ulei-motor/5w40/wolf/31/427

    PS Am cumparat vreo 15 Litri si l-am pus in toate agregatele familiei un Citroen C3 1.4 HDI si o Zafira 2.0 DTI, si acum si in A4 totul OK. Te sfatuiesc sa cauti norma de care ai nevoie ( C3 sau 504/507 in functie de manualul producatorului)
     
  11. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Mi se pare suspect de ieftin..dar pana la urma daca intruneste specificatiile producatorului (eu am nevoie de 502.00 / 504.00), o fi ok.. ce sa zic :)
    Ca o mica comparatie, eneos-ul 5w-40 ce l-am tot folosit e 217 lei 5L.
    oricum mai mult de 6000 km nu tin un ulei,oridecare ar fi.
     
    kojak13 apreciază asta.
  12. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Acel Wolf 5w40 are aprobare
    - MB 229.3
    - VW 502 505.

    Atat. Restul sunt recomandari.
    Eu as evita un ulei de comert, adica un ulei fara pretentii care nu are aprobari si mai ales este dubios de ieftin. Nu zic ca e prost, doar ca nu e aprobat decat pentru norme care au cerinte slabe. Deci nici macar o idee legat de ceea ce face in motor nu stii. Si este full saps nu mid saps.


    La Eneos Sustina nu exista aprobare C3 sau A3B4.
    Uleiul poate fi pus in motoare care necesita A3B4 pentru ca din punctul lor de vedere uleiul indeplineste cerintele de uzura dar si parametrii de ungere.
    Iar norma C3 este trecuta pentru ca uleiul are cenusa de sulf 0. Uleiul nu are sulf in el pentru ca nu are ca aditiv anti uzura ZDDP care contine si sulf ci ZP fara sulf.


    Legat de XT-Oils..... o firma demna de evitat. Imi pare rau sa va zic, dar aveti o masina care .... are si ea niste pretentii. Sa pui intr-un audi un ulei de 16 lei litrul neaprobat nenimic si sa aveti dupa asteptari sa va mearga ceas mai ales cu OCI-uri babane.... scuze dar nu e ok.
    Aici s-au tot recomandat uleiuri de calitate de comert, de la Motul la elitele gamei Millers CFS Nt, Motul 300v, Fuchs Titan Pro S sau Redline.

    Cum spune Cristi mereu, cititi macar ultimele pagini alte topicului si aveti raspunsul legat de uleiuri de calitate pe care ar fi bine sa le folositi.

    @Roger25 ce pot sa zic, OCI-ul de 6k km este extrem de benefic motorului. Daca buzunarul te tine, e foarte bine. Iar daca Eneos Sustina te-a incantat, mergi mai departe pe el.
    Sustina este un ulei care cu toate ca nu are aprobati, are garantia calitatii oferita de producator prin baza + aditivare. Te poti intinde cu el si la OCI de 8k km fara probleme. Uleiul neavand sulf in el acidul sulfuric este generat doar de sulful care ajunge in ulei prin contaminare cu carburant. Deci infim.
     
    Ultima editare: 27 Oct 2016
  13. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    NU zice autokarma toate aprobarile pe site'ul lor.

    Asta e linkul producatorului unde vedem toate normele

    http://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_16116.aspx
     
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    drogas producatorul ofera recomandare sau specificatii. Aprobarea este precizata la fiecare norma unde exista :)

    Unde vedeti A3 B4 si 502 - uleiul este dedicat motoarelor pe benzina MPI gen 1.6 benzina 8v sau 16v, 1.8 Turbo... etc. Este ulei cu cenusa de sulf ridicata dar pachet de aditivare bogat.
    Unde vedeti C3 si 504 - uleiul este dedicat motoarelor FSI sau TFSI unde se recomanda cenusa de sulf mica.

    In FSI sau TFSI se poate folosi ulei care are pe eticheta A3B4 si 502 mai ales in cazul in care consumul de ulei este mai scazut cu acesta.

    Uleiuri 502 de calitate bune pentru orice benzinar de grup VAG atata timp cat se respecta vascozitatea din manualul masinii.
    5w40 502 00 / 505 00
    - Total Quartz Energy 9000 5w40
    - Motul 8100 xcess 5w40
    - Ravenol VST 5w40 sau VSI 5w40
    - Shell Helxi Ultra 5w40
    - Valvoline Synpower 5w40
    - Eneos Sustina 5w40

    5w40 - recomandate doar pentru TSI/TFSI sunt uleiuri C3 5w40 care nu se preteaza cel mai bine la benzinare MPI de generatie veche de asta am si facut precizarea aceasta. Uleiurile se adreseaza celor ce au in manual norma 504 dar doresc ulei 5w40 din motive diverse.
    - Fuchs Titan GT1 5w40
    - Valvoline Synpower Xtreme 5w40 MST C3
    - Valvoline Synpower 5w40 MST C3 - cand o sa fie disponibil si la noi pe piata
    - Ulei OE VW Special Plus 5w40
    - Motul 8100 xlcean 5w40

    Uleiuri 5w30 - 504 00 / 507 00
    - Mobil1 ESP 5w30
    - Valvoline Synpower Xtreme 5w30 XL-III 5w30
    - Valvoline Synpower 5w30 XL-III - varianta noua care se gaseste doar la bidon de 4 litri la unele magazine
    - Fuchs Titan Pro C3 5w30
    - Vapsoil 5w30 504 00 / 507 00
    - Ulei OE VW Long Life III 5w30
    - Motul specific 504 00 / 507 00
    - Motul 8100 xlcean+ 5w30

    Uleiuri 0w40 A3 B4
    - Shell Helix Ultra 0w40 A3 B4
    - Ravenol SSL 0w40 A3B4
    - Mobil1 New Life 0w40
    - Castrol Edge Titanium FST 0w40
    - Petronas 7000 0w40

    Uleiuri 0w30 C3 504 00 / 507 00
    - Shell Helix Ultra AV 0w30 sau ECT 0w30
    - Vapsoil 0w30 504 507

    Uleiuri 10w40
    - Motul 6100 10w40
    - Valvoline MaxLife 10w40

    Uleiuri 10w60
    - Castrol Edge Titanium FST 10w60
    - Ravenol RSS 10w60

    Uleiuri pentru pretentiosi dar si pentru benzinare cu diverse modifcari Stage 1-2-3
    - Redline
    - Millers CFS NT
    - Fuchs Titan Pro S
    - Motul 300v

    Lista nu este absolut completa dar contine cea mai mare parte a uleiurilor tot recomandate de-a lungul timpului si care reprezinta o alegere excelenta pentru posesorii marcii. De asemenea am adaugat in lista si uleiuri mai ok la pret gen Total-ul 5w40 pe care ar fi bine sa il schimbati la un interval mai mic, nu cel maxim de 15k km.

    Interval de schimb ideal pentru masinile cu cel mult 5 litri de ulei in baie.
    10.000 km pentru masinile care merg extraurban 100%
    6.000 km sau 6 luni pentru cele care merg numai in oras.
    Combinat 8.000 km.

    Desigur cel mai frecvent asa cum si Cristi recomanda, sa nu sariti de 10.000 km cu un ulei.
    Sper ca de acum fiecare intrebare sa aiba raspunsul intr-un post astfel sa usuram cautarile colegilor de forum.
    Cristi, sper ca este ok initiativa mea.
     
    lowlife, gaby-audi, Beetle94 și alți 4 apreciază asta.
  15. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Cumva fara atatea detalii de prezentare, ii recomandam wolf 5w40 c3 asa cum i am scris mai sus.

    Am costatat pe propria piele ca am mers cu uleiuri high tech low saps, long life cate 6-7000 km = practic am stricat orzul pe gaste. Eu am vrut sa trec la full saps si nu cred ca acest ulei e facut de niste copii intr-un garaj din Ferentari. Nu cred ca producatorul ar fi "indicat" pe site recomandari care nu ar putea fi atinse de uleiul respectiv.
    In rest noi sa fim sanatosi ca uleiuri sunt destule si de multe ori diferentele dintre ele sunt infime imperceptibile de om sau de motor, majoritatea motoarelor se strica/caleaza de la lipsa de ulei cauzata de pompa de ulei mai de graba decat din cauza uleiului in sine.
     
    Zveroboi78 apreciază asta.
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Asa cum am mai spus, nu din cauza tipului uleiul folosit se strica un motor. Altele sunt motivele si credeti-ma ca stiu bine ce spun.
    Puteti folosi si "un ulei de gatit" in motor atat timp cat faceti schimbul des. Bafta.
     
  17. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cristi zice bine dar uitam ca exploatarea masinii difera de la om la om iar aici se face diferenta majora.

    Fiecare face ceea ce vrea dar este bine ca un ulei sa aiba un minim de aprobari inainte sa fie ales.
    Sunt firme gen polytron care se lauda cu un BMW turat 2-3 km si mama ce uleiuri au ei.
    Sunt firme care ofera aditivi de motor care garanteaza uzuri de pana la 60% mai mici dar culmea pe teste dyno unii aditivi au aratat scaderi de putere si cuplu ceea ce este opusul.

    Marketing-ul e foarte variat... si foarte mincinos. Intr-o lume de consum e bine sa alegem cu o oarecare atentie ceea ce utilizam si e bine sa uitam ca producatorii ne vor binele.
    Iti dau un exemplu foarte real si foarte .... urat. Pe piata exista produse cosmetice pentru femei netestate pe animale de laborator macar. Acele produse pot afecta pielea, pot produce diverse reactii adverse sau intoxicatii cu diversi compusi periculosi. Efectul pe loc nu este neaprat vizibil dar in ani da.

    Sfatul meu este sa alegi un ulei de calitate A3B4 , sa abordezi un stil de a conduce benefic pentru motor, sa schimbi uleiul la timp si sa te bucuri de masina.
     
    rvaler2010 și borsy apreciază asta.
  18. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am pus tot Eneos Sustina 5W-40 pana la urma. Sunt multumit cu acest tip de ulei, chiar daca producatorul nu s-a obosit sa obtina aprobari precum VW 502 / 505, Porsche A40, etc. E un ulei foarte bun.
     
    kojak13, Kspic și borsy apreciază asta.
  19. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Se pare ca in zilele de azi ai nevoie de cel putin o facultate de chimie ca sa iti poti cumpara ulei pt masina, dar noi avem un talent deosebit ca dintr-o chestie nesemnificativa sa facem o tragedie. O singura chestie conteaza, cel putin asa cred eu, daca mie imi trebuie un ulei cu norma 502 00 / 505 00 intru in magazin si ma uit pe eticheta uleiului, nu? Daca e trecuta norma inseamna ca e ok. Poate fi ulei lubrifin, castrol, mobil, aral....etc. Dar se pare ca problema nu e tocmai asa simpla si nu se face asa. Mergi intai la facultate specifica cu profil chimic apoi studiezi producatorii, fise tehnice si alte minunatii de genul asta.
    Am scris asta ca raspuns la uleiul folosit la ultimul schimb, shell helix ultra 5w40 care s-a dovedit un dezastru pt mine am facut 5000 km iar consumul a ajuns de 500 ml la 500 km. Nici cu mobil super 3000 tot 5w40, care e un ulei ordinar made in turkey peste care e lipita eticheta made in belgium, nu am avut asa consum mare.
    Cred ca revin la castrol edge titanium 5w40 sau ulei original audi tot 5w40 special plus.
    Asta inainte de a mai face teste pe motor cu valvoline si rivanol.
     
    Alexutu, LiviuB, Cristi și încă o persoană apreciază asta.
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Hai ca incepeti sa va prindeti. :)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta