1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
  2. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Nu doar norma este esentiala. Nu ai nevoie de facultate de chimie sau alte dracii.
    Tu ai motor mai pretentios, iar Shell Helix Ultra 5w40 este mai light, este cel mai adecvat 5w40 pentru benzinarele de oras. Restul sunt mai grosute si nu aduc nici un beneficiu.

    Acum na ce sa zic, la tine e ciudat rau. Adica in 5k km la 500 ml / 1000 km ai adaugat 2.5 litri de ulei. Cam jumatate din volumul pe care il ai in motor.
    Daca cei 500 km sunt facuti numai in oras..... Nu se compara conditiile din extern cu condusul la oras.

    Eu am 1k km+ cu uleiul si n-am gram de consum inca. Ramane de vazut.

    Ravenol.... da.

    Daca tot esti pus pe teste si vrei sa testezi ceva mai gros, Total Quartz Energy 5w40. Este ieftin, aprobat corect, TDS bun, si foarte grosut. In plus daca este schimbat corect, in cazul tau la 10k km, dpdv al uzurilor este super ok.

    Ce putem noi discuta aici, si ce sfaturi putem da.... sunt particulare in functie de masinile pe care s-au folosit niste uleiuri.
    Ce recomanda Borsy sau ce recomand eu.... se refera la performantele dpdv al uzurilor, curateniei. Consumul de ulei fiecare motor il decide dar si talpa.
     
  3. enevictor25 Bronze Member

    Înscris:
    25 Iun 2014
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4,2.0i,2002
    Experimente am facut si eu pe motorul meu cu motul 10w40 care imi consuma dublu cum a spus si Marius ...,momentan acum merg pe havoline texaco 5w40 ultra ,consuma normal prețul este mic (100 lei /5l) ,raport pret- calitate e bun dpmdv.
     
  4. LiviuB

    LiviuB 4th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2013
    Locație:
    Chiajna
    Masina:
    Audi A4 Quattro, 1.8 T BFB, 2003; GPL, turboback exhaust + decat, Stage 1 ECU Remap
    Ce parere aveti de un ulei bun (Mobil spre exemplu) 5W30 in 1.8T ? E prea subtire ? Masina in cauza - a mea - face cca 5000 de km pe luna din care 99% in regim de autostrada, pilot automat la 120-130 kmh.
     
  5. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Fiind vorba de un motor remapat eu as tinde catre un 5w40 sau 0w40.
    Eu am avut 5w30 in 1.4 TFSI-ul meu iar in turatii mari 5w30-ul ofera un sunet putin ascutit. In schimb cu 5w40, motorul suna mult mai infundat in turatii, iti ofera senzatia ca sub capota ai ceva mai baban, sunetul fiind mai grav.
    Comportamentul masinii la trecerea catre 5w40 sau 0w40 este de apreciat. La mers asa cum cere masina pe BC cu 5w30 exista o tenta de tremurat din partea motorului, fiind destul de subturat. La 5w40 acel tremurat a disparut aproape in totalitate.

    Fiind masina care merge foarte mult pe autostrada 5w40-ul te ajuta. Uleiul la mers pe autostrada atinge temperaturi destul de ridicate mai ales daca viteza teste crescuta. Iti dau un exemplu clar si valori obtinute de mine
    - Mers Brasov - Ploiesti 86-88 grade ulei
    - Mers Ploiesti - Brasov maxim 94 grade ulei la mers normal. - temperatura este mai ridicata pentru ca pe serpentine mai si accelerezi dar .... urci.
    - Mers pe Autostrada aceleasi temperaturi ( abordata noaptea ) - 96 grade iar ziua 98-99 grade temperatura uleiului.

    Un ulei o data cu uzura lui in timp are doua directi
    1. se subtiaza - ulei slab ( daca se subtiaza mult ) + contaminare
    2. se ingroasa. - ulei care isi pierde o parte din masa lui lichida ( este absolut normal ) - diferenta o fare calitatea uleiului.

    Sincer sa fiu daca nu ai consum de ulei intre schimburi sau daca acesta este mic iti recomand doua uleiuri
    - Ravenol VST 5w40 - este cel mai subtire ulei 5w40 de comert la rece ! , de asta iarna, la rece motorul o sa fie o tenta mai galagios. Este un ulei care acopera o gama mai larga de temperaturi, la card fiind foarte stabil, la rece fiind foarte fluid.
    - Shell Helix Ultra 5w40 - este un ulei mai grosut la rece comparativ cu VST-ul. Eu il am in motor, la -3 grade masina a pornit excelent iar la mers pe oras bate orice 5w30 504. Consumul de carburant este identic comparativ cu un 5w30, motorul se incalzeste la fel de repede dar armonicile scoase de micutul TFSI sunt efectiv superbe. Un sunet grosut, infundat care te lasa cel putin de la interior cu impresia ca e macar un 1.8 sub capota.

    Ambele sunt ieftine, sunt foarte bune si isi fac treaba.
    Ravenol este 32 lei / litru
    Shell gasesti in kaufland la oferta cu 90 lei 4 litri asa cum am prins si eu. La magazine de piese auto il iei cu 130-140 lei 4 litri.
     
    borsy apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Intre masina ta si a lui exista o diferenta de 8 ani, respectiv 8 ani de uzura.
    Chiar crezi ca va avea aceleasi efecte in motorul lui ? :)) Te-ai chinuit sa scrii ditai romanu, din care revelanta are doar 25%, deoarece nu toti au 1.4 TFSI din 2011 cu km tai.
     
    kojak13 și radu20 apreciază asta.
  7. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Eu am comparat temperaturile uleiului dar si trecerea catre ulei de alta vascozitate. El poate nu are senzor eu am. Si daca recitesti postul nu am comparat absolut nimic ci am dat exemplu, experienta mea. - experienta pe care o va intalni si el daca o sa utilizeze unul din uleiurile de mai sus :) Deci raspunsul este da.

    In Brasov printre colegii de club avem si un 1.8T la fel cum are colegul de mai sus, cu modificari mai mari la partea de motor decat un remap, care ruleaza cu Shell Helix Ultra 5w40 fara consum de ulei si foarte fin.

    Trecerea la 5w40 la un motor de 1.8 turbo este resimtita identic atat la mine cat si la el. Daca motorul este mai uzat va aprecia uleiul mai grosut mai chiar mai bine decat 1.4 tfsi-ul meu de 80k km. care nici din 5w30 nu papa.

    In plus, motorul fiind remapat cerintele sunt catre un ulei o idee mai grosut. Caldura mai multa, racirea pieselor in miscare dar si ungerea este asigurata de ulei. Uleiul o idee mai grosut, suporta mai bine temperaturile ceva mai ridicate obtinute in talpa dupa remap.
    Blackstone SUA recomanda pentru benzinarele turbo VAG uleiuri 5w40 pentru sezonul calduros. Diversi tuneri de afara recomanda trecerea catre un ulei mai grosut dupa un remap.

    Am preferat sa descriu cele doua uleiuri pentru ca este important sa stii ceea ce cumperi si la ce trebuie sa te astepti de la un untdelemn.. De ce ? Pai bagi Ravenol VST 5w40 pleci de la campie cu 18-19 grade si te duci la munte unde prinzi 0-1 grade. Prima cheie de dimineata, motorul pare mai galagios si zici, mai dar prost mai e uleiul.
    Dar uleiul este inca subtirel, pentru ca baza il ajuta, ajunge la timp unde trebuie iar in 3-4 minute sunetul motorului va fi foarte placut.
    Este acelasi fenomen dar diminuat pe care il simti la un 0w40.

    Clipul celor de la eneos dupa 0:50 explica foarte bine ceea ce se intampla intr-un motoras si care e treaba cu vascozitatile.
     
    Ultima editare: 20 Noi 2016
  8. catalingrigorescu200 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2014
    Locație:
    buzau
    Masina:
    A4, 1,6 benzina, 2002
    Salut!

    Am si eu un Audi A4 cu motor 1,6 ALZ cu 210k km la bord. Am in ea ulei Mobil 1 5w30. De cateva luni am pus GPL pe masina si vad ca a inceput sa "ciupeasca " ulei. As vrea sa trec pe ulei 5w40. Am gasit Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W40 la un pret bun. Are recomandare VW 502.00/505.00 si deasemenea se recomanda pentru masini cu GPL. A folosit cineva? Merita sa risc un schimb de ulei cu marca asta?
    Multumesc anticipat!
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste mesajul #854 din pagina anterioara.
     
    kojak13 apreciază asta.
  10. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    kspic, la postul #865, sigur nu ai cofundat caracteristicile lui VST cu shell helix ultra ? Eu intelelsesem exact pe dos, ca shell este mai subtire decat ravenol. Daca e asa cum spui, ca shell este mai gros, eu nu l-am auzit deloc rau la pornirea la rece. Daca zici ca VST e cel mai subtire ulei dintre cele 5w40, cum sa fie zgomotos la pornirea la rece? poate invers
     
    kojak13 apreciază asta.
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ravenol VST are CCS-ul si MRV-ul dar si pour point-ul mai bune decat toate 5w40-urile de comert. De aici rezulta ca este cel mai fluid la rece.
    Shell Helix Ultra are 13.1 cSt la 100 grade si 79.1 cSt la 40 grade.
    Ravenol VST are 13.81 cSt la 100 grade si 82.27 cSt la 40 grae.
    De aici rezulta ca la cald VST-ul este mai gros.

    Am zis la Ravenol ca are CCS( la -30 grade ) mic, undeva la 4000 in timp ce Shell Helix Ultra 5w40 are pe la 5600 cam ca toate 5w40-urile de comert.
    Si la nivel de MRV ( parametru de ce caracterizeaza anumite proprietati la rece ) VST-ul este mai bun decat Shell helix ulta 5w40.
    Din cele doua rezulta ca VST-ul este mai fluid la rece.

    Cand se va lasa mai cu frig daca motorul are o tenta de a fi zgomotos atunci ti-am explicat de ce. Poate ca ceea ce a folosit amcul tau cu 1.6 inainte era mai slab dpdv calitativ asa ca faptul ca VST e mai subtirel, chiar nu se simte in sens negativ.

    Ravenol lucreaza cu baza foarte buna, pachet de aditivare bun, modern.
    Sunt multe uleiuri de la ei care au un foarte mare avantaj pe langa uzurile mici. Fluiditatea foarte buna la rece.

    Inca un aspect legat de VST. Are flash point conform ASTM-D92 de 240 grade. Asta implica o stabilitate termica foarte buna.
    Are index de vascozitate ridicat deci diferenta intre 40 si 100 grade este mai larga dpdv al vascozitatii uleiului. Asta este foarte bine.

    La banii ceruti uleiul este foarte foarte bun.
    Decat un ulei gen Redline de 90 lei/ litru schimbat din an in paste mai bine un Ravenol VST de exemplu schimbat mai des.
     
  12. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salut,
    Vreau sa va cer si eu o parere. La motorul din semnatura (pe care am si instalatie GPL), anul trecut cand am luat masina (la 257.200km) tipul ii facuse schimbul de ulei - il cunosc, sunt convins ca l-a facut, cu un ulei 5w40. De atunci, eu am facut ~11.500km, timp in care am completat cu aproape 4 litri de ulei. Acum, a venit momentul sa ii fac schimbul de ulei (si distributia), si sunt tare nehotarat referitor la ulei. Sa va spun de ce:
    1. Mecanicul, in care am incredere maxima, mi-a recomandat Mobil 1 Peak Life 5w50 - el spune ca il foloseste, si ca isi pastreaza vascozitatea foarte bine
    2. In acelasi timp, daca mie mi-a consumat atat de mult (desi inteleg ca pentru Audi cu motorul asta e oarecum acceptabil - poate nu am auzit eu bine) oare nu e cazul sa trec la un 10wxx (ma gandeam la un Castrol RS 10w60, purtat pe Opel Vectra dinainte, si cu care am mers aproape 15.000 de km fara consum si uleiul arata inca foarte bine)?
    3. Dar daca trec, oare nu accentuez uzura? Ce e de preferat, un consum de ulei sau uzarea accelerata a motorului?
    4. Ce ar trebui sa masor pentru a determina stadiul uzurii si implicit, uleiul de ales in continuare?
    5. Ce recomandari aveti pentru 5w40 (Eneos Sustina, Millers EE LongLife - din cauza ca e cu tehnologie nanodrive, nu ca e longlife), 5w50 (Mobil 1 PeakLife, Valvoline VR1), 10w60 (Castrol RS, ??)?

    Dileme, dileme...

    L.E.

    Da, am citit postul #854 din pagina anterioara, as fi vrut totusi daca se poate o parere avizata (sau mai avizata decat a mea) care sa se raporteze la situatia mea. Multumesc de intelegere :)
     
  13. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    5w40 neaparat shell helux ultra sau ravenol vst
     
    bx3m apreciază asta.
  14. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Aha, deci tu ai merge in continuare cu 5w40. Poti sa detaliezi in cateva cuvinte de ce ai alege aceeasi vascozitate?
    Degeaba comand in seara asta, ca nu mai pleaca, asa ca astept si alte pareri :)
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Consumul de ulei il diminuezi prin segmentarea motorului, nu prin schimbarea normei uleiului folosit.
    Asadar, foloseste ulei cu vascozitatea recomandata pentru tipul tau de motor.
     
    bx3m apreciază asta.
  16. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Nu exista consum de ulei la 1.8T, decat la unul ff uzat sau neingrijit. Marirea normei de vascozitate (ma rog, intelegi tu) nu face decat sa ascunda temporar problema, agravand-o pe termen lung.
    Baga-i un ulei de calitate despre care stii ca nu e contrafacut (Liqui Moly, Ravenol) si masoara cu acela consumul. Eu am avut consum de ulei cu Mobil 1 chiar si mergand incet cu masina, cu Ravenol VSI 5w40 e ok.

    PS: 11,500km e o perioada cam mare de tinut un ulei in masina in Romania :) in motorasul asta intra 4L ulei + un filtru de 30-40lei, eu l-as schimba mai des.
     
    bx3m apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    El se apropie de 300.000 km, e normal sa consume ceva ulei.
     
    bx3m apreciază asta.
  18. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    @audi66 : am inteles, cam pe principiul asta vroiam sa merg si eu - ulei la norma recomandata, mai bine sa consume pana apuc sa ii fac segmentarea decat sa ii cresc vascozitatea si sa o dau in altele. Corect, la 300k, e si normal sa consume ceva. Din ce am inteles, motoarele astea sunt foarte sensibile la calitatea uleiului si intervalul de schimb, daca nu sunt respectate atunci apar probleme.
    @lowlife : inseamna ca am auzit eu gresit, faptul ca e normal sa consume ceva ulei din cauza turbinei. Stiu, as fi schimbat mai devreme uleiul, dar aveam de facut si distributia si am zis sa le fac impreuna, apoi a intervenit ceva (ca altfel erau facute de acum vreo luna :( ). Cu siguranta o sa micsorez intervalul de schimb, undeva la 9k-10k maxim. Tocmai de-asta sunt si foarte nehotarat, caut sa ma folosesc de experienta altora in domeniul asta.
    Dar de Valvoline ce spuneti? Inteleg ca este uleiul care se foloseste si este recomandat de catre Koenigsegg, ma gandesc ca ar fi totusi o alegere bunicica. Sau l-ati exclus pentru ca e 5w50 in loc de 5w40?
    Ravenol care ar fi diferenta dintre VST si VSI? O explicatie am vazut-o mai sus, cum ca VST ar fi mai bun decat VSI...
    Ma gandeam chiar si la Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40, macar stiu ca e produs in Germania.
    De Millers nu a zis nimeni nimic, stiu ca sunt destul de buni si ei
    L.E. Liqui Moly caracteristici tehnice:
    Clasa de vâscozitate : 5W-40
    Densitate la 15 °C : 0,85 g/ml
    Vâscozitate la 40 °C : 86 mm2/sec
    la 100 °C : 14,1 mm2/sec
    Indice de vâscozitate : 170
    Punct de aprindere : 222 °C
    Punct de curgere : -45 °C
    Număr ASTM de culoare : 3,5
    Cenusa, sulfat : 1,2 g / 100g
     
    Ultima editare: 8 Feb 2017
  19. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Si LM Synthoil High tech 5w40 dar si Valvoline syn power 5w40 sunt bune. Dar neaparat 5w40. Din cate stiu ai nevoie de norma 50200/50500. 5w50 sau 10w60 nu indeplunesc aceste norme.....asa ca, concluzia o tragi singur.
    Diferenta intre Vst si Vsi nu o stiu, dar am auzit ca vsi ar fi mai ok pt motoarele mai vechi anii 90 pt ca este o idee mai gros ca vst chiar daca au aceeasi norma. Nu stiu daca explicatia asta e cea mai corecta. Eu as merge pe VST, este ultima varianta imbunatatita....ceva gen magnatec/edge
     
    bx3m apreciază asta.
  20. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    @marius_bv : Multumesc, cred ca am sa merg pe LM, cel putin scrie pe bidon mare "Made in Germany", am gasit si o oferta foarte buna la asta. Da, norma e 502.00 si 505.00, dar in AD scrie si de 501.01. Oricum, acum vom vedea, cu un ulei de calitate, care este consumul de ulei.
    Multumesc tuturor de sfaturi, o sa revin cu un review despre ulei dupa ce fac vreo 2-3000 km.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta