Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

  1. Kspic

    Kspic Gold Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A3 8PA, 1.4 TFSI, 2011 - Stage 1 PowerTech
    SAE Grade SAE 5w40
    Specific Gravity @ 15oC 0.848
    Kinematic Viscosity @ 100oC 14.1cSt
    Kinematic Viscosity @ 40oC 85.9cSt
    Viscosity Index 170
    Pour point oC -36
    Flashpoint oC >200
    Cold Crank Viscosity @ -30oC 6,600Cp max

    Sincer sunt niste specificatii slabute rau.
    In plus nu este obligatoriu sa folosesti uleiuri C3, poti folosi A3B4 direct.

    Eu as pune Ravenol VST 5w40 - cu rezultate foarte bune pe motoarele VAG fie turbo fi aspirate. Chiar si pe un RS3 ofera rezultate wow dpdv al uzurilor.
    Colour brown visual
    Density at 20°C kg/m³ 847 EN ISO 12185
    Viscosity at 40°C mm²/s 85,1 DIN 51 562
    Viscosity at 100°C mm²/s 14,3 DIN 51 562
    Viscosity index VI 175 DIN ISO 2909
    CCS Viscosity at -30°C mPa*s 4200 ASTM D5293
    Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -35°C mPa*s 16.860 ASTM D4684
    Pourpoint °C -54 DIN ISO 3016

    Noack Volatility % 7,4 ASTM D5800/b
    Flash point (COC) °C 240 DIN ISO 2592
    TBN mg KOH/g 10,5 ASTM D2896
    Sulphated ash %wt. 1,1 DIN 51 575

    Daca te intereseaza un 5w50 bun - Ravenol RRS 5w50 - dar acesta doar in sezonul cald. Oricum si acel 5w40 este suficient pentru 1.8 Turbo fara modificari.
    Colour brown visual
    Density at 20°C kg/m³ 849,0 EN ISO 12185
    Viscosity at 40°C mm²/s 111, 7 DIN 51 562
    Viscosity at 100°C mm²/s 17,7 DIN 51 562
    Viscosity index VI 175 DIN ISO 2909
    CCS Viscosity at -30°C mPa*s 5386 ASTM D5293
    Low Temp. Pumping viscosity -35°C (MRV) mPa*s 22.900 ASTM D4684
    Pourpoint °C - 54 DIN ISO 3016
    Noack Volatility % 7,5 ASTM D5800/b
    Flash point (COC) °C 243 DIN ISO 2592
    TBN mg KOH/g 10,2 ASTM D 3829
    Sulphated ash %wt. 1,28 DIN 51 575
    HTHS at 150°C mPа*s 4,5 CEC-L-36-A-90

    Foarte bun in sezonul rece este
    Mobil 1 0W-40 New Life
    Viscosity, cSt (ASTM D445)
    @ 40º C 75
    @ 100º C 13.5
    Viscosity Index 185
    MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000
    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85
     
    Ultima editare: 10 Oct 2017
  2. bx3m

    bx3m 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6 - 1.8T (AVJ), 2001
    Chiar daca e sezon rece, nu as avea curaj sa pun chiar 0w, cred ca l-ar papa repejor. Cat despre specificatii, mie mi se par suficient de apropiate cat sa nu fie vreo diferenta majora, chiar nu mi se par slabute, repet, comparand chiar cu VST, de alte uleiuri nici nu mai zic. Cat despre 5w50, mi se par mai bune la Millers fata de RRS, dar poate ca nu imi dau eu seama de diferente. Bine, ce-i drept nu m-am uitat si la preturi... Acum am comandat EE Longlife 5w40, urmand ca la primavara sa pun XF 5w50 - stiu ca la motorul meu, stock, nu e nevoie, dar daca nu e o diferenta de pret mare, iar in timp protejeaza mai bine motorul, de ce nu?
     
    kojak13 apreciază asta.
  3. Kspic

    Kspic Gold Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A3 8PA, 1.4 TFSI, 2011 - Stage 1 PowerTech
    Nu prea ai cu alte uleiuri ce sa compari pentru ca VST este elita 5w40 aprobt dpdv al specificatiilor.

    Nu protejeaza cu nimic mai bine un ulei 5w50. Ceea ce protejeaza este un ulei cu baza buna, cat mai sintetica si un pachet de aditivare bun alaturi de un interval de schimb mic si stil corect de a conduce. Sunt multi care merg pe ideea ca 10w60 este ceea ce au ei nevoie pentru motoarele lor si fac o greseala mare.
    Vascozitatea optima pentru 1.8 TURBO este 5w40/0w40. Ca ii bagi 5w50 .... nu il incalzeste cu nimic, ii dai un ulei greu care nu il ajuta ci care din contra, ii poate face rau in unele conditii.

    Nu un ulei gros protejeaza motorul ci uleiul cu vascozitatea adecvata si calitatea buna.
    Ravenol are baza majoritar spre full PAO. Asta inseamna ca are baza de grupa 4, o baza superioara uneia hidrocracate de grupa 3 atat la temperaturi joase prin fluiditatea superioara cat si la cald prin rezistenta la temperaturi mari. Uleiurile de curse sunt PAO+ baza esterica.

    Millers din punctul meu de vedere nu merita. Mai bine cumpar Motul 8100 xcess 5w40 decat millers.

    Daca vrei un sfat, alege un ulei foarte bun, schimba-l mai des si ai rezolvat orice problema. Ravenol VST 5w40 schimbat la 8k km o sa ii ofere motorului tau viata lunga. Daca exista alte bube de fabricatie sau uzuri facute in trecut nu o sa le rezolve, dar nu o sa determine mai departe alte uzuri excesive.
    Eu ales un ulei corect la pret nu o sa ma arunc la Redline sau Motul 300v cum am facut in trecut pentru ca nu are sens. Am vazut si gama pro si gama normala iar din mult citit si multe analize de ulei uzat citite, cea mai sfanta alegere este cea de care ti-am scris mai sus. Ulei bun atat dpdv calitativ cat si al pretului dar schimbat mai des.
    VST ofera cel mai bun raport calitate/pret. Bate multe alte uleiuri dpdv calitativ care sunt mai scumpe dar asta este alta poveste.

    Inca un aspect, uleiul millers de care esti interesat NU ARE NICI O APROBARE. In timp ce ravenol vst este aprobat pe langa VW, MB, BMW si Porsche.
     
    Ultima editare: 10 Oct 2017
    Emil Paraschiv apreciază asta.
  4. bx3m

    bx3m 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6 - 1.8T (AVJ), 2001
    Da, nici eu nu sunt de acord ca in motorul asta, 1.8T sa pui un 10w, deja e mult prea mult pentru el. De asta si merg pe 5w40, am aproape 8k de la ultimul schimb si am zis ca incepand de acum, sa scurtez cu 2k intervalul de schimb. Acum am comandat Millers, vine azi, maine cred ca il si schimb, si sper totusi sa nu fie chiar atat de prost cum zici, sper :( Ca idee totusi, EE Longlife 5w40 are aprobare VW 502 00, 505 01.
    Daca si pe asta il mananca la fel, atunci schimbul urmator o sa trec pe Ravenol - daca imi poti recomanda si mie un furnizor de incredere, sa nu primesc cine stie ce facatura, pe privat sa nu se considere reclama :)
    Totusi, de uleiul asta am citit pe un forum strain tot de Audi, si aia il recomandau ca fiind foarte bun pentru motoare similare 1.8T, 2.0. Ca specificatii oricum este peste Castrol sau similar, deci nu ar trebui sa fie chiar atat de rau. De Motul la un moment dat am auzit ca ar fi foarte bun, dar apoi aici vad muuulte pareri foarte proaste. Poate ca e bun pentru alte motoare, nu si pentru ale noastre. Eneos este iar o varianta de care am auzit lucruri bune, asta chiar ca nu are nici aprobare, dar se foloseste tot in racing.
     
    kojak13 apreciază asta.
  5. Kspic

    Kspic Gold Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A3 8PA, 1.4 TFSI, 2011 - Stage 1 PowerTech
    Uleiul nu este prost, ci este mai slab, atat.
    http://www.millersoils.co.uk/pdf/datasheets/EE-Longlife-5w40.pdf

    Ai mai sus TDS-ul lui unde iti spune ca nu are aprobare ci un fel formal de recomandare.

    Motul au uleiuri ok, unele bune, altene nasoale. Ideea este ca multi de pe forumuri nu stiu ce comanda si mai ales nu stiu de unde sa comande. Au prins un lot prost sau contrafacut si gata, a aparut teroarea. Unii nici macar nu le folosesc si vin cu pareri rele.
    Eu le studiez dpdv tehnic si ceea ce pot sa iti spun este ca Motul 8100 xcess 5w40 ofera uzuri mici la 1.8 turbo dar nu rezista mult dpdv al vietii. Asta este singura lui buba.

    Tu faci cum crezi, esti liber sa alegi ce ulei doresti pentru masina ta pentru ca pana la urma este lucrul tau si sunt banii tai. Eu vreau doar sa te ghidez catre ceva ok si am argumentat cele spuse mai sus legat de millersul ales de tine si am argumentat de ce VST este mai ok.
    Pe site la Ravenol ai mai multe firme care fac parte din reteaua de parteneri din orasul tau.
    http://www.ravenolromania.ro/prahova/

    Cu millers nu o sa ai probleme in motor, dar nu este neaparat o prima alegere ci mai mult un experiment.
    Eu in general cand testez un ulei pe A3, folosesc doar ulei aprobat. Dar inainte de proba practica ma documentez pe parte teoretica, asta fiind in cazul oricarui ulei.


    Fata de castrol acel millers este o alegere mult mai buna.
     
  6. bx3m

    bx3m 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B6 - 1.8T (AVJ), 2001
    Eu iti multumesc foarte mult pentru explicatii, am incercat si eu in limita timpului sa pun cap la cap niste specificatii, dar cu siguranta nu m-am documentat ca tine, si in afara de a compara niste indici, chiar nu cunosc atat de in amanunt toate detaliile astea. Millers, vorba ta, e mai mult un experiment - am auzit de el, am citit pareri bune si vreau sa il incerc. Daca o sa constat ca nu face treaba buna, atunci o sa trec pe altceva, 99% Ravenol VST.
    Sper sa fie bine cu asta, o sa revin cu impresii dupa ce fac 3-4k km :)
     
    kojak13 și Kspic apreciază asta.
  7. AndreiFlorea

    AndreiFlorea 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2009 2.0 TFSI 211HP CDNC
    De Aral HighTronic 5w40 pentru 2.0 tfsi ce parere aveti ? Am inteles ca ar fi o singura fabrica in germania care il produce. Nu stiu daca se "manareste" si asta.
     
  8. Kspic

    Kspic Gold Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A3 8PA, 1.4 TFSI, 2011 - Stage 1 PowerTech
    Nu cred ca o sa primesti o dezamagire din partea Millers. Uleiuri rele nu fac, dar sunt foarte sceptic cu privire la ceea ce este neaprobat si ofera TDS cu valori cu prag mare de variante.

    Aral nu este ceea ce multi au folosit acum ani de zile. Dpdv tehnologic sunt depasiti, au ramas in urma si nu prea prezinta interes.
    Pentru 2.0 TFSI discutia este mai delicata pentru ca sunt generatii cu probleme cu privire la consumul de ulei. Atata timp cat nu papa ulei cu 5w30 si masina merge foarte mult in oras, ar fi de preferat acesta. Daca masina papa ulei excesiv pasul 2 ar fi catre 0w40 iar in final catre 5w40.
    Iar daca masina face parte din generatia cu probleme, atunci trebuie mers la mecanic si rezolvata situatia.

    Niciodata sa nu amanati vizita la mecanic cu uleiuri de genul 10w40. O problema mecanica carpita in acest fel genereaza un lant de alte probleme.
    Sunt motorizari care nativ consuma ulei si asta este situatia dar sunt si motoare care papa ulei din cauza unor probleme.

    Eu la 1.4 TFSI cu soft, nu am consum de ulei vizibil pe joja. In 6k km doar verific uleiul preventiv, in rest, nu completez. De doua ori a fost nevoie sa completez nivelul de ulei si asta cand am folosit ulei Castrol si Amsoil ambele 5w30 pentru 504 507. In rest, cu Mobil1 ESP 5w30 si Valvoline Synpower XL-III in 6000 km nu a scazut absolut deloc nivelul de ulei.
    La TFSI discutia este mai delicata. Nu este un ulei beton pentru orice TFSI ci exista cazuri si cazuri.
     
    Ultima editare: 12 Oct 2017
    AndreiFlorea apreciază asta.
  9. Kspic

    Kspic Gold Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A3 8PA, 1.4 TFSI, 2011 - Stage 1 PowerTech
  10. Cristi Staff member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    kspic este irelevant acel studiu in caz particular pentru ca acea masina are un regim aparte de rulaj si schimb ulei. Cunosc masina si stiu de unde ai luat rezultatul. Oricum multumim pentru ca ai pus si pe acest forum acest test si multumim si colegului Myke de pe vwforum.
     
    kojak13 apreciază asta.

Distribuie pagina asta