1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Masina ta are trecuta norma 502 deoarece in sua nu exista benzina cu continut mic de sulf iar uleiurile 504 mor repede. SI in manualul masinii mele scrie ca trebuie sa bag 502 in tarile cu carburant slab.
    Daca nu ai consum semnificativ de ulei cu 5w40, atunci poti rula cu 5w30 sau 0w30 504.

    Poti alege dpdv al 504
    - Mobil1 ESP 5w30
    - Valvoline Synpower XL-III 5w30
    - Fuchs-ul Titan GT1 Pro-C3 5w30 cel 504
    - Motul Specific 504 507 5w30
    - Ravenol VMP 5w30 lot 2017 - uleiul oficial cupa Audi TT.

    Daca doresti 502 tot 5w30 iti recomand pentru oras
    - Valvoline Synpower MST C3 5w30
    - fuchs titan gt1 5w30 pro flex
    - Total Quartz Ineo MC3 5w30

    Un 5w40 este cam inutil in prezent. Mai bine te orietezi catre 0w40.
    Cum au spus colegii mai sus - Mobil1 New Life 0w40 ( nu FS ci new life )
    Sau mai ai Ravenol SSL 0w40

    Ulei 0w30
    - Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30.

    Cristi a postat site-ul Ravenol Romania - fiind sursa sigura de Ravenol.
    Pentru cei care doresc ceva local, din orasul lor, aveti aici harta partenerilor Ravenol.
    http://www.ravenolromania.ro/datele-de-contact-ale-reprezentantului-ravenol-din-regiunea-dvs/
     
    Emil Paraschiv apreciază asta.
  2. cosmin_sm

    cosmin_sm 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2014
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    audi a4 b8 2.0 TFSI 2013
    Multumesc pentru raspuns.
    Cu uleiul ce il am acuma am completat intr-un an cam 700 ml. putin fata de ce consum au altii.
    Daca as lua acuma 0w40 peste 6 luni ar trebui sa-l schimb cu 5w30 ?
    Adica 0w ar fi mai bun iarna si 5w vara ? Sau sa iau 5w30 care cred ca este si dat de fabrica si sa il folosesc doar asta ?
    Multumesc anticipat.
     
    Sergio apreciază asta.
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  4. cosmin_sm

    cosmin_sm 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2014
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    audi a4 b8 2.0 TFSI 2013
    Sincer nu am vazut topic-ul asta. O sa-l citesc.
     
  5. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ca sa calrificam un aspect care poate pentru unii nu este clar.

    Uleiul 5w40, 5w30, 0w40 pot fi folosite atat vara cat si iarna.
    Uleiul 0w40 este mai fluid decat un 5w30 in sezonul rece si la fel de vascos cat un 5w40 in sezonul cald. Este un ulei care acopera un segment mai mare de conditii de lucru.

    In general in motoarele FSI, TSI, TFSI se recomanda folosirea uleiurilor C3. De ce ?
    Pentru ca noi la motoarele cu injectie directa avem injectorul in camera de ardere fata de MPI care aveau injectorul in admisie. Cine sufera ? Valvele de admisie care nu mai primesc acea spalare cu benzina.

    Vaporii de ulei, actiunea EGR-ului (care recircula o parte din gazele arse) are efect nociv asupra valvelor de adminise pentru ca le murdareste in timp.

    Un ulei 5w30 este suficient pentru 2.0 TFSI din punct de vedere al protectiei motorului.
    Un ulei 5w40 este mai grosut la rece, si este inutil pentru ca motorul nu are nevoie de 5w40.
    Un ulei 0w40 este bun la rece, la prima pornire dar pentru mersul la oras ramane un ulei la fel de greu ca un 5w40.

    Un 0w40 are cenusa de sulf undeva la 1 - 1.2 %
    Un 5w30 C3 504 are cenusa de sulf undeva la 0.7%
    Un 5w30-5w40 C3 502 are cenusa de sulf pe la 0.8
     
  6. cosmin_sm

    cosmin_sm 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2014
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    audi a4 b8 2.0 TFSI 2013
    Multumesc.
     
  7. florin_racanel 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi A 5 SPORTBACK 2.0 tfsi 4x4 , 2017
    Am un A5 2.0 tfsi . Recomandarea din reprezentanta fiind ulei norma 508.00 pentru schimb sau completare , mai exact mobil 1 0w20 cu norma de mai sus . Intrucat am doar 4500km si nu am de completat masina fiind noua sus colegi care au experienta cu norma aceasta de ulei ? La ce sa ma astept ? Intreb pt ca revizia este la 30 000 dar in Romania recomanda la 15 000 iar pe bord la 20000...... multumesc frumos !
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand citeste acest topic integral. In al doilea rand aici nu discutam la ce interval se face revizia ci doar = strict ce fel de ulei folosim la masina.
    Norma 0W20 este norma pentru motorul tau. Eu iti recomand sa faci schimburi de ulei la maxim 10.000 km.
    Nu or sa fie prea multi care iti pot da raspunsuri pentru ca sunt putini cu o masina asa noua si o motorizarea asa noua. Eu zic sa respecti norma dar sa cauti un producator consacrat de uleiuri si mai ales cumparat dintr-o sursa sigura. Bafta.
     
    cornel1970 și Kspic apreciază asta.
  9. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Trecerea facuta de catre VW la 0w20 este putin ciudata din punctul meu de vedere.
    In functie de km pe care ii are masina iti recomand sa faci o analiza de ulei uzat. Daca are sub 20 k km si 4500 km cu acest ulei nu are sens.

    VW a mai facut o trecere la uleiuri de genul acesta, uleiuri cu HTHS mic adica uleiuri pentru eficienta. Probleme au fost la greu, dupa ani buni de utilizare.
    Inca sunt de parere ca ei invata pe spatele clientilor..... pentru ca trecerea la A1B1, 0w20 uleiuri cu indice de evapoare imens la motorizarile GDI nu este smart.......
    Ti-am recomandat si iti recomand analiza de ulei uzat pentru a vedea daca exista compatibilitate 100%.

    Ca variante de 508 - Mobil1 X2 ESP 0w20 pe care il ai acum in motor sau Valvoline Synpower XL-IV 0w20.
     
    cornel1970 apreciază asta.
  10. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am luat niste Eneos sustina 5W-40 de la distribuitorul local, lot 2017, insa pe bidon scrie doar API SN, ACEA C3. Pe cele de la autokarma scrie si A3/B4 (luate de un prieten nu de mult). Or fi variante diferite? Eu de ce am doar C3?
    181E0F83-E9BC-491C-BE77-52E8BD04D323.jpeg
     
    kojak13 apreciază asta.
  11. catalin achim 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2016
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 2.0 tfsi(BPJ) 2006
    Salutare,
    Am citit întreg topicul si totusi as vrea un sfat in baza experienței de folosire si a cunoștințelor voastre. Am un A6 C6 2.0 TFSI cod motor BPJ. Masina e din 2006 are 280.000 km si instalație GPL montată la 255.000.
    In prezent am un motor 5w30 Castrol Edge Profesional (butoi 200 L). Am făcut un test de presiune si atunci cand se încălzește la 90 de grade am 1,1-1,2 bari la 780 turatii cam minim pentru funcționarea normală a motorului.
    Modul de utilizare a mașinii este preponderent oraș cu câteva concedii sau drumuri peste 1000 km, in total 20-25 000 km pe an, de aici ar rezulta un 5w30 dar ma îngrijorează presiunea mica in relanti.
    Schimb marca sau trec pe 5w40 schimbat la 7-8000 km ? Am cutie multitronic si nu vede des turatii peste 4000. Motorul mi se pare foarte zgomotos si la pornire si la 90 grade.
    După ce am schimbat distribuția (lant si intinzator) am avut si Motul 8100 xclean tot 5w30 care a atenuat zgomotul dar a crescut consumul (vara si drumuri lungi). Multumesc pentru eventualele sfaturi.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai presiunea mica, daca nu ma insel la ralanti trebuie sa ai undeva la 2 bar si la 2000 rpm intre 2.7 si 4.5 bar.

    P.S Uleiul sa fie la o temperatura de 80 grade, nu temperatura antigelului.

    Da jos baia de ulei si verifica sorbul acesteia sa nu fie murdar. Totodata, uita-te dupa span/pilitura pe fundul baii.
     
    kojak13 apreciază asta.
  13. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    catalin.achim Legat de ulei, din experienta pe care o am cu pusul uleiurilor pe diverse motorizari VAG, cel mai bine s-a inteles cu 2.0 TFSI Ravenolul VST 5w40.
    Caport cost/eficienta imbatabil din punctul meu de vedere.

    Respecta pasii urmati de Audi66.

    Roger25, in trecut stiu ca aveau trecut pe bidoane A3B4 si C3. Nu prezinta nimic negativ fata de masina ta, motorul tau avand nativ uleiuri C3. Singurul aspect este faptul ca uleiul nu a avut aprobare si nici nu are de catre constructorii auto.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici pe acest topic discutam doar despre marci de uleiuri si norme. Atat. Nu despre presiuni si alte probleme existente sau ipotetice cu privire la motor. Ultimele mesaje vor fi sterse si/sau editate.
     
    kojak13 apreciază asta.
  15. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Pai bun, si oare de ce de la un anumit lot incoace nu mai trec si A3/B4, daca uleiul e acelasi? Si interesant ca nici furnizorul local/national al Eneos nu stie sa zica, si nici o fisa tehnica mai recenta nu se gaseste, relativ la Eneos Sustina 5W-40 (Sustina, nu altele).
     
    kojak13 apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Bun, o sa iti raspund la intrebare cu toate ca ..... o sa il supere pe cristi.

    Uleiurile in mod normal contin ZDDP alaturi de un pachet de aditivi pe care nu il gasesti prezentat in nici un MSDS ( rar vezi cativa compusi ) si nici in VOA. . +- MoS2 , +- Boron nitride
    Toate uleiurile aprobate au ZDDP in ele, iar ZDDP in compozitia lui are sulf. Pentru ca un ulei sa fie C3 trebuie sa aiba cenusa de sulf mai mica de 0.8% deci trebuie sa aiba cantitate mai mica de ZDDP. In cazul A3B4 uleiurile au cenusi de sulf mai mari implicit ZDDP mai mult.
    Eneos Sustina nu are ZDDP ci are ZP, un zddp care din spusele lor nu are sulf in el, deci nici cenusa de sulf . Eu tind sa cred ca sulful nu a fost eliminat in totalitate deci chiar daca are sulf/cenusa de sulf acestea sunt in limitele C3.

    Uleiul este oarecum atipic prin pachetul sau de aditivare cu ZP. Prin vascozitatea la 40 si 100 grade corespunde uleiurilor C3 sau A3B4. Prin cenusa de sulf si continutul de sulf, este mai mult decat tipic uleiurilor C3 avand cenusa de sulf cu mult sub 0.8%.
    Cenusa de sulf
    0% < -------------------- C3 ----------------> 0.8 % Max
    0% < ----------------> A3B4. -------------> 1.6% max

    Am facut si mica exemplificare a cenusilor de sulf in functie de C3 si A3B4.

    Cenusa de sulf este importanta pentru motoarele diesel cu DPF ( nu este topicul lor aici ) dar si pentru motoarele cu injectie directa care nu beneficiaza de spalare a valvelor de admisie ci ele acumuleaza depuneri.
    Exista 2 criterii esentiale in acest caz.
    - NOACK - adica procentul de ulei evaporat la 250 grade la un timp bine determinat in timpul testarii
    - Cenusa de sulf.

    Orice motor arde in mod normal o cantitate de ulei care fie nu este vizibila pe joja, fie necesita complare cu ulei periodic.
    In cazul motoarelor FSI - TSI - TFSI - uleiul ideal trebuie sa aiba cenusa mica de sulf si noack mic.
    Daca folosind 5w30, cantitatea de ulei arsa este mai mare, se poate trece la un 5w40 care sa ofere beneficii din punct de vedere al consumului de ulei dar care sa aiba si un NOACK mic.

    Am deviat putin de la subiectul initial pentru a aduce in aceeasi postare si treaba cu motoarele TSI/TFSI sau FSI de data asta intr-o varianta mai compacta, mai usor si rapid de citit.

    Dpdv teoretic candidatii ideali sunt reprezentati de
    - Ravenol VST 5w40 - A3B4
    - Ravenol VMP 5w30 - C3

    VST face treaba excelenta
    VMP - umreaza sa il testez in cam 2-3 saptamani sau mai bine zis sa incep sa il testez. Dpdv teoretic, al specificatiilor, bazelor folosite si prin faptul ca este uleiul oficial cupa audi tt...... in procent de 80% pentru mine uleiul este de exceptie. Mai trebuie sa treaca prin filtrul meu numit 1.4 tfsi cel mai fitos motor la uleiuri pe care l-am vazut si pe care il detin de 2 ani jumatate.
     
    Ultima editare: 27 Feb 2018
  17. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am avut si Ravenol VST in motor, nu a fost cine stie ce (vad ca il recomanzi cam des pe aici :D ), personal de Eneos Sustina 5W-40 am fost cel mai multumit. Asa mi-au zis si cei care il distribuie, ca nu are cenusa de sulf.
    Pe langa explicatiile tehnice (unele interesante la o prima citire), tot nu gasesc, oficial nicaieri, de ce s-a renuntat la A3/B4 in cazul Eneos Sustina, si a ramas doar C3 pe bidon. Greseala de tipar nu cred sa fie. Sigur exista o explicatie (pe care nici aia de la Eneos nu o stiu) ce tine de compozitia uleiului.
     
    kojak13 apreciază asta.
  18. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    kojak13 și Roger25 apreciază asta.
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ravenol periodic modifica retetele spre mai bine.
    Ei experienta din motorsport o pun practica in viata reala cu rezulate din ce in ce mai bune de la lot la lot.

    Deci VST-ul de acum 2 ani nu prea mai are treaba cu cel de anul acesta. Cel putin dpdv al uzurilor pentru ca tendinta lor este spre mai bine.
    Il recomand cam des pentru ca ei modifica retetele spre mai bine in timp ce multi producatori auto se gandesc doar la costuri mai mici de productie.
    Fuchs Titan Pro C3 5w30 avea o fisa tehnica excelenta, acum prezinta una relativ mediocra. De la o baza extrem de buna pentru sezonul rece la ceva mai .... uzual.

    Apreciez interesul producatorilor fata de ceea ce scot pe piata iar daca in acelasi timp isi aduc uleiurile la zi, au tot respectul meu.
    Pe langa asta, mai apreciez si faptul ca ai o fisa tehnica aproape complet detaliata.
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  20. catalin achim 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2016
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 2.0 tfsi(BPJ) 2006
    Salutare.Ce părere aveți de Motul specific 5w40?Atașez si fișa tehnica.(pt 2.0 tfsi cu consum maricel de 5w30)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta