1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Citeste acest topic si ai sa gasesti raspunsul. Foloseste functia CAUTA pentru ca aceasta intrebare s-a mai pus, si la aceasta intrebare s-a mai raspuns.
     
  2. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Jack ma poti lamuri si pe mine te rog in legatura cu uleiul castrol edge 5w40 norma 502 00 / 505 00, care il folosesc acum ? trebuie sa completez ca mi s-a terminat rezerva si pe bidoanele din comert am vazut ca apare scris FST. Pe cel care il am in motor nu e scris FST. Este vreo diferenta sau e doar vorba de eticheta ? Mersi
     
  3. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    atat timp cat folosesti aceeasi vascozitate si noma VW este ok pentru completare.
     
  4. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    am cumparat azi ulei edge 5w40 norma 502 00 / 505 00 pt completare, am atasat niste poze. Singura diferenta de pe eticheta, fata de cel cumpara anul trecut, este ca apare FST. Uleiul indeplineste norma C3, la fel si cel de anul trecut. Singura diferenta este, eticheta, de aceea am atasat si poze.
    Vanzatorii erau praf, habar nu aveau.
    In rest multumit de ulei, fata de magnatec sau mobil, tot 5w40 care l-am folosit pana acum. Am completat in 5000 km aproximativ 1,8 litrii. Eu zic ca e bine pentru 2.0i.
    Astept pareri de la profesionisti
     
  5. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Ca sa indeplinasca C3 au redus continutul de "Sulphated Ash", care este un aditiv de protectie. Ca sa indeplinasca in continuare A3/B4 trebuie alti aditivi de protectie, probabil sintetici. Rezulta o noua formulare pe care au decis sa o numeasca FST (fim strengh.....).

    Adica e OK. Oricum, protectie ai mult mai mult decat suficienta cu 5w40 pe 2.0i (care este un aspirat relaxat), banuiesc ca bagi ulei gros ca sa nu il consume.
     
  6. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    de 3 ani doar 5w40 folosesc dar sa stii ca si cel dinainte pe care nu scria FST indeplinea norma C3. Si eu cred ca e ok, nu are ce sa fie rau. Despre consum am scris mai sus. Mersi oricum de info ;)
     
  7. P4tr4tzel

    P4tr4tzel 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi a4 b5 1,8 1996
  8. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    Citeste acest topic de la inceput si o sa afli raspunsul.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Apr 2012
  9. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Eu am folosit si la Golf si la Audi ulei Aral. Cel putin stiu ca e facut in Germania. Si nu am avut nici o problema pana acum.
     
  10. andyyy_77 Banned

    Înscris:
    10 Ian 2012
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    Audi A3 1.6 2001
    Salut. Am un Audi A3(2001), motor 1.6 102 cp,200k de km in bord, caruia i-am schimbat uleiul acum 3k km si recent s-a aprins becul la ulei, fiind nevoit sa mai completez. Uleiul e Castrol 10w40. E posibil sa-l piarda sau sa-l "manance"?
    Care ar fi uleiul recomandat pt acest tip de motor? Multumesc.
     
  11. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    castrol magnatec 5w40 sau castrol edge 5w40, ambele pt benzina cu norma 502 00 / 505 00. Mototul tau nu este asa pretentios la ulei. Ai verificat nivelul uleiului? Pot fi si alte cauze ce duc la aprinderea becului.
     
  12. andyyy_77 Banned

    Înscris:
    10 Ian 2012
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    Audi A3 1.6 2001
    Da. Nivelul la ulei scade din baie si in plus se vede pe sub motor putin umed(nu am scut). Sa il piarda pe la simeringurile de la supape?
     
  13. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    scuze dar asta nu e o problema care isi gaseste rezolvarea pe forum. Cauta un mecanic bun, cu experienta, de preferat pe gama W-Audi si sa-ti verifice la fata locului, nu pe forum
     
  14. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Eu nu mai sriu nimic pe acest thread pentru ca m-am repetat de atat de multe ori incat nu am nici o varianta decat sa dau copy-paste. Mi-am spus parerea de multe ori fara sa mi-o ceara nimeni. Cine a avut ochi sa citeasca, a citit, cine nu, nu.
    Acest forum este atat de plin de informatii si se gasesc in proportie de 98% raspunsurile la intrebarile uzuale. Nu trebuie decat citit si atat. Daca folosirea functiei CAUTA este asa de greu de utilizat, intrebati pe privat si voi raspunde.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mai 2012
  15. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    A sosit timpul sa fac schimbul si la masina din semnatura. Pana acum am folosit castrol 5w40 c3. Dupa mai multe zile de comparatii am cumparat motul 300v 10w40 crono. Vreau sa incerc si altceva. Castrol consuma cca 1 litru la 10000 km. Sunt curios cum se va comporta cu motul. Am sa revin cu informatii.
     
  16. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    trebuia sa ramai pe 5w40, 10w40 nu e ok pt motorul tau, mai ales la iarna. Motorul tau e sensibil la pompa de ulei
     
  17. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    dar ce cauti cu 10W40 ? cine te-a invatat pe tine sa-i pui uleiul ala ? De ce vrei sa-ti bati joc de masina? Merge si ala, dar .....e limita inferioara a uleiului pe care il poti pune. 1 l la 10.000 km e ceva normal sa consume. E motor turbo benzina.....scrie si in carte ....faci ce vrei . Eu personal folosesc MOTUL X-cess 5W40
     
  18. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Multumesc de observatie marius. Am sa vad la iarna, daca vad ca am presiune mare il schimb.(Am un manometru electronic pe bord cu 4 canale un canal e folosit pt presine turbo, altul pentru presiune ulei ). Cu castrol am 7.3 bar la pornire iarna(ralanti), apoi scade cand se incalzeste pana la 2.2 bar in ralanti vara-iarna. Daca dau forja, dupa scade la 1.9 bar ralanti.
    -Oricum nu plec cu masina si nu accelerez pana nu se incalzeste un pic, mai ales iarna astept mereu cel putin 3-4 minute pana scade la cca 5 bar.
    - in cartea masinii scrie 15w40 pentru zone cu clima calda, 10w40 clima moderata, 5w40 clima rece.
    -motorul la mine ajunge la 90 grade in cca 9-10 min.
    Acum voi vedea.
    Jack, motul 10w40 300v e full sintetic. Mi s-a parut prea mica in ralanti presiunea de 1.9. D-aia am ales sa schimb.
     
  19. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    cartea aia a fasit facuta pe vremea cand dezvoltarea pe piata uleiurilor era alta. Tot n carte scrie ca trebuie pus in motor uleiuri nou dezvoltate. Nu intotdeauna o presine mare la ulei este buna. Iti dau un exemplu ....nu cred ca cel mai potrivit.....ca si presiunea arteriala. Daca sangele este prea gros si blocheaza prin vene, sau sangele este prea gros pentru venele subtiri ....pot aparea cresteri are tensiunii sau sa plesneasca vre-un vas ....la fel si cu presiunea prea mica. Presiunea intr-un motor trebuie sa fie optima cum a fost proiectat motorul. Nici prea mare pentru ca anumite zone ale motorului mai ales cele foarte fierbiniti unde uleiul are si rol de racire ...uleiul trebuie sa indeplineasca niste conditii ( o cantitate de ulei ce trebuie sa curga prin orificiul respectiv raportata la timpul de o secunda pe o anumita suprafata. ) Daca presiunea este prea mare la pompa inseamna ca ori pe undeva este infundata, ori uleiul este prea gros si nu curge asa cum ar trebui. VICEVERSA daca presiunea este prea mica, ....stim cu totii ...Reglarea presiuniii de ulei in motor nu se face prin ulei ci prin inlocuirea pompei de ulei cu una noua....Sfatul meu este sa te interesezi ce presiune la ulei trebuie sa aiba motorul tau , data in datele tehnice si compari cu ceea ce ai tu . Nu merge ca la DACIA 1300 ...Motoarele noastre au TURBO ....acolo uleiul trebuie sa indeplineasca si rol de racire nu numai de ungere.....daca este prea gros in intervalul de 1 secunda ajunge o cantitate de ulei mai mica decat normal.
     
  20. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Jack, multumesc de sfaturi. Uleiul este deja cumparat. Da ai dreptate motoarele sunt turbo, insa cartea tehnica este printata odata cu motorul in speta, deci valorile de acolo sunt date pentru proiectul respectiv.
    Am mers pana acum cu 5w40, vreau sa vad cum se comporta si cu 10w. In orice caz la cald 5w40 si 10w40 sunt similare.
    Am folosit si 0w40 mai demult, iar la pornire bateau tachetii 3-4 secunde. Cu 5w40 bat mai putin de o secunda.
    Despre racire, ai dreptate pe jumatate, turbinele de la 1.8t se racesc cu apa.
    Si mai este o diferenta intre motorul tau si al meu. Al meu e conceptie 95, al tau e 2000.
    Am sa atasez o poza din cartea de service, si ai sa vezi ca recomandat la mine este 15w40.(doar ca idee)
    Poate ca al meu are "arterele" si "vasele capilare" mai groase :).
    O sa revin cu observatii dupa ce fac schimbul.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta