1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Un clip facut cu destul de mult bun simt cu privire la noua gama Ravenol de competitii foarte buna si pentru motoarele VW/Audi.
    Nu are rost sa o mai prezint eu cu un roman, las clipul direct. Tot ceea ce pot spune este ca ... discutam despre uleiuri de competitii cu aprobari din partea constructorilor auto ceea ce este unic in momentul de fata.
    Nici un ulei de competitii nu are aprobari, doar ei au adus asta pe piata alaturi de un pachet de aditivare cu tungsten.
    Pentru extra sfaturi, ca de fiecare data pe mesaj privat va raspund cu drag in limita timpului meu liber.

     
    iulian hurjui și borsy apreciază asta.
  2. catalin achim 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2016
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 2.0 tfsi(BPJ) 2006
    Salutare,vreau sa va spun cateva impresii despre uleiul 5w-40 Motul Specific in 2.0 tfsi cu 280.000 km si cu un consum de 5w-30 Castrol de 1 l la 2000km.Zgomotul motorul e imbunatatit in zona tachetilor(probabil datorita uzului apreciază cel mai mult un ulei mai gros) dar intinzatorul de la lant se pare ca nu-l "inghite"....am zgomot de lant care apare sporadic(e schimbat de 15000km).Pt al doilea motiv am decis să îl schimb in curând.La consum a stat relativ bine..adică la primii 700km făcuți prin oras fara forțari majore..nu a consumat deloc si țeava a fost albă.. ca noua.Au urmat vreo 700 km de exterior din care si un drum pe Bran cu masina plină(5 adulti)...țeava neagră si aprox 400 g de ulei in minus.Am o intrebare ...acum sa revin la 5w-30 sau raman cu 5w40( Ravenol)..?Multumesc.
     
  3. Costin_

    Costin_ 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,2.0 tfsi, 2008
    Eu am masina de vreo 50k de km si in prima faza am tinut-o doar pe liqui moly top tech 5w-40 si consumul de ulei intre schimburi nu a depasit 1litru in total, vorbind de schimburi la 10-12k de km.
    Am trecut pe Motul si e ok si acesta, recomand Motul 300v sau Liqui molly top tech 5w-40.
    Fiind un motor jegos este recomandat sa facem schimbul pe la 10k.
     
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Poți rămâne cu 5w40 mai ales că urmează sezonul cald unde talpa o sa amplifice consumul de ulei.

    Despre Motul am o părere din ce in ce mai proasta pentru că NU au compatibilitate buna cu motorizările moderne .

    Pentru motorizările mai noi de 2010 se recomanda ca uleiul sa fie API SN.
    Motul 8100 xcess de exemplu este SM adică pentru motorizările mai vechi ( înainte de 2010 ).
    In rest nu prea am văzut sa precizeze .
    8100 x clean + 5w30 nu este nici SM nici SN . Specific 504 507 are aceeași poveste .

    300v nu merita banii. Uleiurile sunt cu pachete de curse de aditivare dar din punct de vedere al bazelor sunt uleiuri destul de învechite .
    La un preț ceva mai bun îți poți cumpăra ulei mult mai performant .

    Daca vrei să plătești numele Motul este alegerea ta. Eu sincer nu apreciez lipsa lor de interes pentru domeniul auto.
     
    borsy apreciază asta.
  5. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Eu de 4 ani merg pe Eneos Sustina 5w40 pe A4 si sunt foarte multumit. Nu-l mananca, mtorul mult mai silentios, mai curat. Am pus si in A1 imediat ce am cumparat-o, asta a fost prima operatie pe care am facut-o, fostul proprietar folosea Amsoil for european cars:blink:. 5w40. nu stiu cat de performant era dar am mai mare incredere in japonezi decat in americani.:) plus ca niste teste facute de americani cu Eneos si experianta cu el in A4 m-au convins sa pun si in A1 desi Sustina nu are certificarile de la vw.
    Eneos Premium Hyper si Premium Ultra 5w30 si 5w40 are certificari de la VW, a folosit careva , cum se comporta?? Ma gandeam sa pun dinacesta la urmatorul schimb avand certificarile. Pe de alta parte Sustina am observat ca este o tehnologie mai avansata.:confused:.
     
    kojak13 apreciază asta.
  6. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ramai pe Sustina, are pachete de aditivare de ultima generatie.. celelalte 2 sunt mai slabe, chiar daca au certificari
     
    kojak13 și faraonul apreciază asta.
  7. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    M-am gandit si eu ca nu are cum sa fie mai prost decat celalat, oricum super ulei, imi aduc aminte cand aveam Castrol si iarna gaseam spuma alba pe buson si pe joja, iar vara la cald cand porneam motorul tacaneau tachetii vreo secunda doua pana isi luau ulei:faint:, ciorba ce mai. Vorba cuiva de pe forum - ul VW cand am trecut pe Sustina parca am pus "balsam" in motor asa de mare a fost diferenta.
     
    Ovidiu Rafael și Roger25 apreciază asta.
  8. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Amsoil European Car am folosit eu doar ca varianta 5w30. L-am dat jos in 2000 km pentru ca il si manca masina nu doar ca dpdv al comportamentului nu am fost multumit. ( in conditia in care cu XL-III, ESP sau VMP nu mananca gram de ulei in 6000 km ).
    De la Eneos doar sustina as zica ca sunt faine pentru VAG.

    In rest avem producatori faini in comert care ofera uleiuri chiar bune.
     
    faraonul apreciază asta.
  9. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Un exemplu de ulei de calitate este Valvoline Synpower XL-III 5w30.
    Nu de putine ori am vazut unele motoare de 1.8 TSI/TFSI ca isi contamineaza uleiul cu carburant.
    De aceasta data discutam despre o contaminare de 5%, o valoare care atrage atentia pentru ca este foarte mare pentru 8000 km.

    Discutam in acelasi timp de carburant Rusesc, destul de sulfuros comparativ cu ceea ce gasim in Romania si care omoara mult mai repede un ulei.
    Cert este faptul ca uzurile sunt excelente, extrem de bune pentru o masina care circula in regim urban si extraurban in proportie egala.
    http://www.oil-club.ru/forum/topic/...a-na-skoda-octavia-18-cjsb-4x4-posle-7-391km/

    Aluminiu 8 ppm
    Fier 8 ppm
    Cupru 6 ppm

    Cifre absolut superbe pentru 8000 km, regim mixt si contaminare cu carburant de 5%.
    Trecem la discutia TBN si TAN

    TBN cifra de bazicitate - 4.34 mg KOH/g . La acest numar de kilometri ori uleiul este al naibi de rezistent, ori chiar carburantul de generatie noua de la Rusi este extrem de scazut in sulf. In orice caz, o cifra absolut superba pentru 8000 km in regim mixt si cu 5% contaminare cu carburant. Uleiul daca nu ar fi avut o asemenea contaminare cu carburant, la aceasta valoare a TBN ar fi atns fara nici un fel de probleme 10.000 km in aceste conditii mixte. As putea spune, ca nu ar fi fost nici o problema daca ar fi fost tinut chiar si 12.000 km.
    Din punctul meu de vedere, uleiul merita nota de 10 pentru uzuri si rezistenta in timp !

    TAN - 1.16 mg KOH/g. O valoare extrem de buna. De ce ? Pentru ca aceasta cifra de aciditate influenteaza si intervalul de schimb al uleiului.
    Un ulei trebuie sa fie schimbat in momentul in care TBN=TAN. Acest TAN mic, permite si interval de schimb al uleiului mai mare. Este in acelasi timp un semn foarte clar al faptului ca uleiul a fost bine gandit, dpdv al rezistentei la un numar maricel de kilometri.

    In acelasi timp nivelul siliciului este de 0 ppm iar masina se prezinta cu filtru de aer MAHLE.
    Astea inseamna o filtrare a aerului mai mult decat perfecta. Rezultatele sunt pe masura, uzuri extrem de bine controlate in acel motor.

    Vascozitatea uleiului a scazut destul de mult, absolut normal pentru acest grad de contaminare al uleiului. Dar totusi, uleiul nu s-a degradat prin prezenta carburantului deci scaderea vascozitatii a fost foarte foarte bine controlata.

    Propriearul nu a completat cu ulei, totul a fost ok.
    Cand stam si ne gandim la faptul ca din 5 litri volum ulei, 5% reprezinta benzina...... Adica 250 ml benzina in ulei si totusi uzurile sunt superbe, nu pot spune decat faptul ca acest ulei chiar este de nota 10++
     
    lowlife apreciază asta.
  10. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Nu rezista la caldurile noastre din vara
     
  11. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Ce frumoasa este stiinta cand da "numeri"!:)
    Pai daca si la acest ulei care este bun, dupa 8000 km ii se "taie"... atunci eu cred ca ulei perfect nu exista, nu cel din comert si nu pentru utilizatorul de rand. Nu mai bine pui frumos uleiul care a fost recomandat de catre constructor si il schimbi la maxim 10k sau un an... pentru 200 de lei doar nu este asa mare problema.
    Sunt de acord ca retetele acum au fost modificate, dar la motoarele de generatie veche nu le prind bine (testare pe propria piele) uleiul nou, deci tot ceva asemanator trebuie pus. Cu schimbri la intervale de pana in 10k, uleiul contaminat sau slab aditivat, nu va distruge motorul si nici depuneri nu va face.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  12. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Nu uleiul este de vina in acel context.
    Este vorba despre contaminarea cu benzina facuta de catre motor. Este periculos sa ai un ulei cu cantitate foarte mare de benzina. Dar si asa, uzurile sunt mai mult decat corecte deci uleiul si-a facut treaba extrem de bine in conditii foarte grele.

    Uleiurile rezista foarte bine in motoarele noaste chiar si vara.
    Sa nu uitam de Ravenol VMP 5w30 care este folosit in cupa audi tt si este de prima umplere si revizie pentru RS3 LMS.
    Uleiurile rezista excelent chiar si vara.

    Noua generatie de TFSI/TSI lucreaza cu ulei 0w20.
    Vascozitatea uleui reprezinta un pericol in momentul in care este prea mica si nu se mai poate mentine o presiune de ulei adecvata.
    In rest, bazele de calitate si pachetul de aditivare fac diferenta. In acest context, al Synpower XL-III 5w30, bazele bune si pachetul excelent de aditivare de la Lubrizol si-au spus cuvantul.

    In momentul in care, temperatura uleiului atinge 110-115 grade iti poti pune un semn de intrebare cu privire la vascozitatea uleiului, daca este sau nu este suficienta.

    Cam acestea sunt conditiile in care, motorizarile moderne audi in acest caz 2.0 TFSI, lucreaza cu ulei 5w30



    Uleiul recomandat de constructor variaza in functie de aspecte comerciale.
    Sunt motoare comune puse Audi - Porsche care primesc uleiuri diferite in functie de producator.
    Castrol a investit foarte multi bani in VW, pentru dezvoltarea lor si pentru liniile de productie. Din acest motiv au si contract cu VW pentru a isi vine produsele.

    Sunt reprezentante din Romania unde Castrol a bagat foarte multi bani pentru a fi alegerea acelei reprezentante cand vine vorba de uleiurile folosite.
    Acum te intreb, producatorul/reprezentanta oare ofera ceea ce masina are nevoie, sau ceea ce este necesar pentru a isi moderniza serviceul ?

    Am sapat destul de adanc pentru niste informatii si ceea ce am aflat m-a uimit putin. Revizia pe care o faci la ei se face de cele mai multe ori nu cu produsul original VW ci cu un aftermarket. Castrolul este un produs aftermarket nu original. Si de cele mai multe ori, alegerile facute de reprezentanta sunt in asa fel incat buzunarul lor sa fie implinit, nu neaparat spre beneficiul maxim al clientului.
     
    silvio apreciază asta.
  13. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Parerea mea.. faptul ca reprezentanta X lucreaza cu Castrol, este marketing pur. Din motive financiare, desigur. Nu inseamna ca ofera masinii tot ce e mai bun in materie de uleiuri. Eu stiu mai bine ce are nevoie masina mea, nu reprezentanta.
     
    silvio, faraonul și DonDoneL apreciază asta.
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ce relevanta are cu ce ulei lucreaza o reprezentanta cand noi aici ne-am edificat asupra acestui aspect si cand in acest topic se discuta despre ce ulei bagam noi in motoare nu despre ce ulei foloseste reprezentanta si faptul ca ei folosesc un anumit ulei din anumite motive: contract banesc avantajos, marketing si asa mai departe. Nu are nici o relevanta ce ulei foloseste reprezentanta si de ce. Invatati sa nu mai scrieti aiurea si inutil. Multumesc pentru intelegere.
     
    DonDoneL apreciază asta.
  15. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Eu zic ca are relevanta si este utila discutia, ca este vorba doar de bani, pt ca omul care-si cumpara Audi si nu este neaparat un cunoscator in materie de mecanica va merge cu "posirca de ulei cumparat la galeata" recomandat de aia de la reprezentanta al caror interes este doar castigul si cand ii va pica ceva de la motor. "Utilizatorul e de vina". Eu ma uit la istoricul masinii mele ca la inceput puneau astia de la Porsche in 2006 5W40 Castrol TXT si in 2014 au trecut la 5w30 Castrol SLX, ce conteaza ce a avut omul in masina pana atunci, nici nu te intreaba, iti dau ce au pe stoc si trebuie sa-l vanda.
     
    silvio, Kspic, DonDoneL și alți 2 apreciază asta.
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Dar, repet, asta s-a mai discutat aici si s-a clarificat acest aspect. Nu este vina noastra ca cei care doresc sa se informeze nu citesc. Nu ne repetam cu aceleasi informatii. Intelegeti asta ?

    Odata ce s-a scris mentionat ceva, nu ne repetam cu intrebarile. Trebuie citit ce s-a scris. Asta am spus. Daca voi intelegeti altceva este treaba voastra. Nu as vrea sa cadem in desuetudine si sa inchid si acest topic. Multumesc foarte mult pentru intelegere.

    V-am mai spus: scrieti aici despre uleiuri noi si nu intrebati ce sa puneti la voi in motor pentru ca asta denota faptul ca punand aceasta intrebare va bateti joc de toti cei care au scris pe acest topic adunand informatiile necesare pentru ca voi sa stiti in cunostinta de cauza ce ulei sa puneti in motoarele cu benzina.
     
  17. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    In materie de uleiuri lucrurile evoluează periodic.

    Ideea este că unele nume, au schimbat rețetele spre mai bine și au rezultate foarte bune. Alții au dat cu bata în baltă .
    Cele discutate de la inceputul topicului nu mai sunt valabile din punct de vedere al unor uleiuri discutate atunci la inceput.

    Este important aspectul legat de produsele oferite de către reprezentanta. De ce ? Pentru că omul cu încredere în Audi își cumpără un audi. Vede peste tot logo Castrol și pe forum niste nebuni care spun huo Castrol. Pe cine crede ? Pe noi sau pe ei ?
    Și dacă ar fi sa ne creadă, ce argument avem ? Simplu, aspectul financiar prezentat mai sus.

    In domeniul auto și al uleiurilor orice produs aprobat pentru o respectiva motorizare asigura un minim de protecție și poate fi folosit cu încredere .
    Practic ai de ales intre minim și ceva de top .
    Dar cine îți spune care e topul ?
    - reprezentanta ? nu
    - mecanicii ? Marea parte nu se mai obosesc sa explice la fiecare în parte .
    - audi care declara " mincinos " că au dezvoltat alaturi de Castrol uleiurile pentru mașinile audi ?

    Nu pune omul întrebarea aici și ajunge pe Facebook unde pica in plasă Polytron, Amtecol , a aditivilor minune pentru uleiul de motor .

    Lasă oamenii să ceară un sfat, eu personal mă angajez să mă ocup de colegii de forum care au neclarități. Nu costa pe nimeni absolut nimic.
    Nu fac bani din uleiuri deci nu îmi permit să fac site pentru asta. Am oferit și eu cum se poate totul pe tava . Acum na, să nu te mire că oamenii totuși au întrebări la care așteaptă un răspuns .
     
    bodyny2001, silvio, Iulian321 și alți 2 apreciază asta.
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, ii las, dar in conditiile in care intreaba despre un ulei nou nu despre ce s-a discutat deja. Asta am spus, nu altceva. Nu ne repetam cu aceleasi intrebari.
    Cand vad intrebari care se repeta mesajele sunt sterse fara explicatii.
    Un forum se dezvolta prin acumulare de noi informatii nu din intrebari la care exista deja raspunsul si pentru ca le este lene, userilor = colegilor = membrilor noi inscrisi si nu numai, sa citeasca.
     
  19. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Am sugerat la un moment dat sa facem un prim post sticky, gen cuprins, FAQ - "n-are nimeni timp"...
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu se poate face asta. Nu permite "platforma" / softul forumului asta.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta