1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ok, am ajuns la un argument comun .
    Materialul mare făcut de mine despre uleiuri are la final și recomandări de uleiuri .
    Avantajul acelui material este că fiind pe contul meu de drive poate fi modificat și adus la zi oricând și oricum .

    https://drive.google.com/folderview?id=17kSsSpxDNz6YyyNCaz2iVb0LEi6ouhmw

    Aici eu o sa fac și câteva materiale pe lângă cele prezentate deja cu privire la unele uleiuri din comerț . Nu sunt foarte tehnice, tocmai asta este și scopul lor .
    Când am timp mai fac cate un material despre cate un ulei pentru ca cei care vor și o extra părere despre un ulei să o aibă .

    Când o să am timp in vara am in plan un clip pentru YouTube alaturi de un tip de la București care are canal de Youtube .
     
    bx3m și faraonul apreciază asta.
  2. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    O noua analiza de ulei uzat pentru 1.8 TSI/TFSI
    Tot de la fratii Rusi, unde conditiile sunt mai grele pentru uleiurile 504 507 din cauza continutului vestit mai ridicat de sulf.
    Practic, sunt la acelasi nivel cu noi, conform buletinelor de analiza a carburantului care ajunge la Peco.

    Uleiul prezentat a stat un an in motorul masinii, iarna nu a circulat cu ea, din cate am inteles majoritatea distantei parcurse fiind in oras.
    Dupa cum se poate vedea exista si o contaminare tipica unor motoare 1.8 TSI/TFSI cu benzina, aproximativ 4% in 6000 km ceea ce este enorm de mult pentru o distanta asa de scurta.

    Anterior am postat o analiza cu un motor de 1.8 TSI similar, 5% contaminare cu benzina si ulei Valvoline Synpower XL-III 5w30 in 8000 km 50/50 urban extraurban.
    Ravenolul VMP 5w30 din analiza de astazi are 6000 km 80-90% urban ceea ce reprezinta conditii mult mai grele + un timp mai mare in care a stat in motor ceea ce se traduce prin oxidare mai accentuata.
    Uzurile sunt absolut exceptionale.
    0 ppm sau mai bine zis sub 1ppm Aluminiu
    7 ppm fier
    3 ppm cupru.

    Cu valvoline un motor similar a avut
    6 ppm aluminiu
    8 ppm fier
    6 ppm cupru

    Pentru ambele uleiuri date fiind conditiile de contaminare mare si evident conditiile de trafic urban, uzurile sunt absolut excelente. Daca am ramas uimit de Valvoline cu acele uzuri, ma declar si mai uimit de Ravenol VMP 5w30 care are uzuri extrem de mici.
    Daca dpdv al fierului diferentele nu sunt sesizabile, conditiile de lucru difera, Ravenol s-a miscat foarte bine.
    Dpdv al cuprului 3 ppm inseamna o uzura extrem de buna.
    Iar alumniu sub 1 ppm inseamna mai mult decat ideal.
    Dpdv al vietii uleiului in motor, fara cei 4% contaminare in aceste conditii de lucru, 10.000 km din punctul mereu de vedere pot fi atinsi fara probleme. Uleiul are potential catre interval foarte mare de schimb al uleiului la aceasta valoare a TBN in context de mers urban.

    In concluzie, daca aveti un 1.8 TSI, fie ca este o varianta asemanatoare cu probleme, fie ca este una fara probleme dpdv al contaminarii uleiului cu benzina si va doriti un 504 de calitate, cele doua de mai sus si-au dovedit eficienta si potenta.
    Daca nu stiti in ce stare se afla uleiul si cata benzina are in el, se poate si la noi, in Romania sa faceti analize de ulei uzat. TerraVerde de la Ploiesti au preturi ok si....... un set de analize pentru uleiul folosit din punctul meu de vedere in contextul unui motor de genul acesta isi merita banii.

    36343712_1032420033602329_2307229171253772288_n.jpg
     
    bx3m, Cata_ADC, AndreiF92 și încă o persoană apreciază asta.
  3. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Un alt ulei de adus in discutie pentru motoarele puse pe audi este Ravenol VST.
    Intrebarea pe care cu siguranta o aveti in minte este de ce discut doar despre Ravenol si nu despre alte uleiuri. Asta am palpabil acum, adica nemtii deja au facut o obsesie pentru noua generatie de uleiuri ravenol, pe care o testeaza intr-un mod destul de masiv. Si nu doar nemtii cat si rusii.

    Ravenol VST 5w40 este un ulei full sintetic chiar si in legea germana. Un ulei PAO cu procent mic de esteri.
    Pentru gama de uleiuri A3B4 acesta prezinta cel mai mare procent de baza PAO adica de grupa 4.
    Este un ulei API SN, compatibil fara discutie cu motorizarile din 2010 pana in prezent.
    Dpdv al specificatiilor tehnice ocupa pozitia 1 in categoria de uleiuri aprobate si disponibile in comert la un pret ultra decent.

    Prima masina, ceva mai special in care acest ulei a ajuns este Audi S5 3.0 TFSI. ( @Cata_ADC cred ca e ca al tau )

    Profilul de a conduce masina este ok. 20 km reprezinta o distanta suficient de buna pentru ca motorul sa lucreze la parametrii optimi iar uleiul sa fie menajat.
    Dar din cate se observa discutam despre un alt motor VAG care contamineaza uleiul cu benzina. 2.6% contaminare cu benzina, reprezinta o valoare hai sa spunem oarecum tolerabila dar nu chiar in 8000 km.
    In coloana din stanga avem valorile de uzura ale lui Ravenol VST 5w40 iar in dreapta valorile de uzura ale lui New Life de la Mobil1 care a fost tinut in motor destul de mult

    In ambele cazuri filtrarea aerului este destul de problematica deoarece gasim Siliciu in ulei. Daca in cazul lui VST avem doar 12 ppm Siliciu, in cazul lui new life avem o cantiate mult mai mare ceea ce subliniaza faptul ca exista un deficit in filtrarea aerului sau pe undeva trage aer direct nefiltrat dar in cantitate extrem de limitata.
    Un aspect care nu ma lasa sa compar cele doua uleiuri dpdv al uzurilor este faptul ca posesorul a fost nevoit sa completeze cu 700 ml ulei, nu stim momentul deci uzura ar putea fi diluata .

    In cazul VST
    - uzura la nivelul fierului este crescuta, dar nu ridica un semnal de alarma. 28 ppm in 8200 km cu o contaminare cu benzina destul de pronuntata care implica o alterare a vascozitatii uleiului dar si o scadere a capacitatii pachetului de aditivare de a isi face treaba + o filtrare deficitara, se traduce prin o uzura mai accentuata a peretilor cilindrului, motiv pentru care de regula cand se utilizeaza uleiuri foarte subtiri in motoare care necesita uleiuri mai groase gasim fier mult.
    In acest caz, fierul este in parametrii optimi as putea spune
    - Aluminiu 4 ppm - o valoare foarte buna pentru conditiile de lucru
    - Cupru 2 ppm - excelent
    - Mn 2 ppm - o consecinta a uleiurilor contaminate cu carburant. Nu este prima oara cand vad asa rezultate la uleiuri contaminate cu raburant si cu proprietati alterate.

    Vascozitatea uleiului a scazut destul de mult. Deja discutam despre un ulei care dpdv al vascozitatii la 100 si 40 grade este comparabil cu un 5w30 mai subnutrit

    De precizat este faptul ca uleiul prezinta 12 ppm Moly de la New Life, fiind vorba in aceasta analiza de ulei uzat de un lot mai vechi de VST, nu de ultimul lot mult mai bine dopat in aditivi.
    Deci o parte din uzurile pe care VST le are prezentate in acest buletin sunt din restul de ulei ramas in motor - New Life 0w40.

    Una peste alta discutam despre un ulei bun care si-a facut treaba excelent chiar si in acest S5.


    Audi RS3 2.5 TFSI.
    Uzurile sunt ideale
    Fier 9 ppm
    Aluminiu 2 ppm
    Cupru 1 ppm

    Masina este scoasa mai mult pe autostrada cu ture de viteza mare. Niciodata oprita pana cand motorul nu a ajuns la teperatura de lucru
    Ocazional in oras pentru cumparaturi.

    Motorul are uzuri minime cu acest ulei in 8636 km.
    Nici in acest caz nu discutam despre ultimul lot de VST, ci de cel cu pachetul mai sarac de aditivare.
    Vascozitatea si in acest caz a scazut, fiind comparabil cu un 5w30 fresh deci uleiul a fost degradat in cei 8600 km
    Contaminarea cu benzina sub 1%, foarte buna care a ajutat la degradarea uleiului.

    Pentru o masina sportiva, discutam despre un ulei care costa 140 lei 5 litri.
    Este nevoie de un ulei de genul Redline sau Motul 300v pentru o astfel de masina ? Evident ca nu. Un ulei bun, schimbat la timp face minuni.
    3.0 tfsi.jpg

    Audi A1 1.4 TFSI
    Uzurile sunt mici. ( daca a facut fata in RS3 si S5 sa nu faca fata oare in motorul de la stergatoarele unui BMW ? - Glumeasc, am acelasi motor si eu pe A3-ul meu ).
    Discutam despre un motor CAXC cu distributie pe lant.
    Masina condusa majoritar in oras, de catre o doamna.
    6 ppm Aluminiu
    6 ppm Fier
    2 ppm Cupru.

    Mai bine de atat nu stiu daca se poate.
    Uleiul prezina 16 ppm Siliciu, posibil filtrare mai deficitara sau acesti km de oras sa isi spuna cuvantul.
    Contaminare cu benzina 0.44%. Pentru o masina de oras, contaminarea este infima sau sa zicem in parametrii
    Vascozitatea uleiului a scazut, in continuare este un 5w40 nativ deci uleiul nu a fost foarte mult afectat.
    Discutam in acelasi timp tot de lotul anterior de VST, nu de ultimul lot.

    Conform rezultatelor obtinute cu aceasta masina, tind sa spun ca uleiul poate fi folosit in aceste conditii safe, cel putin 10.000 km.
    1.4 tsi VST.jpg

    In concluzie, discutam despre un ulei potent pentru motorizari Audi de la 1.4 TFSI la 3.0 TFSI.
    Un ulei pe care l-am recomandat cu drag mereu iar acum ca am baza practica de a dovedi eficenta si calitatea lui, consider ca se merita sa petrec o ora din viata facand acest minunat roman in stil Kspic.
    Despre New Life nu am comnetat pentru ca acel consum de ulei de 0.7 litri inseamna valori false la analiza de ulei uzat pentru ca nu stim momentul la care s-a completat cu ulei. Uleiul ars inseamna informatii pierdute si o falsa imagine asupra uzurilor motorului. In plus nu pot caracteriza acel ulei si performantele lui pentru un numar destul de mare de km cu un motor care l-a saturat de benzina.

    Comparam analizele de la Rusi cu cele de la Rusi, cele de la Nemti cu cele de la Nemti.
    Nu comparam valorile obtinute direct pe doua masini diferite cu doi soferi diferiti. Daca diferentele sunt mici, sunt nesemnificative. Daca diferentele sunt mari, 6 ppm vs 0 ppm atuci da putem face o comparatie orientativa.

    Scopul nu este de a pune pe primul loc un anume ulei ci de a expune unele uleiuri in diferite conditii de lucru si de a spune, X este bun sau Y nu este bun.
     
    mihaicristian, bx3m, audibv și alți 2 apreciază asta.
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Stim, ai mai scris despre Ravenol ala de ne-ai innebunit. Promovezi mult prea agresiv acel ulei, este clar ca ai interese comerciale (lucru dovedit de altii). Pui niste romane si intri in niste detalii cu care lumea nu isi bate capul.
    Personal, Ravenol (chiar si cu noul lot din 2017) nu m-a dat pe spate. Se poate si mai bine, aproape la aceiasi bani

    "Dpdv al specificatiilor tehnice ocupa pozitia 1 in categoria de uleiuri aprobate si disponibile in comert la un pret ultra decent."
    Cine a facut aceasta clasificare?
     
    gabi_74 și kojak13 apreciază asta.
  5. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salut, poti da un exemplu te rog?
     
    Kspic apreciază asta.
  6. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Salut, masina mea s-a impacat mai bine cu Mobil 1 si Valvolyne Synpower. De ceva timp folosesc doar Eneos Sustina (mai scump, ce-i drept), si merge ceas. Nu m-a interesat niciodata cat % e contaminat cu benzina, cat Siliciu, cat ppm, si altele. Cred ca nici 1% din soferi (care au grija de masina lor) nu sunt interesati de acest aspect.
    Sunt convins ca un TFSI poate sa te tina o viata daca ai grija de el chiar si cu Mobil 1 schimbat pe la 8000 km. Am 223k km fara pic de depuneri.

    "Scopul nu este de a pune pe primul loc un anume ulei"
    Dupa ce mai sus spune: "Dpdv al specificatiilor tehnice ocupa pozitia 1 in categoria de uleiuri aprobate si disponibile in comert la un pret ultra decent." (as fi vrut si sursa informatiei)
    Nah, ghinion, pentru mine nu e pe primul loc :)
     
    Ultima editare: 2 Iul 2018
    gabi_74, kojak13 și faraonul apreciază asta.
  7. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Ma gandeam si eu sa incerc in Eneos Sustina. In prezent folosesc Millers, destul de bunicel, consum de ulei intre schimburi mai mic, la 8-9K cam 2 litri de ulei. Ceea ce e OK zic eu pentru un turbo de 17 ani...
    Pe de alta parte, tu ai TFSI, eu turbo clasic, cu Mobil 1 nu m-as incurca. Valvolyne as incerca, dar doar dupa VST si Sustina.
     
    Kspic apreciază asta.
  8. AndreiF92

    AndreiF92 Silver Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad - București
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 270 HP CDNC
    Mecanicul care mi-a facut motorul ,mi-a recomandat Valvoline. Dupa parerea lui este cel mai bun. El are A6 2.0 tfsi din 2007/2008 stage 1 si foloseste 5w50 si nevasta-sa a3 1.4 tfsi si foloseste 5w30. Nici una nu consuma ulei si e foarte multumit de cum se comporta de la schimb la schimb (intre 8k si 10k). Acum am in masina 5w50 din ianuarie si n-am nimic de obiectat. Am facut cam 5000 km ,inca are culoare galbuie si nu a consumat deloc.
     
    Kspic, gabi_74, Roger25 și încă o persoană apreciază asta.
  9. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Lasati-l in pace,băiatul asta Kspic,nu s-a vindecat încă.Probabil vrea sa puna la încercare răbdarea colegilor și a moderatorilor.Bine că am scăpat de celălalt:"părintele" Trifon Liviu( gabi78).
     
    kojak13 apreciază asta.
  10. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Roger25, daca as fi promovat Ravenol veneam cu materiale comerciale.

    Daca tu nu iti bati capul poti da skip mesajului. Nu trebuie sa te obosesti, citind astfel de materiale.
    Este vorba despre faptul ca eu caut niste rezulate practice si vin cu negru pe alb, de ce sustin anumite produse.
    1. Am dovedit faptul ca uleiul ofera uzuri infime
    2. Am dovedit compatibilitatea 100% cu niste motoare.

    Sunt niste aspecte banale cele cu analizele de ulei uzat dpdv al uzurilor. Restul de aspecte mai dificile le-am explicat.

    Felul in care un motor suna nu iti spune mai nimic legat de felul in care acesta se si uzeaza.

    Valvoline si Ravenol sunt favoritii mei. De ce ? Pentru ca ofere cele mai misto uleiuri pentru gama 504 507 ;) si chiar 502, 505.01 505.00.
    Au calitate, isi dovedesc interesul prin retete noi din ce in ce mai potente.

    Ce pot sa zic de restul ?
    Motul pentru 8100 xlcean+ 5w30 nu a mai actualizat fisa tehnica din 2012 parca, de cand este si ultima lor reteta. Lucrurile in materie de aditivi au evoluat de atunci, dar aparent unii nu isi mai dau interesul. In rest 8100 xcess este inca API SM pentru ca nu s-a mai investit in el de multi ani.
    Liqui Moly Top Tec 4200 5w30. Este ulei ok dar nu are nimic dpdv al testelor de industrie si in istoria lui a avut loturi intregi cu pachete de aditivare incomplete semn de uzuri mari pe aluminiu.. Aspect corectat in prezent. Liqui moly 5w40 leichtlauf high tech a ramas la fel, reteta veche, nimic nou sub soare.
    Mobil 1 nu are un 5w40 demn de luat in discutie. Gama super este mediocra. New Life 0w40 a fost si ramane ulei ok, dar varianta 0w40 FS este praf in ochi.
    ..........
    Lista merge mai departe cu bune si cu rele la fiecare producator.
    Dar cu mult mai multe bune decat rele in cazul
    Ravenol, Valvoline, Fuchs, chiar mai nou Rowe

    Acele PPM si mai ales cei care isi bat capul si isi consuma timpul pentru a oferi celor care pun o intrebare, un raspuns cat mai aproape de adevar.......... Parca merita ceva mai multa decenta in afirmatii ca de respect nu am asteptari.

    Ravenol oferă cele mai bune cifre dpdv tehnic . Practic oferă și uzuri infime .
    Practic sunt cei care oferă cele mai mari procente de baze de grupa 4 și 5.
    VMP are 30%baza esterica . Nici un alt ulei din comerț nu are așa procent de baza esterica . Restul fiind PAO și cu pachete de aditivare de top.
    Este numărul 1 in materie de ulei 504 507. As fi normal sa vorbesc despre uleiurile de la coada gamei 504 507 sau de cele din elita ?
    Eu îl am în motor și cu el rămân pentru că am strâns deja un număr de km in care s-a comportat impecabil.
    Deci teoria și practica in cazul lui sunt la nivel bun .

    Nu am spus sa nu se discute de alte uleiuri, dar nu o sa ma vezi că promovez uleiuri mediocre pentru ceva " avantaje ".
    Ceea ce aleg pentru mine, in general recomand cu cea mai mare căldură pentru că sunt produse pe care le-am urmărit și practic .
    Urmează și analiza de ulei uzat pentru VMP-ul din motorul meu. Dar că să o fac corect , la al doilea schosc de ulei o să apară și testarea .

    Valvoline sunt ai naibi de buni. Au uleiuri de top cu proprietăți de top alaturi de Fuchs .
    Nu au cele mai wow cifre dpdv tehnic dar practic sunt foarte buni .

    Analizele de ulei uzat sunt ca analizele de sânge . Tu poate te simți bine, nu ai nici un semn de întrebare legat de starea ta .
    Dar analizele pot spune cu totul altceva

    Fonic nu poți caracteriza felul în care un motor se uzează .
    Există și contextul în care motorul are sunete suspecte, bătăi , zgomote metalice moment în care schimbi uleiul iar cu cel nou nu ai acele probleme . Atunci da ceva nu este ok .

    Dar dacă iau un Castrol edge 5w40 și bag in el un flacon de metabond spirit sau eco , motorul suna de te unge la suflet .
    Chiar daca tu ai Castrol în el și niște aditivi care poate ajuta dpdv al uzurilor dar ..... Când peste fecale dai cu parfum tot fecale rămân .

    Analiza de ulei uzat îți spune relația dintre ulei și motor. Dacă nu ai completat cu ulei, afli cu o acuratețe demnă de luat in considerare ( fiind o metoda de testare a uleiurilor in industrie ) cate parti la milion din anumite elemente ale motorului se afla in uleiul tau .
    Dorința este de a avea o uzura cat mai mica in motor , deci multi oameni băga niste bani in aceste analize de ulei uzat și împărtășesc rezultatele pe forumurile de specialitate.

    Cate ppm Siliciu - cum ai filtrarea de aer. Dacă ai mult siliciu prima data verifici daca nu cumva masina trage aer pe undeva in afara filtrului de aer.
    Astfel de aspecte definesc uzura unui motor pentru că degeaba bagi tu ulei de ulei și îl schimb la 10.000 km daca motorul tau trage praf din exterior pe lângă filtrul de aer sau și mai rău filtrul de aer este slab calitativ .

    Cate ppm de Aluminiu, Cupru, Fier fac diferența man .
    Motoarele care au uleiuri ținute 30.000 km și uzuri de cel puțin 100 ppm fier . Unele au avut și 200 ppm fier în 30.000 km.
    Alte motoare cu uleiuri greșit alese ai avut uzuri imense in intervale mici de km .

    Rolul acestor analize este de a arata felul în care uleiul și motorul lucrează împreună . Exista evident factorul numit șofer dar când văd niște cifre frumoase sunt convins de faptul că uleiul a lucrat bine in motor.

    In Germania sau în alte țări dezvoltate, așa se testează uleiurile . Ai o mașină moderna dar totuși testezi uleiurile doar cum făceau bătrânii după sunet ? Nu este suficient.

    Mai jos am inca o analiza pentru VST in 2.0 TFSI de audi s3 8V .
    Uzuri mici, compatibilitate maxima .

    Nu doar eu discut despre Ravenol , ci nemții o fac din ce in ce mai des pentru că de la ei am analizele de ulei uzat . Dacă ar testa și altceva , as avea și alta tema de discuție dar dacă asta îi mulțumește , cu ce sunt eu vinovat ?

    Ölanalyse.jpg

    Bun, motorul suna bine cu orice ulei, totul e ok. Oamenii care spun eu sunt sănătos , de ce sa merg la doctor ? De ce sa fac analize ?
    Ii iei la puricat și le remediezi condiția, previ viitoare probleme .
    Nu remediezi anumite aspecte, ii vezi peste ani, nu pe moment, că băga pastile peste pastile.

    Un ulei greșit ales nu face probleme in prezent ci în viitor .
    Un om care în tinerețe trăiește cum vrea nu da semne de oboseala, dar la bătrânețe se vede diferența .

    Poate cu aceasta mica paranteza sunt mai clare lucrurile . Nu am vrut sa intru în detalii nici cu partea medicala nici cu cea legată de uleiuri .
    Oricum, fierul se repara, omul ....


    Discuțiile legat de ce ulei să bag in motorul meu ? Exista postări suficiente.
    Să aduc doar fise tehnice de la unele uleiuri și doar părerile mele ... nu e suficient .
    Aduc analize de ulei uzat de la mașini audi, le discut, le explic și ulterior daca sunt neclarități incerc sa le rezolv .

    Mi se pare mult mai corect așa .
     
    mihaicristian, borsy, bx3m și încă o persoană apreciază asta.
  11. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    "Ce pot sa zic de restul ?"
    De Eneos Sustina nu zici nimic? Eu l-am folosit des, si pana in prezent mi se pare cel mai bun/calitativ. Sunt sigur ca s-au facut multe teste inclusiv pe el, si a dat rezultate foarte bune.
    Faptul ca prezinti ceva teste de-ale altora despre Ravenol, nu inseamna ca pe alte uleiuri nu s-au facut teste sau nu sunt bune.
    Comparatia cu oamenii care merg la medic e irelevanta. Sunt multi (printre care si eu) care nu se leaga la cap daca nu ii doare.
    Asadar, posesorilor de masini: schimbati uleiul des, puneti norma recomandata de producator si basta. Nu intrati in detalii inutile, ca nu facem facultate de uleiuri aici
     
    kojak13 și AndreiF92 apreciază asta.
  12. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Mie mi se par binevenite explicatiile astea tehnice, nu vad vreun alt topic in care sa se documenteze atat de bine ceva. Chiar crezi ca daca facea reclama mascata, nu l-ar fi parasutat @Cristi de multa vreme? Nu facem facultate de uleiuri aici, dar poate unii (printre care si eu) chiar vad si de ce un ulei e considerat mai bun decat altul. Nu am nimic nici cu tine, nici cu el, dar daca nu iti plac explicatiile elaborate, de ce le citesti?
    Sigur ca exista teste si pentru alte uleiuri, dar la unele informatii ai acces mai usor, la altele mai greu. Poate ca pentru grupul VAG nu sunt atat de multe si extinse teste pe Eneos?
     
    A4_210 apreciază asta.
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Afirmatie corecta. :) Oricum "am lupa" pusa pe acest topic si am eu grija sa sanctionez derapajele. :)


    Si asta trebuie sa tina minte un utilizator normal de masini iar restul de informatii detaliate sunt pentru pasionati.

    Eu asta tot incerc sa subliniez faptul ca acest forum nu este un forum dedicat uleiurilor si sunt suficiente aceste criterii pent ca o masina = un motor sa functioneze in parametrii optimi.
     
    gabi_74 și kojak13 apreciază asta.
  14. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Depinde, a fost avertizat de cateva ori (urmaresc topicul asta de mult timp).
    Si se stie ca e mana-n mana cu unii-altii de pe aici (inclusiv borsy), nu trebuie sa negam realitatea. Este lucru dovedit, in timp, asta cu interesele comerciale :) Si da, pentru mine Ravenol e un ulei slab (vorbesc din rezultatele obtinute pe masina mea, nu de altele pe care s-au facut teste cine stie in ce conditii). Foarte bine ca expune detalii tehnice, dar nu se aplica intotdeauna si la toata lumea.
    Cam atat din partea mea vizavi de subiectul asta :)
     
    kojak13 apreciază asta.
  15. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Atunci ar fi interesant sa aflam si niste pareri ale unor posesori de motoare dintre cele indicate de el ca avand rezultate bune cu Ravenol, daca au folosit uleiul, se confirma afirmatiile lui sau nu. Nu se poate face un pol?
     
    kojak13 și faraonul apreciază asta.
  16. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Un poll ar fi util aici, fiecare sa voteze care i se pare cel mai ok ulei din ce a folosit
     
    kojak13 și bx3m apreciază asta.
  17. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Ma bate gandul sa pun in motor la una dintre masini asa de proba, cel mai probabil cea mica, dar cel scump RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40, nu as merge pe celelate. Asa am procedat si cu Eneos, am Sustina 5w40 in ambele si sunt foarte multumit.
     
    kojak13 și Roger25 apreciază asta.
  18. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Mână în mână la ce?
    P.S
    Vezi că uleiul care îl folosești acum l-ai cumpărat la sfatul meu, și nu țin minte să îți fi recomandat un anume magazin fizic, sau online, de unde trebuia musai să îl cumperi!
    Tu, că și alții de pe aici, după ce v-ați văzut cu 'sacii în căruță', aruncați săgeți gratuit persoanelor care în trecut v-au ajutat benevol, fără a avea vreun interes!
    Dar cum românul e prost și are prea mult timp liber, se apucă de bălăcăreală!
     
    mihaicristian, Gabi_KGT, Kspic și alți 2 apreciază asta.
  19. faraonul

    faraonul 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2015
    Locație:
    Popești-Leordeni
    Masina:
    Audi A4 b7 1.8T Quattro 2005 / Audi A1 Sportback 1.4 TFSI S-Tronic 2012
    Nici eu nu inteleg suspiciunile de marketing, pt. asta este sectiune de mica publicitate unde poti vinde ce vrei. Sincer eu nici nu auzisem de Ravenol pana sa citesc topicul acesta, si de Eneos Sustina tot de pe forum am aflat, dar cel de la VW, asa ca eu consider ca sunt binevenite recomandarile in special cand sunt bine documentate, si mai ales propria experienta cu uleiul respectiv.
    Spor si pace :thumbs-up:
     
  20. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Uleiul PE care.
    Eneos, la sfatul tau? E drept ca am aflat de aici de pe forum despre el, insa m-am decis sa il bag in motor inclusiv dupa mai multe alte discutii, inclusiv cu distribuitorul local Eneos de aici, care stie ce vorbeste.
    Pe tine te stie lumea si de pe clubopel.. stii tu mai bine :)

    Hai sa fim seriosi, nimeni nu ar recomanda la modul atat de agresiv, Ravenol. Nu e evident? Repet, nu stiu cate persoane de aici citesc mesajele alea kilometrice. Eu unul nu ma obosesc
     
    gabi_74 și kojak13 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta