1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Exemplu de diferente gaura lagar de ungere ax turbina motorul meu (aeb) vs motoare mai noi.
    Deci chiar are "arterele mai mari"
     
  2. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    pe oriunde trece uleiul are rol si de ungere si de preluare termica. Bataia la tacheti este una normala...scrie si in carte treaba asta. S-ar putea sa ai dreptate in legatura cu orificiile...desi ma indoiesc sa fie o diferenta asa de mare. Este diferenta la turbinele de diferite presiuni si la motoare le de putere diferita ....acolo pompele ai debite diferite....in fine....e o cu totul alta treaba. Practic motoarele noastre merg cu ulei ce respecta norma VW 502 00. Acea norma este respectata si de 10W40 si de 0W30 ....dar depinde de zona unde folosesti acea masina. Una-i in Siberia si alta e in Kuweit sau in Sahara. Faza e ca sunt limite inferioare si limite superioare. acel 15W40 nici nu cred ca are norma VW.
     
  3. Vio4

    Vio4 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 DTM ,2.0 tfsi,cod motor BUL,06.2007
    Buna seara. Am inlocuit azi uleiul motor cu Mobil 1 5W50 rally formula (501.01/505.00) , masina avand aprox. 150.000km. Astept pareri pro sau contra cu privire la alegerea facuta.
     
  4. Cucu Andrei

    Cucu Andrei 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8T quattro
    Si eu pun de 2 ani Castrol 10W40 ( magnatec ) si nu am avut absolut nicio problema, mananca cam 1 litru intre schimburi. Din cate am inteles si am vazut in cartea masinii si in Italia se punea in ea tot 10W40 doar ca se punea Agip Sint2000 pe care la noi nu prea il gasesti ptr ca as fi continuat tot cu el.
     
  5. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Contra: nu are 502, e prea gros, are mult sulf.
    2.0tfsi are probleme cu depunerile pe valvele de admisie, deci ar fi bun un ulei cu sulf putin, dar in romania benzina e proasta si motorul tau (ca orice motor vw) dilueaza uleiul. Ar fi bun ceva cu mid saps si tbn mare.
     
  6. Panzerjager 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4, 1.6, 1999
    Am si eu o intrebare... in conditiile in care masina a facut putini km de la ultimul schimb(facut prin 2010) ar trebui schimbat uleiul ? Adica odata cu trecerea timpului, indiferent dc nr de km parcursi nu depaseste 10k ar trebui schimbat ? Isi pierde din proprietati ? :- ? Mersi ! ;)
     
  7. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    1an/15000km pentru un ulei aprobat VW502
    6 luni daca mergi des pe distante scurte (sub 8km/15min)
     
  8. sly23mj

    sly23mj Junior Member

    Înscris:
    26 Iun 2011
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4, 1.8t, 2001
    Salut! Am observat ca pt 1.8T 110 KW AVJ (si nu numai), foarte multi colegi recomanda Motul 8100 Excess 5w40.
    Intrebarea mea este: acest ulei e bun si iarna (cand dimineata parcurg max 10 km pana la lucru)? Sau ar fi indicat sa pun ceva cu 5w30 de la acelasi producator? Care ar fi acesta?
     
  9. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    ai dreptate, plus ca este un 5w40 relativ gros
    este un ulei solid ca un tanc, dar iarna pe distante scurte ma rupea cu consumul
    5w30 cu 502 ar fi x-clean, dar are sulf si tbn mic
    un ulei absolut superb de la motul pentru 1.8 ar fi x-lite 0w30, dar este foarte scump
     
  10. georgealinel

    georgealinel 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2012
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi A2, 1.6FSI, 2004
    Salut colegilor,
    Am un A2 1.6FSI. Va rog spuneti-mi ce fel de ulei de motor se foloseste la acest model. 10W40 e bun ? Eu am achizitionat recent masina si mi-a dat-o fara manual.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Iun 2012
  11. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Mobil1 5w30
     
  12. georgealinel

    georgealinel 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mai 2012
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi A2, 1.6FSI, 2004
    ulei motor Audi A2 1.6FSI

    Am fost la service audi...mi-au pus 5W40
     
  13. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    E foarte bun 5W40 ....cu ce veneai tu cu 10W40 deja te intoarceai cu 3o de ani in timp . Pentru 1.6 de 101 cai 5W40 este uleiul ideal.
     
  14. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Jack, nu e 1.6i de 101 cai, este 1.6FSI euro4 cu injectie directa.
    Trebuie 504 la interval fix sau 503 la interval variabil. Nici un 5w40 nu poate satisface aceste norme.
    E foarte tare ca la service au pus 5w40.
     
  15. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    La norma E4 nu este obligatoriu 504 00. Doar la diesel se aplica. Pentru catalizatoarele cu 5 cai este recomandat un C3 atat. Nu este specificatie de ulei pentru normele de poluare la benzine. Merge si ala fara probleme. Depinde cum face km. Daca merge pe distante scurte, asa cum ai zis si tu mai sus, este chiar indicat un 5W30. Pentru multi km in afara se preteaza mai bine 5w40. La fel si daca merge numai si numai oras....gen taxi, tot un 5w40 e mai bun. La motoarele peste 200 C.P se schimba treaba.
     
  16. Dixon...

    Dixon... 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2012
    Locație:
    Braşov
    Masina:
    A6, 1.8T, AWT
    Tocmai ce am schimbat mai multe piese printre care si ulei-ul la maşina din semnătură.
    Mie, toţi mi-au recomandat Liqui Moly 10W-60 Full Synthetic Synthoil Racing Engine Oil, inclusiv cei de la reprezentaţa Audi care au şi folosesc motorul de 1.8T AWT.
    Fiind primul schimb de ulei pe care-l fac la această maşină nu pot să-mi dau seama dacă este sau nu OK acest ulei pentru motor.

    Maşina are 112.000km.. să vedem cum se comportă cu acest ulei. Eu până la această maşina despre care nu ştiu mare lucru, nu am folosit la nici o maşina ulei 10w xx.. la toate am folosit doar 0w xx si 5w xx.

    Voi reveni cu păreri/impresii după ce fac 1000-1500 km cu maşina. :icon_thumright:
     
  17. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    indeplineste norma motorului tau? daca da, e bun, cu toate ca era mai bun cu 5w decat 10w. Eu zic ca nu prea are norma care iti trebuie, dar tu stii cel mai bine, uitandu-te pe eticheta uleiului.
     
  18. Dixon...

    Dixon... 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2012
    Locație:
    Braşov
    Masina:
    A6, 1.8T, AWT
    Şi eu sunt de aceaşi părere. Dar părerea mea nu este una de specialist, ci mai degrabă de utilizator/novice, eu pot doar să mă documentez/informez şi să-mi dau cu părerea. Cine a folosit acest tip de ulei pe acest motor îşi poate da cel mai bine cu părerea.
    Tocmai deaceea am mers pe mâna amicilor de la Tess şi a mecanicului care deţine si el două maşini (A6) cu acest motor. Maşini pe care le are de foarte mult timp.
     
  19. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    stii cum e, in privinta asta rezultatul se va vedea in timp. Nu pun azi un ulei si maine vad ca nu e bun, ci in timp. Sau poate se poate si asa, de pe o zi pe alta, nu stiu. Vad ce esti din Bv, hai la intalniri si poti discuta mai multe cu colegii care detin 1.8T. Cred ca e acelasi motor ca pe a4. Legat de norma celui 10w60 ai verificat? Din cate stiu eu cu 60 se pune la masini de curse, aia care fac liniute, de schimba doar in 6000 ture ca sa protejezi motorul. Asa folosesti si tu masina?
    Sunt curios cum se va comporta 10w60 la iarna la -20 grade. Sigur o sa auzi zgomote suspecte la pornire.
     
  20. Dixon...

    Dixon... 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2012
    Locație:
    Braşov
    Masina:
    A6, 1.8T, AWT
    Aceaşi întrebare am pus şi eu... de ce 60 şi nu 40? Răspunsul a fost că acest ulei este pentru motoare care lucrează la temperaturi mari.. Oarecum are dreptate, 1.8T se încinge foarte tare, cel puţin turbina se face roşie după un pic de alergătură... Nu o ţin numai în 6000 dar nici cu 2500-3000 nu merg ... :)

    În ceea ce priveşte întâlnirile... cu siguranţă voi veni când timpul îmi va permite :yes:
     
    Ultima editare: 9 Aug 2012
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta