1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Ok,în cazul ăsta mea culpa cu scuzele de rigoare.
     
    Kspic apreciază asta.
  2. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Nu am studii de specialitate in acest domeniu, insa din experienta personala, pentru 504/507.00 pot recomanda Eneos Premium Ultra 5w30 504/507.00. Fosta masina avea un zgomot simtitor mai redus la pornirea la rece fata de uleiul original VAG 5w30, cel la bidon negru care vine la 1L.
    Si putin off-topic, pot confirma faptul ca unele masini japoneze folosesc 0w20. (am eu acum).
    Faceti schimburile de ulei la timp si nu mai e nevoie de analize stufoase si multi termeni pe care 90% din cei care citesc nici macar nu isi bat capul sa ii inteleaga. :)
     
    Kspic apreciază asta.
  3. Guest 86691 Guest

    @Kspic Hai să explicăm ce trebuie urmărit într-o analiză de ulei și cum se citește ea, pentru că a stârnit curiozitate și se pare că vor mai apare câteva. Poate ar fi bine să fie mutate posturile intr-un topic separat pentru a nu deranja discuțiile de aici.
    Încep eu cu TBN-ul care înseamnă numărul total de bază. El arată capacitatea uleiului de a neutraliza acizii. Uleiurile clasice au un TBN mai mare, uleiurile moderne cum sunt cele cu norma 507.00 mai mic. Să nu vă sperie un TBN mic deoarece uleiul este mai curat cu conținut de sulf mai mic.
    Am studiat în detaliu uleiurile cu norma 504/507.00 și acestea se comportă în felul următor: În primii 3-4000 kilometri se constată o scădere abruptă a numărului total de bază la 4 și acolo se stabilizează. O analiză este bine să fie făcută la 7-8000 km pentru că îți arată câtă viață mai are acel ulei. Teoretic un ulei trebuie schimbat când TBN se apropie ca valoare de TAN - numărul total acid. Dar pentru asta ar trebui repetate analizele, acestea costă și atunci ne limităm la o estimare. Pentru analiza prezentată, putem estima o durată de viață de maxim 12-13000 kilometri. Însă cel mai safe este schimbul la 10000 km dar asta în condițiile de rulaj prezentate (70% extraurban/30% urban). Rulajul urban scade dramatic viața unui ulei, mersul cu motorul rece, opririle dese favorizează creșterea rapidă a numărului total acid.
    Prima obiecție care se va ridica va fi una de genul: am mers atât de mulți ani cu uleiul schimbat la kilometri mulți și mașina a mers bine mersi! Corect, constructorul a prevăzut acest lucru și a tratat componentele din motor astfel încât să reziste in medii acide. El trebuie să fie sigur că nu apar defecțiuni în perioada de garanție pentru că atunci ar avea costuri generate de schimbarea componentelor defecte. În societatea de consum în care trăim trebuie să fim conștienți că există riscul la mașinile noi ca protecția pieselor să fie calculată să dureze cât sunt în garanție. Dacă ai posibilitatea să înlocuiești mașina la finalul perioadei de garanție nu trebuie să îți bați capul cu așa ceva. Dar dacă nu poți face asta, dacă îți permiți să cumperi doar o mașină ieșită din garanție atunci merită să îți faci timp să te documentezi un pic pentru a alege ce este mai bun pentru motorul tău.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Oct 2017
    Clauu, mihaicristian și cornel1970 apreciază asta.
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Discutiile tehnice trebuie pastrate pe privat. Nu are sens sa facem discutii doar pentru noi pentru a unii colegi nu sunt neaprat interesati de aceste detalii

    Bun ce trebuie urmarit la o analiza de ulei uzat.

    1. Vascozitatea la 100 grade dar si la 40 de grade. Cei doi parametrii se modifica dependent de calitatea uleiului, contaminare, stresul la care a fost uleiul supus. Analiza de ulei uzat la 2.0 TFSI cu fuchs postata pe celalat topic a aratat o scadere masiva a vascozitatii fara contaminari excesive. Daca uleiul are sub 10.5 cSt la 100 grade sau peste 13 cSt la 100 grade si discutam despre un 5w30 se impune schimbarea acestuia
    2. TBN-ul in cazul in care buletinul de analize il contine. Un TBN apropiat de 2 semnaleaza faptul ca uleiul este destul de uzat. Sfatul meu este sa schimbati uleiul cand acesta este de 2, sub 2 sau apropit de 2.
    3. uzurile. Daca aveti mai multe buletine de analize si observati o crestere mult mai pronuntata a uzurilor in motor, eu recomand schimbarea uleiului.
    In mod normal pot sa apara uzuri pe urmtoarele materiale - Aluminiu, Fier, Cupru. Daca apar uzuri pronuntate pe alte materiale din motor recomand schimbarea lubrifiantului daca nu exista contaminare cu antigel sau carburant in cantitate mai mare de 1-2 %
    - uzurile pe cupru trebuie sa fie cele mai mici dpdv al ppm sau mg/kg ( acelasi lucru )
    - uzurile pe aluminiu trebuie sa fie mai mici decat cele facute pe fier
    - in general uzurile pe fier sunt cele mai ridicate in orice analiza de ulei uzat.

    Daca intampinati uzuri pe Cupru semnificative recomand schimbarea lubrifiantului. ( in lipsa contaminrii cu antigel sau carburant in exces si in prezenta unui TBN peste 2.
    Daca intampinati uzuri mari pe Aluminiu, care sa egaleze Fierul recomand schimbarea lubrifiantului - este cazul uleiului Amsoil Euro 5w30 504 507 sau unor loturi mai vechi de Liqui Moly Top Tec 4200 care faceau uzuri mari pe aluminiu.
    Daca aveti exces de fier in analiza la km putini verificati contaminarea cu carburant, vascozitatile, cifra de bazicitate si incercati o alta analiza la un interval mai mic.

    Cateva sfaturi
    - folositi doar uleiuri aprobate 504 507
    - nu folositi aditivi de ulei la uleiurile 504 507 pentru ca au un echilibru care nu trebuie perturbat.
    - alegeti un ulei de calitate despre care s-a tot discutat pe acest topic. Nu trebuie ales nici cel mai scump, nici cel mai ieftin ci unul care sa ofere protectie foarte buna si un pret decent. Aici avem 2 candidati
    - Valvoline Synpower XL-III 5w30
    - Mobil1 ESP 5w30

    ( restul de uleiuri puteti sa le testati individual si dpdv al analizelor de ulei uzat doar ca cele de mai sus sunt elita 504 507 iar daca abordati un interval de schimb corect, din punctul meu de vedere nu necesia analize de ulei uzat special pentru uzuri ci doar pentru a verifica daca exista contraminare a uleiului chiar cu antigel sau pentru a vedea si calitatea filtrarii aerului. )
    - intervalul de schimb ales.

    1.6 TDI - DPF
    - 100% oras - maxim 6000 km / 6 luni
    - 50/50 8000-9.000 km
    - 100% extern - pana in 15k km daca stilul de a conduce nu este unul spotiv ci normal spre econimic fiind vorba de o masina de naveta

    1.9 TDI DPF sau 2.0 TDI DPF
    - 100% oras maxim 7500 km / 6 luni
    - 50/50 10.000 km
    - 100% extern - aceeasi mentiune chiar si 15k km si aceeasi precizare cu stilul de a conduce.

    2.7 TDI sau 3.0 TDI - DPF
    - 100% oras 10.000 km - caz cred ca extrem de rar ....
    - 50/50 15.000 km
    - 100% extern pana la 20k km.

    Mai sus aveti sfatul meu cu privire la ce interval de schimb sa alegeti. Este o medie a unor km in functie de analizele de ulei uzat vazute pana acum desigur cu o mica adaptae personala tinand cont de conditiile de la noi din tara.

    - De preferat ar fi sa alegeti perioada de schimb a uleiului cand apar modificari de temperaturi exterioare. Mai precis la intrarea in iarna, si la intrarea in sezonul cald. In aceste doua etape este bine ca motorul sa beneficieze de ulei cat mai proaspat.
    - Nu este bine sa va alergati masinile cat timp motorul este rece pentru ca atunci apar uzurile cele mai mari. Uleiul isi face treaba la capacitate maxima atunci cand el este la temperatura optima de lucru peste 80 grade temperatura ulei. )
    - Iarna la rece daca sunt foarte multe grade cu minus asteptati macar 2 minute pentru ca uleiul sa ajunga in motor peste tot.
    - Dupa o talpa sanatoasa evitati sa opriti motorul imediat. Asteptati la fel 1-2 minute la relanti.

    In rest ce pot sa zic, multi km fara probleme sa avem. Treaba cu uleiurile nu este asa urata cum este prezentata pe alte forumurui. Uleiuil 5w30 C3 nu este cancerul absolut dupa cum alte persoane spun.
    Din punctul meu de vedere este o evolutie.

    O precizare am, cine doreste sa citeasca ceea ce am scris si sa puna in practica, este ok. Cine nu, este iar ok. Am subliniat faptul ca eu recomand ceva. Nu detin adevarul absolut ci este doar recomandarea mea pe baza cunostintelor pe care le am in acest domeniu si a experientei.
     
    Ultima editare: 28 Oct 2017
    Danster, Luci Stef, Tomyk și alți 15 apreciază asta.
  5. cornel1970

    cornel1970 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2011
    Locație:
    Lerida-spania / Titu , Dambovita
    Masina:
    Audi Q7, 3.0 Tdi, 2006 resoftat. cod motor BUN.
    Multumim frumos Kspic.:hi:
     
    Kspic și Gabi 78 apreciază asta.
  6. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    De ce zici chestia asta? majoritatea producatorilor, VAG cel putin, recomanda sa pleci imediat de pe loc (menajand totusi motorul cat timp e rece). Ce obtii daca stai pe loc cu motorul pornit? odata ce circuitul de ulei s-a presurizat (cateva secunde), nu inseamna ca uleiul a ajuns peste tot unde trebuia sa ajunga?
     
    Kspic apreciază asta.
  7. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Uleiul are o vascozitate ridicata la rece. Cu cat este mai frig cu atat este mai vascos uleiul. Din baie este pompat cu ajutorul pomei de ulei, filtrat si mai departe pus in circuitul de ungere.
    Daca afara sunt de exemplu -20 grade, filtrarea este dificila, presiunea de ulei eident creste dar pana la un prag.
    Timpul de lubrifiere difera in functie de starea uleiului si proprietatile lui.
    In testele facute de fuchs dureaza la -27 grade intre 6-10 secunde pentru ca uleiul sa parcurga tot circuitul de ungere la un 5w30. Pentru a asigura protectie nu este suficent ca uleiul doar sa ajunga ci este bine ca motorul sa stea la relanti pentru a lasa zonele in care pelicula de ulei a ajuns, sa faca un contact bun cu aditivii din ulei pentru ca acestia sa lucreze ok.

    Aditivii din ulei lucreaza influentati de temperatura. Cu cat temperatura la care uleiul lucreaza, unde se afla in contact este mai mare cu atat ei isi fac treaba mai bine. ( exista un prag in sensul ca nu o sa lucreze mai bine cu elementul incins pana la rosu :))) . Noi discutam de primele minute de la pornirea motorului )
    Sfatul aici a fost general, sunt colegi care in TDI au ulei 5w40 care necesita un timp o idee mai ridicat pentru a lubrifia corect.

    Fuchs spune ca uleiul este pompat peste tot in motor in acel timp de 10 seunde ( pentru 5w30 ) . Mai raman 50 secunde secunde pe care eu le-am recomandat in plus pentru ca aditivii din ulei sa isi faca treaba.
    Testul lor a fost facut pe un MB. Acum.... fiecare foloseste uleiul lui, nu toti aleg neaprat ceea ce eu am recomandat mai sus. Elementul filtrant la fel, testele se fac cu un produs original, multi aleg filtrele aftermarket. Sunt multe variabile de care este bine sa tin cont pentru un sfat general.

    Pentru a percepe mai corect ceea ce am scris mai sus, iti recomand sa faci un test, porneste masina, si asculta motorul de la exterior. In 2-3 minute asculta-l iar si o sa auzi diferenta.

    La fel, ceea ce am scris mai sus reprezinta un sfat. Sunt studii care evidentiaza activitatea aditivilor din uleiurile de comert si mi s-a parut interesant faptul ca la rece doar un procent mic era valabil. Dar cu cat elementul se incalzea mai bine dar si uleiul de pe suprafata lui, procentul de aditivi activi crestea iar portectia era net superioara.
    Nu doar interesant cat si util sa pun in practica ceea ce au vrut sa sublinieze concluziile acelor studii.

    In plus ...... mai este un aspect. Uleiul din cutia de viteze este pus in miscare mai greu. Trebuie sa o protejam si pe ea.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2017
    Clauu, Valvali, cornel1970 și alți 2 apreciază asta.
  8. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Am văzut ca uleiul Valvoline SynPower a apărut pe piata intr-o rețetă nou din data de 07/2016,și dacă nu mă înșel nu mai are trecuta denumirea SinPower.Este vreo diferența din punct de vedere calitativ?Care se cere cumpărat veche sau noua rețetă? Ce are în plus sau în minus unul fata de celalalt ?Sunt tare curios de răspuns, deoarece am folosit vechea rețetă la o mașină anterioara de care sincer,am fost mulțumit.
     
  9. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Valvoline are gama Synpower A3B4 5w30, 5w40, 0w40 pentru VAG. Restul de uleiuri pentru motoare FE nu le aduc in discutie

    Pentru VAG 505.01 si 507, Valvoline a avut Synpower Xtreme MST C3 si XL-III. Au modificat reteta si au schimbat denumirea din motive comerciale renuntand la Xtreme. Astfel in prezent avem Synpower MST si XL-III.
    Pentru noua generatie 509 de diesel au scos XL-IV.

    In concluzie Valvoline nu a renuntat la Synpower ci la denumirea XTREME.

    Synpower XL-III 5w30, reteta noua are un nou pachet de aditivare de la Lubrizol si o baza mai buna care a imbunatatit proprietatile la rece. Le-am testat pe ambele iar noua reteta a adus beneficii dpdv al felului in care masina ruleaza.
    Synpower MST C3 5w30 aparent din TDS ofera o imbunatatire dpdv a proprietatilor la rece, la cald. Beneficiaza de noua reteta de aditivare de la Lubrizol fiind acum aprobat si MB 229.52 care aduce niste beneficii dpdv al rezistentei la oxidare.
    Synpower MST C3 5w40 ofera proprietati mai bune la rece fiind acum mai fluid pentru veremea racoroasa.

    Valvoline detine oameni super tari dpdv al partii de cercetare si testare. Ei sunt originali din SUA unde au relatii foarte apropiate cu echipe de curse. Folosesc experienta pe care au cu uleiurile pe circuit pentru a aduce imbunatatiri in noile retete urmarind de aproape analizele lor de ulei uzat si nu numai.
    Sincer Valvoline chiar si dupa 150 de ani de existenta in acest domeniu, tot continua sa ofere produse noi pe piata, retete mai bune pentru a oferi calitate clientilor. Eu sunt foarte foarte multumit de valvoline xl-iii, tocmai de asta il si folosesc in A3-ul din descriere.

    Chiar daca nimeni nu si-a dat seama si Mobil1 a schimbat reteta pentru esp. Acum ESP-ul a atins norma dexos2 care este echivalentul normei 505.01.
    Pe piata la marea partea a producatorilor existe 2 variante de uleiuri C3 5w30
    - Una cu normele MB 229.51, BMW LL04, Porsche C30 si VW 504 507
    - Alta cu normele MB 229.51, BMW LL04, GM Dexos 2, VW 502, 505.01, 505.00

    Mobil1 nu a produs 2 uleiuri diferite. Ei au un singur ulei, Mobil1 ESP 5w30 care detine
    - MB 229.51
    - BMW LL04
    - VW 504 507
    - Porsche C30
    - GM Dexos2

    Trecerea lor catre un pachet comun de norme, uleiul fiind ca sa zic .... un 2 in 1 a adus modificari dpdv al continutului uleiului. Fisa tehnica a ramas neschimbata dar comportamentul uleiului a fost modificat.
    Am testat si ultima lor reteta si fata de cea veche am sesizat lipsa consumului de ulei, modificarea in bine a comportamentului motorului la turatii joase si aceeasi calitate dpdv al felului in care motorul se comporta, tipic, produselor Mobil1.
    Este cam cel mai testat ulei dpdv al analizelor de ulei uzat iar dpdv al protectiei pentru TDI niciodata nu a dezamagit. In plus este uleiul oficial Porsche Diesel si Bentley plus alegerea ABT Germania pentru masinile lor modificate.

    Aveti aici elita 507. Tine de voi ceea ce vreti sa folositi in motoarele voastre.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2017
    Sorin87, TaZZuLeTz, cornel1970 și alți 2 apreciază asta.
  10. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Am greșit eu,au renunțat la "Xtreme",dar a rămas SymPower,așa este.Deci ar trebui de încercat rețeta noua,ca promite mult.
     
  11. Guest 86691 Guest

    Și nici Total nu este de lepădat, Kspic are mai multă răbdare să vă explice. Valvoline și Total au reușit teste de uzuri fenomenale, dacă nu își dau cu stângul în dreptul la ele trebuie căutat prima dată uleiul pentru schimbul următor.
     
  12. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Am tot urmarit si nu am vazut nicaieri prin discutii acest ulei.
    Totusi folosesc cu succes pe un 2,5tdi Stage2 o versiune 5w50 si am numai lucruri bune de spus despre el.
    Totusi Kspic ...sunt extrem de curios despre o parere data de tine.
    http://xado.ro/ulei-motor-auto.html
     
  13. Guest 86691 Guest

    @mare_hotz Încerc eu să îți răspund până citește Kspic mesajul tău. Xado, producătorul de aditivi și tratamente din Ucraina a încheiat un parteneriat cu Eurol din Olanda pentru a le produce uleiul. Cei de la Xado afirmă că ei livrează pachetul de aditivi.
    Cât despre Eurol am văzut că cei de La Garaj Show îl folosesc (le găsești canalul pe YouTube). Fără a da prea mare importanță am remarcat recenzii pozitive ale uleiurilor produse de Eurol. Despre Xado găsești mai multe detalii pe oil-club.ru dar pentru că nu m-a interesat nu îți pot fi de folos. http://www.oil-club.ru/forum/topic/204-masla-hado/page-1
     
    Kspic apreciază asta.
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Xado vinde atat uleiuri si aditivi pe piata, produse care se incadreaza in gama de mijloc Uleiurile nu prezinta aprobare iar retetele de aditivare pot contine de la aditivi buni la aditivi slabi, nimeni nu stie exact ceea ce ei produc.
    Uzurile lasate de uleiurile lor mari nu sunt din putinele analize de ulei uzat pe care le-am citit.

    Totusi intra in categoria de uleiuri care nu au aprobare si nu garanteaza minimul de protectie cerut de producator. Asta nu inseamna ca nu il ofera, Nu este un ulei dedicat competitiile dar nici ulei aprobat pentru masini conduse in mod normal. Prezinta doar recomandari.
    Pe mine gama Xado nu ma atrage deoarece pe piata exista mult mai multe variante la pret mai ok si vin de la firme cu experienta mult mai mare in domeniu, cu date concrete mult mai multe si ce sa zic .... un continut foarte foarte bun.

    Motorul tau este cu probleme la axa cu came ? Te intreb pentru ca stiu in mare ca la 2.5 TDI ar fi existat astfel de probleme.

    Daca doresti sa il folosesti mai departe si esti multumit de felul in care masina se comporta cu el, pentru linistea ta iti recomand sa faci o analiza de ulei uzat. Este modul cel mai corect pentru a afla daca motorul tau cu acel ulei se impaca perfect.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2017
    Valvali și Gabi 78 apreciază asta.
  15. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Da motorul meu este "vestitul" desi la inspectiile periodice nu a reiesit niciun fel de uzura vizibila in ultimii 68000km.
    Chiar eram curios si de o parere contra,pentru ca pro am citit destule.
    Am mers pe Motul X-Clean multi km (140000km), dar odata cu trecerea la Stage2 am observat cresteri dese in temperatura lui de lucru ..+120grade in anumite momente.
    La recomandarile unui grup (in principal suntem cei cu motoare "dopate") am incercat Xado 5w50 la intervaluri de 7-8000km ...
    Temperaturi de +120° nu am mai intalnit, pornirile acum ca s-a mai racit sunt ok.
    O sa revin totusi cu un rewiev dupa ce intru cu motorul in linia Stage3 si anumite parti schimbate
     
    Ultima editare: 29 Oct 2017
    Kspic apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    La 120 grade este ok 5w50.
    La stage 3 sau chiar si acum iti recomand Ravenol RRS 5w50
    http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rrs-sae-5w-50.html

    Are in el cele mai noi tehnologii in materie de lubrifiere plus pachetul clasic de ZDDP la greu.
    Beneficiile sunt prin faptul ca uleiul este full sintetic avand baza de grupa 4 integral, Proprietatile la rece sunt foarte similare multir 5w40 de comert deci aici ai un avantaj.
    Dpdv al protectiei si al rezistentei la temperaturi mari este superior.

    Esti foarte norocos ca ai acces la multe uleiuri faine. In Romania .... ajung greu iar unele sunt la supra pret.
     
    Ultima editare: 29 Oct 2017
    mare_hotz și Gabi 78 apreciază asta.
  17. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Kspic ....din "fericire" am revenit in Ro,ca atare sunt nevoit sa le procur de aici.
    Nu am sezisat diferente majore de pret...in schimb mie teama de sursa de achizitie a uleiului
     
    Kspic și kojak13 apreciază asta.
  18. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @mare_hotz si pe la Mobil aveau un 5W50. Am folosit acum cativa ani in 1.9tdi AFN. Pe vremea aia avea eticheta de UK, nu EU.
     
    mare_hotz și Kspic apreciază asta.
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Mare hotz daca esti multumit de acel ulei si nu s-au observat uzuri pe elementele cheie poti ramane cu el atunci. Dar cel mai safe pentru a ramane pe ceea ce iti place este sa testezi o monstra de ulei uzat.

    Avantajul testelor de genul este legat de faptul ca fiecare poate sa foloseasca ceea ce ii place atata timp cat produsele nu fac rau masinii.
    La aditivi este mai simplu, urmaresti corectiile si comportamentul masinii.
    La uleiuri din cate am inteles costa undeva la 130 lei testul de uzuri. Si eu o sa fac o asemenea testare dar asta la urmatorul schimb de ulei. Vreau sa elimin contaminarea lasata uleiul anterior in motor si vreau sa fac o testare cat mai la fix pe un ulei.

    Exista mereu fani pentru anumite marci de uleiuri, inteleg si apreciez asta. Si eu sunt fan de exemplu Valvoline pentru ca pe segmentul 504 507 dar si 505.01 produsele lor m-au impresionat prin calitatea oferita dpdv practic. Dpdv al uzurilor ei garanteaza prin teste de industrie ceva foarte frumos.
    Cand totul e roz, cum sa nu te atasezi ?
     
    Gabi 78 și cornel1970 apreciază asta.
  20. Guest 86691 Guest

    Dacă crești puterea motorului prin resoftari sau modificări tehnice o analiză pentru uzurile din ulei devine obligatorie. Altfel mergi pe ghicite cu uleiul și păcat de banii investiți. În situația asta degeaba apelezi la sfaturi pe topicuri despre ,,uleiul potrivit".
    O astfel de analiză îți spune și care este intervalul potrivit de schimb pentru ulei. În funcție de profilul de conducere poate fi scurtat sau extins.
    Când aceste analize au devenit atât de accesibile este păcat să nu apelezi la ele pentru că îți spun clar dacă ești pe drumul bun sau schimbi macazul.
     
    cornel1970 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta