Uleiuri pentru motor Diesel

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Respectand cu strictete normele indicate in cartea tehnica a autovehicolului, puteti alege uleiul potrivit pentu masinile voastre

    Normele VW:
    VW 500.00 Lubrifianti pentru motoare Otto si Diesel. Numai viscozitate SAE 0W-XX, 5W-XX und SAE 10W-XX
    VW 501.01 Ulei multigrad conventional pentu motoare Otto si Diesel fara turboalimentare.
    VW 502.00 Lubrifianti pentru motoare Otto cu regim greu de functionare.
    VW 503.00 Norma pentru motoare Otto cu interval lung de schimb (WIV) pina la 30.000 km sau 2 ani. Depaseste norma 50200 (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).
    VW 503.01 Norma pentru motoare Otto supraalimentate (ex.. Audi S3, TT) (HTHS >3,5 mPa*s).
    VW 505.00 Ulei universal pentru motoare Diesel cu si fara turboalimentare.
    VW 505.01 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse fara interval lung de schimb (fara WIV).
    VW 506.00 Ulei pentru motoare Diesel cu interval lung de schimb (WIV) pina la 50.000 km sau 2 ani, fara injector tip pompa (Pumpe-Düse). (HTHS 2,9-3,4 mPa*s)
    VW 506.01 Ulei special pentru motoare Diesel cu injector tip pompa Pumpe-Düse cu interval lung de schimb (WIV). (HTHS 2,9-3,4 mPa*s).

    Atentie!!! Un ulei nepotrivit poate duce la defectarea motorului. Norma potrivita o puteti gasi in cartea tehnica sau intrebati la un Service VW. Deoarece incepind din anul 1999 si pana in anul 2001 concernul VW a introdus motoare cu Longlife Service va punem la dispozitie si tabelele urmatoare pentru marcile concernului VW :


    Ulei pentru motoare cu interval lung de schimb (WIV):

    VW 503.01 motor cu benzina: TT (165 kW), S3, RS4, A8 6.0, V6 3.0

    VW 503.00 motor cu benzina

    VW 506.00 motoare Diesel ( fara Pumpe-Düse)

    VW 506.01 motoare Diesel cu Pumpe-Düse, V6 TDI peste 110 kW, 4.0 TDI

    Ulei pentru motoare fara interval lung de schimb ( fara WIV):

    VW 500.00/501.01 motor cu benzina

    VW 502.00 motor cu benzina

    VW 505.00 motoare Diesel ( fara Pumpe-Düse)

    VW 505.01 motoare Diesel si RS6 ( incl. 1.9 Pumpe-Düse, A4 Avant pina la modelul 2001 si 3.3 TDI)

    Alegerea lubrifiantului potrivit pentru motor naste de multe ori dileme printre automobilisti. Din multitudinea de firme si tipuri de ulei de motor existente pe piata, este greu de ales cel mai bun produs pentru motorul masinii. Pentru a intelege mai bine rolul pe care il joaca lubrifiantul in bunul mers al motorului si pentru a descifra mai bine datele inscrise pe etichetele bidoanelor, va oferim un ghid care sa ra spunda intreba rilor frecvente legate de uleiuri. Pe eticheta bidoanelor de ulei sint trecute o serie de date care va vor ajuta sa alegeti tipul cel mai potrivit de ulei pentru un motor anume.

    A.P.I. - American Petroleum Institute – Institutul American al Petrolului este cel mai prestigios institut specializat in testarea si clasificarea uleiurilor dupa criterii de performanta. Acest insitut colecteaza date de la producatorii de automobile si determina ce calitati de uleiuri trebuie folosite pentru a obtine o buna lubrifiere a motoarelor. Companiile producatoare de lubrifianti folosesc aceste informatii pentru a aditiva uleiurile in concordanta cu cerintele de ultima ora ale producatorilor de autovehicule. Pe orice flacon de ulei de motor trebuie, in mod normal, sa gasiti renumita “bulina API”, care prin caractere specifice indica domeniul recomandat de utilizare a uleiului respectiv. Caracterele SJ, CH indica faptul ca uleiul poate fi folosit atat pentru motoare pe benzina cat si Diesel. De unde provin si ce inseamna aceste caractere inscrise pe “bulina API”. Analizand primul grup de caractere “SJ”, primul caracter “S” provine din englezescul SPARK – SCANTEIE, adica acel ulei ce poarta simbolul “S”, poate fi folosit in motoare cu scanteie, motoare ce folosesc drept combustibil benzina sau gazul. Pe de alta parte caracterul “C”, provine de la COMPRESION – COMPRESIE si poate fi utilizat in motoarele care nu au ca sistem de aprindere scanteia venita de la o bujie, ci compresia. Aici desigur ne referim la motoarele Diesel ce folosesc drept combustibil motorina. Analizand in continuare uleiurile din categoria “S”, cele dedicate motoarelor cu scanteie (benzina/gaz), observam ca dupa caracterul “S” regasim inca un caracter. Acest al doilea caracter se refera la varsta standardului dupa care este fabricat lubrifiantul respectiv. Pentru o mai buna orientare:

    SA – a fost standard pentru inceputul anilor '60;
    SC – a fost standard pana in anul 1967;
    SD – a fost standard pana in anul 1971;
    SE – a fost standard pana in anul 1979;
    SF – a fost standard pana in anul 1988;
    SG – a fost standard pana in anul 1993;
    SH – a fost standard pana in anul 1996;
    SJ – este standard incepand cu finele anului 1996;
    SL – este standard incepand cu finele anului 2001;
    SM – cel mai nou standard –

    Pe masura ce aceasta clasificare a srandardelor deproducere a uleiurilor evolueaza, uleiurile din generatii mai noi continua sa acopere cerintele celor din generatii mai vechi. Astfel incat un ulei cu clasificarea API SL, acopera cerintele unei masini produsa in 1965. In mod analog a evoluat casificarea uleiurilor din clasa “C”, care incepand cu finele anului 1998 a ajuns la standardul simbolizat cu caracterele “CH”. Sfarsitul anului 2002 a fost marcat de introducerea unei noi clasificari CI pentru uleiurile destinate motoarelor Diesel. Pentru uleiurile de transmisie este utilizata simbolizarea GL – GEAR LUBRICANT – ulei pentru transmisii prin angrenaje cu roti dintate. Acest grup de caractere este urmat de o cifra in functie de varsta standardului. Astazi cel mai recent standard este simbolizat prin GL-5.

    Ce inseamna SAE?
    S.A.E. - Society of Automotive Engineers – Societatea din industria Constructoare de Autovehicule este o societate mondiala specializata in stabilirea standardelor de vascozitate a uleiurilor. O clasificare SAE 15W-40 transmite informatii cu privire la vascozitatea uleiului in doua conditii. Anume uleiul are vascozitatea 15 in conditii de temperaturi scazute (“W – winter = iarna”) si 40 la temperaturi ridicate (vara). Caracterul “W” intre cei doi indici simbolizeaza WINTER – iarna, astfel intotdeauna primul indice (15) se refera la vascozitatea masurata la rece, iar cel de-al doilea indice la cea masurata la cald.

    PREZENTAREA CELOR MAI IMPORTANTE CLASE DE PERFORMANTA ALE ULEIURILOR PENTRU MOTOARELE DIESEL ALE AUTOVEHICULELOR COMERCIALE
    clasificari ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile)

    Uleiuri pentru camoiane si utilaje grele
    ACEA E1 Ulei pentru motoare cu solicitari reduse(exclus dupa anul 2000).
    ACEA E2 Uleiuri pentru motoare cu solicitari normale, fara intervale prelungite de schimbare ale uleiului, imbunatatite substantial prin aditivare
    ACEA E3 Uleiuri pentru motoare cu solicitari severe, cu intervale prelungite de schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului.
    Limitarea “lustruirii camasilor”.
    ACEA E4 Uleiuri pentru motoare cu solicitari foarte severe, cu intervale prelungite de schimbare a uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului, pentru autovehiculele care indeplinesc cerintele EURO 2 in ceea ce priveste emisiile poluante. Limitarea severa “lustruirii camasilor” si a emisiilor de funingine.
    ACEA E5 Specificatie globala pentru uleiurile de motoare cu solicitari foarte severe si intervale prelungite de schimbare ale uleiului, in concordanta cu specificatiile constructorului, pentru autovehiculele care indeplinesc noile cerinte EURO 3 in ceea ce priveste emsiile poluante. Conditii severe in testele pe motoare.
    ACEA E7 Cea mai noua clasa de performanta –
    Uleiuri pentru autoturisme si autovehicule utilitare
    ACEA B1 Uleiuri speciale cu nivel redus de HTHS* pentru reducerea consumului de combustibil, care nu sunt aprobate de toti constructorii.
    ACEA B2 Uleiuri pentru motoare cu solicitari normale.
    ACEA B3 Uleiuri pentru reducerea consumului de combustibile, realizate dupa tehnologii de ultima ora, pentru solicitari foarte severe, pentru care standardele prevad cerinte stranse pentru stabilitatea la forfecare (ramanerea in clasa de vascozitate) si pierderile prin evaporare.
    ACEA B4 Uleiuri de inalta calitate, pentru motoarele Diesel, cu injectie directa si turbocompresoare, care echipeaza autoturismele.
    ACEA B5 Uleiuri speciale cu nivel redus HTHS* si proprietati de performanta ridicate, in comparative cu ACEA B1. Aceste uleiuri nu sunt aprobate de toti constructorii.
    *HTHS High Temperature High Shear (temperatura ridicata, forfecare ridicata)


    • ILSAC GF-4 - Agreere a lui INTERNATIONAL LUBRICANT STANDARDIZATION AND APROVAL COMITEE, comitet din care fac parte: Asociatia Fabricantilor Japonezi de Automobile, Corporatia Daimler Crysler, Compania Ford Motor si Corporatia General Motors.

    Sursa
     
    Ultima editare: 3 Mai 2014
    Fefeu apreciază asta.
  2. mIKE

    mIKE 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3 2003 1.9TDI 105CP
    Pentru motoarele PD trebuie sa fiti atenti la uleiul pe care il bagati. Trebuie sa fie din normele vw505.01 sau vw506.01.
     
  3. ROMEO

    ROMEO 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.9tdi 130cp 2003
    Eu am luat Castrol seria 505 01 Special Edition for pump-nozzle engines. Cati litri se pun standard? Mecanicul meu mi-a spus ca uleiul este facut pentru 25.000km dar se recomanda schimbul la 20.000 km. Stiti altceva despre acest tip de ulei?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2011
  4. i_am_drooling 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.5T Avant quattro 177cp 2002
    Castrol 505.01 (indicativ 5w40) e uleiul recomandat de Audi pentru motorul tau TDI (pompe diuze), dar poti merge si pe Mobil sau Valvoline. Au un pret mai mic si la calitate sunt aproximativ la fel. La un schimb se pun 4 litri care te tin foarte bine 20.000 km...25000 km s-ar putea sa fie un pic cam mult. Oricum daca faci intre 20000 si 25000 e ok :). Despre ulei ce pot sa zic...e cel mai bun de pe piata (si cel mai scump) pentru motorul tau, asa ca nu ai de ce sa iti faci probleme. Si eu tot Castrol folosesc la A4-ul meu, desi multi mi-au spus ca arunc banii aiurea...si Valvoline sau Mobil sunt la fel de bune. Eh, asta e defectul meu ... imi place sa respect ce scrie in manual :).
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2011
    Erdogan și mihaistana75 apreciază asta.
  5. audizet

    audizet 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2007
    Locație:
    baia sprie
    Masina:
    a4 quattro.1.9 tdi.2002
    salut
    uleiurile 505 01 sint pentru 15 000km si 506 01 (long life)pentru 30 000 km
    audi (spania)a folosit pana anul trecut REPSOL si anul acesta a trecut la CASTROL
    bani aruncati nu sunt (motorul iti v-a multumi uleiul bun
    am vindut un audi 80 cu375 000 km si nu a intrat nici o data in ateliere numai pentru schimb de curele
    s2
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2011
  6. bogdan-bengo 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2007
    ulei motor

    sal , am si eu o intrebare!!!! de obicei imi faceam serviceul la audi dar sunt atat de scumpi ca nu mai vreau sa arunc banii pe fereastra,am un audi A4 avant 2001,motor ajm cu pompa duse.foloseam ulei castrol acum am schimbat pe total qurtz 9000 cu specificatia 502 00/ 505 00. cine poata sa imi spuna daca este bun sau nu.multumesc:readit:
     
  7. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    am si eu o dilema pe aceasta tema.
    de cateva zile sunt fericitul proprietar al unui A4 1.9 TDI, 131 CP, an 2003. peste aprox. 5000 km, va trebui sa-i fac schimbul de ulei. pana acum a fost "long life". sa merg in continuare pe asa ceva? citeam pe undeva ca nu ar fi prea indicat deoarece isi pierde destul de repede din proprietati si nu e prea bine sa mergi 30.000 cu el.
    voi ce ziceti? ce ulei sa-i bag?
     
  8. Geo

    Geo 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Castrol VW 505 01 merge 15 000 km e recomandat de audi
     
  9. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Rm. Valcea
    Masina:
    A4 B8 3.0 quattro S-line - 2012 CCWA(207kw - 282cp)
    pai din cate stiu eu ar trebui 505 01 sau 506 01. Astea se gasesc in cartea de service a masinii, privitor la uleiul indicat de fabricantul masinii. Poate nu mai stiu nici eu sigur, dar trebuie neaparat sa vezi ce spune in cartea de service.

    numai bine.
     
  10. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Rm. Valcea
    Masina:
    A4 B8 3.0 quattro S-line - 2012 CCWA(207kw - 282cp)
    e foarte bun uleiul long life dar nu trebuie sa mergi in RO mai mult de 15000 km! 30000 km e pt germania, la noi e clima altfel, etc... nu ne comparam cu nemtii.
    eu bag Castrol long life 2 (16e/litru, din germ) si merg ce'l mult 15000 km. De la 10000 km uleiul oricum e negru si scoate fum.

    numai bine
     
  11. alex.petrariu

    alex.petrariu Gold Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8 4.2 quattro 2004 / Audi A4 2.0i 2001
    Eu pun CASTROL SLX PROFESSIONAL 5W-40 full sintetic si sunt multumit.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mai 2014
  12. alexa76

    alexa76 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2007
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI B4 2.0E 16V QUATTRO
    Ce ulei de motor folositi laTDi-uri?

    Trebuie sa fac schimbul de ulei si vroiam un sfat de la cei care poseda de ceva timp motoare TDi.Ce ulei ma sfatuiti sa pun la motor?Am Castrol 15W40,ACUM.
     
  13. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Poti sa folosesti in continuare acelasi tip. Altele recomandate ar fi Aral sau Mobil.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Feb 2015
  14. alexa76

    alexa76 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2007
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI B4 2.0E 16V QUATTRO
    Mersi pt.sfat,colega.Alte pareri?
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mai 2014
  15. jony

    jony Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2007
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi a4 2004, 1.9TDI, 131 cp, 6 trepte
    eu folosesc castrol edge
     
  16. alex.petrariu

    alex.petrariu Gold Member

    Înscris:
    17 Noi 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A8 4.2 quattro 2004 / Audi A4 2.0i 2001
    iti recomand sa pui in continuare CASTROL
     
  17. alexa76

    alexa76 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2007
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI B4 2.0E 16V QUATTRO
    Multam fain,baieti o sa merg tot pe Castrol.
     
  18. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    Castrol este cel mai bun, dar pacat ca ai bagat 15w. Eu la B4 (1.9 tdi) bag 10w40 semisintetic. Dar daca ai bagat 15w pana acuma nu este bine sa schimbi pe 10w pentru ca este mai subtire si poate sa-ti consume! bafta
     
  19. alexa76

    alexa76 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2007
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    AUDI B4 2.0E 16V QUATTRO
    Te inteleg perfect dar am 202 000km si de aia am hotarat sa merg pe 15 w 40.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mai 2014
  20. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4
    Eu am 245.000! Am cumparat masina cu 140.000, dar idea e ca 10w a fost bagat si inainte sa o iau eu. Asa ca bag in continuare 10w si sa stii ca nu-mi consuma ulei, foarte rar completez, dar cele aproximativ 200 de grame de ulei ce raman de la 4 litri ajung pentru completat la un schimb. E bun si 15w atata timp cat il schimbi la timp si uleiul este de calitate, totul e ok!
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mai 2014
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta