1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Se poate si asta, m-am gandit la varianta asta, dar totusi cu anumite mici detalii pe care nu le-am amintit, tragand linie, si-a facut prezenta si o anumita depreciere.
    Iar acel "abur" la esapament, cu miros greu, a aparut in timp ce foloseam Valvoline, ceea ce m-a si facut sa schimb uleiul, desi mai aveam de circulat vreo 2000 de km.
     
  2. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Pai normal ca s-a depreciat daca a 'avut de lucru'! :) Oricum, important e sa folosesti ceva care iti odera incredere, Eneos au produse bune in acest sens. Drumuri bune.
     
  3. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Multumesc la fel si multumesc si pentru asistenta. :)
    Poate ca la mine a avut ce curata, poate ca problema mult mai pronuntata de la benzinara, m-a influentat, dar sunt convins ca sunt si colegi multumiti.
    Deocamdata sunt foarte multumit de Eneos (am prins si o afinitate fata de el), de cum amorseaza intinzatoarele, de cum "suna" motorul, dar sunt la inceput.
    Analizam pe mai departe… :)
     
  4. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    O parere despre acest ulei ?
    La pretul de…25 €/ 1 litru…
    Sa spunem vis-a-vis de Motul Specific, sau Eneos Premium Ultra (8 €/ 1 litru).
    IMG_20160217_114621_345.JPG
    Screenshot_2016-02-17-12-11-36.png

    Screenshot_2016-02-17-11-58-12.png
     
    Ultima editare: 17 Feb 2016
  5. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Nu fac parte din aceiasi gama. Penrite sunt uleiuri de nisa, ca RedLine, Amsoil, Millers, Joe Gibbs, etc., bine, asta nu le face automat si mai bune, dar stii ca au o calitate buna a aditivilor si bazelor folosite (chiar daca sunt grupa III). Oricum tu il schimbi la 15k km (ceea ce e mult) si daca ai de unde sa il procuri e super ok, dar pentru cineva care schimba la 5-6k km nu e prea avantajos pentru ca unul premium de raft se descurca onorabil la km respectivi. :)
     
  6. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Merci mult.
    Stiu ca e la limita pentru RO, dar ma bazez pe faptul ca circul cu ea 99% (las 1% pentru cat fac pana la iesirea din oras, vreo 4 - 5km si cat ma duc la spalatorie :) ) in regim extraurban, ceea ce cred ca e acceptabil.
    Dar de multe ori nu ating 15.000km, pentru ca se face anul. Pana anul trecut faceam cam 8.000 km/an, acum am ajuns la 12.000 km.
     
    Ultima editare: 17 Feb 2016
  7. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Mie mi se pare mult 15k km la noi in RO, dar asta e parerea mea. Eu am ajuns ca ultimile 2 schimburi sa le fac la 6k km/6 luni (60% extra urban cu 40% urban). :blush:
     
  8. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    O fi, nu zic…
    Dar daca si nemtii reduc pentru piata estica, mentenanta la jumatate, eu cred ca e destul.
    Am o masina luata de noua, cat a fost in garantie doar daca schimbam eu pe ascuns uleiul, pentru ca la reprezentanta cat si in manual, trebuia sa astept anul sau 15000 km, asta daca nu venea intre timp revizia peste mine.
    Deci si masinile astea nu sunt chiar Dacia 1300 cu ulei M30.
    Prea le cautam intre coarne.
    Stii vorba, "sa nu devenim mai catolici ca papa".
    Sunt convins ca sunt si care schimba la 3.000 sau 4.000 de km. Cata bucurie pe importatori. :)
    Chiar, ai gasit undeva vreo verificare, testare a unui ulei proaspat scos din motor la un anumit interval ?
    Ar fi interesant de stiut cate chestii bune mai ramaneau el sau cat ar mai fi dus.
    Am vazut o tuta cu un ML, avea masina data cadou de vreo 2 ani, habar nu avea ca trebuie schimbat uleiul. Ba chiar nu o interesa de vreun ulei si din ce am mirosit eu, nici nu avea de gand sa se intereseze. :)
    Deci nici asa, nici asa.
    Il schimb anual si cat fac, fac.
    Oricum nu ajung la 15.000 km.
     
  9. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Cum am spus, fiecare schimba la cat vrea, dar calitatea consumabilelor din ziua de azi lasa de dorit (indiferent de domeniu). Prefer sa arunc pe 'geam' 200 lei pe an in loc sa uzez piese care ar costa destul de mult schimbarea lor, SH nu ma intereseaza sa folosesc ca piese de schimb! Apoi nu e mare lucru ca cei 200 lei aruncati pe geam sa ii scutesti la pompa, mai ales la un condus urban, si iti zic asta din proprie experienta!

    Se gaseste suficienta maculatura pe net cu UOA (used oil analise) dar nu pot fi luate ca temelie de baza in uzura unui ulei pentru ca sunt multe aspecte ce trebuie luate in calcul (regim de condus, combustibil, temperaturi, cate porniri, cate la rece, si lista poate continua) dar ca material informativ sunt ok. Si sunt uleiuri la 6-7k km ce sunt aproape terminate (si sunt uleiuri bune, nu panarame) deci eu nu imi doresc asa ceva in motor, dar e drept ca nu la un condus extraurban. E de preferat sa schimbi uleiul inainte de a fi 'mort', ci sa mai fi mers 2-3k km.

    Oricum nu vreau sa impun nimanui nimic, fiecare face cum considera.
     
    Ultima editare: 17 Feb 2016
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Stiu ca nu vrei sa impui, am schimbat si eu la alte masini pe la 5000 km, dar recunosc ca mai mult din cauza expirarii perioadei.
    As avea pretentii la masinile astea si la uleiurile care nu sunt chiar de alea bune doar de pus la clanţe pe la porti. Si sunt si 8 litri. As putea glumi spunand ca, la doar doua pistoane in plus, au dublat cantitatea de ulei ? :)
    In fine, eu ti-am spus, la mine se face anul pana in limita celor 15.000, iar mergand mai tot timpul cu motorul "liniar", nu sughita daca jongleaza la schimb cu cifra de 10.000 km.
    Daca mergeam numai pe autostrada, puteam sa pun in functie mentenanta LL, da ? Dar daca vroiam protectie, schimbam la 20.000 km, da ? Prin regula "de 3 simpli", rezulta ca de la 15.000 km pot schimba pentru siguranta la 10.000km….si mai da-le pe pustii de "oloiuri", ca mergem prea stresati din cauza lor. :)
    Bun sa fie, pentru ca de asta il iau asa, ca sa nu-l schimb ca pe M30, in fiecare luna. :)
    Merci pentru detalii…
    Cateodata parca evit sa stiu prea multe, pentru ca stiu ca o sa am motive in plus de stres. Nu le mai pot ignora.
     
  11. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
  12. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Pentru AFN din 98 si peste 315.000 in bord (reali sau nu), este bun Motul 6100 Synergie 10w40 ?
    Acum are Aral Bluetronic 10w40 si cam in 2.500-3000km de cand am masina, nu am observat sa consume. 5w40 tind sa cred ca e cam subtire pentru cat rulaj are.
    De asemenea, e mai bun Motul (semi-sintetic) sau pot ramane pe Aral (sintetic)?

    Multumesc.
     
  13. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Nici unul si nici altul.
    Poti merge pe un Valvoline Durablend MXL 5w40 (vezi sa fie MXL) e un semi sintetic ok la un pret mai mult decat decent. Daca iti va consuma 1l nu e capat de tara, alte aspecte sunt mai importante. Bafta.
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Stiu ca s-a scris si tot scris,dar stau atat de mult pe aici si totul avanseaza atat de repede incat "m-am pierdut".
    Am un Akn 2,5tdi cu 300000km reali....de cand am masina (100000km) am facut revizii la fiecare 8-10mii km. Am tot folosit 5w40 de la Castrol Edge, fara probleme si fara sa pape semnificativ.
    Ideea este urmatoarea:
    Sunt constient ca exista alte uleiuri echivalente mai bune,dar care?
    Exclus sa folosesc aditivi de ulei(pentru ca am desfacut recent un motor aditivat si avea ca o pelicula de lac pe tot ce era piesa in miscare).
    Intre timp lucrez la revizuirea completa a unui BAU si cum v-a fi ca nou....astept o recomandare de ulei (marca si perioda de rezivii).
    Va multumesc pentru intelegerea acordata.
     
  15. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Nu ai DPF, deci poti merge pe un 0w40/5w40 full saps. Ravenol VST 5w40 (fabricatie din septembrie 2015) Shell Helix Ultra 0w40/5w40, Yacco VX 1000 LL 5w40, Fuchs Titan Superyn longlife 5w40, LM Synthoil Energy 0w40, Petronas 7000 0w40 (full saps aprobat MB AMG) si lista poate continua.
    7-8k km la un condus mixt e ok, merge.
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Multumesc pentru promptitudine.
    Da....merg mult ....100-300 dintr-o lovitura,de asta nici nu am fost orientat spre ..w30
     
  17. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Cel mai probabil voi merge pe aceasta recomandare, pretul e mai mult decat multumitor.
    Daca toaca 1L intre schimburi (max 10k km) nu e problema, fum si zgomot sa nu apara. Acum nu scoate fum si motorul merge si se aude mai bine decat altele mai noi din parcare.

    Multumesc pentru ajutor. Dupa examenul format din 15 intrebari trebuie sa citesc topicul complet.
     
  18. AndreiS. 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 , 2.0 TDI , 2012
    salutari ,
    Pt audi A6 2.0 TDI mi s-au propus urmatoarele uleiuri : Castrol LL ( reprezentata) si Mobil 1 . Care credeti ca este mai bun /potrivit pentur masina mea ? Merci
     
  19. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Mobil1 ESP 5w30. Bafta.
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Am pus si eu de cateva zile Eneos Sustina 5W40 (care nu are aprobarile grupurilor auto inscrise nicaieri pe ambalaj):uhm: , asta dupa 8 ani de Repsol Elite 50501. Ca prima impresie, dupa cateva zile inca nu s-a innegrit, celalalt era negru dupa 2 zile. Alte diferente nu simt, nu mi se pare ca motorul suna altfel, o sa vad in timp.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta