1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Dar il schimbi mai devreme nu ai fost multumit sau ai facut deja nr de km? :)
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Unii se puturosesc dupa ce citesc 116 pagini de sfaturi si numai cauta pe diverse site-uri. :)
    Daca se considera reclama poti sterge postul dar unele uleiuri recomandate aici nu se gasesc chiar usor in Romania. Eu m-am lovit de 3 cazuri in care pe anumite site-uri uleiul aparea In Stoc si cand am dat comanda m-am trezit cu telefon de la ei zicandu-mi ca numai este pe stoc si nu vor mai aduce.

    @Clauu Am facut 10.000 km de la ultimul schimb si a venit vremea urmatorului. :) Am fost multumit de Valvoline, am avut vreo 3-4 schimburi cu el (numai retin exact) dar am zis sa ii dau o sansa si Motul-ului fiind asa mult laudat.
     
    kojak13 apreciază asta.
  3. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Pai in cazul asta asteptam feedback :) Din ce observ faci destul de multi km intr-o perioada scurta(vreo 80k anual?) si iti poti da seama mai usor de diferente intrucat perioada de timp intre ulei nou si ulei deja ars(10-15k) este mica :)
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, nu fac chiar asa multi. Media anuala este undeva intre 45-50k. Dar se mai nimeresc cateva luni aglomerate din cand in cand si fac km mai multi. :ninja: Perioade si perioade. :)
    Da, la mine cel putin se simte diferenta imediat cand schimb uleiul, de la Castrol la Valvoline a fost wow, sa vedem acum.
     
    Kspic și kojak13 apreciază asta.
  5. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Buna
    Va rog o parere
    Vreau sa schimb uleiul si sunt indecis intre motul 8100x-cess 5w40 si valvoline synpower xtreme mst c3 5w40.
    Pentru masina din semnatura mea.
    Precizez ca are 320000km si pina acum am avut castrol 10w40.
    Sa continui cu 10w40 sau pot sa merg pe 5w40 fara a avea probleme cu motorul?
    Ulei nu imi consuma intre schimburi, daca acest aspect are importanta.
    Va multumesc
     
  6. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Treci pe valvoline.
    10w40 nu e de motorul tau.
     
    kojak13 apreciază asta.
  7. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Ok
    Mersi mult.
    O sa revin cu concluzii dupa schimb
     
  8. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    @audi66 cunosc sentimentul :))
    Un amic baga la Dacie veche castrol. I-am zis baga 10w40 6100 de la moțul. M-a sunat dupa si in mintea lui deja avea Ferrari nu mai era Dacie. INTR-adevăr alt motor la sunet fata de magnatec.

    Păcat de motoarele VAG ca sunt super reușite unele si le strica fabricantul cu ceea ce oferă la reprezentanta.
    Eu am folosit xclean 5w40 la cdti de 2.0 si fata de valvoline mi S-a părut slăbuț. In curând sigur te vad cu schimb de valvoline :))

    Văzusem pe afara Toyota rav4 cu 280k mile parca si oci de 7k mile. Motor aproape nou. Numai valvoline folosise omul.
    La motul baza e slăbuță iar aditivarea nu e cine stie ce. In schimb la valvoline treaba sta altfel. La fel si la M1.
    Oricum fata de multe alte uleiuri ce ai ales tu e super ok

    Pana la xl-iii, esp-ul mi S-a părut cel mai strălucit 504/507. Cu totul alt film fata de castrol sau amsoil.
    Dar pana sa le compar pe cele doua trebuie sa fac macar 2-3k km.
     
  9. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Valvoline face unele dintre cele mai bune uleiuri de raft cand vine vorba de low sau mid ash, cu mult peste ce ofera Motul, dpmdv.
     
    Kspic și kojak13 apreciază asta.
  10. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Eu am zis deja ca il vad pe viitor cu valvoline iar primul schimb de ulei.

    Multi lauda motul pentru ca au folosit castrol inainte. Iar motul fata de castrol este altceva. Dar prea putini au folosit uleiuri facute de valvoline. De ESP nu mai zic, iar sunt putini care au folosit uleiul asta in motoarele 504/507. La M1 ESP bidonul e ODIOS ca aspect si nici nu ma mira ca nu e ales cand vine vorba de castrol care are reclama frumoasa si e recomandat de producator.
    Daca vrei o experienta noua poti sa incerci ESP-ul. Un ulei excelent in conditii de talpa, mers pe oras. Consum foarte bun, motor silentios.

    De la motul doar gama 300v sa zicem ca imi face putin cu ochiul. In rest .... nu prea am ce.

    Zilele trecute am cunoscut o italianca, tipa studiaza inginerie mecanica in Italia si e prin ERASMOS in Ro. Vreau sa spun ca fetita aia e femeia perfecta pentru un pasionat auto. Frumoasa, desteapta, o prezenta placuta si in plus m-a umilit cu privire la motoare si uleiuri. Atat ea cat si profesorii ei nu concep utilizarea lubrifiantilor castrol. Ei sunt PRO Shell, Petronas, mobil1, valvoline, fuchs, chiar si Ravenol. Nu tin minte toate uleiurile de care am discutat.
    Tipa mi-a tot povestit de proiecte la care se lucreaza in facultate, la ce principii noi de lubrifiere se testeaza si am ramas cu impresia ca sunt invechit.
     
    kojak13 apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Voi luati in considerare doar factorii "pe hartie".
    Un ulei fie el si Valvoline nu va avea acelasi efect intr-un 1.9TDI ca intr-un 3.0 TDI.
    La fel si multe alte marci.
    Eu Castrol si Mobil 1 am incercat pe C5 2.5 TDI si C6 2.7 TDI.
    2.5-ul avea acelasi sunet al motorului atat cu Mobil cat si cu, Castrol. La fel de zgomotos, nu am apucat sa merg cu Mobil-ul pe timp de iarna ca nu am fost in tara si intre timp am vandut C5-ul.
    La 2.7 situatia este diferita era mai silentios cu Mobil si mai zgomotos cu, Castrol.
    Daca in motoarele voastre 1.9, 2.0 etc. cu 200.000 km are un efect, intr-un motor cu 350-400.000 va zic eu ca va avea alt efect, uzura motorului fiind alta.

    Deci, efectele la orice ulei sunt de la motor la motor, nu e obligatoriu ca toate motorizarile sa toarca mai frumos in ture si sa fie mai silintioase la ralanti.
    Ca unele au X aditivi care dauneaza/ajuta motorul respectiv sau ca unele au mai multi detergenti si curata, asta e partea a 2-a.
    Nici Castrol-ul (da Castrol sa fie) nu este un ulei de trecut cu vederea daca se schimba la 8-9.000km. Altfel ar fi picat motoarele in prostie si nu ar mai fi avut publicitatea pozitiva care o are acum.
    Ca lumea baga Castrol facut si imbuteliat prin cine stie ce camp de pepeni si le pica motorul in viitorul apropiat ... Astea sunt riscurile cand nu te intereseaza provenienta uleiului ce il bagi in motor.

    Nu uitati ca sunt masina care au circulat nu ani, zeci de ani numai cu ulei Castrol in motor si merg bine mersi.
     
    enescuus și kojak13 apreciază asta.
  12. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Sa iti spun cum vad eu aceste uleiuri in Italia. La cum ai enumerat aceste uleiuri, sunt in scara crescatoare ca pret. Ce este ieftin, face cu ochiul la toata lumea. Eu lucrez in aceasta fabrica de 9 ani. Avem 6 stivuitoare Linde, toate cu motor VW, si nu trec 4 luni sa nu trebuiasca inlocuita turbina la unul sau sa refaca un motor. Turatia la aceste motoare este cuprinsa intre 2200-2800 rpm. Am folosit Q8, Shell, Fuchs, Valvoline, Bardahl, Castrol. Toate cu norma 5w30 si 5w40. Acum la ultimul schimb au adus un alt tip, nu mai retin exact care. La urma nu stiu in cine sa ma mai incred. Eu personal sunt fan Castrol, iar italianul nu il cumpara pentru ca este cel mai scump la litru. Uleiul cel mai bun, la urma nu se potriveste pentru toate motoarele. Fiecare tip de motor, cilindrata, putere, combustibil, uzura, are nevoie de ulei potrivit.
    Asta este ultima turbina defecta.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact din cauza asta am scris si eu "catastiful" de mai sus.
    Uleiuri bune sunt multe, dar dupa ce masina a mers pe Castrol 10 ani cu interval de schimb Long Life, orice ulei ai baga nu se va auzi motorul ca un benzinar sau va trage mai bine. Ca ameliorezi uzura in timp, da sunt de acord.
     
  14. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Eu folosesc Mobil 1 ESP Formula 5W30 de foarte multi ani, pe vreo 20 de masini (3.0 TDI, 3.0 Bi-TDI, 2.0TDI-PD DPF, 2.5TDI-PD DPF, 1.4TSI, 1.6 TDI, 2.1CDI, 2.2TDCI, 1.6HDI, 1.4HDI), ultimele doua trecand de pragul celor 400.000km fara probleme la turbine si fara completare de ulei intre schimburi (15.000km). Un ulei foarte bun, dupa cum spunea si colegul Kspic. Recomand.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am trecut de 420.000 fara probleme la turbina folosind numai Castrol schimbat la 25.000. Si culmea face ca mi-a picat turbina acum cateva luni. :)
    Uleiul este doar un factor, orice ulei ai folosi ungerea tot si-o face. In schimb uzura pieselor din ea nu o poti opri cu nimic. :)
     
    Florinddu, silvyu și kojak13 apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Aici trebuie sa te contrazic. De lubrifiat si apa lubrifiaza. Deci nu e nimic nou.


    Castrol au baze slabe, aditivari mediocre. De uns uleiul unge si OCI-ul de 8-10k km nu e un factor de a reduce uzura cu castrol. Pentru ca uleiul este slab nativ. Mergem pe ideea, ulei slab cu OCI mic. Fix 0. Mai bine iau un ulei bun cu oci mai mare si tot am uzuri mai mici. De ce ? O baza mai calitativa gen PAO, GTL, POE tine altfel la tavaleala. Aditivarile in cantitati bune la fel tin altfel la tavaleala.

    Daca acel castrol era asa de bun, ajungea sa fie pus si pe porsche si pe bentley si era folosit de ABT in masinile VAG tunate. Dar nici naiba nu se risca cu crema aia de ghete care nici macar norma porsche a40 la 5w40 nu are. Sau sa zic de C30 la varianta lor 504/507.

    Un motor uzat e motor uzat. Dar un diesel la 400k km nu e deloc batran. E batran daca foloseste ceea ce nu trebuie cu OCI mare. Sa nu uitam ca sunt motoare cu 1kkk km care merg bine merci. In Germania este un Opel Calibra cu 2.0 aspirat cu 700-800k km care vade autostrada si talpa. Nenea ala ce sa mai zica ? E batrana si masina si motorul dar se misca bine. De ce ? A primit ce trebuie cand trebuie.

    Batranul meu astra g de 1.7 dti remapat de 80k km care vede numai talpa. A primit uleiuri cu OCI mic, dar uleiuri bune. Motorul ala e in prima tinerete, trage de rupe pamantul iar in 10k km nu papa gram de ulei. Axa cu came este impecabila, motorul este curat curat iar consumul este excelent. Turbosuflanta OEM si .... remap de 80k km. Pai pica la astra g-uri turbosuflantele la 1.7 la km astia lejer. Sau daca nu pica au joc in ax cat casa.
    Masinuta aia la rece a vazut mars batraneste, filtru de aer schimbat la maxim 8k km, ulei bun schimbat la fel la 6-8k km.
    Mecanicum meu a avut un astra h 1.7 cdti la fel, remapata de app 200k km. Ulei bun, oci de 15k km pentru ca mergea 90% extraurban. Motor de 400k km cu turbosuflanta originala ! Un motor plin de viata, consum 0 de ulei.

    Doua masini norocoase mai sus pentru ca restul care merg cu castrol ca sa pune romanul, GM sau alte panarame de uleiuri au numai figuri. Dupa ba ce proaste sunt masinile. :)

    Ce zice producatorul ? 30k km sau 2 ani ? Nasol, M1 ESP 5w30 care are toate nromele posibile pentru C2/C3 duce abia 16k km pe simulator nu in viata reala. Si catastrolul care are 2-3 norme duce 30k km ? Cu ce uzuri ?

    @audi66, un motor ca al tau duce lejer 1kkk km daca de mic primeste ce trebuie cand trebuie. Dar la OCI de 25k km..... cu castrol..... hmmmm. E discutabil.
    La castrol vezi reclama cu nu stiu ce audi turat si cu multe figuri. Cum naiba ?
    Tantalaii aia de la M1 au reclame cu motoare de 1kkk km.

    Testele de industrie in care valvoline scoate sub 1ppm uzuri si sunt vazuti wow in timp ce la castrol la aceleasi teste vezi si uzura maxima pentru norma de 3 ppm.

    Ca sa fac haz de necaz, am luat pentru masina de tuns gazonul un castrol magnatec. Pana si panarama aia scotea fum albastru cu castrol in timp ce cu un petronas nu vad gram de fum :)) Ulei de 30 lei litrul mai no name in ro. Nu are treaba asta cu motoarele auto dar nici masina de tuns gazonul nu da like castrolului =))
     
    Ultima editare: 5 Iun 2016
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu am zis ca in Top 5 intra si Castrol, am zis doar ca nu este un ulei de uns balamalele la usi, merge si in masini. :)
    Dovada este motorul meu care pana la aproape 400.000 a mers numai pe Castrol si numai schimbat la 25.000 (posibil si mai sus cat a fost masina in Germania). Si uite ca merge bine mersi in continuare. Stiu multe alte masini (modele 2002-2008) aici in Italia din grupul VAG ale caror proprietari nici nu vor sa auda de alt ulei in afara de Castrol, si numai LongLife schimbat la peste 20.000km, merg de n-au treaba. Deci trage concluzia, Castrol (nu e ce trebuie) + OCI de 20-25.000, de ce mai merg motoarele la masinile cu peste 300-400.000 km ?
     
    Florinddu apreciază asta.
  18. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Nu ai inteles ce vreau sa zic. 300-400 k km duci un motor si cu Wolf. Ideea e cat poti scoate din un motor cu un anumit tip de ulei adica la ce uzuri ajungem.
    Faci 400k km cu castrol la OCI de 25k km iar eu fac 400k km cu M1 sau Valvoline cu oci de 10k km. Si ai sa vezi ca al meu motor identic cu al tau o sa aiba uzuri cu mult mai mici si viata considerabil mai ridicata.

    Un castrol 504/507 vs M1 504/507 vs Valvoline 504/507 e o comparatie fara sens. Ultimele doua scot uzuri considerabil mai mici pe testele de industrie.
    Am mai zis, motor care a vazut numai valvoline, 280k mile oci la 7k mile uzuri infime.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bun, si cu un ulei prost cand ar trebui sa se vada consecintele, daca 3-400.000 km nu sunt de ajuns ? La 1.000.000 km ? :)
     
  20. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Eu din ce am inteles despre aceste uleiuri, este ca toate sunt bune pentru motoarele de noua generatie si la carburantii actuali. Singura diferenta este pretul acestuia si intervalul de schimb. Eu ca si consumator aleg varianta long life, si fac un schimb la 20-25000 km. Sa zicem ca eu folosesc Castrol cu 20 euro litrul, plus filtre. Altcineva, pune un ulei la jumatate de pret plus filtre de fiecare data, dar il schimba de 2-3 ori in acest interval. In acest caz el va ajunge mult mai scump decat mine, dar nu putem stii care din cele doua motoare a avut mai mult de castigat.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta