1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Voi nu intelegeti o chestie. Nu stiu cati ani aveti voi dar eu am multi peste cat credeti unii din voi ca am si de peste 35 ani stau cu "nasul" (si nu numai) in motoare. Am vazut masini la viata mea desfacute cat nu o sa vada unii in 3 vieti. Voi nu intelegeti ca pricipiul de functionare al unui motor este acelasi de peste 150 ani si uleiuri erau acum 150 ani care trebuia puse in motor. Mai lasati marketingul si vrajeala proasta a vanzatorilor de ulei si nu mai puneti botul chiar la tot ce se spune. Voi stiti ca exista motoare cu DPF care merg cu 10W40 (intradevar nu la grupul VAG) ? Aveti idee de treaba asta ?
    V-am mai spus sunt suficiente informatii aici in acest topic, pana acum, ca un user posesor de Audi sa stie ce sa puna in motor. M-am saturat de atat polemica si despicare a firului in 4 (patru) pentru ca unii sunt indolenti si lenesi pentru ca nu ii intereseaza ce trebuie sa puna in motor. Daca isi strica motorul isi merita soarta. Daca un utilizator obisnuit face macar efortul sa citeasca manualul de utilizare si intretinere a masinii pe care o are va garantez eu ca nu din vina uleiului pateste ceva la motor.
    Mai lasati ideile prostesti emise de "alti detinatori de adevaruri" cum ca din cauza unui ulei se strica un motor. Sa nu mai repetati aceasta prostie niciodata. Un motor se strica din cauza ca nu se schimba uleiul la timp cu unul corespunzator motorului nu ca se pune nu stiu ce marca anume si marca aia de ulei a terminat fizic motorul.

    Multumim pentru explicatii dar tu Kspic ai "cazut" in partea cealalta. Adica partea in care cine nu pune in motor ce spui tu sa puna este cel mai mare prost si face cea mai mare greseala. Cam asa suna mesajele scrise de tine. Tu inca esti tanar si mai ai foarte multe de invatat asculta si tine minte sfatul asta de la unul trecut cu multe prin viata. Te asigur eu ca nu face nici o greseala un user/utilizator care pune in motor un ulei indiferent de marca uleiului dar respecta norma si il schimba des. Gata, ajunge cu explicatiile. Nu suntem un forum dedicat uleiurilor. Multumesc pentru intelegere.
     
    nersi1, zolik, stefan550 și alți 4 apreciază asta.
  2. cristian_61

    cristian_61 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A4,131 cp, AVF, avant
    aici te contrazic, daca imi permiti !
    ...a mea masina a fost servisata la interval de 10k de km fara exceptie ! piese din cele mai bune, condus prudent si cu grija, fara demaraje bruste de pe loc cu masina rece (asta daca ar avea vreo importanta)
    .. distributie facuta la reprezentanta, egr de la reprezentanta, am toate suruburile si piulitele de la scuturi si aparatori de noroi.. stergatoare OEM de 200 lei setul...adica am facut tot posibilul sa merg pe original si pe piese de calitate.
    asemenea si uleiul CASTROL norma recomandata de producator 505.01 .. si uite ca nenorocirea a facut sa mi se strice axa cu came??!! asta undeva pe la 250.000 km timp in care nu am facut decat sa fac revizii , sa curat turbina in mod regulat la Cipos.. sa inlocuiesc orice piulita care se strica..

    de ce oare a picat axa cu came? eu zic ca de la Ulei 100% .

    cu aceasta ocazie multumesc colegului "Kspic" pentru recomandari. pe mine sincer m-a convins - tehnic vorbind- ca merita sa incerc si altceva decat Castrol. Spun tehnic pentru ca atunci cand cineva iti explica dpdv tehnic cum e treaba si cum functioneaza este clar ca stie ce vorbeste. Cel putin pentru mine asa sta treaba. eu am ales valvoline.

    schimbarea este clara , am spus mai sus, este o diferenta colosala in sunet si vibratii.
    cheers !
     
    Kspic apreciază asta.
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ti-a picat axul din cauza materialului prost al axului Cristian_61. V-am mai spus sa lasati vrajeala ca uleiul distruge un metal. Cuzinetii si axa cu came se distrug din cauza materialului prost (vorbim de BXE si alte coduri de motor) si se distruge motorul. V-am mai spus daca nu va pricepeti stati deoparte si cititi fara sa faceti afirmatii in necunostinta de cauza.
    E cam si cum ti-as spune eu ca din cauza castilor de urechi care le faci tu (care sunt extraordinare asta apropo) am surzit eu. :) Cam asta ai spus tu mai sus.
    Da, ne cunostem de ani de zile :) si o sa-ti aduci aminte cu cine stai de vorba. Ultimele 2 mesaje chiar sunt ultimele pe acest topic pentru o lunga perioada de timp. Topicul se inchide momentan

    Sunt multi care se pricep, sunt autodidacti dar nu stau sa explice pentru ca nu au timp, nu au chef si asa mai departe. Acum multi ani cand ai luat mizeria aia de ulei de era sa o pui in motor pentru ca tu nu stiai ce iti trebuie (de uleiul ala Mobil panarama vorbesc) mai stii ce ti-am spus ? se pare ca ai uitat. :) Lasati afirmatiile in necunostinta de cauza si doar cititi. Restul vine de la sine.

    Inca ceva: Este interzisa folosirea in cuprinsul mesajului a literelor de culoare Rosie. Asa ca pe viitor te rog sa nu mai scrii cu litere de culoare rosie in nici un mesaj. Daca vrei sa subliniezi ceva scrii cu bold (asa cum ti-am subliniat eu numele tau). Citeste si respecta regulamentul. Multumesc.
     
    enescuus și kojak13 apreciază asta.
  4. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    Buna. Astazi mi-a ajuns uleiul Fuchs Titan GT1 ProC-3, prima oara cand il cumpar din DE de aici. Vreau sa-i intreb pe cei ce l-au cumparat din magazin sau dupa net daca asa arata bidonul, mersi.
    Apropo uitam sa specific etichetele par atacate undeva la coltul strazi au bordurile un pic desfacute mai toate dupa cum se poat vedea in poza 7 si 8:).
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ala e, etichetele se dezlipesc de la caldura. :)
     
    kojak13 apreciază asta.
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Eu folosesc 5w40 de la Fuchs de 2-3 ani si masina se intelege foarte bine cu el.In cutie si diferential am tot Fuchs de 4-50k km fara probleme.
    Bidonul arata ca in poza ta, insa nu am acordat atentie la detalii.Ma uit si revin cu info.
     
    Kspic și CB927MF apreciază asta.
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Când am pus anul trecut Fuchs GT1, asa arata bidonul. Sa revii cu impresii după ce îl pui în AWX.

    Nu cred ca se contraface Fuchs fiindcă 99% din oameni cred ca e nume de condimente și nici nu are reclama fiindcă nu are nevoie. N-are avea sens sa fie contrafăcut.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
    zolik și Kspic apreciază asta.
  8. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    asa arata bidonul de 4 lt. Florine (kody) daca nu-i secret cat ai dat pentru un litru.
     
    Ultima editare: 21 Iun 2016
    arazvan2002 apreciază asta.
  9. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Am fost la epiesa.ro si mi-au schimbat uleiul Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30 cu unul din 11.2015 care are fix aceleasi etichete si aceleasi norme. O sa il pun asa cum e.
    Am observat acum pe site la valvoline ca nu mai are Xtreme in denumire, se numeste SynPower™ MST C3 Motor Oil SAE 5W-30, si are norma 505.01. Probabil trebuia cumparat unul care sa nu se numeasca Xtreme.
    http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(9497)/synpower_mst_c3_5w-30

    LE: am gasit si explicatia, ca sa stim pe viitor

    In order to bring a strong and consistent message for our approved products we have decided to position them under one brand name. We chose to Synpower as this is one of the strongest globally supported sub-brands in the Valvoline portfolio.

    The choice for SynPower means that SynPower Xtreme as a sub-brand has disappeared. The name has changed but the premium quality formulation, strong performance and special characteristics of the products have remained the same. SynPower motor oils are the benchmark for product innovation and performance. Premium quality motor oil with OEM approvals.
     
    kojak13 apreciază asta.
  10. Valentinosss22 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Bkc, 2005
    Salut, pot sa pun Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30 la un audi a3, 1,9 bkc? Ms
     
  11. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ultima editare: 30 Iun 2016
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Valentin citeste acest topic integral. Crede-ma ca ai toate informatiile necesare in acest topic ca sa iei cea mai buna decizie in cunostinta de cauza.
     
    kojak13 apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Varianta fara Xtreme nu este noua, exista din 2013.
     
    kojak13 apreciază asta.
  14. Valentinosss22 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Bkc, 2005
    Pai sincer, aproape am citit tot topicul dar in mintea mea e o ceata totala, cred ca o sa ramân pe valvoline! Menționez ca nu am DPF! Ms mult de răspunsuri!
     
  15. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    Aurel 5,75Eu pe litru iar cu transport cu tot ajunge la 7,29Eu/litru.

    fuchs-oil.jpg
     
    Aurel G apreciază asta.
  16. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
  17. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    Aurel de la asta care zici tu mai sus am luat ultima data "Castrolul" si mi sa parut destul de dubios la-am scos din masina dupa 1000Km, si de aia am optat pentru JUING OIL caci de la ei am mai cumparat acum cativa ani numai ca e mai nasol cu plata vor numai prin virament bancar.
    Vad ca in RO nu vand.:(


     
    Ultima editare: 1 Iul 2016
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Tot stau si "pierd" vremea si ma amuz de vreo 3 pagini incoace....exista un user care sustine ca masina lui a intrat numai in reprezentanta pentru fiecare surub....ca a folosit numai Castrol pe perioada reviziilor si surpriza...i-a papat axele cu came....asta ca sa nu mai conpletez ce spune Cristi, total adevarat referitor la calitatea materialelor si ca sa completez ...uzura axelor cu came nu pleaca de la prostul material,pleaca exact din cauza tachetilor care au obosit...deregleaza trasa culbutorului si atunci apare uzura pe axul cu came si sa are rost sa va povestesc ca nu uleiul este cel care degradeaza tachetii ci pur si simplu piciorul nostru...pentru ca majoritatea de aici nu intelegem ca unui diesel la fiecare pornire la rece ii trebuies cateva minute sau cativa km sa ajunga la parametrii optimi de functionare. Ca sa completez uite si eu am folosit Castrol multi ani....si nu mi s-a stricat niciun motor....si cand am renuntat la Castrol am probat Liqui Molly care inafara de faptul ca ma multumea dupa ce se incalzea nu imi placea nimic la el....si uite ca acum folosesc Motul asta despre care se zice ca lasa depuneri...va spun eu din experienta mea ca niciodata nu am gasit anumite piese din motorul meu cu reziduuri pe ele....asadar parerea mea folositi uleiul cu norma specifica a producatorului si care va multumeste ca si performanta...motoarele se uzeaza si se vor uza si cu pipi de fata mare in ele.
     
    cata_audi și enescuus apreciază asta.
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cum uleiul nu se testeaza intre degete ca sa vezi daca "unge" asa si motorul nu are uzurile stabilite dupa sunet. Daca iti pun un motor cu 0w30 si altul cu 5w30 ai sa zici ba ce urat suna asta cu 0w30, ca e galagios, ca se uzeaza. Daca vorbim de Shell Helix Ultra Ect 0w30 iti spun eu, garantat, ca face de ras Castrolul 5w30. De unde stiu ? Teste de industrie gen OM646. De ce nu uzeaza mai mult un 0w fata de un 5w la rece ? pelicula de ulei cu baza mult mai buna iar la cald are pelicula de ulei rezistenta + 400 ppm boron nitride pe langa calsicul ZDDP. La rece diferenta o face baza uleiului pentru ca marea parte a aditivilor din ulei sunt strict aditivi de temperatura.
    Asa ca cine vine si spune de LM, Motul si Castrol, sa puna mana pe carte si sa citeasca despre bazele de acum 10-15 ani pe care ei inca le folosesc ca fiind ultima tehnologie

    Valvoline foloseste baza hidrocrracata de index de vascozitate mare + PAO si posibil cantitati mici de POE. Aditivari nu doar pe baza de ZDDP ci si pe saruri ale lor + boron in unle uleiuri.
    Mobil1 folosea la ESP in 2013-2014 baza PAO + POE + HC cu aditivari ZDDP, Moly si Boron
    Fuchs foloseste baza PAO + POE + HC cu aditivari cu boron si ZDDP + saruri
    Ravenol folosesc baza PAO + HC cu aditivari cu boron si ZDDP
    Shell folosesc baza GTL cu aditivari pe baza de moly, boron, zddp. Uleiuri care au VI si de 200 deci nu jucarii.

    Castrolul ala magic ? Baza HC - antica, aditivare cu ZDDP si Titaniu de 50 ppm pe care motorul nici nu il simte. Daca gasesti un Castrol care sa aiba si Moly 50 ppm esti boier.
    Motul - Baza HC + baza minerala - uleiul lui audi66 ala mai bun decat valvoline, cu aditivare pe baza de zddp si putin boron.

    Asa ca faceti si voi o diferenta intre ceea ce recomandam noi cu ce aditivari si ce progres tehnologic fata de ceea ce se recomanda acum, pe principiul "am bagat, nu s-a stricat, e bun".

    Sunt banii vostri, dar e pacat sa ii aruncati pe apa chioara cand aveti la dispozitie uleiuri nu .... chestii testate cu urechea si daca a picat sau nu motorul.
    Testele de industrie cu OM646 de exemplu au aratat calitatile uleiurilor din prima serie.

    De asta vezi de exemplu un Valvoline Synpower XL-III 5w30 care are
    - BMW LL4
    - Porsche c30
    - MB 229.51
    - VW 504/507

    Si Castrol Edge 5w30 LL
    - Porsche c30
    - MB 229.51
    - Vw 504 507

    Iar Castrolul care sa aiba si LL4 e scump cu draci.

    Si ca idee, VW nu in foarte mult timp se va rupe de Castrol pentru Shell sau sa nu zic de actualul ulei OE Vapsoil.
    Nu de alta dar BMW-ul a renuntat la Castrol din cauza calitatii exagerate pe hartie nu si din realitate. La fel ca si ABT Motorsport cand vine vorba de masinile VAG cu pachet ABT.
    Doar ca na .... doi nebuni aici care zic nu Castrol. Pe langa doi nebuni, cativa producatori de masini, firme de tuning si foarte multi utilizatori de afara care testeaza uleiul tehnic cu VOA si analiza cu spectre de infrarosu + practic in motor + UOA.

    Eu am dat 130 lei pe 4 litri Synpower Xtreme XL-III 5w30. Castrolul ori e la acelasi pret ori este mai scump dar cu ce beneficii ? ZERO sau chiar MINUS.
     
    0218cristian și Cata_ADC apreciază asta.
  20. bejan

    bejan 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    A4 B8, 170 HP, 2010 CAHA
    Salut.
    Am o rugaminte pentru cunoscatori. Imi poate spune cineva daca uleiul din imaginile de mai jos este ok pentru masina mea?
    Audi A4 TDI, 2003, motor AWX?
    Multumesc! 2016-07-02 18.27.46.jpg 2016-07-02 18.27.53.jpg
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta