1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este un ulei mediu ca si calitate. Daca il ti maixim 10.000 km in motor este ok. Sunt alte uleiuri mai bune daca vrei cu norma 5W30. Ai in acest topic in ultimele 30 pagini toate sfaturile necesare si niste exemple de ulei bun pentru masina ta ca sa iei in cunostinta de cauza cea mai buna decizie. Citeste topicul asta si celelate topicuri inchise din aria asta, integral.
     
  2. bejan

    bejan 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    A4 B8, 170 HP, 2010 CAHA
    ma referer daca este compatibil cu motorul meu, l-am comadat si am cerut ulei pentru audi cu motor PD, dupa ce l-am primit am vazut ca pe eticheta scrie ford si asta m-a derutat.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca deja l-ai luat il poti pune in motor. Citeste topicul asta ca sa stii ce sa cumperi data viitoare. Bafta.
     
  4. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Iti recomand sa urmaresti numai norma 505.01 valabila pentru tdi pd.
     
  5. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Din cate vad, nu are nici o norma de la VW sau ceva apropiat...

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  6. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cristi vezi ca gresesti enorm.
    Uleiul acela este A5B5 ! La VW TDI PD se pune MINIM A3/B4 si norma 505.00 ( nici asa nu e ok dar macar atat ) . Ideal 505.01 + c3

    Recomand colegului cu acel ulei SA NU IL PUNA IN MOTOR.

    Uleiul NU corespunde cerintelor minime de HTHS. Norma C3 impune minim 3.5 iar acel A5/B5 are intre 2.9 si 3.5.
    Asa cum am spus CIFRA HTHS este mai importanta decat vascozitatea la 100 grade.

    Ii suni pe aia de la care ai uleiul si le spui ca sunt niste batuti in cap. Ai aici postat ceea ce ai nevoie pentru motorul tau.
    Totusi NU IMI VINE sa cred ca cei care aveau ceva de comentat aici de aberatiile mele si ale lui Borsy nu si-au dat seama de greseala pe care o fac recomandand acelui baiat sa puna un ulei toxic pentru motorul lui care ar fi facut uzuri exagerate fata de un ulei normal.



     
    K3nT și daniell apreciază asta.
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    As vrea sa incetati cu acest comentarii absolut aberante. Chiar daca acel ulei este nerecomandat motorului care il are nu se intampla absolut nimic in 10.000 km cat il tine in motor. Mai terminati cu prostiile si ideile idioate care vreti sa le induceti in mintea unora care chiar nu se pricep si va citesc. Depasiti deja limita bunului simt. Kspic ai fost banat pe nenumarate forumuri tocmai pentru atitudinea pe care o ai.

    Acel ulei daca il tine in motor 10.000 km nu pateste nimic acel motor. Nu mai bateti campii cu gratie. Kspic daca mai intervii pe acest forum asa cum ai facut-o in mesajul anterior contul tau pe acest forum iti va fi inchis. Nu admit asemenea luari de pozitie de parca noi toti suntem niste prosti si tu esti cel mai destept din lume.
    Tu cred ca nu ai vazut in viata ta cum arata un motor desfacut care a mers cu un ulei oarecare (si fara a se respecta nici o norma pentru acel motor) - dar schimbat foarte des. Acel motor este impecabil indiferent de uleiul folost (poate fi si ulei de transformator).
    Voi credeti in toate prostiile scrise si induse de toti formatorii de opinie care au un anumit interes. V-am mai spus sa terminati cu aberatiile si citatele din carti. Lumea reala este alta nu aia din cartile pe care le tot invocati voi aici.
    Kspic niciodata sa nu mai imi atragi mie atentia pentru ca nu vreau sa-mi spui tu mie ce trebuie sa fac si cum sa procedez. Vezi-ti de treaba ta si te rog sa nu mai intervii niciodata pe acest topic.
     
    AndreyPH, enescuus, audi66 și alți 3 apreciază asta.
  8. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Cum sa pui altceva in motor daca nu respecta norma. Daca e ca tine si zici ca merge, omul il foloseste, dupa care in alta arie ii zici ca nu a folosit ce trebuie.
     
    Cata_ADC și Kspic apreciază asta.
  9. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Cate aberatii....si cat de prosti ne cred unii...
    Kaspic din partea unuia care desface motoare cu sute de mii de km si care gaseste doar uzuri minime de functionare,uzuri normale...iti recomand sa ne mai lasi cu stiinta ta.
    Am prieten si pot dovedi ...cu c4 2,5tdi cu peste 680000km reali si de 6 ani de cand detine el masina sti ce baga in motor? Nu o sa crezi ,dar baga nenorocirea de ulei pe care o bagau odata parintii nostrii in Dacii.
    Vrei sa iti spun ca l-a desfacut in fata mea ca sa isi schimbe garnitura de chiulasa? Vrei sa iti spun cate piese am gasit uzate? Niciuna...sa nu mai vorbesc,ulei nu papa, ulei nu pierde,jocuri la cuzineti nu avea mai mult decat normal,absolut tot motorul era curatin interior. Tu vrei sa spui ca stii formula prin care motor nu se mai uzeaza? Nu o s-o gasesti niciodata si sti de ce? Pentru ca toate se uzeaza mai devreme sau mai tarziu, materialele pierd proprietati,timpul este uzura cea mai importanta a unui motor. Tu spui ce citesti in hartii?Eu iti pot spune pe cate piese dintr-un motor am pus mana.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daniel, omul ala a cumparat un ulei care poate nu il mai poate da inapoi. Mai citeste inca odata ce i-am spus. Sa il puna acum in motor (ca nu se strica nimic in 10.000 km), dar pe viitor sa nu mai cumpere uleiul ala pentru ca nu este pentru motorul lui. Voi cititi printre randuri sau cititi ce va convine numai voua. V-am mai spus si ma repet realitatea este alta decat aia care este scrisa in carti. Tu ma cunosti si stii ca printre altele cam stii cu ce ma ocup. Daca eram cofetar sau patiser atunci as fi spus ca voi aveti dreptate si eu sunt un prost.
    Gata, ajunge cu prostiile induse altora care chiar nu stiu ce inseamna un motor desfacut, o axa cu came sau un cuzinet de palier sau arbore.
     
    kojak13 și mare_hotz apreciază asta.
  11. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Da Cristi zici bine, dar nu trebuie sa-l puna in motor, sa cumpere conform indicatiei, cum ne indrumi sa folosin ceva ce nu e agreat? Acum vorbind in cunostinta de cauza, nu are ce cauta uleiul ala in tdi pd. Eu cred ca si tu ai proceda la fel.
     
    Kspic apreciază asta.
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daniel eu am pus de multe ori uleiuri care nu aveau norma indicata pentru acel motor (au fost cazuri sporadice si uneori de forta majora) si acele motoare nu au avut nimic de suferit.
    Intelege si intelegeti ca nu se intampla nimic daca acel ulei este pus in motor si merge cu el 10.000 km. Voi chiar nu pricepeti asta ? Nu i-am spus ca pe viitor sa puna acel ulei, i-am spus sa-l schimbe pe viitor si sa puna in motor cu norma potrivita pentru motorul lui.

    Sunt multe uleiuri care nu au nici o norma agreata de grupul VAG (pentru ca acei producatori nu vor sa plateasca grupului VAG taxe ca sa le apara scris pe eticheta) si se pot pune in motoarele noastre fara nici o problema. Asa este Redline sau Schaeffer si mai sunt si altele.

    Daniel nu mai continua. Ne oprim aici cu discutia. Chiar o sa inchid acest topic definitiv pentru ca voi nu stiti sa creati un echilibru in discutiile purtate si creati imediat scandal / flame, va legati de niste lucruri minore si nesemnificatie, aberati cu gratie si multi citesc si se iau dupa toate prostiile scrie de unii "formatori de opinie" care citesc ei in carti si sa apuca sa scrie pe forumuri. Multumesc.
     
    kojak13 și mare_hotz apreciază asta.
  13. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    bejan confirm nu pune uleiul in motorul PD nu de alta dar norma nu corespunde cu ceea ce spune producatorul. Orice ulei se poate schimba/returna cat timp nu este desfăcut (desigilat ambalajul)

    Cristi, mare_hotz, daniell si Kspic pana la urma rolul forumului este de a ajuta, nu cearta, contrazicere, jigniri, ofense si altele ...
    Unii suntem cu practica, altii cu teoria insa nimeni, absolut nimeni nu este invatat sau aratati-mi pe cel care le stie pe toate, nu exista.

    Daca vreti sa o faceti (ce punem in motor) dupa ureche puteti folosi si ulei Floriol sau untdelemn de la Bunica dar o faceti pe propria raspundere pentru ca sunt banii si motoarele voastre. Topicul asta are sufiecient de multe pagini sa puteti trage o concluzie clara

    Eu as face ceva constructiv care sa ramana pe prima pagina cu tip de motor si ce ulei recomandati ( un top ) care sa ajute userul de rand in alegerea uleiului potrivit.
     
    911turbo, mare_hotz, EuSebyU1 și alți 6 apreciază asta.
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cata si restul cititorilor, atat timp cat se respecta norma de ulei pentru acel motor (indiferent care anume ca si constructie) nu conteaza marca uleiul care se pune in acel motor. Facem tabele degeaba.

    Un anume ulei se comporta bine intr-un motor si altfel in alt motor. Un ulei anume ca si marca nu poate fi bun/potrivit la toate motoarele deoarece un ulei de un anume tip / o anumita norma intr-un motor poate fi mancat / consumat de acel motor si in alt motor (cu aceleasi caracteristici) acelasi ulei nu este consumat nici un mililitru.
    Restul sunt povesti si incercari ale unora de a induce o anumita idee, prosteasca de altfel, ca exista ceva suprem. Nu exista nimic suprem si perfect ca si ulei.
    Exista doar o norma de ulei pentru un tip de motor care trebuie respectata si atat. Ca sa vedem care ulei se potriveste cel mai bine la motorul nostru (asta daca suntem mai perfectionisti) facem diverse teste cu diverse uleiuri care le punem in motor. Eu fac asta de peste 10 ani cu o anume masina diesel (din grupul VAG) si pana acum am gasit compromisul destul de bun pentru acel motor cu anumite uleiuri dar nu stau sa dau explicatii "la cunoscatori" ci doar celor care au rabdare sa ma asculte.
    Nu imi place sa ma repet si crede-ma ca atunci cand fac o afirmatie o fac in cunostinta de cauza bazata pe o mare experienta si in nici un caz din citirea cartilor (alea le-am citit prin facultati sau cand invatam ce inseamna un motor). Experientele mele sunt lucruri concret efectuate, masurate, comparate cu motoarele desfacute nu din poze sau din auzite.
    Daca eu ii spun cuiva - cu un anume motor - ca il poate pune acel ulei (indiferent care) nu ii spun asta de prost sau sa-i fac un necaz omului asa cum incearca unii si altii sa induca aceasta idee. Ar fi bine pentru cine citeste ce scriu eu sa bage bine la cap ce spun pentru ca eu nu ma repet si odata ce am mentionat ceva asa ramane si asa este, nu altfel si mai ales nu sunt omul care sa emit pareri sau idei in necunostinta de cauza. Oricum acest lucru nu face obiectul si locul discutiei pe acest topic/forum.
    Pentru asta - care este cel mai bun ulei pentru motorul care il ai/avem - asa cum ai spus si tu exista suficiente date aici in acest topic si pe internet in special. Nu suntem un forum dedicat uleiurilor si nu are rost sa dezbatem si sa despicam firul in patru ca asa vor unii sau altii.

    Ca sa inchei pe tema de la care a plecat ultima polemica referitor la acel coleg care a cumparat ulei gresit am spus ca il poate pune in motor daca nu mai poate face retur pentru ca nu se intampla absolut nimic in 10.000 km.

    O zi buna
     
    radu20 și kojak13 apreciază asta.
  15. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Salut. O intrebare :
    Am gasit la un magazin ulei CASTROL EDGE FST 5W40 norma 505.01 si ma asigura ca e original / de germania adus de acolo. Acesta ar fi poza cu eticheta verde , cu scris doar in germana fara alte limbi si cu sigla VW . Acum celelalte etichete ce sunt cu ele ? Sunt fake-uri sau sunt mai recente / sau mai vechi ca fabricatie .Poate stiti care e original . Multumesc !
     
  16. andrei29

    andrei29 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti - Grecia
    Masina:
    a4 b6 2.0i 2003
    Alexandru pe spatele bidoanelor de ulei e sticker-ul cu normele, distribuitorul si asa mai departe. Daca dezlipesti acel stick dintr-un colt o sa se desfaca ca o carte si acolo o sa apara normele si in alte limbi. Acela este original. Daca in spatele sticker- ului cand il desfaci nu se afla nimic eu unul mi-as pune un semn de intrebare.Dar ma indoiesc daca scrie in nemteste pe el si are si sigla VW sa nu fie original. Dar, la noi te poti astepta la orice. Eu unul iti recoman Ravenol 5w40 e sigur nemtesc nu facatura.
     
  17. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Alexandru bidonul cu eticheta verde si dopul negru este un lot mai vechi (vechea reteta), celalalt este mai nou.
     
    Pas Alexandru și andrei29 apreciază asta.
  18. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Multumesc frumos pentru raspunsuri !
    La magazinul de piese spunea ca au contract cu o firma de importatori ce-i asigura cu acte, avocati, etc ca ulei adus la ei este fabricat si imbuteliat in Germania. De aceea ma miram ca este scris doar in limba Germana pe el si apropo, spunea ca pe spate nu mai sunt alte limbi .
     
  19. Twinsfather 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C7 Allroad - 3.0 - 2016
    Salut,

    ce fel de ulei MOTUL folositi?
     
  20. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta