1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Twinsfather citeste acest topic in intregime. Eu, la masinile diesel care le am mai noi de anul 2007, folosesc Motul X Clean + C3 cu norma 504 00 / 507 00 adica asta:

    Ulei Motul X-Clean+ C30 5W30.jpg

    iar la celelalte masini diesel care le am mai vechi de anul 2007 folosesc asta:

    Motul 8100 X-clean C3 5W40.jpg
     
    Popescu Iulian apreciază asta.
  2. Twinsfather 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C7 Allroad - 3.0 - 2016
    ok - multam
     
  3. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Intrebarea in sine e destul de simpla. Pentru motor de 2 litri de 163 cai, CGLD, am de ales intre ulei Audi Original (bidoane negre de 1 litru, Germania) si Liqui Moly( bidon de 5 litri, Germania) cu aceleasi specificatii. Care din ele ar fi de preferat ?
    Multumesc frumos.
     
  4. lillejhon

    lillejhon 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2016
    Locație:
    Hamburg
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI CGLC 6+1 manuala
    Liqui Moly are multi fani in Germania, e preferat in locul lui Castrol, pe de alta parte daca faci revizia la Audi doar ulei audi o sa ai in motor. Conteaza mai mult sa schimbi uleiul mai des la max 15k km decat marca dintre cele doua precizate de tine.
     
  5. MrAlexS 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8V sedan 2014, 2.0 TDI 150 CP
    Am folosit TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30.

    Am citit acum la ei pe site si scrie ca tipul de ulei respectiv, citez: may only be used in diesel engines when also low sulphur diesel fuel is being used.

    Aveti idee ce inseamna asta ? Am pus uleiul intr-un motor 2.0 TDI 150 CP (Audi A3 8V 2014), cu DPF.

    Multumesc,
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Am redeschis acest topic ca sa discutam si sa rapundem la intrebari punctuale ca cele din mesajul anterior nu sa intrebati voi ce ulei sa puneti in motor adica sa va bateti joc cu asemenea intrebari fata de toti cei ce au scris aici in acest topic. Nu mai intrebati ce ulei sa puneti in motor pentru ca asemenea mesaje vor fi sterse direct si fara alte explicatii asa cum s-a si intamplat dealtfel.
    Daca nu sunteti in stare sa alegeti un ulei, in conditia in care v-ati inscris pe acest forum ca fiind un pasionat de marca Audi si mai ales cu toate informatiile la indemana din acest topic, atunci mergeti la reprezentanta sau la un bun mecanic, asta ca sa fiu elegant si politicos in exprimare.
    Invatati pe de rost ce s-a scris in topicul asta ca nu degeaba am scris 122 de pagini.

    Fara comentarii la acest mesaj ca oricum sterg balariile ulterior asa cum s-a si intamplat dealtfel. Multumesc.
     
    Xtremer, tommy lee, apokalypsm și alți 2 apreciază asta.
  7. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Am vazut de foarte multe ori masini care dimineata abia pornite primesc si talpa. Toti stim ca masinile la rece au cele mai mari uzuri, dar pentru unii poate acest aspect nu este clar.
    Uleiurile au pachete de aditivi care lucreaza in functie de temperatura uleiului. In functie de calitatea pachetului de aditivare exista o proportie mica de aditivi activi la rece dar si la temperaturi mari.

    Mai bine zis de cele mai multe ori la rece ne bazam majoritar pe proprietatile de lubrifiere ale bazei uleiului ( fie ca vorbim de PAO,POE, VHVI )

    Testele de mai jos postate la greu pe youtube nu reprezinta un model de diferentiere al unor uleiuri ci vreau sa pun in evidenta aspectul ulei rece vs ulei cald. Un cui nu ne va spune daca un 0w40 este mai slab decat un 5w30 dpdv al uzurilor intr-un motor, dar ne va arata felul in care pachetul de aditivi evolueaza de la rece la cald.
    Din pacate sunt si uleiuri care la cald nu se descurca mai bine decat la rece, dintr-o slaba calitate a pachetului de aditivare sau a bazei care nu rezista la forte mari de frecare

    Primul cu care o sa incep este
    - uleiul Original VW LL3 la rece dar si la cald.
    in acest caz uleiul la cald a aratat o crestere a uzurilor pe cui ( ce mai metoda de testare ). Lucru foarte interesant deoarece uleiurile de calitate de comert obtin un efect opus
    - Valvoline Synpower MST C3 5w30 - recesi cald
    ca tot vorbeam de efect opus, valvoline da un exemplu aici
    - Motul specific 504 507 5w30 recesi cald
    la fel ca si in cazul valvoline, uleiul la cald a lucrat mult mai bine. Valorile obtinute pe cui sunt egale cu 0 dpdv al uzurilor mai ridicate uleiul avand si analiza de ulei uzat pe un 2.0 TDI cu uzuri bunute.
    - Valvoline Synpower XL-III 5w30 la recesi la cald
    - Shell Helix Ultra ECT C3 5w30 la recesi la cald
    lista este lunga, mai sus aveti cateva exemple.


    ceea ce s-a intamplat cu acel ulei original vw este foarte dubios.
    un alt ulei facut de castrol dar pentru Ford obtine rezultatele normale fiind mai bun la calddecat la rece

    Dar ce sa vezi, exista si Castrol Edge Long Life III 5w30 testat la recesi la cald
    avem parte de acelasi fenomen, uzuri mai mari la cald decat la rece iar pe acelasi cui uzurile sunt mai mari la un ulei castrol decat la cel original care teoretic este identic.
    Oare sa fie ceva facut cu intentie ? Poate exista dorinta de a ajunge mai devreme la serice..... sau in cazul VW, marele castrol chiar nu a stiut ce sa faca ?

    Cam aici se limiteaza calitatea a ceea ce face acest individ pe youtube. Noi avem motoare care nu lucreaza cu aliaj de cuie deci daca vreti sa comparati uleiurile, nu o faceti pe baza rezultatelor obtinute de el. Un lucru este insa clar, puteti observa calitatea uleiului dpdv al evolutiei uzurilor in functie de ulei rece-cald.

    Asa cum am facut si pe topicul de benzina, pentru a limita intrebarile legate de ce ulei sa pun in motorul meu o sa las jos o lista.

    Motor diesel cu DPF - norma 507 C3
    - Valvoline Synpower XL-III 5w30
    - Mobil1 ESP 5w30
    - Addinol Giga Light 5w30 - in special pentru cei din DE.... in Romania se gaseste la mega pret si chiar nu se merita
    - Motul specific 504 507 5w30
    - Ravenol VMP 5w30
    - Yacco Lube DE 5w30
    - Shell helix Ultra ECT 5w30
    - Liqui Moly top tec 4200 5w30

    Primele doua sunt uleiurile pe care eu le recomand cel mai des pentru ca am cea mai mare incredere in ele.

    Motor diesel fara DPF si norma 505.01 C3
    - Valvoline Synpower MST C3 5w30 sau 5w40
    - Fuchs Titan GT1 5w40 XTL
    - Ravenol VMO sau VPD 5w40
    - Shell Helix Ultra ECT C3 5w30
    - Yacco VX1000 FAP 5w40
    - VW Special Plus 5w40
    - Liqui Moly top tec 4100 5w40
    - Liqui Moly top tec 4600 5w30

    Motor diesel 505.00 A3B4 sau C3
    - se pot folosi si uleiurile 505.01 care au in pachet si norma 505.00 dar si urmatoarele
    - Ravenol VST sau VSI 5w40
    - Motul 8100 xcess 5w40
    - Valvoline Synpower 5w40
    - Addinol Super Light 5w40

    Nu folositi in motoarele diesel uleiuri 10w40 sau alte uleiuri semisintetice. Un motor de 200k km nu este un motor la capat de viata iar orice consum exagerat de ulei NU SE REZOLVA cu ulei mai gros ci cu interventie la mecanic.
    Nu folositi uleiuri A1B1, A5B5, C1, strict C2 sau C4 in motoarele voaste. Ele sunt gandite sa atinga alte norme pentru ale motoare si NU SUNT COMPATIBILE motoarele voastre. Exceptie motorizarile cu norma 503, 506, 506.01 unde uleiurile FE erau indicate dar in prezent s-a constatat ca mai mult rau a facut acea norma.

    Daca aveti nevoie de ajutor, cu sfaturi pentru alegerea uleiului puteti sa ma contactati pe mesaj privat daca ceea ce am spus mai sus nu va este suficient de clar si exista ceva neclaritati sau daca colegul Borsy mai activeaza pe aici cu siguranta o sa va fie de ajutor cu un sfat.
    In rest, liber la discutii.
     
    Ultima editare: 24 Sep 2017
    DrLexic, Gabriel Simion, TaZZuLeTz și alți 4 apreciază asta.
  8. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Despre uleiurile Eneos ce părere ai?
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    E un ulei foarte bun Gabi. Am avut eu in C5.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Recomand si eu Eneos.
     
  11. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Da,așa știam și eu dar am văzut ca nu prea îl mediatizeaza experti pe aici.Eu deja îl folosesc de ceva timp,dar am zis sa întreb poate povestește Kaspic ceva despre el.
     
  12. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Eneos au uleiuri bune, mai ales cu gama sustina.
    Nefiind un ulei cu pachet de aditivare tipic, neavand aprobari si alte teste de industrie eu personal nu pot sa il recomand intr-un post de genul asta, dedicat tuturor. Eu am lasat o lista cu uleiuri aprobate, de care nu se poate lega nimeni cu termenul de " experiment ".

    In practica sustina s-a dovedit a fi foarte bun. Personal si eu recomand ENEOS, dar ma repet, nu intr-un post in care am inclus doar uleiurile aprobate.


    Gama Sustina este mai mult adresata motoarelor pe benzina din spusele celor de la Eneos in anumite PDF-uri.
    Din punctul meu de vedere, conform TDS-ului poate fi folosit cu succes si in motoarele diesel.

    Ca sa explic putin si fara termeni mai greu de inteles, este vorba despre un aditiv clasic, antic, gasit in orice ulei de comert din prezent. Este vorba despre ZDDP care contine sulf. Eneos are un ZDDP fara sulf pe care ei il numesc ZP.
    Din acest motiv, neavand pachet tipic de aditivare, uleiul acesta nu o sa fie aprobat de constructori dar asta nu il face si slab.

    Uleiurile Eneos sunt oarecum dedicate marcilor asiatice, folosirea lor in motoarele nemtesti este posibila, dar nu neaparat cea mai buna in sensul ca avem uleiuri foarte bune si noi, la pret super decent.
     
    Cata_ADC apreciază asta.
  13. florinctvn 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2013
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi a6 c7 avant 2013 2.0 tdi cglc manual full op :) audi a6 c6 2010 2.0 CAHA manual
    Buna dimineata. Ce parere aveti despre uleiul REPSOL ELITE LONG LIFE 507 00/504 00 5W30? Nu prea s a discutat despre acest produs.Foloseste sau a folosit cineva?
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Eu folosesc Repsol Elite de pe vremea de cand il comandam afara!!

    Cam asa arata motorul inauntru cu Repsol la 200 mii km
     
    Ultima editare: 26 Sep 2017
    ilky apreciază asta.
  15. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    Contador și Kspic apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Uleiul original de care tu vorbesti este facut de castrol. Sincer de preferat ar fi Liqui Moly.

    Nu doar uleiul castrol se gaseste contrafacut ci si uleiul Original VAG. Cam orice in ziua de asta se gaseste contrafacut.
    Pentru a respecta deciziile fiecaruia cu privire la uleiurile pe care doriti sa le folositi o sa va recomand sa cumparati consumabilele doar din magazinele mari sau care au contracte direct cu firmele mari si pe care le stiti ok. Cu cat sunt mai putini intermediari iar magazinul ia direct de la sursa cu atat este mai bine.
    Toate firmele care au o reclama agresiva si care sunt foarte fain mediatizate sunt o potentiala tinta pentru cei care le falsifica. Recent am auzit si de un bidon de Motul 8100 xclean 5w40 contrafacut ...... deci aveti grija.



    Cea mai mare diferenta o fac urmatoarele aspecte cand discutam de uzuri
    - intervalul de schimb
    - felul in care este utilizata masina

    Daca folositi uleiuri din lista lasata de mine mai sus si aveti interval de schimb de 8-10.000 km ( regim mixt ) sau maxim 10-12k km ( daca masina circula majoritar in extern ), respectand masina, nu aveti voie sa va treziti cu probleme din cauza uleiului.

    Legat de uleiul original .... este un Castrol mai bun dar tot slabut ramane comparativ cu alte produse din comert si in acelasi timp mai scump. Pentru uleiul original VW LL3 platiti undeva la 45-60 lei pentru 1 litru iar pe cel cu logo audi chiar si 60-70 lei fiind oricum acelasi produs.
    Pentru 5 litri de Valvoline platiti undeva la 150-160 lei iar cele doua chiar nu se compara.


    Filtrul de ulei original il recomand de fiecare data pentru ca ofera calitate superioara produselor de comert.
    Puteti vedea aici cum se comporta un filtru de ulei MANN si un MANN facut pentru original ( nu VW dar totusi pentru o marca premium ).
    Ideea principala este rezultatul testului, nu reclama catre celalalt producator auto
     
    Ultima editare: 26 Sep 2017
    florinctvn, benkekrisztian și lillejhon apreciază asta.
  17. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @Kspic , daca nu ma insel si engleza mea inca nu ma lasa ;) , in film este vorba de counterfeit ( adica CONTRAFACUT )
    Nu exista diferente intre facut pentru original si facut pentrut piata , calitatea este la fel , sunt cateva proceduri de test facute la sfarist conform fiecarui producator, aici pot fi sa zic mai putine scapari in defecte de fabricatie pentru ca sunt frecvente si se intampla chiar si la case mai mari.

    Fiecare mare fabricant de masini se lupta cu greu sa isi tina clientii aproape , incearca sa ii fidelizeze si investesc sume colosale in merketing si altele artificii media
    Dar un ulei Castol original ( nu contrafacut ) comparativ cu cel Audi Original facut tot de Castrol este '' aceeasi Marie dar cu alta palarie '' , la fel si cu alte piese precum
    ATE / TRW / Bosch / Mann / Mahle si altii care produ pentru piata de OEM ( cea a producatorilor de masini )
    Cine intra pe forum consider ca este un om informat si pasionat , pentru restul celorlalti exista Mastercard :p

    Acum pe subiect
    La motorul meu CGQB , am facut schimb cu Mobil 1 ESP 5w30 iar ultima data am mers pe Castrol EDGE 5W30 de care sincer nu am fost extrem de multumit
    Am vazut ca the best din gama premium ar fi Mobil 1™ ESP 0W-30 un ulei pe care anul trecut nu il gaseam la importatorul oficial in romania ( Lubexpert membru al grupului Autonet acum ). Ar fi ceva mai bun decat el din gama 0 ?
    Daca da voi ce ati folosi

    Intervalul meu de schimb este de maxim 1 an sau 7000 km parcursi

    Multumesc:friends:
     
  18. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Pai in UE (teoretic cel puțin marile companii) au combustibili ULSD (procent foarte mic de sulf) pentru emisii cât mai mici, si nu numai.
    Deci Fuchs iti recomanda sa folosești un combustibil acreditat în acest sens.
    Atâta timp cât nu bagi carburant de la orice dugheana sau la canistra, totul e ok.
    Bafta.
     
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Salut.

    Ceva foarte bun din gama 0w30 este Shell Helix Ultra ECT C2C3 0w30.
    Tie iti recomand sa incerci si Valvoline Synpower XL-III 5w30, Dar in iarna asta este super ok acel shell. care din punctul meu de vedere este nr1 pentru 0w30 C3
    Castrol vs Mobil1 am spus acum ceva vreme si mai ales de temperaturile mai mari ale ueliului vazute la castrol.
    Ma bucur ca ai ales ESP pentru uleimul tau schimb.



    Eu am avut filtru de ulei MANN 712/94 cu care am avut belele la greu. Acea valva din filtrul de ulei care avea ca scop mentinerea unui volum de ulei in filtrul de ulei dupa 3-4k km ceda si pierdea uleiul din filtru incet incet. Mobil1 New Life 0w40 chiar nu supara motorul cu acea valva dusa, era prea fluid iar distributia mea de toate zilele nu spunea nimic. In schimb Mobil1 ESP 5w30 generatia fara dexos2. motorul se cam supara.
    Am taiat cu mecanicul 2 filtre, cel MANN dupa 4.5k km si cel original dupa 6k km iar diferentele erau vizibile.
    Acum ce sa zic.... poate am avut eu ghinion de ghinion cu filtrele de ulei mann :))))

    Aceeasi poveste este si la uleiul original. Iei un castrol de calitate comparativ cu cel vandut in toata piata europeana.
    Intr-o perioada in Germania uleiul Castrol avea alt ambalaj fata de noi in Europa de est. Iar diferente exista, nu foarte mari dar sunt intre un castrol bun, adica cel original si un castrol luat din magazin din Ro.

    La nemti legislatia fiind mult mai dura legat de ceea ce scrie pe ambalaj si ceea ce este in bidon, multi au sesizat diferente intre produsele de acolo si cele pe care le gasim in tara.
    Gama de original fiind pentru toti ofera mult mai multa incredere, iar pentru unii producatori auto originalul este chiar facut in alta fabrica comparativ cu acelasi nume de pe piata care se afla in spatele produsului.

    Iar partea cea mai nasoala cu MANN este ca la 4.5k km am pus un MAHLE pe care il aveam in casa pentru teste. Si acum vine o intrebare, ti se pare normal ca uleiul sa devina mai curat semnificativ prin adaugarea unui filtru nou la 4.5k km ? :) Mie nu mi-a venit sa cred atunci. Am verificat nivelul de ulei pentru a il aduce la normal, filtrul mann scos de pe masina fiind gol, fara ulei la interior. Nici nu a mai fost nevoie sa completez nivelul de ulei pentru ca tot ceea ce era in filtru in mod normal la acel moment era in baia de ulei.

    Acum ce sa zic, daca totusi exista dorinta de aftermarket, macar sa alegeti mahle sau chiar hengst care sunt foarte bune.

    Legat de ultima reteta de esp pe care acum o am in motor, ori mobil1 a revolutionat noua lor reteta, ori chiar originalul are cateva clase in plus fata de mann. Uleiul are 4k km
    21552441_864103690433965_821479613_n.jpg
     
    Ultima editare: 28 Sep 2017
  20. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @Kspic Shell gasesc destul de greu la un anume furnizor in care sa am incredere

    Tu spre exemplu la o benzina poți sa urmărești pelicula de ulei insa într-un diesel unde la prima cheie deja sa înnegrit nu ai ce vedea.
    Sunt totuși de părere ca nu exista diferențe, am văzut fabrici de piese Bosch, TRW și nu exista banda pentru Germania și o alta pentru restul lumii...
    Cu uleiurile la fel tind sa cred ca atâta timp cât sunt originale și nu contrafăcute respecta reteta atât în România, cât și în UK, Alaska etc

    Pt mine Castrol de ceva vreme nu mai prezintă încredere. Ca o paranteza uleiul Shell (Penzoil) toată lumea îl lauda peste continent a devenit de la pierderea contractului Castrol uleiul oficial al bavarezilor :)

    Eu am sa merg pe Mobil 1 cu al lor 0W30 ESP, mi-as fi dorit sa merg cu Shell atat pe ulei cat si combustibil dar in Romania tara tuturor posibilitatilor nu stiu cate sanse avem



    Sent from my Pixel XL using Tapatalk
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta