1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Unde mergem sau unde NU mergem pentru resoftare sau tuning motor

Discuție în 'Motor' creată de NICU ZISU, 24 Iun 2010.

  1. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Vorbeam de masina initiatorului topicului NICU ZISU . Un manometru de presiune pus in locul sondei de ulei poate sa confirme acest lucru .
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Este o presupunere a ta,sau ai avut ocazia sa vezi masina?
     
  3. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Am avut ocazia sa vad asa ceva live. Masina avea un soft agresiv pentru AXR(101 ) cai cu care a crapat o turbina VNT20 , iar VNT-15(ce e stock la AXR) nu crapase inca dar deja incepuse sa aiba un jos mare in ax. Apoi aflasem ca motoru avusese baia sparta si nu s-a verificat nimic la el ( pompa ulei , cuzienti biela+palier). Trist dar adevarat . Manometrul montat ce masura presiunea de ulei a elucidat misterul .S-a folosit un surub pentru a se obtura gaura din care lua turbina ulei.
     
  4. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Maniacu ai vazut personal masina din discutie?Ai masurat personal presiunea la ulei?
    Kostas poate omul nu stia ca are o problema la masina,ce zici de treaba asta?este de datoria mea sa verific presiunea la ulei sau a tunerului care imi modifica masina?Poate eu n-am cu ce si nici n-am chef sa verific treaba asta,doar platesc pentru munca depusa de tuner.O resoftare nu presupune numai incarcarea unei harti in ECU,presupune si o verificare.Si cand faci lucrul asta pe o masina de peste 100 de mii km,o faci cu simt de raspundere,ca nu mai este la prima tinerete.
    Tunerul cere 200-300 euro(aproximativ) pentru o resoftare si are pretentia sa ii ia intr-o ora,ca doar ce poate face la banii astia.Pe buna dreptate poti spune intr-un fel,ca doar si el a investit in echipament,solutii de dezvoltare...etc.Insa daca prefera sa ia ochii cu preturi mici(la 300 euro o resoftez si eu luna de luna),sa isi asume greselile si mai ales sa plateasca pentru ele.
    Daca tunerul imi spune frate imi dai 300 euro si eu iti incarc softul doar dupa ce ai verificat urmatoarele.....etc intr-un service autorizat(poate tunerul nu are posibilitatea sa o faca in regie proprie) si vii cu hartie de la ei ca toate sunt ok,atunci inteleg sa nu isi asume nici o raspundere.Dar cand tunerul zice ca este ok masina dupa soft.....ce vina am eu ca n-am verificat-o?
    Una peste alta este vina noastra,ca suntem romani si avem Foamea in Gat!Orice om cu capul pe umeri stie ca ieftin si bun nu exista si cand nu isi permite calitate,renunta.
    Nu pun la indoiala capacitatea domnului Voinea aici,el stie sigur cum se face o resoftare,ce trebuie facut inainte de resoftare si care sunt urmarile(bune,rele) unei resoftari facute.Ideea de dealer(de multe ori fara pregatire) ma scarbeste(si nu vorbesc de colegul Turbocip,ci in general).Ce pregatire are un dealer al unei firme de tuning de la noi?Poate chiar colegul Turbocip ne raspunde la intrebarea asta!
    Are colegul turbocip un manometru sa masoare presiunea la ulei inainte de resoftare?Stie colegul sa faca lucrul asta?Are cum sa faca lucrul asta intr-o parcare unde probabil incarca softul?
    Alta varianta : turbina colegului nu avea ungere suficienta,insa a circulat(probabil ce-i drept) asa cateva sute de km.Oare nu se putea verifica macar orientativ ce joc in ax are turbina(eu cred ca se poate destul de simplu)?
     
  5. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    Ca sa beneficieze de o garantie dups soft omul trebuie sa plateasca niste bani in plus. Destui chiar. In acelasi timp masina trebuie sa indeplineasca niste conditii ca sa beneficieze de garantie. Un anumit nr de km, o anumita varsta si fisa de la dealer/service autorizat cum ca masina poate fi tunata. De aceea preturile mari la SKN, ABT, MTM, DKR... Daca vrei iti spun si cu cine lucreaza toti tunerii care se lauda ca preiau garantia masinii. Da o preiau chiar si integral pentru ca tu platesti foarte multi bani pe un soft. Toti lucreaza cu o firma din Elvetia care preia garantia masinii devenind astfel un asigurator CASCO. De asta ce zici ?
    Nu zic ca Voinea n-o fi gresit niciodata dar trebuie sa ai dovezi sa spui ca e din cauza softului.
    Sau o softez si imi bat joc de masina la maxim si dau vina pe tuner sau producator ca nu au facut masina bine.
    Tipic romanesc...

    PS: La Alexeni se fac curse, asa ca cine s-a dus acolo cu masina softata la TCM sau oricare alt tuner si s-a intors cu turbina sparta... trage tu concluzia!
     
    Ultima editare: 27 Aug 2010
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Exact ce spuneam mai sus!
    Tunerul se poate scoate foarte simplu din situatii de genul asta daca specifica din momentul in care formuleaza oferta si riscurile.Dar cine face lucrul asta,ca doar asta inseamna 80% din clienti pierduti?
    Dar cand tunerul vine si spune : 0 probleme,eu ce vina am?
    Cum spuneam si mai sus Foamea si de multe ori prostia(nu vreau sub nici o forma sa se inteleaga o aluzie la initiatorul topicului,este doar o afirmatie ce se aplica unora,nu tuturor) ne impinge la solutii de genul asta!Noi vrem si putere si consum mic,si rezultate si costuri mici,dar cu p...a in dos si cu sufletul in Rai nu se poate!
    Crezi ca nu stia colegul de firmele mari de tuning?stia bine,dar nu a fost dispus sa plateasca atat,pentru ca a citit el pe forum ca TCM ii ofera niste performante(30 de cai in plus,spre exemplu) si langa lista de performante i-se spunea ca nu sunt riscuri in urma resoftarii).
    Este adevarat ca aici s-a luat in discutie inca de la inceput o problema de soft,insa nici din partea TCM nu au venit dovezi cum ca softul lor era bun,sau ca alte probleme au provocat neplacerile.
    Cred ca am mai spus : mi-e greu sa cred ca TCM face un soft personalizat pentru fiecare masina in parte(vorbim aici de masini identice,dotate cu acelasi motor).Mai mult ca sigur TCM are 1-2-3 softuri pentru motorul cod AVF,AWX,BKD.....etc pe care le-a incarcat pana acum in sute de masini.Deci in opinia mea daca softul nu a suferit modificari fata de varianta TCM ,problemele au aparut din alte cauze(chiar eu stiu 2 masini resoftate la TCM,cu motor AVF fara probleme de multi Km,deci softul este bun).
    Problema se pune si altfel : softul este bun,dar masina nu era in stare tocmai OK cand a venit la resoftare.In situatia asta a cui este vina?A mea ca proprietar,sau a tunerului care nu constata problemele masinii?Eu zic ca tot a tunerului,care ori verifica,ori impune o verificare(chiar in service-uri agreeate de el,pentru un rezultat cat mai bun).Dar cand tunerul incarca softul fara sa verifice,eu ce vina am tata?
    Am mai discutat cu un coleg de pe forum despre asta.lui in urma cu ceva timp i-sa verificat masina de catre Voinea si au iesit la iveala niste probleme.In momentul ala Voinea a zis asa : nu recomand resoftarea decat dupa remedierea problemelor(un raspuns laudabil,rar vezi asa ceva).Insa dupa 3 ani(parca) Mugur i-a resoftat alta masina colegului,desi masina avea probleme cu injectoarele.de ce nu i-sa spus iar ca este recomandat sa rezolve problemele si dupa sa revina?Probabil ca acum 3 ani Voinea era interesat mai mult de calitate,nu de cantitate!
     
    Ultima editare: 27 Aug 2010
  7. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    Atunci vina poate fi a amandurora. Eu ca proprietar tre sa stiu daca masina poate rezista softului , si tunerul sa se asigure ca merge softata masina. Nu dau vina pe nimeni dar este foarte posibil ca amandoi sa fie vinovati, nu neaparat in cazul de fata ci in general cand se intampla asta. Noi acum vorbim discutii, cei 2 ar trebui sa isi rezolve problemele personal.
    Cat despre calitate mie mi-a zis ca nu mi-o softeaza nu pentru ca nu are incredere in munca lui ci pentru ca sunt altii mai buni ca el. Astfel am mers acasa la taticul TCM Turbo in Germania si mi-a facut-o omul.
     
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pai asa este,dar de ce TCM nu isi apara dosul?Ca mie mi-e usor ca propietar cu turbina sparta sa spun ca TCM este 100% vinovat.
    Uite ce spun oamenii(si TCM si altii) :
    RBN Tuning ofera garantie nelimitata la manopera si software, si 2 ani garantie asupra calculatorului de injectie. Garantia la software se refera la garantarea functionarii ireprosabile a motorului in orice conditii de utilizare precum si respectarea normelor de poluare specifice fiecarui model in parte. Daca aceste conditii nu sunt respectate, RBN Tuning returneaza integral suma platita.
    De aici eu pot sa deduc ca o masina noua,resoftata la RBN duce oricat si oricum!
    Mai grav userul Razvan 1515,partener TCM(el spune,nu o spun eu) in zona Suceava....etc:
    Ce inseamna chiptuning ?

    Chiptuningul este o operatiune realizata in softul masinii si poate fi considerata ca un upgrade la performantele initiale oferite de catre producator cu beneficii in cresterea puterii motorului fara interferente mecanice
    Cand vreodata o crestere de putere nu afecteaza mecanic sub nici o forma?
    Sau ce zice colegul Turbocip :
    Tuningul se poate face prost si ieftin din burta si atunci DA masina trage mai bine dar crapa diverse componente in 1-2-3 luni sau se poate face bine si nu se strica nimic (vezi clienti de-ai nostri ce inca au aceleasi masini tunate inca din 2003-2004-2005).
    Daca vrei sa-ti faci sau nu chiptunining e decizia ta si nu te forteaza nimeni sa o faci.
    Dar fii sigur ca daca o faci - o sa zici ca bine ca ai avut aceasta alegere, iar daca nu o vei face nu vei sti niciodata cum e cu upgrade de soft pe masina.
    De aici eu inteleg ca tuningul facut de el este din categoria : ieftin si bun,fara probleme pe viitor!

    Sti ce vina are TCM si Voinea aici?Una singura : a permis vanzarea softului produs de el prin intermediari,fara sa se asigure ca acei colaboratori(intermediari) sunt 100% capabili(in principiu pregatire tehnica) sa reprezinte numele TCM!ATAT.
     
    Ultima editare: 27 Aug 2010
  9. mk16v 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2010
    Locație:
    sighisoara
    Masina:
    vw golf mk1 gti 1983, golf mk2 tdi 1987
    Eu de aici deduc garantia pentru buna functionare a motorului si a softul facut, nicidecum ca nu pot interveni defectiuni tehnice. Oameni buni, haideti sa fim putin seriosi, masinile noi, in general sunt impinse aproape la limita cu fiabilitatea, in principal datorita dimensionarilor la limita a componentelor, prin urmare, defectiunile tehnice sunt la ordinea zilei. Asta si datorita cresterilor semnificative de putere, implicit a evolutiei fantastice din ultimii ani. Problemele de turbine la motoarele VW-Audi sunt destul de bine raspandite si nu vorbim acum de cele stock, insa ce se intampla fizic, dpdv tehnic intr-o turbina nu discuta nimeni. O turbina defecta spune multe in momentul in care se dezasambleaza si se face o expertiza tehnica, insa despre asta nu se vorbeste deloc. Se fac afirmatii care inculpa diversi, insa fara niciun argument tehnic clar, faptul ca s-a stricat aceeasi piesa de 10 ori, nu inseamna neaparat ca acea piesa a fost defecta sau ca alta a cauzat defectiunea. Pot fi o serie de factori care au favorizat defectiunea sau chiar slaba calitate a pieselor. Concret, turbinele acelea care se spune ca au fost bubuite din cauza softului, ce s-a descoperit la ele? Axe rupte si turbine/compresoare dezintegrate inclusiv cu distrugerea partii de reglaj a geometriei, gripaj in axa? Pe de alta parte, s-au efectuat masuratori de presiune de ulei? Verificarea calaminei din galeria de evacuare? Curatire completa a traseelor de aer si ulei? Si intrebarile pot continua.
     
  10. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Am masurat presiunea si se vedea clar ca pompa de ulei nu i-si facea treaba.Apoi am aflat ca baia de ulei a fost sparta si pompa de ulei inlocuita cu una No name.De verificatul cuzinetilor nici nu fost vorba .
    O turbina de AWX AVF sigur trebuie sa tina la presiunea de 1,3 bari.
     
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Maniacu,fii te rog mai putin zgarcit la vorba si explica ca este vorba de alta masina si nu cea a user-ului NICU ZISU,sa nu se inteleaga altceva.
     
  12. NICU ZISU

    NICU ZISU 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B5 1.9TDI 147CP/A6 c6 2.0TDI
    Satul de vorbe...

    Baieti,
    nu a mai postat de ceva timp pentru ca m-am scarbit de raspunsurile primite de la firma care a facut softul...prefer sa imi rezolv alte problema mai importante decat sa imi mai bat capul cu ei...

    Masina acum este functionala, a fost incarcat si un nou soft (NU tcm).

    Trebuie sa stiti(am mai scris) ca dupa prima si a doua problema masina a fost pusa la dispozitia tunerului insa am pus conditia ca o voi aduce pe platforma la bucuresti si in cazul in care se dovedeste ca nu este din cauza masinii sa mi se plateasca toate stricaciunile+platforma, aici s-a facut liniste si toata lumea a ridicat din umeri, concluziile le trageti voi...Stie asta si reprezentantul din constanta care mi-a adus banii pe resoftare si a incarcat softul original, dar baiatul are ordin sa taca...

    Masina la resoftare nu a fost verificata deloc, a fost citit si tras softul original si incarcat(dupa 30min) cel de la tcm. Apoi o proba pe autostrada si atat!...

    Am fost la Alexeni pentru ca acolo erau niste prieteni care participau la curse in ziua respectiva, am ajuns pe la ora 14 cred si am privit vreo 2 ore, masina nu a participat la nici o cursa pana acum, lucrul acesta se poate afla.

    Rog pe cei care nu au vazut masina niciodata sa se abtina de la afirmatii ce nu isi au locul.

    cine vrea sa vada masina in starea actuala sa se anunte la intalnirile constanta.
     
  13. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    Si tu de unde stii ca masina ta nu a avut nici o problema cand ai dus-o la resoftat ? Intai trebuie sa te asiguri tu ca e ok apoi tunerul.
     
  14. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    Asa cum am afirmat acum ceva timp, cine vrea sa vada masina softata de Dragos, acum 3 ani si cu aproape 80000 de km facuti de atunci sa ma contacteze ....... si slava domnului ca si in Bucuresti nu prea o las sub 100km/h...!!! Si nu prea mi-a picat nimic din vina softului!
     
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Sarpele,ti se pare ca topicul este un poll motoare cazute vs motoare functionale cu soft TCM?Ca altfel nu vad rostul postului tau.Kostas,vad ca esti avocatul neoficial a lui TCM la datul cu parerea,ai ceva oficial sa ne comunici din partea dumnealor?Va rog,daca nu veniti cu noutati,nu mai postati,ajungem sa ne invartim in jurul cozii cu aceleasi discutii!Singurii in masura si care ar fi trebuit sa posteze,sunt oficialii lui TCM,dar dupa cum se vede,nu sunt!Si pt multi dintre noi,asta spune multe!
     
  16. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    ashihara, nu ti se pare ca sari un pic calul si limitele bunului simt?Daca esti moderator achita-te de obligatiile pe care le impune aceasta postura....daca te deranjeaza opinia mea spune-o macar pe sleau....parca rolul unui forum este acela de a dezbate probleme, nu? multumesc anticipat si ma retrag din aceasta discutie!
     
  17. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Singurul care sare calul si intrece limitele bunului simt,esti tu:in postul tau nr 103 esti off topic,nu ai nimic de spus,iti atrag atentia si vii cu alt post si mai off topic,ca sa nu-i zic altcumva.Nu-ti sterg postul si nici nu-ti dau avertisment acum,dar te rog sa postezi NUMAI daca ai de spus ceva nou si constructiv,multumesc.
     
  18. razvan333

    razvan333 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.7 TDI 2006
    Baieti, eu sunt unul care am furat-o cu soft TCM, nu mai dau detalii am scris intr-un post anterior.Catalin1987, a spus bine, poate acum cativa ani Voinea era interesat de calitate, dar acum...foamea ii impinge la lucruri mai putin ortodoxe.
    Nu avem ce sa le reprosam, garantie verbala? ce sa faci cu ea, te stergi la popou, atata timp cat nu am solicitat factura si am fost incantati de pret.Ura si la gara:salute:.
    Kostas e pretenar cu Dragos, asa ca poate fi subiectiv, Sarpele fara suparare e pe langa subiect(apropos, nu o lasi sub 100 in Bucuresti? pai tu esti pericol nene:tocktock:, dar o dam in offtopic).
    Ar mai fi niste probleme la care voi reflecta si in cazul cand voi considera ca merita sa le expun o sa le redau aici.
    PS, chiar mi-a placut de Kostas, la fel ca Basescu(avem si noi medici buni, dar mai bine ma operez in Austria), sa inteleg ca e bun si Voinea, dar...mai bine ma duc la Marcus.Pai tocmai asta ridica semne de intrebare.
     
    Ultima editare: 28 Aug 2010
  19. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    Te inseli, nu suntem parteneri, suntem concurenti. Eu reprezint o alta firma de tuning din Germania de ceva timp. Dar niciodata tunerii nu se vor vorbi intre ei de rau. Nu este frumos.
    Ma rog, hai sa incheiem subiectul ca nu se va ajunge la nici un rezultat.
     
  20. razvan333

    razvan333 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.7 TDI 2006
    Da Kostas, stiu ca reprezinti pe altcineva si atunci de ce nu ti-ai remapat masina la tunerul pe care il reprezinti si ai facut-o la TCM?Normal ca nu va vorbiti de rau, doar sunt si eu membru pe vwforum de cativa ani si cam cunosc "care cu cine joaca".
    Nu astept raspuns, prefer doar ca Voinea sau altii care sunt sub aripa lui sa traga un ochi si pe aici si poate vor trage unele invataminte.
    Nu am avut nici o pretentie de la TCM si nici nu am, ce sa le mai zic acum, nu mi-au dat factura nu mi-au dat nimic scris, garantie oha, la un moment dat am fost tentat sa fac circ si crede-ma ca faceam d-ala urat de tot(mama ce m-as fi bagat un pic cu nasul prin hartiile lor, de le trecea cheful de remapari, dar poate ca suna a razbunare si nu-mi plac astea), am lasat de la mine, ma doare in paispe de banii aia care i-am dat(zic merci ca am reusit sa vand masina), atata doar ca eu nu imi mai bat joc de masina cu remapari d-astea "pe genunchi".Repet, fata de mine Voinea a jucat cinstit, pana am intrat in contact cu colaboratorii lui.
    Am pus punct si eu discutiei, ca se poate ajunge la un rezultat nedorit de nimeni.
     

Distribuie pagina asta